Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Kobe

    veterán

    válasz atee_13 #112815 üzenetére

    azért az anyagköltséggel lehet vitatkozni.......egyszerű szívóbenzines 2 literes honda tényleg probléma mentes széria, normális, nem szakszervizes szerelővel intézve, átlag árakon. Ékszíjjal meg ilyenekkel még szívni sem kell, mert láncos, durva szerelések méág elő sem fordultak
    csak pár példa
    1 db 80-90 cm hosszú szervócső (egy sima fém cső meghajlítva + némi gumiszigetelés szigetelés rajta) -> 160 ezer + munkadíj
    első fékbetét csere -> 55-60K, ebből 1 óra munkaköltség. Pár éve ez még max 80 volt, féktárcsa + fékbetét + munkadíjjal, most olyan 120-140 között a komplett
    kisszervíz 35-40K-ról 60K-ra drágult
    megmattult első fényszórók -> darabja 130-140K + munkadíj

    ezek ilyen adhoc minimál szerelések, ami a működéshez vagy a normális áron történő értékesítéshez azért szükségesek, és minden autónál ilyen korban benne vannak azért. és kapásból ellocsoltál fél milla + minimum 100ezer munkadíjat egy 2-2.5M-es autóra.....és esélyesen jön a következő
    emellé városban ha nem figyelsz, fogyaszt 12 litert.....az havi 2 tankkal számolva kb 60 ezer havonta
    így alapköltségeket tekintve 100-110 ezer fixen havonta + nem várt ktgek
    ehhez képest amit néztem qashqai 0% konstrukcióban lett volna 139 + kb havi 20 a benzin hozzá, azért a havi 40 ezer difiért nagyon nem mindegy hogy egy kiült 15 évesben 12 litya fogyasztással mész vagy 0 kmesben üldögélsz 4-5 literrel

    és ezek a dolgok így egyik évről a másikra kezdenek el jönni, nem fokozatosan, hanem egyszerűen eléri az adott kort az autó és utána exponenciálisan elkezdődnek

Új hozzászólás Aktív témák