- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Az iPadOS-re írt appokra is díjat vet ki az Apple
- Letartóztatták a bitcoin-Jézust
- Hálózatokról alaposan
- ASUS routerek
- Asustor NAS
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- A pápa egyre jobban tart a romlott AI veszélyeitől
- Milyen program, ami...?
Új hozzászólás Aktív témák
-
Sanyika123
csendes tag
Sziasztok!
Most láttam meg az oldalt, nagyon megörültem.(nevem alapján tudjátok miért) .Ne haragudjatok, nem olvastam végig a hozzászólásokat, elnézést ha ismétlek valakit.
Történetem röviden: édesapám 87' körül vett egy W115 200-ast, később 220D-t csináltunk belőle, összesen kb. 500e km-t ment nálunk(még meg van az udvar hátsó részében), én 2006-ban jutottam hozzá az első saját járgányhoz egy W123 240D aut., később 300TD jött (eből én csináltam aut.). Mára minkettőt el kellett adnom, de ha lesz rávaló egy benzneset szeretnék venni, leginkább egy 250-nek örülnék.( ha van ilyen eladó beszéljünk róla)
Tapasztalatom, és mások szerint is: 200D 6-6,5 l/100, város is 7l, 240D 7-8l. 300D 8-9l.(persze ha mindene o.k.) Youngtimer biztosítás 15e/év+ klubtagság 6e., teljesítményadó (240D) 6e/év.
Nálunk Szegeden van néhány rajongója a típusnak és alkatrész is akad bőven.Mindenkinek bátran ajánlom aki nem "rohan", és kevés pénzből (persze ezzel is el lehet szállni) szerethető, kényelmes autót szertne!
[ Szerkesztve ]
Sanyika123
-
Batman2
őstag
Akkor WillyX kollega a Te embered, mert neki van emlékeim szerint W124-ese !
Amúgy azt mondják, hogy a 123-as volt az utolsó igazi, jó anygaokból elkészített járgány, de még a 124-es is elmegy, mindenképpen jobb, mint a 190-es.
Ha tudsz egy jó állapotú 124-eset szerezni, az még jó darabig kiszolgálhat Téged, azok azért csak fiatalabbak a 123-asnál, de az állapoton van a hangsúly, nem a koron !!!
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
dpek
tag
Ennyiért inkább egy tip-top 123-ast vennék mint egy leharcolt 124-est.
Ennyiért javaslom még az utolsó szériás A2-es 95-ös vectrát, de csak halkan itt a fórumon mert ez merciről szól.
Nézz bele az A vectrás népítéletekbe.
Amúgy nekem is a szivem csücske egy király 123-as vagy 124-es 300D, utóbbiból 250D is, de sajna nem a fél milliós kategóriába tartozik a 124-es.
123-ból is a kevés km-es tuti diesel olyan mint a fehét holló.
Ezért egyelőre marad a vectra minden előnyével hátrányával.
Persze más kategória, de szerethető.
5-600-ból egy 95 év végi fullos 170E-et futott benzines vectrát kapni. Jobban kijössz mint egy lelakott 124-es diesellel. De ha találsz max 3-400E-et futott diesel 124-est, akkor nyugodtan vedd meg.
Ez az én véleményem.
Jó a 123-as is, de ha tuti állapotban akarod látni az is belekerül 4-500-ba.
Szóval 3 variáció létezik a félmilliós árkategóriára.
Ennyi pénzből ebből a 3-ból választanék. Vagy ha van jó állapotú 126-os diesel.82-es 123 300D 6-700E km, 92-es 1.6i 8V vectra 300E km
-
WillyX
tag
Városi fogyasztást nem tudok, mert vegyesen használom. Így 7 körül fogyaszt kb, de majd csinálok egy pontos mérést.
Súlyadó vagy 6k forint lehet, de még nem fizettem. Biztosítás 60-70k A0-ban vidéken.Még nem régóta van meg, de még nem hagyott cserben. Rokontól vettem, de ő sem mondott nagy gondokat. Az egyik hőfokszabályzója romlott el nála egy nyáron és a délutáni csúcs közepén felforrt a vize. De amúgy nagy probléma tudtommal soha nem volt vele. Mondjuk azért odafigyelt rá. Olajcsere időben, fekfolyadék is cserélgetve rendesen stb. Egyedül a kasznival nem törődött, de vmi csoda módón nem rohadt szét az sem. Néhány helyen már azért kezd kijönni a rozsda, de azt könnyen lehet javítani.
Nekem is ez az első autóm, szóval ha kifogsz egy jó állapotút, akkor nagy meglepetések szerintem nem érhetnek. Mondjuk az enyémben a korához képest kevés km van, szóval nem tudom, hogy az itthon kapható gépek mennyire vannak leharcolva és hogy bírják a kiképzést. Annyit azért tanácsolnék, hogy ha lehet, akkor 5 sebességest vegyél. Nekem 4 sebességes és hiányzik az a plusz sebesség. -
Sanyika123
csendes tag
Szia!
Egy apró észrevétel a lelkesedésedhez. Sajnos a W124 fenntartási költsége nem mondható kedvezőnek.pl.: fékbetét-, kerékcsapágy-, szilentcsere egyéb kissebb futóműsímogatás, kuplungcsere anyagára közel 250e Ft volt nemrég egy ismerősnek. Nem elriasztani szeretnélek, de kockázatosnak tartom első autónak. Egyébként én is egyetértek azzal, hogy a W123 az utolsó típusa a Mercedesnek ami nem light-bau, de a W124 250D és 300D szívómotorral, még használható variáció.
A képen látható autó jól néz ki, de érdemes utána járni az árnyalatában eltérő színű karosszéria-elemeknek (sárvédő, ív): mi volt a festés oka és hogyan lett megjavítva?Sanyika123
-
Batman2
őstag
Szevasz
Nem tűnik rossznak, de azért egy pár dolgot jó alaposan megnézni !
Mindenképpen azzal kezdd, hogy nézdd meg a papírjait, hogy stimmelnek e benne az adatok !
A motorszám pl. a típushoz, bár így hirtelen nem tudom, hogy a W124-esnél a 200D-hez melyik szám tartozik.Pl. érdemes amennyire lehet elá is nézni és legalább a küszöböt végigkopogtatni, hogy nem e rohadt, aztán belül a padlókárpitot is érdemes felemelni, hogy alatta hogy nézki a padlólemez !
A motorteret is alaposan szemügyre kell venni, minden esetleges össze-vissza kábelvégződés és egyéb nem gyári kinézetű átalakítás nyoma gyanús, akkor már nem szabad megvenni, csak ha teljesen gyárinak nézki minden.
Figyelni, hogy mennyire jár egyenletesen a motor, mély dörmögő hangon vagy csörgősen !
Ha nagyon csörög, akkor már elnyúzott.
Aztán nyilván próba, mennyire húz, fék működése, kuplung, stb. kezelőszervek végigpróbálása.A csomagtérben is érdemes benézni a pótkerék alá, ki kell belőle venni, mert ott gyakran kiderül, ha már van beázás, akkor szépen rohadt szokott lenni.
Így röviden ennyi okosság jutott az eszembe.
Sok szerencsét a vásárláshoz és kívánom, hogy jót sikerüljön szerezned !
Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
bokonon
csendes tag
Fehér W124: Kérdezd meg azt is, hogy miért van rajta új rendszám (ha azt mondja, hogy cserés volt mert elvesztette, kérd el a papírokat az előző rendszámról - KELL hogy legyen, nekem volt már elveszett és újra cserélt rendszámom és volt róla egy okmányirodai papír).
Ha küldföldről hozták be, el lehet felejteni a 320 ekm-t, használj tetszőleges szorzót x3-4
Persze lehet hogy azért kapott új rendszámot mert taxi volt - dettó az előző mondat... -
subset
senior tag
válasz modern #14180 üzenetére
Rosszul hangzik amiről írsz.
Kell majd hibakódot olvasni utána jön az ítélet...
A kattanás mechanikus hibát sejtet, ami egy elektronikus hibának is lehet a "következménye".
Kolléganőm váltócserét szenvedett el ennél a típusnál bármi megtörténhet.
Szakembert csak mint a gugli tudnék mondani, sokan vannak itt nálam tapasztaltabbak, reméljük kapsz választ rá.
Majd számolj be mi lett a vége.#14178 ricsmoka
Alvázszám alapján ki kellene derülnie, illetve az évjáratból is lehet sejteni[ Szerkesztve ]
Használj Te is szabad szoftvert !
Új hozzászólás Aktív témák
- Elektromos autók - motorok
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- Medence topik
- Autós topik
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Magisk
- GoodSpeed: Windows 11 PRO FPP (Full Packaged Product) - Retail, Box, dobozos
- Milyen TV-t vegyek?
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen