- Minden információt felhasználnak rólunk a közösségi cégek
- Windows 11
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- QNAP hálózati adattárolók (NAS)
- Hálózati / IP kamera
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Cudy M1800 Mesh rendszer: édeshármas
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- AliExpress tapasztalatok
- Pokémon-tolvajnak mondják, beperelték a fejlesztőt
-
IT café
Új hozzászólás Aktív témák
-
vzsryl
nagyúr
válasz TeeJay #207549 üzenetére
Az 1.8-as B Zafira-val mi volt a baj? Az lecsukott ülésekkel majdnem Combo szint, és a motorja az egyik legmegbízhatóbb a kategóriában, ráadásul rengeteg alkatrész gombokért van hozzá minden utca sarkon.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
válasz TeeJay #207552 üzenetére
Amiben nincs, abban is van már 300k km. Ez olyan, mint a "ha lenne pálinka, akkor már nem lenne".
15-20 éves a nagyja, és ilyen autókkal utaznak is rendesen. Ha csak évi 15-20k km-rel számolsz, akkor a 300k a reális.megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
válasz TeeJay #207556 üzenetére
A dízel nyomatékosabb, ezért jóval dinamikusabb, és kevesebbet fogyaszt. Viszont bonyolultabb szerkezet, több olyan (ritkán)kopó alkatrész tartozik hozzá, amiknek a cseréje költséges. Milyen távokra tervezed a kiszállásokat? Ha csak helyben, vagy 20km-es körzetben, akkor a dízel be se melegszik rendesen. Ha hosszabb távokra is sűrűbben használnád, akkor viszont már elgondolkodtató.
A dobozos verdák általában könnyebben rozsdásodnak, ezért az egyterűek ilyen szempontból jobbak. Pl. a Touran és a Zafira is abszolút jók. Szomszédunknak 1.9CDTI B Zafirájuk van (ez DPF/részecskeszűrős volt, amíg volt benne), csak helyben, pár km-ekre használják (kormol is rendesen DPF nélkül), utcán tartják, de semmi korrózió sincs rajta.[ Szerkesztve ]
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
válasz imyourfriend #207572 üzenetére
Pályán 140 tempómattal az 1536kg-os önsúlyú Superb 5L körül fogyaszt a 140 lovas CFFB 2.0 CRTDI-vel. Országúton átlag 6.5L, városban nem tudom, mert arra nem ezt használom.
Múltkor mentem egy Kaposvár-Nagykanizsát, és ott szintén 6L alatt volt, de ott hosszú egyenesek és kevés település volt. Nehéz a lábam, szóval ehhez tartozó fogyasztással számolj. Szerintem diegho fórumtárs megoldaná 4.5L-es átlaggal.Ja, és az O3-at felejtsd el. 5M alatt most rájuk se mernék nézni. Már 2 éve is csak bontószökevény volt 3M körül.
[ Szerkesztve ]
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
-
vzsryl
nagyúr
válasz dong86 #207716 üzenetére
"Én nem ragaszkodnek a dizelhez egy két komolyabb javítás simán elviszi a fogyibol adódó különbséget ."
Ez sem teljesen igaz. Ha csak 1L az előnye a dízelnek, és viszonylag sűrűn (200k km-enként) kéri az új kéttömegűt, turbót, dpf-et, magasnyomásút stb., akkor a 480-as üzemanyagárral számolva valóban nem fest túl jól a dolog. De ha inkább 1.5-3L előnnyel számolunk - ami reálisabb - és esetleg ársapka eltörléssel, akkor örömmel futhatunk cserélgetni - akár preventív jelleggel is - 100-150k km-enként (tök feleslegesen) ezeket az alkatrészeket, mert még akkor is nettó olcsóbb a gázolajos fenntartása. 1L üzemanyag különbözet 200k km-re, 480Ft-tal számolva 960k JMF.
És akkor még nem jött szóba a nyomatéknak köszönhető kényelmesebb utazás. Persze nagy nyomatéka lehet egy benzinesnek is, de akkor vagy a fogyasztása lesz sokkal több (nagy köbcenti), vagy szintén tele lesz cseszve drága kopóalkatrészekkel (turbó stb.).Ja, és akkor még nem jött szóba a benzines modellek felára. Már ott kijön egy preventív jellegű, full nagy szerviz + egy horvát nyaralás 4 főre.
[ Szerkesztve ]
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
válasz f4lcon #207718 üzenetére
Nekem eddig javarészt szívó benzines autóim voltak. Most van egy szívó benyám és egy turbó dízelem is.
Mindegyiket rendszeresen karbantartottam, de mégis a benzinesekkel volt több gondom, pl. motorhalál.
Eddig az összes vagy ette az olajat vagy valahol szivárgott, de tölteni kellett valamennyit. Egyedül a CRTDI-m olyan, hogy eddig egyetlen mm-t sem mozdult a nívópálcán a szint, pedig ez csak 15k km-enként kap friss olajat, és sokszor kell vele városozni is (de erre alapvetően a benzinest használom). A benzinesekben a leghosszabb időtartam két olajcsere között 10k km volt, de inkább 5-7k.
Tehát az én tapasztalatom az, hogy egy jól karbantartott TDI sokkal gazdaságosabb, mint egy szívó benzin. Persze ez főleg használtként igaz, mert abban az esetben a dízeles sokkal olcsóbb. Újonnan 2022-ben szóba se jöhetne gázolajos autó, sőt elektromos hajtás nélküli sem (minimum mild hibrid).[ Szerkesztve ]
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
válasz f4lcon #207731 üzenetére
“egy használt dízel nagyobb szervizelési kockázat, mint egy használt szívó benzin”
Ez így van, hisz általánosságban többszörösen annyit futott egy dízel, mint egy benzines. Azonos futásteljesítmény és karbantartás mellett viszont tuti, hogy nincs előnye anyagilag egy szívó benzinnek. A legmegbízhatóbb motorok között rengeteg gázolajos is található.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
-
vzsryl
nagyúr
válasz pilóta #207771 üzenetére
Mindegyiknél kijöhetnek "apróságok", de én a Lexus mellett teszem le a voksom. Ott emlékeim szerint maximum az inverterrel lehet olyan probléma, amitől inkább leveted magad a Burj Khalifa csúcsáról, minthogy ki akard cseréltetni, de ezenkívül szokásos nagy autós költségek (gumi, fék stb.) vannak inkább, és nyugodtság.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
válasz BoneDragon #207876 üzenetére
Prius 3 vagy 1. gen. Auris 1.8 HSD. Utóbbinak pici a csomagtartója, de egy kicsire összecsukható babakocsi belefér. Mondanám a Yaris 1.5 HSD-t is, de annak a csomijába max két tálca süti fér be.
[ Szerkesztve ]
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
Mondanám, hogy puruttya MK3 Superb, de felment az ára.
G7, O3, Leon 1.4-1.5TSI, K asztma 1.4T, vagy faceliftes kuvik 8 1.8, mert az még az O3-at is odaveri csomiban meg praktikumban. A többi kombi benya szerintem kapufa volt ebben a kategóriában.Ördög üzemanyagából több választék, de ezt te is tudod. Mondeo, fóka, 308, 508 (ebből egy facelift Allure hmm…) 1.6-2.0 blueHDI/TDCI, VAG 2.0CRTDI-k stb…
[ Szerkesztve ]
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
A Civic 1.8 Euro 5-ös, de elírtam, 9-es szériára gondoltam.
Az 1.6D-t ennyire sajnos nem ismerem.Auris 1.6 szívó halott, és ha elkezdi enni az olajat, akkor kuka, nem lehet generálozni, mert túl vékony a hengerfal. Az 1.2T az baba.
