Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • greatchaos

    addikt

    válasz Rive #501 üzenetére

    az, ha pénteg délben felfüggesztik,azzal nem oldódik meg semmi, mert kora délutánra nem fog helyreállni semmi. legalább hajnalban kellene, hogy a megnövekedett közönséget elszállítsák

  • greatchaos

    addikt

    válasz Rive #506 üzenetére

    én bízom benne, hogy a sztájkolni kívánókat lecserélik a műszakjukból, vagy +5k-ért munkába állank, és gaskó úr felszáll a szibériába induló express vonatra, és önkéntesen bevonul egy gulagba... ott majd gondolkozhat a hóbortjain. nem tom, hogy politikai vagy nem politikai megfontolásból csinálják, de a minapi követelésük, hogy ha nem egyeznek meg, akkor még többet követelnek, az nevetséges és felháborító

  • philoxenia

    MODERÁTOR

    válasz Rive #824 üzenetére

    Egy csöves rádióból buherált erősítő, egy 486-os tápjáról hajtva, rákötve egy blue-ray lejátszó. A bemenet és a kimenet szint és impedanciakülönbségei egy kókányolt nyákkal áthidalva. Nagyjából így néz ki a modernizáció a vasútnál.
    Nincsenek komplett rendszerek megvásárolva, az egyik állomáson még Siemens Halske itt is a biztosítóberendezés, a másikon már elektronikus, számítógéppel vezérelt, a két berendezés együttműködése nem mindig problémamentes. Ráadásul az elektronikus biztosítóberendezések sem ugyanazok mindenütt.
    Minden berendezés annyira biztonságos, amennyire a hibái megfelelően kivédettek . A "százéves szemafor" analóg rendszer, a "pláne vasutas-átlag" pedig aránylag hosszú ideig képzett, /bár manapság már itt is csökkent az idő/ régebben évente, most már csak kétévente újra vizsgázik.
    Az elektronikus biztber viszont produkált már furcsa dolgokat. Például nem tudom, mennyire ismered a régebbi berendezések logikáját, felépítését, de ott kizárták a szabad fény megjelenését a jelzőn, ha vonat volt a fedezendő térközben, foglaltnak jelezhetett tévesen egy térközt, szabadnak nem. Az újnál már hallottam róla, hogy előfordult. De várjuk meg, mit hoz majd a vizsgálat a monori baleset ügyében.
    mod:
    Hőmérséklet és hibatűrés szempontjából nem billen a mérleg a számítógép felé egyébként, klíma kell a működtetéséhez, a klíma elromlása esetén már bizonytalanná válhat gondolom . A terhelésre reagálás nem tudom, hogy néz ki profi rendszeren, de például a PH! szervere mostanában sokat hibázik, oldalak jelennek meg nálam időnként furcsa kinézetben, nem válaszol, stb. A régi berendezések súlyos és kopásálló elemi lassan kopnak, míg az elektronika gyorsan ki tud olvadni, ha baj van, ennek a kivédése redundáns elemekkel lehetséges csak, de ez nemcsak hardver, hanem szoftverkérdés is, mikor lépjen közbe a másik, mikor van már instabil működés. A berendezéseket építők nem ismerik a vasúti előírásokat általában, a kezelők , azok a bizonyos átlag-vasutasok, a számítógép működését nem tudják mindig megfelelően értékelni , mivel a vasútnál a 486/25Mhz még működő elem az OS/2 alatt, ez a legtöbb helyen "a" számítógép, otthon viszont másféle gépe van, ha van, nincs szokva "life-critical" rendszerekhez, ráadásul az új berendezéseknél a beavatkozás is sokszor csak az imádkozásra terjedhet ki, mert a vonat és a rá vonatkozó jelző fizikailag mondjuk 20 km-re van egy másik állomáson. Ha nem megfelelő a jelzés nincs ott ember, aki beavatkozzon. Komplett rendszerekben ez sokféle módon kivédhető, de itt a következő állomás már esetleg teljesen más rendszeren dolgozik, nem is látja, mi történik a szomszédban. Persze ez már messze van az eredeti témától, de azért a vasút bonyolultabb mint kívülről gondolják sokan......

    [ Szerkesztve ]

    Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...

  • philoxenia

    MODERÁTOR

    válasz Rive #827 üzenetére

    Nem modernizáció fúj, sőt nem is elbaszás, csak kevés pénz, /relatíve, mondjuk a DB-hez képest/, sok különböző érdek, rengeteg vezetőváltás, /találós kérdés, hány vezérigazgató és hányféle vezetési szerkezet volt már 90 óta?/ a koncepciók kidolgozatlansága, meg persze állami cég, valódi tulajdonos nélkül eredményezi azt, hogy a fejlesztések eloszlása olyan amilyen. A pályázati rendszereket ráadásul tudtommal nem a vasút dolgozza ki, egy átépítésnél sok-sok alvállalkozó lehet, egyik helyen ilyenek, a másik helyen olyanok.
    Azonkívül az anyagi része: [link] Iszonyatosan magas összegekkel dobálóznak.Itt egy újabb szervezet. Egy gazdája semminek sincs... :(

    Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...

  • BITBOYS

    addikt

    válasz Rive #973 üzenetére

    Mi lesz azután ha abbamarad a sztrájk? Remegő kalauzok és jegyárusok?

    Az ellenség? Ő is kötelességtudó volt, akár te. Vajon mi volt a neve? Honnét jött? Valóban gonoszság ült a szívében? Miféle hazugságok sodorták ily távol az otthonától? Maradt volna inkább odahaza...,békében. A háború mindnyájunkkal végez.

  • (Darkwood)

    őstag

    válasz Rive #1048 üzenetére

    Most már szinte biztos!

    Én korrekt eladó és vevő vagyok, így elvárom, hogy más is az legyen velem! Ha nem vagy korrekt és átba****, akkor az én szememben egy utolsó patkány vagy és ne találkozz velem az utcán, mert...!

Új hozzászólás Aktív témák