- Aliexpress tapasztalatok
- Milyen program, ami...?
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Kínai cégek segítik ezentúl a Teslát, a Renault-t, a Hyundait és a Toyotát
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Microsoft Edge (a Windows Internet Explorer utódja)
- Milyen routert?
- ESET NOD32 Antivirus / Smart Security
Új hozzászólás Aktív témák
-
de!
csendes tag
Én már 3-szor rendeltem az olympusmarkettől. Végülis mindhárom esetben összességében rendben volt a holmi, de azért nem volt mindig a gyári bontatlannal egyenértékű. Az objektívek mindhárom esetben újnak tűntek. A vázak, ha jól emlékszem, legalább 2 esetben Olympus Quality zacsiban voltak a csomagon belül, tehát azokkal már valami volt, bár külcsínre mindhárom teljesen pöpec volt.
Ami nem volt teljesen pöpec: az egyik vázról kiderült, hogy zárhibás, amikor a téli hóban kimentem 1.7-1.8-as optikával, és kellett volna az 1/4000: sötét lett a kép. Nem tragédia, garanciálisan cserélték itthon, így is megérte az árát. Aztán egy másik kitből valamelyik kábel hiányzott, talán az USB. Vagy mindkettő? Töltő, akksi, kis vaku eddig azért volt hozzá.
Garanciapapír a 3-ból 2-ben volt. Azóta is reménykedem, hogy amit abból a kitből megtartottam, ne adja be az unalmast, mert akkor postázhatom ki Németországba szervizre.
-
de!
csendes tag
Az E-PM2-t illetően: egy egyhetes nyaralást végigélvezkedtem vele. Az E-PL3-hoz képest hiányzik a képernyő billegetése, meg a gyönyörű fehér festett fém váz, de a szenzor egészen egyszerűen más dimenzió. Az E-PL3-at ISO 1600-ig, az E-PM2-t ISO 6400-ig merem elengedni. Ahol eddig csak a fixek működtek, ott most bepróbálkozhatok valamelyik zoommal. Az árnyékokat jobban fel lehet húzni zaj nélkül, és mintha a kiégett részekből is többet vissza lehetne menteni.
Aztán ha ez sem elég akkor szuper, hogy a kevés gomb közül egyre fel lehet konfigurálni a HDR bracketing funckiót, és azzal ki be kapcsolni. Egy gombnyomás, és átáll automatikus HDR sorozatra, és 8 kép/mp-vel 1/4 mp alatt ellövi kézből is kevés bemozdulással a 3 képet, amit a Photomatix általában fedésbe tud szépen hozni automatikusan.
Ami nem tetszik, hogy az E-PM2 nekem 1/60-1/200 környékén berázza az Oly 45/1.8-at. Bemozdul, hacsak nem aktiválok egy 1/8 mp-s anti-shockot. Sem az E-PL3-mal nincsen vagy nem ennyire erős ez a jelenség, sem pedig mondjuk a zoomomat nem rázza be az E-PM2 45 mm-nél (vagy 12-50-nel, vagy 40-150-nel próbáltam). És bizony az E-PM2 is produkálja ISO 6400-nál azt a csíkozást a Pana 1.7/20-szal, amitvel az E-M5-öt is hírbe hozták. Mintha ISO 5000-nél még nem jönne elő, de erre nem pixelpeepeltem annyira rá. Nem is akarom látni.
Szummában azért szuper az E-PM2, én hozzá képest nem tudom magamnak megindokolni egy E-P5 többletköltségét. Még egy E-PL5 talán, de azt nem találtam hasonlóan jó árban.
-
de!
csendes tag
Én akkor itt tisztelettel vállalnám a hangomat, mint egy kitből kivett MZD 40-150-et 58-ért kínáló egyén.
Tényleg az van, hogy külföldről ki lehet fogni új cuccot az itthoni árnál olcsóbban. Én egyszer egy csókának könyörögtem, hogy adja nekem oda a használt-de-garis Sigma 30/2.8-át 35 rugóért, de kötötte az ebet a karóhoz, hogy minimum 40-en, és a végén el is adta ennyiért. (Legalábbis nekem nem adta oda 35-ért. :-) A végén egy kinti akcióban megvettem 100 euróért zsír újonnan.
Volt már, hogy úgy adtam el cuccot, hogy egy nap alatt elvitték. Utána örültem persze, hogy nem szórakoztattam magamat tovább az eladással, de egy kicsit úgy is éreztem, hogy elherdáltam a cuccot. Most egyszerűen nem szeretném elherdálni. Annyiért szeretném eladni, amennyiért már van vevő rá, de nem tapossák egymás sarkát.
-
de!
csendes tag
Én is azzal számoltam, hogy 58-ért nem lesz tolongás. Amikor a kocsimat adtam el, akkor is az volt, hogy x összegért annyit sem mondtak, hogy dögöljek meg. De még rá sem alkudtak. 10%-kal kevesebbért meg hirtelen nagyon komoly érdeklődők voltak, hogy abból már engednem sem kellett.
Madár vagy nem madár: én hét közben gyakran annyira elfoglalt vagyok, hogy a jó árú cuccokról lemaradok, mert azokat elviszik, akik 1 nap alatt rá tudnak mozdulni. Én olyan madár vagyok ezért, aki használtan csak azt tudja megvenni, ami nem megy el 1-2 nap alatt. Persze eddig a vége mindig az lett, hogy azért az árért szereztem valamit külföldről. :-)
-
-
de!
csendes tag
Sokszor előjön a "másra való a DSLR, mint az MILC" mondás - nagyon nem értek vele egyet, vagy nagyon máshogy értem a "másra való" magyar nyelvű fordulatot. Ha valaki azt mondaná, hogy mások az egyik vagy a másik előnyei, akkor azt mondanám oké.
De a másra valóság nem oké.
Technikai oldalon: Mindkettő fényképezőgép. Mindettőből lehet ugyanakkora szenzort tenni, ugyanolyan kezelőszerveket tenni rá, most már PD AF-et is tud mindkettő, így egyedül már csak az optikai kereső vs. elektronikus kereső különbséget látom utolsó érdemi különbségnek. Ettől függetlenül bármelyik elven építhető bármilyen gép, és ez meg is történik egyre inkább, egyre több olyan MILC van, ami egyre inkább csak az optikai kereső hiányában különbözik a DSLR-től. Hol van ez a különbség a terepjáró és a sportkocsi közti különbségtől? Inkább benzin vs. dízel vagy LP vs CD jellegű a "vita".
Gyakorlati oldalon 1: A DSLR-ek és a MILC-ek többsége amatőr kézben van. Magyarán: ugyanaz a vásárlói célcsoport, amit persze biztosan fel lehet még osztani, de én nem látom okát, hogy akiket a DSLR-ekkel megcéloznak, ne célozhatnak meg ugyanúgy kialakított MILC-ekkel is.
Gyakorlati oldalon 2: Szerintetek a DSLR-t vásárlók hány százaléka nem tudná ugyanazt ugyanúgy lefényképezni MILC-cel is, mint ahogyan DSLR-rel teszi?
Alkalmi látogató vagyok, bocs ha ismételtem valakit.
-
de!
csendes tag
válasz madgie #30993 üzenetére
Nem marad ki, csak nem mondanám, hogy valami másra való, mert hordozhatóbb, mert kisebb, vagy kézreállóbb, mert nagyobb. Az nekem még az előny-hátrány kategória. Másra való mondjuk a láncfűrész és a bicska. Azok ritkán helyettesítik egymást. A DSLR és a MILC egymást tudják bizonyos, szerintem mérlegelhető kompromisszumok mentén helyettesíteni.
Igyekeznek kis. Lett most pont a Canonnak valamilyen viccesen kis DSLR-je. Az Oly 4/3-ok egy része sem volt túl nagy. A Pana meg csinált egy bazi nagy GH3-mat, meg az Oly is jött markolatos E-M5-tel, meg az E-M1 sem lesz kicsi.
-
de!
csendes tag
Tartanék egy kis közvélemény-kutatást, hogy ki hogyan áll shutter shock-kal.
Én úgy állok vele, hogy a legelkeserítőbb jelenségnek tartom. A legtöbb technikailag félresikerült képemről shutter shock tehet. Egyszerűen nem bírom kiszámítani, hogy mikor segít vagy éppen árt a képstabilizátor vagy az anti-shock funkció az objektív, a gyújtótávolság és a záridő függvényében.
Ami külön bosszant, hogy:
1) Az E-PM2-esem rosszindulatúbb ilyen szempontból, mint az E-PL3-asom. Hála Istennek 3-4-szeresére felcsavarhatom az érzékenységet, és még mindig ott vagyok az E-PM2-essel.
2) Még ha mélyen a pénztárcámba nyúlnék, akkor sem menekülnék meg, mert az E-[M|P]5 sem mentes a shutter shocktól. (Tükörreflexeset meg nem vagyok hajlandó cipelni, és nem is tudom, hogy ott miért volnék biztonságban a tükörcsapdosás mellett.) -
de!
csendes tag
válasz BiriBum #31123 üzenetére
Köszönöm, olvastam, tetszett, és pont azért vetettem fel itt a témát, mert érdekel, hogy más gépekkel mik a tapasztalatok. Már az is felmerült bennem, hogy esetleg beteg az E-PM2-esem stabilizátora. De a hivatkozott olvasmány alapján most inkább arra hajlok, hogy talán nem.
-
de!
csendes tag
Június óta E-PM2-vel nyomulok egy E-PL3 után, és jól elvagyok vele. Leginkább a billenthető képernyő hiányzik _néha_. Meg az E-PL3-mal szép fehér fém burkolata. Lényeges különbség az E-PM1-hez képest, ami rövid ideig szintén járt nálam, hogy plusz 2 gombja van.
Az érintőképernyő miatt a módváltás két bökés, ami megint csak jobb az E-PM1 Menü-navigálás-OK szériájához képest.
Az érintőképernyőből nem hozták ki a maximumot, de a touch focus és shutter jó dolog, és a super control panelen is sokkal jobb érintéssel navigálni, mint megpróbálni kitalálni, hogy a sok nem egyforma téglalapon merre vezet az iránygombok diktálta egyenes út.
További kellemes meglepetés, hogy az érintőképernyő nem mancsolódik úgy, mint a nem-érintő. És bár felbontásra talán azonos, szín- és kontrasztspektrumban sokkal jobb az E-PM2 LCD-je, mint az E-PL3-é.
És 56 grammal könnyebb az E-PL5-nél. Ez egy fél palacsinta. Ha dupla E-PM2-ben gondolkodol, akkor egy egész.
(Hogy ez a -56 gramm mennyit ront a shutter shock kitettségen, az mondjuk jó kérdés.)
-
de!
csendes tag
Táska fronton én elég jól elvagyok egy Lowepro Apex 110 AW-vel. Belseje nagyjából egy kocka, amit függőlegesen kettéoszt egy elválasztó. Kétféleképpen szoktam pakolni:
A) Egyik oldalt PEN + nem túl hosszú objektív (pl. 9-18, 45), oldalával lefelé; másik oldalt 3 obi, jellemzően a Pana 20-as kis tatyójában kettő objektívsapkával egymás felé fordítva, mellette vagy fölötte egy harmadik, akár hosszabb is (12-50 vagy 40-150).
B) Alul 3 objektív, egyiket fedi az elválasztó lehajtható fölső fele, a másik a Pana 20 tatyójában. Fölül kicsit rézsút keresztbe PEN + 12-50 vagy 40-150.
DSLR-es komákat szoktam is kérdezni, hogy na, szerintetek hány obi van nálam.
Ha meg ennyi nem elég, akkor kétoldalról rábiggyesztek 1-1 henger formájú objektívtokot. Van egy Lowepro Lens Case 1S-em, amit sajnos már nem gyártanak, meg egy Case Logic talán SLRA-1, de nem úgy néz ki, mint ami most a magyar honlapon kint van. Na ezek mindketten kb. egy 12-50 vagy 40-150 tárolására jók.
A PEN táska nekem nem tetszett. Méretre nem rossz, de utálatosan szűknek tűnt a szája, és az volt az érzésem, hogy a cippzár karistolni fogja a kezemet meg az összes cuccot, ahányszor áthalad rajta.
Egyébként nemrég még vettem egy Lowepro TLZ 10-et, hogy ha a lányomnak fotózhatnékja támad, akkor megkapja a másodvázamat + 12-50-et, és nyakába akasztom tokostul. De sajnos eddig csak egyszer támadt fotózhatnékja, én meg nem vagyok egy jó mentor, úgyhogy a TLZ majd jó lesz nekem, ha obiarzenál nélkül vonulok, a vázat meg árulom.
-
de!
csendes tag
válasz hegyimorc #32891 üzenetére
Esetleg egy fehér E-PL3? Láttam tegnap 50-ért eladó vázat az Index 4/3 fórumán. 25-ért ki lehet fogni valamilyen kitobit, az szummában 75.
Nekem is van egy valamennyire fölösben (lásd az apróhirdetések között), csak ahogy nézem, amennyiért megválnék tőle, annyiért nem nagyon kell senkinek.
Az E-PL3 egyetlen bűne, hogy nem az új Sony szenzor van benne. Az AF megfelelő objektívvel (pl. aktuális kitobik) nagyon gyors. Az Oly JPG és a vázba épített stabilizátor miatt én Panasonicban nem gondolkodom (a GX7 itt most out of scope).
-
de!
csendes tag
válasz .: JuSzT :. #32914 üzenetére
Ízlések és pofonok. Nekem nincsen bajom az E-PL3 fogásával. Anyaghasználatban viszont veri az E-PL1-et (olyanom is volt) és az E-PM2-t (ilyenem is van). Legalábbis nekem a 3 közül a festett fehér fém E-PL3-at esik a legjobban fogdosni. Fehér iPhone 4 vagy 5 mellé jól megy.
Ár-értékben az E-PL1 nyilván jobb. De azt a kolléga kipontozta az AF miatt.
-
de!
csendes tag
-
de!
csendes tag
Muhaha, egy angol fórumon most hívta fel egy illető az olvasóközönség figyelmét, hogy az E-5-ön sincsen mode dial. Nekem nincsen E-5-öm, de gondolom, hogy MODE gomb benyom, tárcsa teker.
Ha ez belefér, akkor talán az E-PM2 mode-dial-nélkülisége is belefér. MENU gombot megnyom, megfelelő betűt (P/A/S/M) a képernyőn megérint.
Hogy én hogy' rágtam a szájam szélet, hogy merjek-e mode dial nélküli E-PM2-t venni...
-
de!
csendes tag
Lehet, hogy itt szó szerint senki sem állította, hogy az E-PM2 kezelése azért béna, mert nincsen mode dialje, de - hogy itt vagy máshol, nem tudom - az azért elő szokott jönni, hogy a PEN Mini játékszer a PEN Lite-hoz képest. A billenős LCD nem lehet a megkülönböztető jegy, mert billenés nélküli gépeket is szoktak tisztelni, ezért gondoltam, hogy a mode dial tehet a megbélyegzésről.
Hozzászólásom célja, hogy bátorítsak minden vevőt, aki sajnálja az E-PL5 felárát: érdemes megfontolni vagy kipróbálni az E-PM2-t, ha elvan billentős kijelző nélkül, mert egy E-PM2 kezelése a gyakorlatban alig marad el az E-PM5-étől, és az érintőképernyőnek köszönhetően kényelmesebb, mint egy korábbi E-PLx.
Meg hogy nem érdemes a PM1-ről a PM2-re extrapolálni: a PM1-nek kettővel kevesebb gombja van, és érintőképernyője sincsen, azzal tényleg hogy lényegesen körülményesebb a fényképezés.
-
de!
csendes tag
Jé, te az ISO-t előre rögzíted? Én biz nem rögzítem, ha nincsen sok fény, hanem inkább választok egy záridőt, ami még jó eséllyel nem rázkódik be, aztán hagyom, hogy az ISO-val menjen utána a helyzetnek. Hadd legyen már maximális a dinamikai tartomány és minimális a zaj.
A záridőt meg úgy választom, hogy vagy elfogadom, amit A-ban felkínál, vagy átteszem M-be, és engedélyezem a menü mélyén, hogy M-ben is AUTO ISO-zzon.
Egyébként A-ban is lehet befolyásolni, hogy meddig menjen le: szintén a menü mélyén van a flash slow limit beállítás, ami eredetileg azt mondja meg, hogy milyen záridő alatt vakuzik, de egyben azt is befolyásolja, hogy milyen záridő alá nem megy le A módban. Gyárilag ez 1/60 talán, én meg átrakom 1/30-ra, mert a Pana 1.7/20-szal életképes az 1/30 képstabival és bekapcsolt Anti-Shockkal.
Tök jó volna egy olyan, mondjuk AM mód, hogy az egyik paraméter a blende, a másik pedig a záridő alsó korlátja, és a tényleges záridőt meg az ISO-t ezek alapján automatikusan választja. Lemegy ISO-val 200-ig, onnantól meg rövidíti a beállítotthoz képest a záridőt.
Kár, hogy nem lehet az E-PM2-nek megadni egy C# delegatet vagy legalább letölteni rá egy embedded C függvényt, aminek bemenője a mért EV, és kimenője a záridő, a blende, meg az ISO.
-
de!
csendes tag
Szerintem is egészen kellemesen tujda mosni a hátteret a Sigma 30/2.8. Nyilván nem az a kategória, mint egy full frame 50/1.4, de egy m4/3 kitzoomhoz képest határozott előrelépés. Hiába van 20/1.7-em és 45/1.8-am, mégis szeretek a 30/2.8-cal mosogatni. Ide kiraktam pár képet, bár nem mind a háttér elmosásáról szól:
[link] -
de!
csendes tag
Óh, igen, végre valakinek megint volt szeme, és látja a shutter shockot!
Az a jó benne, hogy teljesen kiszámíthatatlan. Tök mindegy, ki mit ír, te vagy szívsz vele, vagy nem.
Az E-PM2-t például senki sem ekézte, hogy shutter shockol, aztán nekem mégis, bár 1/8s anti-shockkal valamennyire kézben tartom.
Most kölcsönben van nálam egy E-P5, amit savazott rendesen a dpreview, hogy berázza magát, aztán mégiscsak azt látom, hogy az E-PM2-höz képest jól állja a sarat. Legalábbis Oly 45-tel és 40-150-nel így hirtelen este vizsgálva.
Csak ne lenne olyan bazi nagy, nehéz és drága a P5. A P5-ből súlyban kijön egy PM2 megy egy közepes objektív, árban meg még több.
-
de!
csendes tag
Kis shutter shock infó, hátha valakit segít nem mellényúlni váz-obi párosításnál: Oly E-P5 volt nálam kölcsön.
Oly 45-tel 1/60-1/100 környékén az E-PM2 inkább shockkol, mint az E-P5.
Oly MZD 40-150 R 150 mm-nél, 1/160 s-nél E-PM2-vel szinte mindig shockkol, az E-P5 nem vagy alig.
És itt jön a vicc:
Oly MZD 9-18-cal az E-P5 1/160 s-nél még 1/8 s anti-shock mellett is shockkol, miközben az E-PM2 nem vagy sokkal kevésbé.
Lehet, hogy az adott példányokon vagy azon szögön múlt, hogy hogyan tartottam éppen a gépet.
Na mindegy, én valszeg addig már új vázat nem veszek, amíg nem találok szimpatikusat és kompromisszummenteset elektronikus zárral vagy first curtainnel.
-
de!
csendes tag
Nem akarok vallásháborúba kezdeni a gyújtótávolságokat illetően, csak elmondom, hogy mit tapasztalok a Sigma fix 30-asaival.
1) Már a Sigma 30/2,8-at is imádtam. Ha fölment a vázra, nehezen jött le. Főleg sötétedés után könyökölte ki a Pana 20/1,7 vagy az Oly 45.
2) 1-2 hónapja bevállaltam a Sigma 30/1,4-et. Van vele macera, mert egyrészt bazi nagy a kit zoomokhoz meg a fixekhez képest, meg ND szűrő nélkül nem lehet nappal mit kezdeni az 1,4-gyel 1/4000-es záridő limit mellett.
Mégis: nyaralás alatt más fixet nem használtam. Ha szűk volt, jött a 9-18, ha távcsövezni kellett, jött az Oly kit 40-150. Az a 30 ott nagyon jó helyen van a 18 és a 40 között.
A Pana 20/1.7-nek még látszik egy kis élettere beltérben, ahol azért a 30 néha szűk. (Beltérben a 45-tel klausztrofóbiám volt.) Azt legalább egyszer elővettem.
Nem tudom, hogy mikor kerülök legközeelebb olyan helyzetbe, amiről azt gondolom, hogy feltétlenül az Oly 45-tel kellene megoldanom a Sigma 30/1.4 helyett.
Tehát ne húzzátok le a 30-ast a listátokróll, csak azért, mert olyan hülye szám.
-
de!
csendes tag
válasz Ear001 #77261 üzenetére
A fókusztáv csak az egyik. A másik meg az, hogy ezzel sokkal jobb eséllyel összejönnek egész alakos képek életlen háttérrel, mint 20/1,7-tel, a 25/1,8-cal vagy a 45/1,8-cal.
A 45-tel sokszor nincs hová hátrálni, vagy ha van, akkor közéd meg a tárgy közé mászik valaki. A másik kettő meg rövidebb, és ahogy elnéztem, azonos rekesz mellett a 30-as, ha ugyanazt ugynakkorára lekézepzve lefotózom, akkor életlenebb hátteret produkál. Pana 20, Oly 25 és a kicsi Sigma 30-cal kísérleteztem 2,8-con.
Emiatt meg az ára miatt döntöttem a Sigma 30/1,4 mellett, a Pana vagy Oly 25 rovására, akármilyen dög nagy is.
Ne értsétek félre, nincsen beteges bokeh-mániám, csak néha le akarom fotózni a kölykeimet vagy a családomat, kiemelve őket a háttérből. Korábban az ilyesmik, mint alább, nehezebben álltak elő.
-
de!
csendes tag
válasz Grga_Pitic #77296 üzenetére
Ki kell próbálni:
1) Nálam hangulatfüggő a cserélgetés. Amikor van kedvem objektíveket cserélgetni, akkor az elég döglött képet adó 12-50 otthon vagy a tarisznyában marad. Csak akkor rakom fel, amikor rohamtempóra kell kapcsolni, mert az asszony vagy a család megunták a fotózgatást. :-)
2) Amíg csak Sigma 30/2,8-cam volt, ld. följebb, addig is szívesen használtam, mert bár háttérmosásban sehol nincs az 1,7/1,8-cakhoz képest, ahogyan itt fórumtárs mondja, viszont ég és föld a 12-50-hez képest.
3) Mit bír a nyakad. Nekem elég a 30/1,4 260 grammja, egy 12-40-től már tartanék.
Amit talán nem kell kipróbálni: nagylátónál a háttéréletlenítés nem tudom, mekkora szempont. Ha igen, akkor arra nagyon rá kell gyúrni, pl. Pana 12/1,4-gyel. :-) Ha nem, akkor a 9-18 is szép, kontrasztos, színes képeket csinál, kicsit lerekeszelve talán a felbontás sem sokkal rosszabb a 12-nél, főleg a rövid végén.
Meg már az E-M10 három tengelye is vidáman elvan nagy látószögön 1/4 másodperccel vagy még többel is, úgyhogy ha az éjjeli nagy látószögelés ISO 200-on nem abszolút prio, akkor a fénygyűjtés sem érv a 12/2.0 mellett.
Kocamakrózáshoz, mint nekem, jó a 12-50, 8.0-ra lerekeszelve, de a 60/2.8 biztosan lemossa a pályáról.
Szóval 3. vagy 4. sor. De a 12-40-nek sem olyan rossz a nagyítása a 12-50-hez képest. Még akár egy 12-40 + Samyang halszemben is gondolkodnék, ha most kezdeném, és nem érdekelne a nyakamon lógó objektív súlya.
-
de!
csendes tag
válasz mikrofon #77308 üzenetére
Fotósok milliói élnek valszeg boldogan úgy, hogy nincsen mivel 12mm alatt fotózniuk.
Ugyanakkor egy kis személyes statisztika a Lightroom szerint:
1) Amióta van 9-18-am, 1260 képpel első. Második a 45/1.8 1150 képpel, harmadik a 20/1,7 1034 képpel.
2) A 9-18-cal lőtt képekből 727db 9mm-en készült, 85db 10-11 mm-en, 111db 12-13 mm-en, 98db 14mm-en, 41db 15-17mm-en, 198db 18mm-en.
De lehet, hogy sohat nem jut eszembe a 9-18, ha nem 14-42-m van, hanem 12-valamim, amikor megveszem.
Ha nagyon pixelpeeper vagy, lehet, hogy inkább majd egy 7-14-et akarsz még cipelni meg kifizetni. :-)
-
de!
csendes tag
válasz Muerte68 #77311 üzenetére
Bár én is sokszor beltérben vagy szűk kültereken használom a 9mm-t, ezt csak a nyers erő alkalmazásának tartom.
Lehet arra is használni, hogy egy kis tárgyat felnagyítsunk a háttérhez képest. Tehát hogy egy kis meg egy nagy dolog kb. egyformának látsszon a képen.
Vagy lehet szempont az is, gyakran hasonló témáknál, hogy a rövid gyújtótávnak köszönhetően jó nagy legyen a mélységélesség.
Fotóművészetben műveltebb fórumtársak biztos tudnak mondani még egy-két szofisztikált use case-t.
Féltem megvenni, mert a legdrágább játékszerem, de 5 év alatt sem untam rá. Pl. most találtam egy születésnapi fotósort, ahol hol 9mm-rel, hogy 45mm-rel fotóztam, és tetszik az asszonynak, hogy bár groteszk formákat öltenek a családtagok a kép szélén, látszik a nagy zajlás egyszerre. :-)
De semmi garanciát nem vállalok, ami működik nekem, az lehet az életed csalódása neked. :-)
[ Szerkesztve ]
-
de!
csendes tag
válasz Grga_Pitic #77394 üzenetére
Az Fn2-re meg fel lehet tenni a Multi Functiont, és ha azon belül az ISO/WB-t kiválasztod, akkor a nyíl gombokkal együtt már minden megvan, kivéve az AF mode-ot. És még megmaradt az Fn1 meg a videó gomb.
-
de!
csendes tag
Itt is megkérdezem, mert az indexes fórumon nem lettem sokkal beljebb.
Merengek egy Panasonic 12-32 palacsinta beszerzésén, hogy a fix 20-as és 45-ös mellé legyen valami minimális méretű nagylátószög és zoom. Az optikai minőségét sokan dícsérik, ámde az amazon.de-n többen panaszkodtak, hogy valamelyik gyűrűnek elenged a ragasztása, aztán vagy meg tudták tódozni-fódozni otthon, vagy kaptam vidám 200 eurós ajánlatot a javításra a márkaszerviztől.
Érdekelne, hogy itthon van-e valakinek tapasztalata erről a tipikus meghibásodásról, annak házilagos és/vagy szervizbeli javításáról.
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- iPhone topik
- Milyen monitort vegyek?
- LEGO klub
- BestBuy topik
- GoodSpeed: Windows 11 PRO FPP (Full Packaged Product) - Retail, Box, dobozos
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Aliexpress tapasztalatok
- Androidos tablet topic
- További aktív témák...
- Viofo A129 Duo dashcam menetrögzítő kamera
- Sigma 150-600mm f/5-6.3 DG OS HSM C objektív ( Canon )
- Canon EOS R (4 000 expó!) + kérhető BG-E22 portrémarkolat + 128GB Kingston -újszerű-
- Olympus M.Zuiko Digital ED 40-150mm R F1:4.0-5.6 fekete
- Canon M50 szett (EF 50mm f/1.8 STM objektív, akksik, adapterek, gyűrűk, táska, memóriakártya stb.)
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest