Új hozzászólás Aktív témák
-
mrhitoshi
veterán
Tud valaki valami jó differenciálegyenletekről szóló jegyzetet ?
Szívesen belemerülnék a dologba, csak nem találtam erről jó anyagot.Egyébként így előjáróban, egy nemlineáris másodrendű diff. egyenletet hogyan lehet megoldani ?
PS4
-
mrhitoshi
veterán
válasz atomchicken #4517 üzenetére
Nem volt még ott valamilyen szorzó az integrálban ? Mert ha lenne, akkor helyettesítéses integrálással kijönne szépen. Mondjuk a belső függvénnyel lehetne helyettesíteni akkor.
PS4
-
mrhitoshi
veterán
Egy kis segítséget kérnék. Van itt egy feladat.
Ismerek egy kiszámítási módot erre:
Azt értem, hogy van egy körlap, és van lesz egy x*gyök(3) lineáris fv, ami metszeni fogja a körlapot, és igy ezáltal megkapom a lemezem határait, szóval amin belül keresem a két koordinátát. Viszont a meghatározásnál szükségem van egy függvényre, amit integrálok majd, és valahol itt vesztem el. Kb értem, hogy az lesz a függvény, hogy y=gyök(4-x^2) de hogyan tudom figyelembe venni, hogy a 0<=y<=x*gyök(3)? Ez az a pont, ami zavaros.
[ Szerkesztve ]
PS4
-
mrhitoshi
veterán
válasz Jester01 #4536 üzenetére
Ezt most nem biztos, hogy értettem.
Ha ábrázolom koordináta-rendszerben, akkor kapok ugye egy körlapot és egy egyenest. Na most ugye az x csak 0-tól nagyobb lehet, tehát kapásból csak egy félkörlap érdekes, és itt is van egy kitétel, hogy az y 0-tól nagyobb, de ugye a másik fv-nél kisebb kell hogy legyen, szóval lesz egy "mackósajt" szerű terület, ami a lemezem, és ennek akarom a tömegközéppontját meghatározni. Gondoltam arra, hogy megnézem hol metszi a kört a másik fv. és akkor az lesz a felső határa az integrálnak, az alsó meg a 0, de mi lesz maga a függvény ? A két függvény különbsége ? Szóval mit is kellene integrálni ? Ez valahogy kínai nekem.PS4
-
mrhitoshi
veterán
válasz Jester01 #4538 üzenetére
Nem jutott jobb szó eszembe a macisajtnál.
Így már világos, és akkor ez a gondolatmenet átültethető a fenti kiszámítási módszerbe is ? Ez csak úgy oda lett lökve, szóval fogalmam sincs a lelkivilágáról.
Sajnos nem sok mindent találtam a témában, előadáson nem igazán volt részletezve, a Thomas-féle kalkulus könyv meg nem viszi túlzásba a magyarázatot.[ Szerkesztve ]
PS4
-
mrhitoshi
veterán
-
mrhitoshi
veterán
Háát. Talán.
A legtöbbet azzal tudsz tenni, ha nagyon sokat gyakorolsz. Gyakorlás közben a 3 felsorolt dologból 2 simán eltudsz sajátítani. Ehhez szerintem a legjobb a Thomas.
mindenből csak 1 példa van... minden def, tételhez
Több is van. Úgy épül fel, hogy van egy témakör, elmélet és utána egy rakat példa, de kinek mi tetszik. Szerintem Analízishez a legjobb könyv, mást nem is tudok ajánlani.
Lineáris algebrához van egy jó példatár, ami magyaráz is közben. Monostory Iván.
Ami meg csak úgy "jön" magától az az egésznek a logikája. A definíciókhoz elég absztraktan kell gondolkodni, de egy idő után rá lehet érezni valamennyire.
Egyébként itt találsz pár könyvet: [link]Illetve van egy király jegyzet, ami az alkalmazás felől közelít pár dolgot: [link]
[ Szerkesztve ]
PS4
-
mrhitoshi
veterán
válasz kemkriszt98 #4963 üzenetére
Adott két pont. Egyenest lehet rájuk illeszteni, ebből megvan az irányvektor. Majd fel lehet írni paraméteresen az új pont és az első pont között az irányvektort, úgy hogy az merőleges legyen az elsőre. Ez nem lesz más mint az első egyenes normálvektora. Vagy másképp: veszed az 1-2 irányvektort, felírod az 1-3 irányvektort, és lesz egy olyan Lineáris egyenletrendszered, amit úgy kapsz, hogy v1_2 x k = v1_3. Szóval a z irányú egységvektorral keresztszorzod az 1-2 vektort, ami kiköpi az 1-3 vektort. + hozzá veszed a távolságot.
PS4
-
mrhitoshi
veterán
válasz Orionhilles #5043 üzenetére
Számold ki a térfogatáramot az adatokból, majd pedig a keresztmetszet (közelített) ismeretében kitudod számolni az átlagsebességet. ugye q_V=v*A
A keresztmetszetet meg valami parabolával lehetne közelíteni. Szóval egyszerű kontinuitással kilehet számolni bárhol a sebességet, ha ismert a térfogatáram, ami közelítőleg megint csak állandó.[ Szerkesztve ]
PS4
-
mrhitoshi
veterán
válasz moleculez #5998 üzenetére
Ezzel nem vagy egyedül. Analitikusan integrálni legtöbb esetben lehetetlen.
A deriválás viszont kb a legfontosabb, amit magával tud vinni az ember. Numerikus szimulációknál is mindent deriválással kell megoldani, könnyen lehet őket átvinni lineáris algebrába.[ Szerkesztve ]
PS4
-
mrhitoshi
veterán
válasz janos666 #6032 üzenetére
Nincsenek nagyon egyezményes jelölések a differenciál geometriában, viszont a D-t ne használd, mert azt viszont ellehet mondani, hogy a 'D'-t mindig a differenciál operátorra használják, tehát a [grad grad grad]-ra.
Egyébként legtöbb helyen a görbület jele a nagy Kappa.
PS4
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen alaplapot vegyek?
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Piacvezető tandem OLED panellel érkezik az iPad Pro
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- Horgász topik
- Dell notebook topic
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- Vicces képek
- További aktív témák...