- Max
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Visszavonta az Intel és a Qualcomm Huawei-hez kiadott exportlicencét az USA
- Még több AI-t hozna a Windowsba a Microsoft
- Vírusirtó topic
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Windows 11
- Windows Insider Program
- Az Apple szerint ejteni kell az USA trösztellenes perét
- Proxmox VE
-
IT café
Új hozzászólás Aktív témák
-
tboldi
nagyúr
-
tboldi
nagyúr
válasz gaborn1 #208548 üzenetére
Fogalmam sincs, hogy a motorja mennyire okés, csak úgy eszembe jutott ez, nem kell komolyan venni.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz Tothgera30 #208670 üzenetére
A mi WagonR-ünk 216k km alatt csak 4 lengéscsillapítót és 4 rugót kért (1 volt csak eltörve, de legyen kövér az a bizonyos lúd), a többi mind okés még, hangot sem ad.
-
tboldi
nagyúr
válasz Tothgera30 #208694 üzenetére
Mondjuk a miénk az össz. km közel felét Ausztriában futotta jobb utakon, 18k km-es "kora" óta napi ingázós, és a határ pont félúton van. Illetve talán Mosonmagyaróvár útjai sem olyan gyászosak Magyarország értelmezési tartományban.
De a hirhedt nyelestengelycsapággyal is szerencsések vagyunk, sokaknak már 100k km alatt csereérett lett, a miénk meg még csak 210 környékén kezdte hallatni a hangját. 🤔
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
A megyeszékhelyen szerintem általánosan sokkal rosszabb, a Szent István király úton rendszeresen sírok, ha csak az Árkádba szeretnék eljutni Abda felől érkezve, akkor inkább lekanyarodok az Eurofleet és az egyetem felé, majd Dunakapu tér, és hátulról közelítem meg.
Móváron viszont sok szakaszon (Pozsonyi út-Fő út a Hansági múzeumig, Kossuth Lajos Utca, Károly utca, stb.) viszonylag friss a burkolat. Holnap éppen a vasútállomás melett fognak aszfaltozni. A Királyhidai úttal szerintem nincs akkora baj.VP 95 nagyon régóta nincs ott, VP gázolaj ritkán volt ugyan, de többnyire az sem, 100-as viszont szokott lenni, csak ugye az nem ársapkás. Régen az volt a kedvenc kutam, de ~március óta felejtős, sokszor zárva is tartják, ha kifogynak, ahogy láthattad is.
Mostanában az OMV-n szoktunk tankolni, hol a Kossuth Lajos utcán, hol a szeméttelep mellett.[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz slett27 #208713 üzenetére
(#208640) molnarpeter:
"1.3 Mjet: euro 4 még egész egyszerű. 6-is váltót érdemes elkerülni, ugyanúgy M32 rokona. 90 lóerős is létezett 5 ganggal, csak ritkább. Az EGR és szívósor le szokott kormolódni, autó élete alatt egyszer érdemes kipucolni az egészet, EGR hibakódokra is általában a tisztítás a megoldás, nem kell cserélni. DPF ugyebár nincs. Befecskendező rendszer CR viszonylatban egyik legegyszerűbb és -tartósabb, magasnyomású tömítés készlet kellhet neki ha szivárog belőle a nafta, de nem szokott dráma lenni, esetleg egy rail nyomás szabályzó (40k környéke rémlik árban), porlasztó tartós (tud 300 ezret futni ha cserélik a szűrőt), és fel is lehet újítani költséghatékonyan, bontottan sem vészes tétel. Lánc a mumus, olajcser periódus számít azért, nekem 188e km-nél gyári még, típus csoportokban előfordul 300e futással is ilyen… flottában a hosszú periódusú olajcsere és DPF mellett rémlenek 90-120 körül csörgők is. Viszont ahogy beszélgettünk róla, kicsit érdemes szerelőhöz venni az autót, szóval lehet németek előnyben lesznek, akár meg is kérdezném a szakit, mit ismer legjobban."
(#208667) hobizoli:
"egy 1.3JTD 188-s mk2 Punto vagy Grande Punto 4 alatti atlag fogyival elkavirnyalgat orszaguton, es nem egy betegagy a motor se, kiscsillio ceges Van bodes vasban van teruleti kepviselok meg pizzafutarok segge alatt...es mennek
aki sokat megy, annak megeri a mostani dizel araknal, mert az elromlas csak egy lehetseges kiadas, a plusz fogyi meg nem
a 70-75lovasokon meg DMF sincs, meg az 5-s valtos, ami nem a M32 valto kisebbik, M20-s tesoja, szoval az siman veheto
de nem 125-130Nm a nyomateka, mint az SDI-nek, hanem 180-200Nm, es lejjebbrol is tudja, ami rohadtul nem mind1 hasznalat kozben, foleg ha klimazol is, lightosan megiratva meg 230-240Nm is kijon belole csipobol
nem kell fosni tole, siman birja
gyarilag volt belole 2007-2010 kozott a Lancia Y-ban 105 loeros is: [link]
es a digok ugy huzzak 170-180lora ezeket fika modokkal, mintha kotelezo lenne
a 3 hengeres 1.4TDI a kanyarba' sincs okosithatosagi szempontbol
de az M20/M32-re is reeeeg megvan mar az okossag amugy, csak ugylatszik odaig meg nem sikerult eljutni
mindenesetre amivel tobbe kerul egy azonos kategoriaju evjaratu/felszereltsegu nemetvagen ugyanerre a celra, abbol az M20/M32 valto update-lheto orokeleture
max azokban meg majd mas vmi fexik le
de ha nincs nyugje, akkor csak siman tul kell tolteni ~2,8literre, osztjoido" -
tboldi
nagyúr
válasz slett27 #208715 üzenetére
Amugy en is ajanlom az 1.3 Multijetet felteve, ha haramdoltak-otodoltek a gyari szervizperiodusokat. Egy eve van nalunk is egy ilyen Lancia Ypsilon, 90 lovas, valtozo geos turbos verzio kettostomegu nelkul, megbizhatobb 5-os valtoval; azon kivul, hogy neha kiirja hideginditaskor, sok-sok ora allas utan, hogy "insufficient oil pressure", nincs vele baj.
-
tboldi
nagyúr
válasz slett27 #208724 üzenetére
Két külön dolog két külön célra.
Katalizátor:
"A katalizátor feladata az, hogy a [...] robbanómotor kipufogógázának károsanyag-tartalmát csökkentse. Ezt azzal éri el, hogy a működése során fellépő magas hőmérsékleten a benne található nemesfémek a káros anyagok egy részét oxidálják, vagy ártalmatlan anyagokká alakítják. ." - forrásRészecskeszűrő, Diesel Particle Filter (de a modernebb benzineseken is van már GPF/OPF):
"A dízelmotorokból kiáramló gázokból kiszűri és fogságba ejti a tökéletlen égéséből visszamaradt korom részecskéket, amelyek a környezetre káros hatással vannak. Ennek köszönhetően vezetés közben nem húz az autó fekete csíkot maga mögött."
"Amikor a koromcsapda telítődik, el kell érni, hogy kiürüljön és átjárhatóvá váljon a részecskeszűrő. Erre találták ki, hogy a legkézenfekvőbb módja a kiégetés. A korom magas hőmérsékleten szimplán elég (a DPF szűrő regenerál), így újra lesz hely a koromrészecskék felfogására és ismét hatékony lesz a részecskeszűrő működése." - forrásKatalizátor gyakorlatilag mindenen lesz, amit nézel - kivéve, ha lelopták.
Részecskeszűrőt meg nem akarsz, ha sokat lenne városban is nyaggatva.[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz slett27 #208731 üzenetére
Nem törvényszerű, hogy ez mind előjöjjön, pláne egyszerre. A Jazz előforduló hibáival én is teleírnék 2 A4-es lapot, de 5,5 év alatt a 80-90%-ával se találkoztam.
Ja, a vezetőoldali ülés lötyögése itt is megvan, de csak 4 csavart kell meghúzni a magasságállító mechanikában, nagy dolog.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz shootme2 #208783 üzenetére
Hehe, a zöld Almerában pontosan ugyanolyan Clarion CD1500R rádió van, mint amilyen a WagonR-ünk gyárija is.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz vzsryl #208846 üzenetére
Persze, autószerűbb, nem is egy kategória (B vs C szegmens), de nem ezért írtam. Ezekben a Golfokban alig vannak extrák*, bármilyen magasak is mostanában az árak, 2M környékén azért lehet némi elvárása az embernek.
A Jazz-t csak és kizárólag a túlárazottság miatt említettem, mert mindig azzal vádolják, nem kívántam a Golffal összepárosítani. Lehet, hogy félreérthetően fogalmaztam. 🤷♂️*Multikormány, tempomat nincs, de még a fejegység is csak sztenderd 1 DIN-es bennük, ami egy F Astrában még elmegy, de ezekben...
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
-
tboldi
nagyúr
válasz HUTCHDB #208865 üzenetére
Én alapvetően a japánokat kedvelem, de van egy kis digós becsípődésem, ami csak erősödött az Ypsilon érkezésével.