A Leon meg ugye termeli a benzint, lásd diegho fórumtárs fogyasztási adatai…
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
válasz dokee78 #208241 üzenetére
Szívó benzines kompakt autók akkor fogyasztanak átlagosan 7L alatt, ha abban nem nagyon van város és autópálya. Országúton oké, de amúgy felejtős. Nekem az Almera és a G Astra is városban 11l felett evett, pályán 9-10-et (klímától függött, de mindig 130-140 közötti tempó), országúton ~6l (90 alatti tempó nem igazán ismert körülmény számomra, max szerpentinen). Ha spórolósan (papásan) vezetsz, akkor egy valódi átlagfogyi 7.5-8l lehet, de országúton 5l is befigyelhet.
Kisebb méretben simán lehet 6l körüli átlag, országúton pedig 4.5-5l, pl. régi, papír stift, vagy akár a legújabb is, de ugye mindkettő konzervdoboz tömegű. Ezenkívül az újabb turbó benzinesek, főleg a TSI-k tudnak dízel szégyenítő fogyasztást produkálni.Btw. tavaly nyáron, amikor megdöglött az Almerában egy henger, akkor hónapokig hidegen rövid távokat mentem a Superb 2.0CRTDI-vel, klímázva, és mégse ment feljebb 7.5l-nél a fogyi. Tehát valóban többet eszik egy dízel is hidegen, városban, de közel sem annyit, mint az 5 mázsával könnyebb, szopó benzinesek.
[ Szerkesztve ]
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
válasz Paxker315 #208320 üzenetére
2.0CRTDI CFFB nekem pályán átlagosan 1l-rel kevesebbet fogyaszt 140 tempomattal. Mondjuk itt a Tolnai Hegyháton tele van az út falvakkal és kanyarokkal. Az Alföldön biztos jobb lenne az országutas átlag.
[ Szerkesztve ]
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
válasz sittes79 #208348 üzenetére
"valami sportosabbra gondoltam" <-> "valami suv, nem tudom"
Erős legyen vagy sportos? Ha erős kell, akkor lehet akár SUV is. Ha sportos, akkor földszintes autó kell, különben elvész az igazi sportos élmény.
9. gen. Civicből az 1.8-as ugyan nem túl combos, de pörgetve nagyon sportos hangulatot áraszt, és akkor már meg is mozdul a kasztni, amiben bőven elférsz.
Esetleg még Leon-Golf 1.4 TSI. Azok alul sokkal dinamikusabbak a szívó Hondánál, és a futómű is feszes bennük, főleg a Leon-ban van sportosra hangolva.
Alfa Guiletta 1.4 turbós motorja is elvileg pöpec.megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
válasz (jan) #208446 üzenetére
Bármelyiket vehetitek ezek közül, egyik sem egy ördöglakat. Olyat vegyetek, ami tetszik, és előtte át is tudjátok nézetni egy hozzáértővel. Esetleg hívjátok fel becsületesneppert, hátha tud nektek valami épp járgányt ennyiért.
Ha ennyire nincs hozzáértés, akkor mindenképp forduljatok szakemberhez/szervizhez segítségért. Rengeteg autóvizsgáló ember/cég van, csak üss fel egy Google keresést.
Nézzetek ki valami szépnek tűnőt, és telefonáljatok.[ Szerkesztve ]
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
-
vzsryl
nagyúr
Ha a méret nem számít, akkor az mk2 Punto jobb autó az F Astra-nál (egyszerre volt mindkettő nekünk). De ez az árakon is látszik. Egy jó Punto bőven drágább az Astra-nál, és emiatt 500k alatt nem merném ajánlani.
[ Szerkesztve ]
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
-
vzsryl
nagyúr
válasz yoogie #208601 üzenetére
2.0CRTDI vagy 2.0HDI/TDCI ajánlott. Ezekből van 140 és 160-177LE-s változatok. Az újabb generációk már neccesen férnek bele a büdzsébe.
Passat B7/Superb MK2, 508 facelift, Mondeo MK4 facelift.Szerk: Egyik sem frissebb az MK2-es 6-osnál.
[ Szerkesztve ]
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
válasz Vismajor01 #208607 üzenetére
Van már Cayenne?
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
válasz Vismajor01 #208609 üzenetére
Értelmesebb választás.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
válasz slett27 #208621 üzenetére
1.1-ért 2-3 éve még lehetett lőni értelmes H-t, de jelenleg még G-ből is kockázatos.
1.4-esre rá se nézz, mert már 100-nál is 3000-et forog, pályán meg felszáll. Amikor a feleségemnek kell a verda, akkor Ő megy mindig a Superb-bel, és olyankor az Astra-val megyek dolgozni 33 km-re. Tök egyben van a verda meg minden, de az 1.4-es motor és az alap ülés max. városi rohangálásra jók. A linkelt 1.8-as, fullos üléses kombi már teljesen más kávéház.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
Én nem vágok eret, max használom a kuplungot és a váltót. Általában a Superb-bel ingázok, de néha kell a feleségemnek, és akkor az 1.4-es G Astra-val megyek dolgozni. Ma is azzal mentem, és előztem kb. 75-80-ról indulva, 5-ösben, de simán ment a dolog. Ha komolyabb dombon kell felmásszon (7% felettin), akkor az kicsit zavaróbb, mint egy előzés.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
-
vzsryl
nagyúr
válasz Paxker315 #208798 üzenetére
Aki nem előre gondolkodik, annál bármi is tud sokat fogyasztani. A motorfék használatát verném bele minden tanulóvezetőbe kb. 20-30 órán keresztül. Ez a nagy gáz, nagy fék dolog 2022-ben már borzasztóan nagy pazarlásnak számít.
Én is túl dinamikusan közlekedem, de nem nagy gáz, nagy fék kombóval oldom meg.#208799 HUTCHDB : Az IS300H egy másik dimenzió a Tiguan után.
1. Infotainment-ben borzasztóan nagy megszokást igényel.
2. A VW ergonómiailag a legerősebb gyártó. Életedben először beleülsz, és minden ott van, ahova először nyúlnál. Mindig rühelltem a fosvágent' a németautó fejű magyarok miatt, de aztán beültem a Superb volánja mögé, és letaglózott. Annak idején MK1 fóbiával tanultam meg vezetni, de az még kicsit más technika volt... A Toyota/Lexus ebben le van maradva jócskán, viszont a legújabb NX hatalmasat lépett előre.
3. Az IS nagyon lapos és úgy kell szinte befeküdni az autóba a Tiguan-hoz képest.
4. Minőségben, luxusban az Audi-val van inkább pariban, nem a VW-vel.
5. Nagyon nehéz tönkretenni a technikát. Ez a Tiguan-ra nem igaz.megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
Én is ennyit láttam, de szerintem ez sem rossz egy fogyasztásra optimalizált hybridtől. Szerintem is a 60-->100, 80-->120 fontosabb, mint egy 0-100. Az előbbi két verziót naponta ki kell használnom, viszont az utóbbit csak közvetlenül az autó megvásárlása után, mert kíváncsi az ember...
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
válasz tboldi #208844 üzenetére
Egy nagyon korrekt és tartós kis kocsi a Jazz, de a Golf V jóval autószerűbb. Szerintem a mai árak mellett abszolút nem túlzó az 1.6-1.8M érte. Ennyibe kerülnek a jobb H Astra-k és Focus MK2-esek is, és azokkal van egy kategóriában.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
Új hozzászólás Aktív témák
- Görgős TV-állvány - forgatható tetőlappal, 1 belső polccal, üvegajtóval
- TPMS EL-50448 Auto guminyomás-érzékelő, újratanító RESET-elő eszköz
- Teljesen új gáztűzhely
- Klarstein Ice Volcano 2G jéggép, jégkockakészítő eladó
- Szinte új Krups XS 600010 cappuccino set (tejhabosító) eladó ajándék Krups tisztítótablettával
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen