-
IT café
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
őstag
Hali,
Véleményt kérnék:
Adott autó: Citroen C3, 1.6(benzin) 16V, 2003-as széria. 100e km lesz benne.
Ilyenkor előírás a vezérműszíj csere, GATES márkát ajánlják, jó-e?
Cserélni kell a feszítőgörgőket is, ez is ok, érthető (32 ezer píz a 2db, szívás, de evvan).
Ha már így szíjcserélgetés lesz a hosszbordásszíjat is cserélem, biztos ami biztos.Viszont páran megemlítették, hogy ilyenkor szokás a vízpumpát is cserélni? Ezt nem értem, gyárilag nem előírás, neten se találtam róla semmit. Van ennek valóságalapja?
Esetleg valaki nem tud infót/ábrát/stb. az első lámpák kiszereléséhez? Gumitömítés meghalt a jobb oldaliba, és párásodik ezerrel. Szerviz aranyárba szedi ki, meg a tömítést is olyan árba mérné
Köszi,
a.
Jobb keveset érteni, mint sokat félreérteni.
-
őstag
válasz kenny123 #4992 üzenetére
Ha benzines, akkor nincs benne.
1.9 TDI esetén van olyan típus, aminél 3 izzítógyertya rásegít a fűtésre. A 4. henger körül kell lennie egy kinyúlásnak a 3 gyertyával. Nem valami strapabíró állítólag.
Az infó nem tőlem van, hanem VW berkekben jártas barátomtólJa igen, ez szívja az áramot rendesen, amíg megy.
[ Szerkesztve ]
Jobb keveset érteni, mint sokat félreérteni.
-
őstag
válasz kenny123 #4994 üzenetére
Generátort terheli azért durván, az valamennyi plusz fogyasztást okoz.
Amúgy ezt a fűtést nem te szabályzod, hanem a motor hőmérsékletéhez igazítottan kapcsol ki-be.
Relével működik, az hajlamos kifeküdni. Mondta ismerős hol a relé, na nekem az kínai, valami ereszben egy műanyag doboz aminek felnyitható a fedele, benne valami fém lemez, az hajlamos szétnyílni, megolvadni. Ha az egybe van, akkor esélyesen működik.De ez csak 1.9 TDI-re vonatkozik, és abból se minden típusra. 1994-től fordul elő ez a megoldás. Gyertyát is kell benne cserélni néha
[ Szerkesztve ]
Jobb keveset érteni, mint sokat félreérteni.
-
őstag
Én egy logoutos írás után rendeltem ezt, szóval mondhatni hülye vagyok hozzá erősen.
CM-mel nem ment a Milestone 1-emen illetve a Razr-emen sem. Asszony Atrix 2-jén a gyári ROM-mal ment.
Samsung Galaxy Tab 2 7"-en nem ment CM-mel.
Nem tudom, a drágábbak mennyivel jobbak, nekem csak arra kell, ha menet közbe check engine-t dob, talán segít eldönteni, hogy hazagurulhatok vele, vagy inkább helyben gyújtsam felJobb keveset érteni, mint sokat félreérteni.
-
őstag
válasz Pete55555 #5041 üzenetére
Szia,
2008 óta van egy 1.6-os benzines C3-asom, 2003-as évjárat.
A HDI-t nem ismerem, így csak azt írom le, mire figyelj általában:
- 2003 és előtti típusoknál az első rugók gyakran törnek, részleges visszahívás volt, az enyém pl. kimaradt belőle, de 2009-ben le is feküdt az eleje. Kérdezz rá volt-e már rugócsere. A gond nem is a törés, hanem hogy nincs felütés gátlás ellen egy tányér szerű ezeken a korai típusokon, így amikor törik a rugó, visz mindent ami útban van, nekem ment az ABS jeladó vele. Ha menet közben törik el, a kerék beleér a dobba, ami nem kellemes (70ezres móka volt a javítás 2009-ben).
- első lámpák könnyen beáznak. Az izzócsere fedlap tömítése hulladék. Ha sokáig volt víz alatt a lámpa, akkor lehet csere (17ezer Ft-tól van utángyártott)
- ha az első szélvédő hővédő réteggel van, az foltosodhat, nekem komplett szélvédőcsere lett belőle (kb. 40ezer)
- ilyen idősen ha sokat mentek vele télen, lehet rozsda a kerékívek alsó tövén. Nem túl vészes, de ajánlott időben megfogni.
- gondolom nem automataváltós, az enyém az. Soha ne vedd azzal, főleg Sensodrive-val.
Ezek voltak még 2008 óta, ami nem tipikus kopó alkatrész:
- klímavezérlő csere, 16ezer
- váltó (ecu, bontott váltószerkezet, fokozatváltó motor, kb. 300ezer)
- klímában valami csapágy csere, mert nyekergett (8ezer)
- lambdaszonda, első-hátsó (25+36ezer, mert csak a drágák jók ehhez)
- hengerfej tömítés csere + hűtővíz, kb. 30ezer
- hátsó kipufogódob, kb. 20ezer
- generátor felújítás: kb. 30ezerKopóból:
- 2x vezérlés csere (szíj, görgők, vízpumpa), kb. 50ezer/alkalom, előbb cseréltettem, mint kellene, de nyugodtabb vagyok
- fékbetétek elől, hátul, kb. 8ezer/pár, eddig tárcsa még nem kellett
- kuplungszerkezet csere 1x, 60ezer kb.
- ékszíj csere 2x, kb. 15ezer
- olajcsere 20ezer km-enként a gyári 30ezer helyett, Total Quartz olajjal, kb. 15-20ezer, attól függ a bejáratott szerelőm csinálja, vagy aki épp a közelben van
- gyertyacsere 2 évente, kb. 8ezer
- fékolaj 2 évente, kb. 6ezer
- hátsó lengéscsillapítók, 20ezer/pár
- első lengőkarok, stabpálcák, gömbfej: 60ezer
- volt valamikor összes szilent csere elől hátul, na az ára nem rémlik, csak az, hogy a jó kis ideiglenes szerelő szaki úgy rakta be, hazafele kiesettAz árak általában a szokásos szerelőm árai, akivel a kezdetektől csináltatom, így viszonylag olcsó a munkadíj. Továbbá az 1.6 benzineshez sok minden drágább, mint a kisebb motorokkal szereltekhez.
Az alaktrészárak nem mindig a legolcsóbbak ehhez a típushoz, illetve nem feltétlen a legolcsóbbat veszem, mert autóboltos ismerős lebeszél róla, hiszek neki
Viszonylag kényelmes kis autó, a futóműve is inkább puha, csak az itthoni utak hamar szétkapják.
A fenti hibalista lehet húzós és menekülni fogsz, azt hozzáteszem az első 2 évben ritka barom módjára tapostam ki a belét, biztos benne van ennek a hatása is. Mióta az agyamat is használom, csak a lambdaszonda jött elő, mint extrább hiba, a többi kopó dolog, meg a csodás utak hatása.[ Szerkesztve ]
Jobb keveset érteni, mint sokat félreérteni.
-
őstag
válasz Tomi0703 #5744 üzenetére
Egy kici kínai univerzális GPS tartóhoz volt USB-s autós töltőm. Na arra rádugtam az akkori telefonom (Moto Razr), 2 óra múlva kapartam ki a töltő elolvadt darabjait a szivargyújtóból
De vettem ebayről bluetooth headsetet is gyanúsan olcsóért (700Ft / db), működött is, csak töltés közben szublimált róla a burkolat
Elektromos cuccot emiatt már csak akkor rendelek onnan, ha 100%, hogy eredeti.Jobb keveset érteni, mint sokat félreérteni.
-
őstag
válasz Silent77 #6346 üzenetére
Nekem 2 nap eltéréssel halt be mindkét szonda C3-as Citromon (1.6 benzin), egy hét volt lejutni a 200km-re lévő szerelőmhöz, nem volt vele gond addig. Motor ment vészprogramba, fogyasztás átlag 6.5-ről felment 7.5-re kb, de más semmi. Mondjuk a katalizátornak nem tesz jót, ha nincs lambda vezérlés, így nem árt megcsináltatni.
Szondából az enyémhez nem volt sokféle, volt a drága, meg a másik ugyan olyan drága. Az egyik kapásból hibás darab volt, a másik bírt 10 percet. A nagyker pattogott, hogy nincs rá garancia, de azért ismerős által ki sikerült cserélni. Mondjuk ezt azóta se értem, hogy szervizbe beszereltetve igazolhatóan és nuku gari, de mindegy.
[ Szerkesztve ]
Jobb keveset érteni, mint sokat félreérteni.
-
őstag
Nekem az tűnt fel, még azonos kúthálózat esetén is van szórás minőségre.
Veresegyház MOL, OMV kuka, Fót oké (kb. 70-100km-vel nagyobb hatótáv azonos típusú üzemanyagon belül).
Alföldön amerre járok néha (Kunszentmárton, Cserkeszőlő, Szentes), ott a MOL borzalom, még a legolcsóbb diszkont kút is jobb.
Keszthelyen a LUKOilnál tankoltam a legnagyobb hatótávra elegendő naftát eddig.
Most meg helybe AVIA van, nincs vele gondom, az átlagot hozza bőven.Jobb keveset érteni, mint sokat félreérteni.
-
őstag
Szolgáltatási díj szerintem csak akkor van, ha elkapnak matrica nélkül, aztán utólag veszed meg a megyeit a türelmi időszak alatt.
0:10-kor némi szenvedés árán sikerült mobilról megvenni, "csak" 5000 volt.
Mondjuk ez 5000rel több, mint amennyiért eddig bejártam az M2-M0-Váci út útvonalon melóba, de ez van.Jobb keveset érteni, mint sokat félreérteni.
-
őstag
Sziasztok,
Szerintetek fényszóró tartófül pótlásánál nagy elvárás, ha nem akarom leadni 1-3 napra az autót?
Budapest és környékén kerestem pár műanyagjavítót, és eddig mind ilyen időintervallumot adott meg.
Esetleg ha tud valaki olyan műanyagost, aki neten nem hirdet, de előzetesen egyeztetett időpontban pár óra alatt meg tudná csinálni, légyszi írja meg. Ha kell, tudok vinni gyári javítókészletet (2006 Citroen C4, 3 fül pótlás, 1 visszahegesztés).Jobb keveset érteni, mint sokat félreérteni.
-
őstag
Volt sensodrive-os C3-am, sima automatások nem foglalkoznak vele általában.
Olcsón nem fogod megúszni esélyesen, gyenge konstrukció.
Citroen Vác nem akar mindent cserélni pl., de ott se olcsó a munkadíj.Ami cserélve lett az együtt töltött 8 év és ~200ezer km alatt váltó vonatkozásában:
3 kuplungmozgató motor
1 fokozatmozgató motor
1 váltó ecu
1 váltó mechanikus részeJobb keveset érteni, mint sokat félreérteni.
-
őstag
Urak, lehet már volt téma OBD kütyü, viszont olyannal van valakinek tapasztalata, ami nem szívja le az aksit, ha rajtahagyom?
Előbb utóbb szeretnék egy androidos fejegységet, viszont a jó francia mérnököknek hála bukok egy pár adatot, ha kihajítom a gyárit (Citroen C4, 2006). OBD-vel ki lehet olvasni ezeket, csak jelenleg ami kütyüm van, az akkor is zabál, ha a gyújtást leveszem.Létezik olyan, ami érzékeli a gyújtás állapotát, és elmegy standby-ba?
Jobb keveset érteni, mint sokat félreérteni.
-
őstag
Úgy néz ki régebben nézegettem már, találtam a mentett könyvjelzők közt egy ilyet. Már-már budget áron van (50 dolcsi környéke), persze ha nem hamisítják orrba-szájba.
Akkor már csak a hamutál alsó felét kell szétvágnom, mert természetesen mögötte van a port, szerencsére nem dohányzunk, így nem sajnálom
Jobb keveset érteni, mint sokat félreérteni.
-
őstag
válasz Qtya123 #79085 üzenetére
Megszokás kérdése.
10 évig dolgoztam hétfőtől vasárnapig 6:00-18:00, szabad hét, 18:00-6:00, szabad hét felállásban. Ünnepnap sem számított, 9 karácsony volt munkanap így a 10ből
Munkahét egyenlő volt az alkalmatlan vagy bármire dologgal, cserébe minden 2. héten vakáció.
Az új normál munkaidős pozíciót meg úgy vállaltam, ha járhatok 6:00-14:30-as megoldásba, mert tuti nem autózok 30km-t fél óra helyett 1 órán át munkába jövet reggelente.Jobb keveset érteni, mint sokat félreérteni.
-
őstag
válasz bbubby00 #80741 üzenetére
Utaztál már a csodás 71-es vonalon 1 hétig folyamatosan?
Azért van diszkrét bája, amikor 30km alatt (ami MÁV-nál eleve 1 óra menetidő) képes még 40 percet késni a reggel 5:00-ás vonatTavaly amíg a professzor urak találgatták hogyan legózzanak össze egy olyan kábelt az előző autómba, amit már nem gyárt le a gyár, volt alkalmam 2 hónapig vonatozni Őrbottyánból a nyugatiba. Ha már Vácról jövet nem szedett össze 5-10 perc késést, az meglepő volt (17km alatt).
Estefelé haza meg kb. olyan heringezés, mint a 3-as metrón csúcsidőben, bár akkor pontosabban járt, mint reggel a 20 emberrel a fedélzeten.
Egyetlen pozitívum, hogy a szerelvények újak, modernek, tavaly még az állatkert sem találta meg lelalkni.
Jobb keveset érteni, mint sokat félreérteni.
-
őstag
válasz bbubby00 #80778 üzenetére
6:00-18:00 műszakban próbáltam, illetve 18:00-6:00-ban is, azóta már átkerültem normál 8 órásba.
19:00-ás hazafele tud halál lenni, de aránylag pontos. A gyorsjárat meg egy vicc, kemény 10 percet tud nyerni, de van hogy feltorlódnak és kb. egymás seggébe mennek a simával.Nekem picit csúnyább a vonatos melózás: 20 perc séta, 1 óra vonat, 15 perc busz befele, ha nem késik semmi, és nem kell várakozni.
Hazaút: 15-30 perc busz (ha dugó van), fél óra várakozás kb., 1 óra vonat, 20 perc séta.Autóval: reggel 30 perc, délután max 1 óra (Őrbottyán - II. kerület Lajos utca az útvonal).
Üzemanyagköltségem munkába kb. 2 teli tank a C4-be, az olyan ~40ezer Ft, ebből a kilóméterelszámolás miatt kb. 17ezer jön vissza. Persze egyéb költségei is vannak az autónak, de a napi 1.5 óra nyereség kárpótol érte.Mondjuk cserében munkanap 4:50-kor kelek, 6-tól meló 14:30-ig, vagy ha eksön van tovább.
Átlagosan sikerül vagy 5 órát aludnom, aztán néha van az mint tegnap, hogy hazaestem, elaludtam a kanapén egyből[ Szerkesztve ]
Jobb keveset érteni, mint sokat félreérteni.
-
-
őstag
válasz Termi16 #94454 üzenetére
Egyetértek az előttem íróval. Túl sok a szöveg, becsületesnek tűnsz persze, de ez 0 vásárlót érdekel, csak a hibákat nézik, mert akárhány éves a használt autó, hiba az nem lehet benne...
Tapasztalat, C3-ast őszinte szöveggel nem tudtam eladni, kereskedő 0 plusz kiírással eladta kb. az első vevőnek.Jobb keveset érteni, mint sokat félreérteni.
Új hozzászólás Aktív témák
- SkyShowtime
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Milyen pendrive-ot vegyek?
- MIUI / HyperOS topik
- Van, amit nehéz lett megtalálni a Google keresőjével
- RAM topik
- Linux kezdőknek
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Házimozi haladó szinten
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- További aktív témák...
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
- ArenaRacer Craftsman Gamer szék
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Renpho talpmasszírozó
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000