Új hozzászólás Aktív témák
-
MrChris
nagyúr
válasz #31733248 #84175 üzenetére
De most hogy jön ez a középszer dslr zoom a profi képminőségű 300/4-hez és topikk képeihez? Ő nem is a stabitól (rövid záridőket használt), hanem a beretva képétől ámult el, amit a Sigma még f8-on szénné rekeszelve se tud produkálni. Nem egy liga a kettő. Látom az a6000 is már előkerült, arra meg a m4/3 üvegek nem mennek fel. Vagy ez az egész megint ugyan arról szól?
-
MrChris
nagyúr
válasz topikk #84193 üzenetére
Erre az a válasz, hogy a kontraszt alapút meg kell tanulni használni és nem úgy kell mint a pdaf-t. Fotó módban a GH5 480szor olvassa ki a fókuszálásra használt területet, míg videó módban csak a képfrissítés frekvenciájával 24-50-szer. Ezért van a gyenge, videó alatti követőmód és ekkor eleve lassabban fókuszál. Fotóban a GX80 240szeres kiolvasása is villámgyors AF-t eredményez. Így ha videózol a Panával akkor használni kell a shutter gombot meg akár a tapikijelzőt. Érdekes mód én nekem nem okoz gondot ennek a fókusz mizériának az áthidalása.
-
MrChris
nagyúr
válasz Speeedfire #84266 üzenetére
Akkor neked valamelyik 25-ös lesz a nyerő, vagy elsődleges. Nagyon univerzális a látószöge és a fényereje miatt. Használtnál próbáld ki az élességet 1:1 nézetben, mert előfordult egynél hogy valami probléma volt vele.
-
MrChris
nagyúr
válasz csurgoi #84297 üzenetére
Ami elsőre feltűnt (ACR-t használva), hogy a 25-ös itt elég gyenge, a jobb oldalt nagyon megkeni. Összességében ha a szemcsézésre gondolsz akkor ez szenzor és ilyen. Zaj. Főképp a homogén felületeken szembetűnő, mint itt az égen. OViewerben nemtom mi a helyzet, de gondolom ugyan ez. Szvsz.
-
MrChris
nagyúr
válasz Dißnäëß #84309 üzenetére
Azzal a 25-össel tényleg kell lennie valami gebasznak, mert kb kitobi szintjét se nagyon hozza. Ugyan ez volt hito kollégánál pár hete. Más képein meg kiváló.
A zaj meg zaj, ezt a szintet vagy megszokja, vagy szűri, vagy másik rendszert kell keresni amiben alap esetben szűrés nélkül nincs ilyen. De jó lenne ha csurgoi jobban rámutatna mely része nem jön be. Nekem a fentiek. Ezen kívül az élesítés is előjön, mert ilyen apró részletesnél egész más a klf konverterekkel. -
MrChris
nagyúr
Há' nem is! Ez igazából a Sonyra jött, csak van eszük és úgy látszik nem áll sokból nekik más foglalattal is ellátni. Milcre nekem ezek a batárok nem kellenének, 75-ös se, 25/1.2 se. Nem azért nyergeltem át, hogy nagy nehéz és vigyázósan drága üvegekkel, sapkákkal zsonglőrködjek egy-egy obicserénél. De ez persze csak rám vonatkozik
-
MrChris
nagyúr
-
MrChris
nagyúr
Teljes képmezős fénymérést használok, zebrával villogtatva a kiégést és képtéma szerint expókompenzálok. Eddig bevált, rawban néha 1/3 fé ide-oda, vagy inkább helyi világosítás. Szerintem megfelelően expozíciózik. Videó kényesebb mert ott alig szabad utólag hozzányulni, de ott se szokott ilyen nagy gond lenni ha figyelek a zebrára. GX80 a váz.
-
MrChris
nagyúr
válasz krisztosz89 #84343 üzenetére
+1 a 12-60-nak. Kb egy éven belül talán télen vagy ősszel készített az egyik kolléga itt több összehasonlító fotósorozatot, kb 12-32 szint.
-
-
-
MrChris
nagyúr
-
MrChris
nagyúr
Mi az a 80MB-os shooting mód?
-
MrChris
nagyúr
válasz csurgoi #84472 üzenetére
Szerintem háklis lennél a fókusz sebességére. Ha egy lassú obi esetleg nem talál be az még lassabb. Viszont élesebb és azért jól lehet vele fotózni, látószöge nekem nagyon megfelel, mikor ez van fent alig jut eszembe cserélgetni. Még videóra is használom. Újat venni nem mernék, mert elég stabilan 60-70 között van a használt ára.
Nem mintha ne lenne a jutubon, de majd készítek a sebességéről videót.[ Szerkesztve ]
-
MrChris
nagyúr
válasz un2112 #84465 üzenetére
Ennek apropóján nézegetem ezt a tesztet és rögtön az tűnt fel, hogy azonos rekeszen a Lumix kontrasztosabb vagy sötétebb a többinél. (Az expozíció nem derült ki megegyezik e.) Az ég kékebb, zöld nem zöldebb, inkább sötétebb, olyan polárszűrős jellegű, mert a többi terület mintha nem lenne másmilyenebb. Jól látom? Képileg vajon mennyire van pariban a laowa a lumixal?
-
-
MrChris
nagyúr
Fotoexpon van/volt laowa 7.5/2?
csurgoi: esetleg képet, rawot osszál meg hátha abból több látszik. Még annó a gh2-vel csináltam hosszú záridős iso sorozatot amiben jól láthatóak voltak ugrások zajmennyiségben bizonyos értékeknél. A tesztekben pedig ott voltak a dinamika szűkülések.
Valami témán ki kéne tesztelni, hogy valós problémát látsz, vagy csak érzéki csalódás. -
MrChris
nagyúr
válasz jjeahh #84548 üzenetére
A gx80-ban van e-stabi is videó alatt, ha mindhárom stabi megy (OIS, IS, E) akkor az nagggyon durván megfogja a képet, csak egy kicsit rákroppol az amúgy is kroppolt 4k-ra. Gondolom tech oka lehetett, mert már ott volt eleve a nagyobb terület... No ennél még pöpecebb lehetne, ha tényleg ekkora cenzor kerül bele és erre is használná.
Ezen kívül simán mehetne a multiaspect, kiegészítve, hogy feleslegessé válik a portrézáshoz forgatni a gépet Ha még a rawba bekerülne a teljes szenzor adat akkor lenne csak full multikulti
Azt se felejtsük ki, hogy több obi nagyobb képkört rajzol mint a m4/3 szabvány 21,6 mm-e persze kérdés, hogy ezt így engednék e kihasználni. Szerintem nem. -
MrChris
nagyúr
válasz MrChris #84580 üzenetére
Kép alapján kimértem, ~21,2mm X ~17,5mm. Szerintem amúgy csak vihar a biliben, pont ugyan ekkora műanyagkivágás mögött helyezkedik el a GX80 szenzora is. Beszínezték szenzorkékre Nincs itt semmi látnivaló haladjunk tovább
Persze azért adok neki egy esélyt...[ Szerkesztve ]
-
MrChris
nagyúr
Na, sikerült olvasnom is, most sokkal összeszedettebb lett mint a multkori!
Más. G9, megírtam, hogy ez nem lesz multiaspi, csak a műanyag kivágást kitöltötték szenzor színnel
Van ebben a vázban minden földi jó, fotós párja a GH5-nek. De videóban se tűnik gyengének. Már csak a fél millát kell kicsengetni[ Szerkesztve ]
-
MrChris
nagyúr
válasz topikk #84625 üzenetére
Az em1, em5/2, em10/2-nek a 72mbps-os 1080p videója gyengébb mint a pana low kvalityiba állítva 18mbps-al. 28-on már állva hagyja.
Jobb a HEVC csak csúcs számgép is kevés hozzá, kinyírná a hobbi videósok jó részét, kb kétszer akkor számítás teljesítményű pc kell mint a h.264-es 4K-hoz. Ami amúgy nagyon jó minőségű, ha jól használják. A 4:2:2/10 bit sokkal, de sokkal többet dobna rajta mint, hogy kétszerese lenne a bitráta. Már ha jól csinálják, gondolom Oly megmutatná hogy azt is el lehet cseszni
-
MrChris
nagyúr
válasz topikk #84632 üzenetére
De szép rózsaszín lett a víz, meg a köd
Szerintem az alsó egy sima gömbfej, ezzel állítja be pl vízszintbe a felső részt. A felsőt így könnyebb külön beállítani, mert az valami extrás fej, talán panorámázáshoz jó, vagy égbolt követéshez. Egyenetlen talajon így sokkal könnyebb az egészet beállítani, mint az állványt az állványlábakkal vízszintezni.
Nagyon jó kis gép lett, de nekem inkább a GH5 kellene.
Erre kíváncsi leszek: 80MP High Res Shot Mode in RAW[ Szerkesztve ]
-
MrChris
nagyúr
Most jut eszembe G9 után mi fog jönni a G sorozatban? Mert G10 már volt
-
MrChris
nagyúr
válasz Speeedfire #84705 üzenetére
Volt itt példa rá, hogy egy 25-ös obi nem úgy muzsikált ahogy az kellene, de szerencsésen megoldódott.
-
MrChris
nagyúr
válasz madgie #84722 üzenetére
Magam is erre tippeltem. Meg hogy vigyázok ne legyenek repülő cseppecskék cserénél. Te mint üveggel foglalkozó tudod, hogy milyen apró repülő cuccok vannak ha csak lélegzik az emer, vagy csak kinyitja a száját.
Amúgy szerintem jól bírják a tisztítást, korábban írtam, hogy használt gh2-ről fülpiszkával sikálva vakartam le az odakövült dzsuvát. Szenzor, kép hibátlan lett. Ezt a stabis szenzorral nem lehet megtenni.