A Lancia Thesis bakancslistás, meg egy Fiat Coupé is kéne 5 hengerrel, illetve egy Alfa Brera is jöhetne 1.8 TBi-vel…
És a Ducatik közül is tudnék válogatni. -
tboldi
nagyúr
válasz szpeti40 #208956 üzenetére
A piroson biztosan utólagos huzat van, nem látszik az oldallégzsák műanyagfedele.
Meg amúgy hátul nincsenek rajta az emblémák, nem kizárt, hogy sérült volt, és nem pótolták. Csak magamból indulok ki, én sem vettem meg 14k-ért a Jazz feliratot, éppen elég volt a Honda embléma 11-ért.[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz tboy93 #208959 üzenetére
ABS esélyes, de a nyelestengelycsapágy problémája szinte csak az 1.3-asokat sújtja.
szpeti40: Bontóból nem nagyon, ragasztva vannak ezek, leszedéskor előszeretettel sérülnek meg. De ha meg is ússzák, a ragasztót mindenképp újra kellene applikálni, az meg nem lesz olyan, mint gyárilag.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz szpeti40 #208961 üzenetére
Ugyanilyen OZ felnim van nekem is, fékpor szempontjából előnyös, nem lesz olyan ronda, mint egy fehér, hanem csak egy árnyalattal sötétebbé válik.
-
tboldi
nagyúr
válasz newguy9000 #208992 üzenetére
Háhh! Most bedobhatom újra a kedvenc Musámat.
Én inkább ezt választanám, még ha elég ritkán is utazna benne 4 ember, ebben azért elviselhetőbb. Meg jobban is felszerelt.
szerk.: Nem ez az 1NR-FE az, aminek a kinyírásáról hosszasan cikkeztek anno?
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz grizlisandor #208996 üzenetére
Igazad van, legalább a 90 pónis, 200 Nm-es 1.3 Multijettel* lenne az igazi, vagy még inkább az 101 pacis, 259 Nm-es 8 szelepes 1.9 Multijettel.
Volt 1.6 JTD is 2008 után, csak azokból szerintem nem volt DPF nélküli. És közben te is megírtad.Az ülés épp ellenkezőleg, tök kényelmes, puha és állítható deréktámaszos. Ugyanez van a nálunk lévő Ypsilonban is (mínusz a könyöklő, a kisebb modellben nem volt elérhető).
*Pont annyi, mint a klasszikus VAG 1.9 TDI.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz hobizoli #208998 üzenetére
Valid, a sötétbarnával mi is “szívunk”. De annyira gyönyörű árnyalat, amikor tiszta!
Csak ne lenne ilyen karcos, majd idővel benevezzük egy polírra.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz slett27 #209007 üzenetére
Rendszámot beírod JSZP-be és megnézed a forgalomba helyezés dátumait.
szerk.: Jóvan’, egy percen belül 3-an is megírtuk.
szerk. 2: Kis segédlet - ha magyar, és ha külföldi.
Sőt, az utóbbi esetén azt is tudom, hogy újonnan egy Thomas Weiß nevű heinersreuth-i lakosnak adták el Bindlach-ban.[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz kenguru99 #209034 üzenetére
Lancia Ypsilon? Bár állítólag az automatája hagy némi kívánnivalót maga után.
A 194 centimmel nagyon jól elférek benne, nem is kell teljesen hátratolnom az ülést, de persze mögém már nem ül senki sehogy sem.
A kormányt is eléggé magam felé tudom húzni, simán elférnek a térdeim az oszlop alatt, nem kell beszálláskor a pedálok alá dugnom a lábfejem.[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz Dare2Live #209062 üzenetére
2018-ban vehettem volna egy új Civic 1.5T-t (~7M), de nem tettem, amit egyfelől bánok, mert nem tudom, hogy később megtehetem-e, másrészt örülök, mert 4 évesen már lassacskán gumizni kellene, amit abban a méretben most nem szívesen fizetnék ki. A 2006-os Jazz fenntartása azért barátibb a saját hülyeségeimmel együtt véve is (most épp gyári mélynyomóra vadászok).
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz BigBlackDog #209069 üzenetére
-
tboldi
nagyúr
válasz szabonagyur #209241 üzenetére
2004. áprilisa és 2012. decembere között a mi WagonR-ünkben is csak 16-18k km gyűlt össze, az utóbbi ~10 évben viszont már beleszaladt ezen felül még 200k.
Új hozzászólás Aktív témák
- Max
- Nokia 3210 - felélni az örökséget
- Samsung Galaxy S10 és S10+ duplateszt
- Hatalmas, 16K felbontású, szemüveg nélküli 3D kijelzőt villantott a BOE
- Futás, futópályák
- Sokkolóan drága az idei csúcs TCL tévé
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Apple iPhone 13 - hízott, de jól áll neki!
- Óra topik
- Milyen légkondit a lakásba?
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest