Hirdetés
-
IT café
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Declare #128698 üzenetére
Közben fel lettem világosítva hogy a digit klíma meg az automata nem ugyanaz az. Azt utálom ha nyomja a klímát akkor is ha én nem érzem szükségesnek. Kormiban is azzal kezdem mindig, hogy kilövöm a francba.
mod:
runner 125: Jó kis gép, kár hogy ezek is lekormlódnak. Diószórást nem vállalja a szaki mert nem ért hozzá (VAG-ot vállal csak), marad a márkaszervizes vegyszeres megoldás ami nem két fillér.
De amúgy kéne. 200-250k km után pucoltatni kell aztán megint elketyeg 200-250-et.[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
-
Qru
MODERÁTOR
válasz szőröscica #128719 üzenetére
Ugyan már, nincs is jobb mint amikor a saját légzsákod öl meg.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz runner 125 #128725 üzenetére
A benzinesről beszéltem én is. A direktbefecskendezés miatt lekokszolódnak a szívószelepek mint a korai TSI-kben. Márkaszerviz csinál vegyszeres pucolást de az elég sokba kerül.
mod:
Novoth Tibor nem vállalja, mert nem ért a Lexus-hoz, ezt a kört már megfutottuk.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz runner 125 #128728 üzenetére
Nem, mert a szívórész attól nem kap olyan terhelést ami a kormot leoldaná. Márkaszerviz egy speckó vegyszerrel átmossa ami leoldja a kokszot onnan, az elvileg jó megoldás csak nem olcsó.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Kornel #128862 üzenetére
Elhiszed hogy letojom/nám azt a +1,5-2 litert, de tényleg?! Most hadd ne írjam le mennyibe fájt Kormi 1 hónap leforgása alatt. Pályán bedobta vészmódba magát a gép. Ok irány a szerviz. Első körben EGR pucolás de szart se ért (sztem nettó lehúzás volt de lapozzunk) mert 2 hét múlva megint vészmódba rakta magát a pályán, cserélni kellett az EGR-t. DPF-et szintén pucolni kellett és az is lassan csere érett lesz... és nincs benne 200k km sem (garantáltan). Ja és a következő nagyobb költség a kettőstömegű is ott lebeg felettem mint Demoklész kardja. Sajnos a halálának előjelei már tettenérhetőek.
Városban nem járok el 10 liter alatt és akkor nem toltam ki a szemét csak normálisan közlekedtem, (2.0 TDi) tehát a sportmód kapcsolójára még csak nem is gondoltam nem hogy kapcsoljam. Ehhez képest még Bubi sem eszik érdemben többet (+1,5 liter városban 100km-erenként) cserébe nincs semmi költséges cucc ami befoshat benne.
Kellemes a dízelezés én már majdnem megszerettem így 3 év TDI terelgetés után de továbbra is úgy vagyok vele mint a zsiráffal az állatkertben. Szép-szép de otthonra azért nem kéne.
Ne érts félre, nem meggyőzni akarlak azt veszel amit akarsz csak jó ha tudod, hogy vannak benne időzített bombák akkor is ha szerető gazdától veszed mert ezek a bombák egyszerűen benne vannak a rendszerben ha szeretve volt ha nem. Kettőstömegű elkopik, az egr lekokszolódik, a dpf eltömődik, a cr rendszer megmakkan előbb-utóbb...
Persze van tartalék benne meg ideális körülmények között alig eszik (pályán nekem 140-nél elvan 6,8-ból ami parádé kb). De ingyen ebéd soha sincs ezt ne feledd el.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz bitpork #128885 üzenetére
Semmi extrém nincs benne, egyszerűen használom. Fele rész város fele rész pálya. Soha nem kaptam még gyorshajtásért büntit. Ugyanúgy bánok vele mint Bubival. Sőt, mivel ez lassan melegszik be még jobban is odafigyelek rá (még a visszahűtésre is!), illetve Bubit néha nyelezem de ezt nem, mert nem érdemes. Olyan bután kanyarodik hogy nincs értelme kínozni. Nagyon orrnehéz, egyszerűen elkönnyül a fara és kész, az esp már bele is nyúl. Ha kikapcsolod akkor meg az árokban kötsz ki. A pedálrend példátlanul szar, nem tudod átcsúsztatni a lábad a gázról a fékre, át kell lépned. Nekem már többször beakad a cipőtalpam a fékbe mikor megpróbáltam úgy kezelni a pedálok ahogy a Bubiban, nem hogy nem egy síkban van a két pedál még csak nem is egy dimenzióban kb.
Tegyük fel hogy mondjuk Kornélka csak agyhalott zombimódban fog menni kizárólag autópályán 110 tempomattal. Az egr akkor is beszarik, a dpf akkor is eltömődik egy idő után, a kettőstömegű is elkopik egy idő után, a cr befecsi is elfárad egy idő után. Mert ami elromolhat az el is romlik.
Ez nem hit vita, vitathatatlan előnyei vannak a dízelnek csak vásárlás előtt nem árt tisztában lenni a hátrányaival sem. Mert akárhogy is nyomatod ezt de hidd el: nem elég ha csak szeretve van az autó.
De igazából a Mondeóval már egyszer becumizta, nem tudom miért akar újra ráülni egy rollerre.
mod:
lenko: Sajnos nem (170 ló dsg). De sok rövid utat megyek vele az nyilván nem tesz jót neki de ezt még nem nevezném extrém felhasználásnak, elvégre az a városi használatból adódik.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz bitpork #128891 üzenetére
DPF regenerálás sem csodafegyver, előbb-utóbb úgyis megtelik mert nem tudja 100%-ra regenerálni. Persze a szívóbengás sem költségmentes - ilyet nem is állítottam - csak a várható/kalkulálható kiadások alacsonyabbak mint egy összetettebb dízel esetében és én inkább kifizetem részletekben apránként plusz nyál költségként.
Ez nem hitvita részemről (dízel vs benzin) csak aki dízelt vesz annak számolnia kell ezekkel a plusz költségekkel és kész. Van olyan felhasználási terület ahova egyértelműen a dízel a jobb választás és van amire a benzin jobb.
mod:
bmwsan: Anno elgondolkoztam a dízelen de nem fért bele az anyagi keretbe azok mellett a kritériumok mellett ami nekem szükséges volt (max 3 éves, összkerék és legalább 150 ló).
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Kornel #128901 üzenetére
Üssük ki minek az?!
Ha tudatosan kalkulálsz ezekkel akkor nincs gond, nem fog meglepetésként érni és év 20k km-ernél már tényleg érdemben fogsz a benyó költségen. Én évi 8k max 10k-t megyek, így nálam jóval kevesebb az ár differencia.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz bitpork #128904 üzenetére
A dsg önmagában öngyilkos módon vezérelt ilyen szempontból, mert 50-nél beteszi magát 5. fokozatba (1100 rpm) 60-nál ugyanez csak 6. fokozatban. Marad(na) a kézi mód vagy hogy áthúzom S-be az előválasztókart. Értem én, hogy a fogyinak jót tesz de a kettős tömegűt meg kicsinálja. Szóval megint az van - amit nagyon utálok - hogy nekem kéne alkalmazkodnom a kocsihoz és nem fordítva ami valljuk be nem normális. Legalábbis szerintem nem.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz bmwsan #128909 üzenetére
Jogos. Meg eleve ott kezdődik hogy itthon az átlagautós kb csak ünnepnapokon téved autópályára (már pedig ezek odavalók igazából).
kornelka: Nem is olyan vészes alkatrészárak. Lehet a következő autóm JTDm lesz.
bitpork: Amúgy van létjogosultsága a S-nek. Sokáig nem láttam benne rációt de kanyargós úton van. Eleve okosan van programozva gyorsabban vált (bár ha nem tudnám észre nem venném mert D-ben is gyorsan vált) és okosan kerüli pl a párosból párosba váltás.
Egyenesben ugye felesleges az S, mert a kick-down-ra úgyis leadja amit tud a technika és bár S-ben picit tovább kipörgeti érzés alapján nem látod értelmét mert ugye alul tol nagyot, felül kvázi csak hangja van de érzésre nem megy jobban (a valóságban persze igen).#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz bitpork #128914 üzenetére
Sajnos ha rendszeresen közlekedsz pesten és haladni is akarsz nem pedig a forgalmat feltartani akkor muszáj időnként beszúrni a gépet két ótó közé a másik sávba amivel vele jár, hogy oda kell pörkölni a technikának. Konkrétan agyf@szt kapok időnként vidéken... a városban 39-el indokolatlanul a belsőben tötyögő Dácsiásoktól pl. Nem vagyok az a levillogós típus de azért ez a mókus kiverte nálam a biztit tegnap és megkínáltam a távolság xenonnan (lézerágyú rulez ). És akkor én vagyok persze a pösti huligán mert ő nem tartja be a jobbratartsot. Ok csettegjen az 1,5 dci dákójával 39-el ha azt érzi biztonságosnak, engem nem érdekel de ne tartson fel mert én merészelnék hajmeresztő 50-es tempóval autózni.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz roberto211 #128926 üzenetére
Haha a céges Skodások a legállatabbak ezekkel az új 1,6 TDI-k egész jól szedik a pacskert és 160-ig elég elég jól is mennek, őket lehúznám a (halál)listáról. Múltkor is rámvillantott a fehér Rapidos területi képviselő, az M3-ason. Azért nem mentem mert előttem előzött éppen a kalapos Suzukis. Mondom ez hülye, ugorjam át az előttem lévőt, vagy mégis mi?!
Én igyekszek senki nem feltartani, kihúzódok a külsőbe, már csak azért is mert a külső az új belső. Agyonvillogják egymást a belsőben én meg szépen tovalépek a belsőben gondtalanul (már ha van rá lehetőség).
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz m3tr0 #128939 üzenetére
Én kvázi soha nem használom (igaz az enyémben van autohold funkció), de elvileg a helyes ez lenne: állóra fékezed a kocsit, N-be rakod az előválasztó kart, rögzíted az autót a kézifékkel (ha nincs kemény tél) majd P-bet teszed. Így nem feszül meg a váltó.
L azaz Low, hegynek fel/le használatos, hogy ne váltson fel és legyen elég nyomatékod feljutni, illetve lefelé legyen motorféked.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Morris #129088 üzenetére
A Puntók alulról rohadnak. A miénk is ott van szétrohadva de annyira hogy elsőre nem ment át műszakin legutóbb.
mod:
Ezek után gondolhatod az ütközésbiztonsága milyen jó lehet... És ebbe ültetnéd be a családot.
Én azt mondom nézz Gastrát is meg Puntót is és amiből találsz nem rohadót azt vedd meg.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
De, erre a TDI-re szokás panaszkodni (2.5 V6 TDI).
"A maga idejében közkedvelt motor hamar kimutatta a foga fehérjét. A hírhedt Bosch VP44-es adagoló hibáját már fejből mondja minden szervizes, ráadásul a hengerfej önmagában sem egy sikertörténet a könnyen kopó vezérműtengelyekkel, amikre rátett egy lapáttal a túlzottan optimista olajcsere-intervallum is.
Sajnos sokszor az új vezérműtengely-hidrotőke-szelephimba kombó sem hosszútávú megoldás, ezért sokan kísérleteznek más olajszivattyúval is, változó sikerrel. Ha lehet, inkább kerülje ezt a motorcsaládot, automatával (Tip- vagy Multitronic) még nagyobb ívben." - [link]
1,8T lezabálja a gatyáját, azt nem ajánlom és nem kevésbé problémásabb mint a PD.
Szóval inkább PD TDI sztem.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
-
Qru
MODERÁTOR
válasz akos727 #129622 üzenetére
Elégedett voltam vele, olyan kb 180-200k km volt benne (pontosan már nem emlékszem) és 372k-val lett eladva. Az olajat kicsit csipegette ennek mértéke attól függött, hogy mennyire nyomtam neki.
Nagyon jól ment és szép hangja volt sor4-es viszonylatban. Amúgy is élem a hosszmotoros autókat, mikor megtúráztatod és elkezdi billegtetni a kasztnit...Hibalista az rövid. A szokásos kopókon kívül csak egy turbó és a vaakum cső cserén kívül nem volt semmi hézag vele. A bele csúnyán öregszik de hát ez van. Ja és nekem nem jött be a kék műszerfal világítás se.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz m3tr0 #129802 üzenetére
Forester nagyon baba de azt csak akkor vegyél ha jól ki vagy kenve. Van hozzá rendes szaki nincs azzal gond de drága minden cucc hozzá. Tehát ott kezdődik, hogy a vezérléscsere 180k. És akkor még nem nyúltál a futóműhöz meg a fékhez sem adott esetben...
Amúgy mire kell ótó? Mert a V70 meg a Fóbia RS nem hogy nem egy de még csak nem is szomszéd kategória.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Tsebacsi #129838 üzenetére
VAG-ból 2.0 TDI + DSG jó kombináció, megy és ha nem tolod nem eszik. Igaz maga a DSG öngyilkosra van hangolva (biztos véletlenül ) szóval a kb 200k km-eres élettartam reális. Nagyban függ mennyit használod pályán és mennyit azon kívül. Szóval legyen a zsebben 3-400k a cseréjére.
Amúgy a CR rendszere nem kényes a DPF/EGR kombó meg mindnél behal egy idő után, ezzel számolni kell és kész.A többivel nincs xp-m, azokra nem írok semmit.
Ja de. #csakaHonda!!!!444!!!
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz z123456789 #129843 üzenetére
Bárki bármilyen autót akar a sporttól a buszlimuzinig mindig Honda lett ajánlva ezért az élcelődés.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz footy #129854 üzenetére
2,5 éve küldöm a DSG-s gépet, sztem sokkal jobb mint a hidrós. Ugyan padlóra van benne lag meg párosból párosba és páratlanból páratlanba lassan vált de ezzel együtt lehet élni (mondjuk ezért nem értem hogy R-t miért a páratlan kuplung kapcsolja és miért nem a páros, ha gyorsan akarsz megfordulni akkor zavaró hogy lassan vált).
A lag kiküszöbölhető azzal, hogy nem padlózva ugrasz bele az előzésbe pl. Amúgy elég okos főleg, hogy tanulékony és idomul a stílusodhoz. Én pont egy Mondeo-ban próbáltam a hidrós automatát és a dsg után érezhetően erős visszalépés volt komfortban.#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Integrale #129911 üzenetére
Nem is tudom... Talán mert nem akarok százezrekért szívósort pucoltatni?! Ahogy nem akarok kettős tömegűt sem cseréltetni szintén százezrekért?!
Az újabb TSI-kben már szívócső befecskendezés is van így azokat nem érinti a probléma (+ szíjasok tehát nem szabad egy kalap alá venni az 1,4 TSI-ket).
mod:
rbalint88: 1.8T nem hibátlan azt nem annyira erőltetném de még inkább 1000x az, mint egy 1,6 FSI
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz golfvariant #129924 üzenetére
Részterhelésen szívócső becsendkendezéssel megy, az meg lemossa. Nem csodafegyver, használat függő ahogy írták előttem is de jóval kisebb mértékben hajlamos a kokszosodára. Azt úgyis észreveszed ha lekokszolódott, addig meg használd bátran.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz focvis #129935 üzenetére
Akkor még se jó az 1.4 TSi (bár eddig se állítottam ennek ellenkezőjét) visszaszívtam.
mod:
SzlobiG: Ennyi.
Atlantis: Hány km van benne? Amúgy ha autópályán mentek vele akkor vállalható a 30k-s csereperiódus (bár akkor sem javallt azért).
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz vendingo #130245 üzenetére
Kell rá műszaki és biztosítás (kgfb), aztán az okmányirodában visszahelyezik forgalomba.
Tehát jelen körülmények között nincs túl sok választásod... Vagy elbontatod vagy megcsináltatod vagy műszaki hiányában nagyon nyomott áron eladod.
mod:
BigBlackDog: Első körben inkább a bérelhető autók között néznék szét. Azt nem te szervizeled.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz BigBlackDog #130332 üzenetére
Nekem onnan jött ez a dolog, hogy amikor ilyen szituban voltam vettem és nem béreltem. Melóhely egy idő után off lett az autó meg ott rohadt rajtam még jó sokáig.
De nem csak ez szól mellette, beszéltem egy taxissal hazafelé minap. Mondom elég pöpec, egy a Focus 3 1.6 TDI. Kérdezem mennyi egy ilyen? Azt mondja fingom sincs és havi 98k-ért bérelem.
Ebben benne van a szervizelés is, tehát az olajcsere meg minden kutyafüle. Neki a bérleti díjjon felül csak benzint/gázolajat kell fizetnie és kész. Se teljesítmény adó, se biztosítás se semmi egyéb költség.[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Milyen HASZNÁLT notebookot vegyek?
- Opel topik
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- PlayStation 5
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Philips LCD és LED TV-k
- Automata kávégépek
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- További aktív témák...
- SAMEBIKE MY275 Elektromos Kerékpár 27,5 500W 625Wh
- Himiway Zebra Step Thru 2023 elektromos fatbike (2000 EUR)
- Opel Insignia Full extra! Ezt érdemes megnézni és elolvasni a hirdetést !
- HP Omen Citadel, DX RACER Prince hibrid gamer szék
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen