-
IT café
Új hozzászólás Aktív témák
-
sunahunter
senior tag
válasz eTrade #15933 üzenetére
A telefonmániám mellett rendkívül nagy autóbuzi vagyok, nem csak hobbi szinten.
Nem lehet általánosítani. Pl. a 406-os benzines semmivel se rosszabb mint kategóriatársai. És még az ára is jó. Pontosan tipust írnál, hogy mi érdekel?
Én azt vallom, hogy benzinmotor kell egy sima hétköznapi családi autóba. Míg a dízelek a csúcsnyomatékot leadják 1500-2000rpm körül, addig a benzines csak nagyon magas fordulaton teszi ugyanezt. A dízel ettől nyomatékból vezethető. De gondoljuk csak végig, a dízel az élettartama 99%-án maximális teljesítményét kihasználjuk, mert 200rpm-el szinte mindig forgatjuk. A benzinest hányszor forgatjuk 5000rpm fölé? Nagyon keveset.
Ezért használt vásárlásakor is úgy kell nekiindulni, hogy valószinüleg egy dízel autó sokkal nagyobb igénybevételnek volt kitéve, mint az ugyanannyit futott benzines.
Ettől még nem szar a dízel, de évi párezres futáshoz nem érdemes számoításba venni.Kifejezetten ajánlott motor a PSA konszern 1.6hdi motorja, ami kicsit áttervezve sok autóba belekerült már. Keveset fogyaszt, a 92 lóerős változata pedig gyakorlatilag ugyanazt a teljesítményt hozza, mint egy 100 lovas, ám 1.9-es társa.
Nekem pont van egy 1.6-os Berlingóm, 200e km-el, sose volt sem kuplung, sem egyéb baja.
Napokban 4.7-re sikerült a fogyasztását kimérnem. -
sunahunter
senior tag
-
sunahunter
senior tag
-
sunahunter
senior tag
válasz laszlo168 #15974 üzenetére
Azért nézzél szét jobban, mielőtt azt mondod, hogy 20 éves roncs.
Van szar lelakott pár éves autó, meg van 20 éves makulátlan is.
Alap, hogy ha szarul van hirdetve, piszkos, igánytelen, szemetes a lábtér, a belsejét nem fotózza, homályosak a képek, stbstb. felejtős a hirdetés azonnal.Most nézem, az a Thalia nagyon patent tényleg!
Na ilyen az amikre érdemes repülni ha megvan a zsé!
[ Szerkesztve ]
-
sunahunter
senior tag
válasz Dyrtyho #15975 üzenetére
Árkategóriára gondolok.
Van fenn ilyen ami jól néz ki 399-ért klímával, téli kerekekkel, rozsdamentes állapotban. Nekem volt ilyenem, nagyon precíz autó. A fogyasztása nálam vidéken 7-8 volt. Vagy ezt is érdemes lenne megnézni, bár a Honda többet nyújt: [link].
Ez sem rossz, bár nem az SI-s. Ja, az SI-nek nem véletlen ennyi az ára, az még igazi, jó motoros Opel. Fórumokon nyugodtan rákereshetsz, istenítik.[ Szerkesztve ]
-
sunahunter
senior tag
válasz Dyrtyho #15979 üzenetére
Nagyon sok autó van, először találd inkább ki magad a modellt, meg a maximum árat amit rászánsz, és akkor jobban tudunk segíteni.
Így, hogy Seat. Renault, Opel, stbstb, van párezres találati lista.
Szűkítsd le, ha Opel kell, akkor ne nézd a többit, mert sose találsz autót.
Tehát mi a konkrét modell, mi az ár, akkor fogunk linkelni párat. Eddig is volt egy csomó link, erre most van ez a Seat-os kérdés. Van Seat i, igen, sőt, dízel is, igen, most néztem direkt. -
sunahunter
senior tag
válasz eTrade #15986 üzenetére
Ez is hihető adat.
Legfőképp, hogy a sógoromnak pont ilyen van. -
sunahunter
senior tag
válasz MunezXBK #16058 üzenetére
Attól, hogy rossz konstrukció. Olvass utána a neten.
Pont azért írtam, hogy mindháromban rossz, mert egyféle motor.
A 150 lovasok, meg a Superb 163 lovasa a fos, ami volt az Audikban is (150) viszont ott valamit mókoltak, és a 180 lovasok már nem annyira hibásodnak meg. -
sunahunter
senior tag
-
sunahunter
senior tag
válasz DopeBob #16091 üzenetére
Nyugi. Az a teljesítmény hétköznapi szitukra teljesen okés.
Nem nyúlnál mellé. Ha találsz valamit, dobd a linket.
1biztos, a váltószoknya ebben sem mállik szét 250ezerig. A váltóról a tetején lévő krómgyűrű is akkörül kezd lepattogzani. A motorteret felnyitva (figyelem, mindre igaz) ha a homlokfalon nincs matrica, akkor elöl kapott a kocsi. Ugyanígy az ablakok számozása is egy évjárat legyen. Az ajtó nem pattan ha kinyitod, puhán nyílik, finoman. A két elsőlámpánál is ha az egyik matt-sárgás a másik meg nem, miért nem? A motorja legyen csendes, szelepek ne kattogjanak, ülés ne legyen kiülve. Igazi kuriózum a "trend" kivitel, jó fogású háromküllős bőrkormánnyal, kockás, jó oldaltartású ülésekkel. Na, kérdés van szólj, Passatot nagyon sokáig használtam, dízelt is meg 1.6-ost is. -
sunahunter
senior tag
válasz MunezXBK #16097 üzenetére
Nem igazán, másik turbó került bele, valami bontott nagyobb, állítólag jobban is megy vele, porlasztót meg nem mind cserélte, szal kerek a történet. Nem írtam én, hogy újak a cuccok.
Erre nem divat a használt kocsikra kidobálni lapáttal a pénzt a hozzá nem értő alkatrészcserélő gyári műhelyeknek. Mert azok nem szervizek ám, csak a nevük. -
sunahunter
senior tag
Annyit azért hozzáteszek, hogy Octavia RS, Integrale, meg Accord Type-S sok-sok levezetett km-e mellett is bátran állítom, hogy a Passat az 1.6-os motorjával sehol sem marad szégyenben. Aki mást mond, annak sose volt ilyen autója, vagy nem tud vezetni, meg előzni ha nincs alatta 150 ló. Az 1.8t is gyenge kis játékszer a fenti autókhoz, amik mind meg is voltak csippelve (a Honda nem)
Szeretném az itteni 1.6-osPassatot fikázó emberkéket megkérni, hogy linkeljék az itt egy nap alatt felmerült autók gyorsulási adatait legyenekszivesek. Nem megy? Nekem fejből, itten van pár:
Passat 90le, 1.9tdi 14mp
Passat 1.6b 12mp
Megan kombi 1.4 12mp
Astra 1.4 90le 12mp
Astra 1.6 75le 15mp
Tized eltérések lehetnek, de a lényeg látszik.A fentiek tükrében a Passat szinte mindegyik mai utcai libakergető gyorsulási adatait hozza, nem pedig olyan lassú fos mint aminek itt le lett írva.
A fogyasztása vidéken simán 7 literre kihozható,
Sose vennék egy kis lemezbódét egyébként ha ilyen kategóriában sokkal biztonságosabb autót is vehetek.[ Szerkesztve ]
-
sunahunter
senior tag
válasz hobizoli #16110 üzenetére
A Grande esetleg jó lenne, de árban félmillával több mint a Passat, a másik meg kb. ugyanannyiba kerül, ellenben kicsi, fele biztonságot ad, cserébe 2mp-el hamarabb van 100-on. Lehet választani. Béna sofőrt a 2mp előny sem tud egyébként megtanítani vezetni
Az előzésre meg annyit, hogy aki nem tudja az autója korlátait felmérni mert béna a vezetéshez, az vegyen erősebbet.Passat B5 egyébként amiről szó van. 2001-2005 évjárat.
(#16118) hobizoli: Persze, nem vágyik senki vissza gyengébbre, ezt sem írta senki sem.
Punto 1.4 vagy Passat 1.6? Kinek ez kinek az jön be. Csak itt erről sem volt szó.
Megane kombi vagy a Passat, ez volt a kérdés, mindkettő gyorsulása ugyanannyi.
Punto fel sem merült.[ Szerkesztve ]
-
sunahunter
senior tag
válasz Szplöttyy #16116 üzenetére
A nálam erősebb autókat szoktam hosszú sorban kikerülni egy olyan furgonnal, ami csak 14 alatt van 100-on, mert a kamiont nem tudják megelőzni. Pedig mind személyautó, az enyém meg lassú is, nagy is. De ismerem a korlátait, többszázezret vitt már el AbólB-be.
Ahogy írod. -
sunahunter
senior tag
válasz hobizoli #16128 üzenetére
Szerintem itt nem sportos autókat keresnek (most mióta olvasom) hanem megbízható, nem túl drága, tágas autót. A Punto meg ide nem fér bele. Attól még jó, de senki sem akar itt legyorsulgatni Passatokat, mag semmit sem, csak úgy normálisan közlekedni.
Tőlem már sok erősebb autó kikapott, meg fog is. De csak azok, akik jampiskodnak.
Általában meg csak bevásárolni járnak kocsival, azt menőzgetnek. -
sunahunter
senior tag
válasz Napfénysüti #16142 üzenetére
Kb. ugyanakkora.
-
sunahunter
senior tag
Honda Civic, biztos, hogy haza is fogtok érni vele.
A 2200km-t nem fogjátok lenyomni 24h alatt, esetleg max 3x 5 perc pihenővel, és végig pályázva. Nekem egy OI RS-el a rekord 1800km, alig álltunk meg, és voltak jócskán olyan tempók amiket kisautó nem fog tudni.
Reálisan idehaza nagy átlagban el lehet mondani, hogy 70km átlagsebességgel lehet számolni A-B pontba az eljutást. Ez kevésnek hangzik, mégis igaz. Nézzük csak, ebben van pálya is, és város, meg vidék szintén. Egy óra alatt 70km-t lehet nyugodtan megtenni. Pétervására-Miskolc 100km, 1,5 óra (sietve) Pétervására-Budapest 120km, 1,75 óra, Budapest-Cegléd 70km, 1 óra.
Amit írtál, a 2200km az 90km/h átlagsebesség megállás nélkül 24h alatt, ez szinte lehetetlen. -
sunahunter
senior tag
Autó adásvételnél az árakkal kapcsolatos kérdésekkel várunk mindenkit EBBE a topicba!
[ Szerkesztve ]