- AliExpress tapasztalatok
- Gondoskodik róla az EU, hogy az Apple felnyissa a rendszereit
- Microsoft Excel topic
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- QNAP hálózati adattárolók (NAS)
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- ASUS routerek
- Mikrotik routerek
- Alternatív kriptopénzek, altcoinok bányászata
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
Új hozzászólás Aktív témák
-
félisten
válasz Shadowbull #3 üzenetére
Nem írtam ilyet. Azt írtam, hogy jogállamban annak is súlya van, ha a hatóság valamit úgy tűr el, hogy arról egyrészt nyilvánvalóan tudomása van, másrészt ez legalább közvetetten a hatáskörében történik.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
válasz Shadowbull #5 üzenetére
És azt honnan tudjuk, hogy hány ember azért nem halt meg, mert ezt a rendszert használta.
Balesetmegelőzési szempontból már régen jobb, mint az átlagautós.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
válasz Shadowbull #7 üzenetére
*Balesetmegelőzési szempontból már régen jobb, mint az átlagautós."
Na, pont ezeket a hazugságokat kellene keményen szankcionálni.Akkor én is hazudok. Konkrétan a munkám során foglalkoztam ezzel, nem keveset, sok száz baleseti elemzést személyesen végezve.
Nem a Teslát, hanem sokkal egyszerűbb rendszereket véve számításba.
MaCS
[ Szerkesztve ]
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
válasz Shadowbull #11 üzenetére
Tudom, hogy nem vezet. Hivatalosan, definíció szerint nem.
Ettől függetlenül ültem már úgy Tesla vezetőülésében, hogy egy negyed órás úton, amely országúti, éjszakai utazás volt, útról mellékútra letéréssel, nem nyúltam a vezérlőszervekhez.
Pont.
A fogalmakkal tisztában vagyok, mert ismétlem: asokáig ebben dolgoztam.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
válasz Shadowbull #13 üzenetére
Nem tudom, mire fel vagy ennyire lekezelően arrogáns, de elég gusztustalan.
Amúgy hol írtam olyat, hogy maga az önvezetés jobb az embernél? Azt írtam, mivel legalábbis októberben egy igencsak autentikus forrásból is megerősítették (és ismétlem: régebben aktívan dolgoztam), hogy a Tesla rendszere az. És ezt tartom is, mivel feltételezem, hogy sem a Tesla nem romlott, sem az emberek nem produkáltak érdemi fejlődést.
Szakmai anyagokhoz egy ideje sajnos nem férek hozzá (mivel már nem dolgozom ezen a területen), de szakmai kapcsolataim még vannak. Ipari, iparági titkokat persze ők sem árulhatnak el (már csak azért sem, mert nem közvetlenül a járműiparban vagy annak fejlesztési területein dolgoznak), de az aktuális európai helyzettel nagyon tisztában vannak, és a véleményük elég értékes és érdekes számomra.
Köszös véleményünk pedig az, hogy a Tesla rendszere nagyon jó, és baleseti szempontból a sokkal bizonytalanabbak is jobb túlélési esélyt biztosítanak a tipikus (>90%) határhelyzetekben. (Próbálok diplomatikusan fogalmazni.)
És ismétlem: nem azért, mert annyira jók, hanem azért, mert az emben ennyire rossz. Ez pedig már az én volt munkaterületem: az ember eleve rettenetesen rossz baleseti helyzetekben, és a balesetelhárító képessége a volán mögött töltött percekkel rohamosan romlik. Az általam ismert súlyos teslás (autopilotos) balesetek az emberek elég nagy részével is simán megtörténnek. Számtalan sokkal nagyobb bénázásnak tűnő balesetről írtam jelentést, amelyek emberi vezetővel még csak eseményszámba sem mentek (még nem volt Budapesti Autósok Közössége), csak a baleseti/halálozási statisztikát rontották. Egy-egy olyanért a Teslát keresztre feszítenék, én pedig egy éven belül tucatnyival találkoztam csak Magyarországról.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
stellaz
addikt
válasz Shadowbull #18 üzenetére
Villanyautosok oldalon egy elvileg mérnök ember már 3 éve is arra készült, hogy eladja a kérót, hogy ott lehessen az első musk féle marsi telepesek között.
Ezek után mit vársz?[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz Shadowbull #18 üzenetére
Akkor tényeket kérek: hol beszéltem össze-vissza?
És ha már az írástudókat hoztad fel: olvasni sem árt tudni. Az, hogy Must hogyan fényezi magát, nem hivatalos. A Tesla hivatalosan nem állítja azt, hogy az autói önvezetők. Legalábbis az év elején általam ismert állapot szerint nem, de tudtommal ez hivatalosan nem is változott.
Musk személyes, propagandacélú kommunikációja pedig lehet nagyon problémás (sokszor szerintem is az), félrevezető, de azt mondani róla, hogy ez a hivatalos, szemben a tulajdonosoknak kiadott, általuk elfogadott tényleg hivatalos, precízen megfogalmazott feltételekkel, azért elég nagy csűsztatás. Egy írástudótól.
A topic témája kifejezetten az, hogy az Autopilot és FSD ELNEVEZÉSEK önmagukban megtévesztőek-e. Semmi többről.
És milyen homályos iparági utalgatásról beszélsz? Leírtam a tényeket. A tények pedig úgy szólnak, hogy régi munkatársaim közöt vannak, akik megfelelő pozícióban vannak ahhoz, hogy nagyon jól ismerjék ezt az ágazatot, és egyetértve a korábbi közös munkánk következtetéseivel, most is azt állítják, hogy a jelenleg létező (de nem feltétlenül utcára engedett) rendszerek baleseti helyzetekben jobbak, mint az ember. Magyarán azzal akarlak lenyűgözni, hogy van fejlődés.
Lehet az írástudók felelősségére hivatkozni, de ehhez nem értene minimum az értő olvasás elsajátítása.
Egybénknt kíváncsi lennék, hogy Te milen kapcsolatban vagy ezzel a területtel, ha már ilyen durván nyomulsz.
Én gyakorló közlekedési szakjogászként az emberi oldalt és az emberi teljesítményt ismerem, némi balesetelemzési szakismerettel, illetve jelenleg tanulok az MI-alapú megoldásokról, de nem a műszaki oldalát.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
válasz Shadowbull #24 üzenetére
Ismétlem: nem írtam azt, hogy jobban vezet, mint egy átlagautós. Pontosan tudom, hogy ez nem igaz, és egy ilyen történet azonnali forgalomlefagyáshoz vezetne. Ezért itt is következetesen azt írtam, hogy balesetmegelőzési szempontból. És azt is leírtam, hogy ennek a relatív különbségnek mi az oka.
Azzal nem tudok nem egyetérteni, hogy baj, hogy a Tesla hajlandó erre az önálló vezetési üzemmódra.
Egyébként, holnap lesz három hete, hogy éppen az önvezetési óránkon az egyetemen (szakdiplomás továbbképzés) monsta el egy diáktársam, hogy nem régen egy Volvóval csapattak külföldi autópályán végig a belső sávban, 130-cal elhúzva a külső sávban lassan haladók mellett, mivel olyan sűrű eső éspára volt, hogy alig lehetett valami látni. Saját bevallása szerint 50-60 km/h lett volna a biztonságos tempó, de a kocsi megoldotta, neki csak néha rá kellett tennie a kezét a kormányra.
Igaz, ez egy elmesélt történet, de első kézből, a vezetőtőt származik. És tudom, hogy a Volvókban lidar és radar is van, ergo elég szépen belelátnak a trutyiba. De akkor is erősen elgondolkodtatónak tartom.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
válasz Shadowbull #29 üzenetére
Erről nem tudtam, pedig éppen most készülök ebből vizsgázni.
Azt, hogy eleme, arra értettem, hogy az L2-nek alkalmasnak kell lennie több, egyidejű beavatkozásra, vö. fékezés+kormányzás.
Erre az emberek 99%-a neurológiai okok miatt alkalmatlan -- illetve nagyon komoly tréning során tudná ezt elsajátítani.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen