Új hozzászólás Aktív témák
-
FEDman
addikt
A 7-14 szerintem egy zseniális objektív. A látószögéhez képest megdöbbentően pici és könnyű. Elég csak a tükrös ZD 7-14-et mellé tenni.
Ettől függetlenül ha választanom kéne hogy 7-14 vagy 9-18 akkor én is valószínű az utóbbit választanám. És nem a mérete, hanem a könnyebb szűrőzhetősége miatt.
-
FEDman
addikt
De ha lenne rá elég lém akkor ezt a tartományt is két fix obival oldanám meg, úgymint M.Zuiko 12/2 és Samyang 7,5mm Fisheye.
-
FEDman
addikt
Nagyon el vagytok ti kényelmesedve!
Volt Tamron 17-50/2,8-am az aztán visított, nem is kicsit! Na látod az már engem is zavart. Ehhez képest 20/1,7 AF-e már szinte diszkrétnek mondható. Sőt szerintem a 20-as halkabb a legendás ZD 50/2-esnél is és annál mégse nagyon hallottam senkit erre panaszkodni.
Lehet mert arra Olympus van ráírva..No meg akkor még nem volt video se, ilyen szempontból persze ma már fontosabb a halkabb működés.
A 45/1,8 amúgy biztos jobban fog mosni mint a 20-as. A szűkebb látószöggel mindig is határozottabban lehet leválasztani a hátteret. Még akár gyengébb fényerő melett is, nemhogy közel azonos érték mellett.
[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
Nincs ezzel semmi gond, én elfogadom hogy a te fülednek ez már zavaró volt.
Mondom én a Tamronommal voltam ugyanígy. Sikerült kifognom egy nagyon jó darabot, gyönyörű képeket csinált, de azzal a magas visító hanggal sehogy se tudtam megbarátkozni és idővel inkább kiköhögtem a méregdrága Canon 17-55/2,8 IS USM-et.
Ehhez képest a 20-as hangjával nekem már nincs semmi bajom, nem olyan magas, nem olyan hangos. Persze jobban ürülnék ha ez is teljesen csendes lenne, de ettől még imádom így is és a kis zümmögése nem gátol meg abban, hogy minden egyes alkalommal elégedett mosollyal vegyem kézbe.
De hát nem vagyunk egyformák, mindenki máshogy reagál ugyanarra a hangra. Engem a Tamron hangja zavart annyira téged meg a 20-asé, hogy emiatt el is adjuk, nincs ezzel semmi gond. -
FEDman
addikt
válasz szőröscica #2842 üzenetére
Jól mondja Rubbi, az általad említett 3 fix obi közül egyikben sincs stabi.
Mondjuk szerintem ebben a tartományban, ilyen fényerő mellett szerintem nincs is olyan nagy jelentősége, hogy van vagy nincs.
A 20/1,7 és a PL25/1,4 közül szerintem nincs rossz választás, bitang jó cucc mind a kettő.
Fél EV előnye van fényerőben a PanaLeciának, ami nem sok, pláne hogy a kis 20-as mennyire jól dolgozik már nyitott rekeszen is.
A legnagyobb különbség talán építésben van a kettő között. A 20-as nagy előnye, hogy nagyon pici, hátránya a kit obihoz képest zajosabb és lasabb AF motor. PL 25-ös még nem volt kezemben, de állítólag az már csendesebb, gyorsabb, ellenben jóval nagyobb és drágább is.Ha a méret nem számít és értékeled Leica apró finomságait, a kicsit jobb fényerőt és a AF motort, van rá kereted is akkor a PL 25/1,4 a te obid.
Ha számít a méret, vagy csak szeretnél egy kis pénzt spórolni miközben szinte ugyanazt megkapod képminőségben akkor 20/1,7-es.
Talán még annyit tennék mindehhez, hogy ez a látószög a legjobb mindenes. Ha valahová egy szál fix obival akarsz elmenni akkor ez a látószög az amivel szinte minden megoldható. Ilyen szempontból pedig talán nem elhanyagolható, hogy a 20/1,7-el még egy G2 is egész kis kompakt cucc lesz.
Ettől függetlenül a PL 25/1,4 még egy nyálcsorgatós egy obi!
-
FEDman
addikt
Hogy ez milyen gyönyörű!
[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
válasz rumos14 #2860 üzenetére
"talán mostantól már nem lesznek ilyen keresztszívások, hogy Oly obi Panán köhög és vica verza"
Azért ezt így ne terjesszük, szó sincs semmi ilyesmiről, az Oly Pana obik vázak tökéletesen kompatibilisek oda-vissza!
A stabi elhelyezésében persze igazad van, de ettől még tökéletesen működnek oda vissza.
Az Oly 45/1,8 szerintem is nagyon fincsi lesz. És bár se ebben a kis Zuikoban, se a Pana vázamban nincs stabi, ettől ez engem még egyáltalán nem fog megakadályozni, hogy gátlástalanul összeházasítsam a kettőt!
Kompatibilitás téren egy igazán fájó pont az EVF csatlakozás, na az tényleg nem csereszabatos.
-
FEDman
addikt
Nem, Pana vázon is jár néha a blende live view alatt is, ami először kicsit engem is meglepett.
Első körben megjegyezném, hogy a 20-as blendéje nagyon diszkréten klattyan be, ha valami akkor ezt már végképp nem lehet hangosnak nevezni. Sőt kipróbáltam zoom kit obit a mélységélesség ellenőrzéssel és annak is nagyon hasonló diszkrét klattyanó hangja van, és mégse hallani senkit az általad kattogásként leírt jelenség miatt panaszkodni. Nem véletlenül, de hogy miért arra majd visszatérek.
Szóval a 20-as blende beugrasztása egyáltalán nem hangos, szerintem téged is elsősorban az zavart benne, hogy teljesen szokatlan (live view) használata mellett is képes önállóan rekeszelgetni. Ha meg valami össze-vissza kattog az bizony tényleg a legritkább esetben kelt minőségérzetet.
Éppen ezért nekem is fura volt, de hamar rájöttem miért csinálja ezt. Élő kép alatt ha mondjuk sötét szobából átkomponálsz a tűző napsütésbe akkor ha nagyon sok a fény akkor automatikusan lerekeszel. Hogy miért? Gondolom a szép élőképhez tartozik egy bizonyos képfrissítés amihez ha társítod az 1,7 fényerőt meg a tűző napot akkor minden szarrá fog égni.
Tehát ezt elkerülendő rekeszel egyet, ez egy katt. Aztán az általad említett kattogás meg akkor jön elő ha ilyen tűző napsütésben nyomsz egy AF-et, ilyenkor az élességállítás idejére kinyit a rekesz az általad használt rekeszértékre, majd amint betalált az AF újra lerekeszel és visszaáll a normál élőkép, katt-katt. Végeredményben ezek az egyszerű dolgok eredményezik azt, hogy a 20-as elsőre szokatlan helyzetekben kezd el rekeszelni. Nekem is fura volt elsőre, de miután rájöttem, hogy miért csinálja megnyugodtam, hogy ez normális és azóta már ez fel se tűnik.Végül visszatérve a kit zoom obira, ott azért nem hallani ez irányú panaszt mert ritkán lehet kihallani a rekesz klattyanását. Normál esetben elnyomja expo alatt a zár hangja, élő kép alatt meg gyenge fényereje miatt sok fény felé fordítva sincs szüksége efféle rekeszelésre, így aztán a "kattogás" is elmarad.
-
FEDman
addikt
Nem akart? Ilyet se hallottam még..
Mindenesetre ez tényleg nem hangzik vakami jól. A 20-asomat nem csak a kiemelkedő optikai teljesítménye miatt szeretem, hanem a nagyon stabil működése miatt is. Hiába nem a legcsendesebb, a leggyorsabb az AF-e mégis imádom, mert stabilan pontosan és határozottan teszi a dolgát.
Legalábbis a G1-emen ilyen.[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
-
FEDman
addikt
Megint egy kis M.Zuiko 45/1,8
-
FEDman
addikt
Ha jól értem akkor itt most adott két új Panasonic obi amiről egyenlőre nem sok konkrétumot tudni, valamint egy még be nem jelentett vadi új Nikon rendszer amiről még ennyi biztosat se tudunk és itt most ezt a kettőt hasonlítgatják a fiúk.
Érdekes vita, de talán kissé még korai..
-
FEDman
addikt
Hát ez durva!
Mondjuk a leírások alapján pont ilyenre számítottam, de az mondjuk meglepett, hogy az OIS is belefért.
Ezzel a azért elég nagyot húzott most a Pana, már ami a méretversenyt illeti.
Jóval kisebb az Oly összecsukható ki obijánál, kisebb a Samu butácska összecsukható kit obijánál, ami nem csak átfogásába rosszabb, de ott a stabit se sikerült megoldaniuk ebben a konstrukcióban.
Nem gondoltam, hogy ennyi féle kit obi után még elő tudnak állni valami értelmessel, de sikerült.
[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
válasz rumos14 #2903 üzenetére
Mi az hogy agyon szoftver korrigálva?
Túl dimenzionáljátok ezt a kérdéskört. Csupán torzítás és CA korrekcióról beszélhetünk, némelyik obinál még erről se.
Lényeg, hogy ettől még nem lesz könnyebb megtervezni egy obit, nem lehet igénytelenebb munkát végezni. A torzítás korrekció például minőségromlással jár, még ha minimálissal is. A CA korrekció is lecsíp egy minimálisat az élességből. Az hogy ezzel együtt is ilyen magas végeredményt produkálnak a m43-as obik az azt jelenti, hogy optikailag baromi jó minőségű alap képet állítanak elő, azaz kifejezetten igényes optikákról beszélhetünk és ez a lesajnáló agyonkorrigált jelző egy igen erős túlzás.Amúgy mindig is úgy gondoltam, hogy a szoftveres korrekciónak akár előnyei is lehetnek az optikaival szemben, de azóta ez az érzés csak egyre erősebb.
Például mikor fix nagylátó palacsintákat nyomunk a szenzorra azt bizony a mai lapkák elég rosszul viselik. Ha a torzítás optikailag korrigált, mint a pl a Sony 16-osanál, akkor a vetített kép nagyon ki van feszítve a kép szélei felé ami miatt ez jelenség fokozottan jelentkezik, a végeredmény pedig már ismert.
Viszont ha nincs a torzítás optikailag korrigálva, mint pl. az M.Zuiko 12/2, vagy a Lumix 14/2,5 esetében akkor az kevésbé izzasztja meg a szenzort, ezáltal egy sokkal jobb minőségű alapképet kapunk, ami még a szoftveres torzítás korrekció után is jobb eredményt produkál mint az előbb vázolt konzervatív megoldás.Ez van, haladni kell a korral!
-
FEDman
addikt
válasz rumos14 #2904 üzenetére
Szerintem nagyon ötletes ez az adapter!
Az már más kérdés, hogy azzal hogy fókusz motort is raktak bele kicsit ijesztő lett a végeredmény. AF motor nélkül sokkal kompaktabb lehetne. Mindenesetre végignézve az Minoltás obikat rengeteg finomság van amiben nincs AF motor így aztán végül is érthető, hogy ezt is beletuszkolták az obiba.
Az meg hogy a tele zoom 2,5 centivel még hosszabb is a tükrös megfelelőjénél azon nem kell csodálkozni. Tele obiknál nincs semmi előnye a mirrorless-eknek. Az 2,5 + centi meg pont egy adapternyi, azaz végeredményben nagyjából ugyanakkora a kettő.
[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
Ezzel az obival már zoom esetén is közel akkora lesz méretben egy m43 váz mint egy Oly XZ-1. Nagyjából azzal is akar szerintem konkurálni és hát ugye ott is csak power zoom van.
A kis méretnek meg ugye általában ára van.Bár például videónál kifejezetten előny lesz, hogy a manuális zoom gyűrűvel ellentétben ezzel már finoman egyenletesen lehet majd zoomolni.
A 45-175-re meg én is nagyon kíváncsi leszek. Ez nem az én terepem, nagyon ritkán érzem szükségét nagy telének, úgyhogy erre nekem tökéletes lenne egy ilyen fotós táskában kis helyet foglaló kis cucc.
[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
válasz rumos14 #2912 üzenetére
Ha ilyen összecsukhatóra csinálják meg akkor lehet kisebb.
"a Sony azért igényesebben össze van rakva"
Remélem azért ezt nem a parasztvakítós csillogó króm bevonatra alapozod!
-
FEDman
addikt
válasz rumos14 #2913 üzenetére
Jajj, tőled azért ennél többet vártam volna.
A torzítás és a CA korrekció ront az élességen, a felbontáson, ez pontosan így van.
Emiatt ezeknek az obiknak a már ezzel terhelt végeredményét érdemes vizsgálni!Ennek fényében itt van pár torzítás korrekció utáni (vég)eredmény:
És végül itt az optialag korrigált Sony palacsinta:
Ez utóbbi esetben elvégezheted te is utólag a korrekciókat, csak hát ha a torzítás és a CA korrekció ront az élességen a felbontáson akkor ha ezeket elvégzed a Sony 16-os palacsintán akkor vajon közelebb kerül a fenti teljesítményekhez Sony, vagy épp ellenkezőleg?
Pont arra próbálok már jó ideje rávilágítani, hogy ha nincsenek meg az alapok akkor a szoftveres korrekciót a hajadra kenheted.
-
FEDman
addikt
válasz rumos14 #2924 üzenetére
Nyugodtan, engem egyáltalán nem zavar itt a Sony, a NEX-7 pl nekem is nagyon tetszik.
Egyedül az verte ki kicsit nálam a biztosítékot, hogy pont Sony oldalról jött egy m43 obikat lesajnáló vélemény, ami valljuk be őszintén az eddig felmutatott teljesítmények alapján legjobb esetben is csak röhejes.
-
FEDman
addikt
Ja és nem csak Sony-t, de személyesen téged is szívesen látlak itt.
Néha képtelen vagyok a véleményemet selyempapírba csomagolni.
De hát ez van, ezt kell szeretni..
[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
válasz rumos14 #2928 üzenetére
Igen, DSLR vonalon szerintem is nagyon jók a Sony/Zeiss üvegek, ezt egy pillanatig se vitatom.
Sőt biztos vagyok benne, hogy azóta se felejtettek el obit építeni csak szerintem a NEX vonallal kicsit tudathasadásos állapotban vannak, mintha nem egészen tudnák eldönteni, mennyire vegyék komolyan.
A NEX 16-os árán is jól látszik, hogy direkt olyan amilyen. Szerintem ha akarták volna meg tudták volna csinálni sokkal jobbra is, csak akkor nem ennyibe került volna.Szóval egy pillanatig se vonom kétségbe, hogy a Sony egy nagyon komoly gyártó!
Itt most csak a tervezési elv a lényeg, konkrétan a szoftveres korrekció.
Ezt a technikát viszont több szempontból is csak a mirrorless-ekkel érdemes összevetni. Egyrészt mert egyetlen DSLR sem alkalmazott ilyet, még a 43-asok se. És nem véletlenül nincs egyikbe se, a DSLR-eknél vannak olyan kötöttségek amik miatt nem is lehetne olyan kompromisszummentesen megoldani mint ahogy azt tették a micro43 rendszerben.
Ezért volt logikus, hogy ha már szoftveres korrekció, akkor azt értelem szerűen a NEX-el vetem össze.Megint másik végről itt van, hogy a mai digitális szenzorok nagyon érzékenyek a lapos szögben érkező fényre. Ez a probléma szenzorra tolt palacsinta obival fokozottan jelentkezik, azaz a rövid bázis távolság miatt ez sokkal nagyobb gondokat okozhat a mirrorless gépeknél.
Megérzésem szerint pont erre a jelenségre jelenthet némi gyógyírt a szoftveres korrekció, mert az optikailag korrigált, kifeszített képű hagyományos obikkal szemben az ilyen mFT obiknál ez negatív jelenség talán kevésbé jelentkezik. És ezáltal valószínű sokkal többet nyernek ezen, mint amennyit buknak a szoftveres korrekcióval.
Azaz egy mirrorlesre épített palacsinta obinál lehet végeredménybe többet ki lehet hozni egy direkt szoftveres korrekcióra tervezett üvegből, mint egy hagyományos optikailag korrigált társából.
[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
Parci, eltartott egy darabig, de most már értem mi volt a problémád, mit is neveztél a 20-asnál pontosan kattogásnak!
Itt egy remek videó erről.
Látod arra nem is gondoltam, hogy a Oly vázon így fokozatosan végigkattogtatja a rekeszt ahogy egyre több a fény.
Pana vázon ez teljesen másképp működik, nálam vagy nyitva van, vagy közepes rekeszre ugrik be, tehát összesen egy lépcső fok van amikor átkattan.
Ráadásul ez nagyon tág határok között mozog, az esetek többségében nyitva marad a rekesz. Most próbáltam iso100 - f/1,7 - 1/4000s mellett még nyitva hagyja.
Csak e fölött rekeszel egyet de ez már a vakító tűző napsütés kategóriája.Szóval most már értem, hogy pontosan mi is bosszantott téged.
-
FEDman
addikt
Hehe..
Bocsi, de nem is gondoltam, hogy Oly-n ennyire másképp viselkedik.Viszont ezek szerint akkor a probléma forrását mégse a Panánál kell keresni, hanem sokkal inkább az Olympusban alkalmazott Live View technológia a ludas.
Amit egyébként bármikor felülírhatnának egy firmware-el.
-
FEDman
addikt
Ami a keresőt illet, látva a Sony-t már kezd tisztulni a kép, hogy miért hozhatott ki az Olympus egy olyan VF-3-ast ami paramétereiben alig különbözik az elődjétől.
Most már biztos vagyok abban, hogy a VF-2 napjai már megvannak számlálva, hamarosan kifut és jön helyette egy még komolyabb és akkor mindjárt lesz elég különbség a két kapható EVF között. -
FEDman
addikt
Még mindig alig hiszem, hogy ezt ekkorában meg tudták oldani.
Ez tényleg nagyságrendileg 20/1,7 méretű lesz.A szűrőmenete 37mm-es!
[ Szerkesztve ]
-
-
FEDman
addikt
válasz hegyimorc #2947 üzenetére
Ne aggódj, én se fogok ilyen kompakt kit obiért a boltokba rohanni.
Madgie-hez csatlakozva, jelenleg célkeresztben a két új Oly fix van.Ettől függetlenül nagyon jó ötletnek tartom és érdekel a technikai kivitelezése. Megint más szempontból sokan csak a méretet látják és sokan bőven elvannak az alap zoom kit obival. Ilyen szempontból pedig telitalálat lehet ez az obi, ha nem szúrják el az árazással ezzel megint kaszálhat a Panasonic.
Ha meg jók az eladások akkor valószínű több pénz jut fejlesztésre is.És akkor egyszer talán nekünk is lesz bal felső sarokba beépített EVF-es mini L1-ünk.
-
FEDman
addikt
Úgy látom valaki türelmetlen volt és PS-ben már most rádobta az új kit obit egy GF1-re.
Ha nem szúrják el az árát akkor vinni fogják mint a cukrot!
Ha a 45-175 is ilyen ügyes összecsukható lesz az talán idővel még engem is érdekelhet.
Nagyon ritkán érzem szükségét ilyen nagytelének. Mondjuk ha félévente kétszer..
De mivel ilyen ritkán érzem szükségét így egy idő után mindig úgy döntök, hogy erre a pár alkalomra mindek cipeljek magammal nagy dög tele obit, így aztán nálam az ilyen obik idővel mindig otthon maradtak.No de ha lenne egy ilyen apróság az simán elférne a tatyómba és nem izgatna, hogy az esetek többségében tök feleslegesen van nálam.
Ha tippelnem kéne, akkor azt mondanám hogy egy ilyen 45-175-öst ezzel a technikával akár a PL 45/2,8 méretében meg tudnának építeni.
És mikor azt mondom, hogy ezzel a technikával akkor igazából semmi forradalmiról nincs szó, mert e téren a Panának elég nagy tapasztalatai vannak már most is, elég ha csak az FZ sorozatra gondolunk.
-
FEDman
addikt
Ja látom..
Viszont ha 9 centi hosszú lesz a 45-175 akkor az hagyományos építést kap, akkor viszont nem értem mi az X jelölés rajta?Vagy ez csak egyszerűen prémium optikai teljesítményt jelent?
Ami mondjuk meglepő ebben a kategóriában, de végül is mindkét obi kap pl. Nano Surface Coating bevonatot is, ami szintén elég szokatlan.
-
FEDman
addikt
Na, bejelentették a két új obit.
A 45-175 nem összecsukható, csak power zoomos. Ettől függetlenül is tud olyat amit az eddigi obik nem, a hossza 9 centi, ez nagyjából azonos az Oly 40-150-el. A különbség ott van, hogy ez az új Lumix tele nem csak belső fókusszal, de belső zoommal is rendelkezik.
Azaz ez a 9 centi fix, nem játszik zoomolás közben zsiráfot. -
FEDman
addikt
Dpreview-n van fent videó a 14-42-vel. Ezzel a power zoommal simán együtt tudnék élni. Egyrészt csendes, másrészt két fokozatú. Lehet vele szépen lassan egyenletesen zoomolni, ami nagyon jól jön videónál, de ha kell akkor egy pillanat alatt át lehet "tekerni" egyik végállásból a másikba.
A power zoom engem igazából akkor tud idegesíteni, ha fotózás közben gyorsan át akarom húzni egyik végállásból a másikba, de a motor csiga lassú és zajos, ilyenkor idegtépő tud lenni.
De egy ilyen megoldás szerintem teljesen rendben van. -
FEDman
addikt
Ráadásul ebből a méretből ilyen képek potyognak ki nyitott rekeszen:
GF3 + X 14-42 Full size Jpeg
[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
válasz Mercutio_ #2983 üzenetére
Figyelembe véve milyen picik a vázak ebben a rendszerben nem is olyan elhanyagolható szempont a kisebb súly meg hogy zoomolás közben nem tolja ki kilóméterekre az orrát.
Ezen felül nagyon úgy fest, hogy optikailag, meg stabiban is kicsit jobb lesz. Plusz ha valaki videó mellett szeretne egyenletesen zoomolni akkor ezzel az obival már megteheti.
Szóval azért biztos fincsi lesz ez az új tele.Ettől függetlenül anyagi okok miatt adott esetben én is biztos a 45-200 mellett döntenék.
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen egeret válasszak?
- LEGO klub
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- OLED TV topic
- 3D nyomtatás
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- DIGI kábel TV
- ZTE Blade A34 - nem a legélesebb kés a fiókban
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest