Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • MaUser

    addikt

    válasz Kobe #348 üzenetére

    Az, hogy az MNYP-k működési költsége csökkent volna erősen khm véleményes. Nézd meg, hogy gyakorlatilag ugyanezen cégekhez tartozó biztosítók minden évben sírnak, hogy milyen veszteséges itt a kgfb piac, aztán az elmúlt három évben gyakorlatilag harmadolódott az összes ismerős díja (kb. 12 autó), amivel végre megközelítettük a szlovák és román kgfb árakat végre. Nem is gondolok bele mekkora pénzt húztak ezek innen ki, miközben papíron veszteségesek voltak...

    Na ugyanez megy MNYP szinten is. Ki tudja mennyi pénzt buktak valójában. Én 2008-ban és 2009-ben privát tőzsdei portfóliómmal 16%-ot kerestem mindkét évben adózás után. Ez egy egyirányú piacon (short ezerrel) elég egyszerű még munka mellett is. Az MNYP-m mégis bukott kb. 40%-ot ugyanezen idő alatt. Pedig ott elvileg olyan emberek ülnek akik értenek(?) hozzá, én meg csak egy egyszerű mérnök vagyok....

    Az, hogy egy gazdasági szakértő mit nyilatkozik (és főleg mit engednek belőle hallani a média álltal) teljesen irreleváns. Ha itthon tőzsdézel pl. akkor érdemes sokszor az ellenkezőjét csinálni a portfolio.hu-n megjelent, "komoly gazdasági szakemberek" által írt cikkeben javasoltaknak és garantált a haszon. Ne feledd, egy gazdasági "szakembert" sem az érdekel, hogy neked/nekem vagy az országunknak jó legyen, hanem az, hogy neki és az országának. Ezt valahogy itthon mindig elfelejtik a médiában.... Lásd pl. egy francia "szakember" itthon közmű privatizációt javasol, otthon pedig tüntet ellene...