- Mikrotik routerek
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- XPEnology
- Az USA nem akarja visszafogni Kína növekedését
- ASUS routerek
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- 1000 kilométert mehetnek az EV-k az új CATL-akkuval
- DIGI internet
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- HBO Max & OD topic
-
IT café
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
xcds
őstag
Sziasztok!
Kiderült, hogy rossz a környezetvédelmi osztályba sorolásom. Van valakinek friss infója, hogy jelenleg hogy lehet ezt helyrehozni? 15-én voltam műszakin, de csak utánatudtam meg, hogy márc 10-től izélgetnek miatta.
-
xcds
őstag
válasz tboy93 #27608 üzenetére
Szóval akkor először márkaszerviz? És mondjuk itt Pesten hova kell menni utána, mert az NKH-nak is van sok irodája. Bár nekem állandó lakhely szerint Szolnok lenne a területileg illetékes hatóság. Basszus, nagyon vakon vagyok most.
Bitpork: Az egy 5 éves cikk, ezek a dolgok állandóan változnak. Most már pl matrica se kerül az autókra műszakin.
-
xcds
őstag
Én egyszer vettem ilyen "extra fényerejű" izzót, +50% volt asszem, nem is gagyi márka. Nem tűnt erősebbnek a hagyományosnál, csak más volt a színe. Megmértük és nemhogy 50%-al, hanem semennyivel nem volt erősebb...
-
xcds
őstag
válasz Morris #27890 üzenetére
Megveheted az alkatrészt, a szerelő meg megteheti, hogy mond egy munkadíjat hozott alkatrészre is. Az persze már nem tetszene. Úgyis olyan áron javítja meg az autót, hogy az megérje neki. Ez pedig a munkadíjból és az alkatrészből jön össze. Ha te ez alól próbálsz kibújni, hogy a haver kedvezményével hozol alkatrészt, akkor ugyanazért a munkáért -ha nem dolgozik drágábban ebben az esetben- kevesebb pénzt kap. Ha a szeme láttára kiveszel pénzt a zsebéből, akkor hogy lehet elvárni, hogy lelkiismeretesen megcsinálja az autód?
-
xcds
őstag
válasz Morris #27896 üzenetére
Az a baj, hogy kiszolgáltatott pozícióból szeretnél diktálni. Erre mondják, hogy fordítva ül a biciklin.
Azért kell hogy érdekeljen, mert neki úgy éri meg, hogy az alkatrészt is rajta keresztül veszed. És te mentél hozzá..
(#27902) gooool: Ha szervizben dolgozol, akkor mé nem csináljátok meg a kollégákkal
[ Szerkesztve ]
-
xcds
őstag
Mondjuk ebben a kedvezményes dologban az a bosszantó inkább, hogy ha 50%-os kedvezménnyel is megéri árulni egy alkatrészt, akkor mennyiért vehetik a gyártótól. Egy 5 ezer ft-os alkatrészből lesz 25 ezer, mire bekerül a kocsidba...
(#27913) gooool: Persze, az jogos. Vagy ne vállalja el, vagy csinálja meg rendesen. De ez olyan dolog, mint az étteremben reklamálás. Ahhoz is van jogod, igazad is van, de én nem enném meg, amit utána kapok.
[ Szerkesztve ]
-
xcds
őstag
válasz Qtya123 #28012 üzenetére
Az alkatrészárakkal kapcsolatban én is leírtam ugyanezt csak rövidebben...
Az eszmefuttatásod második felében viszont van pár hiba:
"Azt akarom megfizetni, hogy van szakértelme, ráfordított munkaideje, szerszámai, műhelye. Nem pedig azt, hogy alkatrészeket szerez be. "
Az egy dolog, hogy te mit akarsz megfizetni. Ő meg szeretné visszakapni a befektetett pénzét, kifizetni a költségeit és hasznot is akar termelni. Ha nem keresne az alkatrészen, akkor magasabb óradíjjal dolgozna. Tehát tök mindegy, hogy milyen jogcímen, úgyis ki kell fizetni. Ha éppen 4 gyertyát akarsz vele kicseréltetni, akkor bukó persze. De akkor megveheted a 16 ezer ft-os gyertyát meg egy gyertyakulcsot és kicseréled magad. Ha ez nem megy vagy nem ilyen egyszerű, akkor meg kifizeted, amiért megcsinálják helyetted. Ha viszont ki kell cserélni pl egy hozott kipufogó csonkot, amiért max egy órát lehet felszámolni, csakhogy be van rohadva az összes csavar, beszakadnak stb. Azzal lehet egy napig szop a szerelő, de nem számolhat fel neked 8 óra munkadíjat, akkor meg te jársz jól. Szóval az alkatrész árusításnak van egy ilyen célja is. Ha csak óradíj lenne akkor vagy hőbörgés lenne, hogy egy kis munkáért miért kér sok pénzt vagy épp ő dolgozna sokszor ingyen.
Nem védem őket, mert zsiványok, de minden területen így működik, csak abba nem látsz bele és nem zavar. Az építőiparban sem annyiért veszi az anyagot a kivitelező, mint te az obiban...
Egyébként az alkatrészáruházak a szerelőknek vannak, mert ugye ők használják fel az alkatrészeket. Ez lehetne egy zárt rendszer is. Gyros húst pl nem árulnak a tescoban, pedig én is vennék 5ezerért egy 5 kilósat, abból kijön vagy 50 gyros. -
xcds
őstag
válasz Speeedfire #28065 üzenetére
Én Exide akkukat használok, nekem bevált. Hallottam már rosszat arról is, de sztem százszor jobb, mit az ilyen jász meg szász akkuk.. Minél nagyobb indítóáramút vegyél...
-
xcds
őstag
válasz #94529552 #28157 üzenetére
El vagy tévedve. A 70ah-s Exide excell 20 eFt. Egyszerű tapasztalat: A jász akku ugyanazt a dízelmotort lassabban is tekerte és hamarabb is lemerült. Az élettartamról inkább nem mondok semmit, mert úgyis rávágnád, hogy neked van egy 8 éves jász akkud és kutya baja. Az indítóáram meg kurvára fontos bármilyen akkunál, mivel a belső ellenállással összefügg. És amelyiknek kisebb a belső ellenállása, ugyanolyan áramnál kisebb a feszültségesés. Attól még, hogy két akksi ugyanolyan elven működik, lehet különbség minőségben...
Na de mindenki azt vesz amit akar...[ Szerkesztve ]
-
xcds
őstag
válasz #94529552 #28205 üzenetére
Én meg nem beszéltem vartáról meg bosch-ról és nekem válaszoltál. Nem írtam, hogy a 20 éves 1,4B-nek nagy az indítóáram igénye, azt viszont igen, hogy az indítóáram nagysága mivel függ össze, amit nyilvánvalóan nem értettél meg. Egyébként meg írta a srác, hogy autóhifizik, meg tett be egy képet, ahol kisujjnyi kábel volt az akkura kötve plusszban. Persze azt már nem olvastad el... Az Exide-ról meg pont azt írtam, hogy van, akinek volt vele gondja, de nekem bevált. Nem tudom, hogy mi bajod azzal, ha valaki leírja a tapasztalatát. Van egy olyan érzésem, hogy csak vitatkozni akarsz, meg megmondani a tutit...
-
xcds
őstag
válasz Speeedfire #28282 üzenetére
Ki volt az a kontár aki ezt ajánlotta? Miért nem szólsz Pummának, ő tud fele ennyiért ugyanilyen jót
-
xcds
őstag
válasz Speeedfire #28299 üzenetére
OK, de valamiért neked sem a Classic-ot ajánlották, szóval az sem úgy van, hogy csak a színe más... Na de tényleg mindegy...
-
xcds
őstag
"ha az út szélén jól látható helyen mér, esetleg még előjelző tábla is van --> az baleset megelőzés."
Ja, azon a pár száz méteren biztos. Ha viszont nem tudod, hogy hol mérnek, akkor mindenhol kénytelen vagy betartani. Nem is hiszem el, hogy ezt komolyan gondolja valaki. Ennyire hülyének azért ne nézd már őket.
Más: 130-as tempónál már úgy tudom 20km/h a ráhagyás, tehát 150-től büntetnek. Olyan autót még nem láttam, ami ekkor nem csal legalább 10-et, tehát 160-al mehetsz óra szerint. Namost akinek ez nem elég egy 2 sávos pályán, ott is van baj azért. A szélsőben kamionok mennek 90-el, azokat se egyszerű megelőzni egy gyengébb autóval, mert az is sokkal nagyobb tempóval érkezik, aki még elvileg éppen a határ alatt van. 90-es korlátnál meg még belefér az óra szerint 110. Ezekre az utakra bőven elég, nem beszélve, hogy pár percet lehet spórolni, ha azon a pár szakaszon, ahol lehet, nyomja neki az ember.
A kint felejtett tábláknál való méricskélés viszont tényleg genyóság. -
xcds
őstag
válasz szőröscica #29270 üzenetére
Rázópados mérést gyárilag előírt guminyomással kell csinálni, tehát amivel használod is az autót. Kisebb nyomással szokták kozmetikázni, hogy átmenjen műszakin.
-
xcds
őstag
válasz z123456789 #30711 üzenetére
Mennyiért hirdetted meg?
-
xcds
őstag
válasz z123456789 #30716 üzenetére
Jajj, bmeg. Annyiért lehet venni egy jót. 100-ért is jó, ha elviszik. Bár kérdés, mennyire van törve. Ha nagyon, akkor annyiért kell odaadni, amennyiért megveszik..
[ Szerkesztve ]
-
xcds
őstag
válasz z123456789 #30721 üzenetére
Gondolom ez ilyen uniós találmány. Az ilyeneket rögtön átvesszük...
-
xcds
őstag
válasz z123456789 #30727 üzenetére
Ez van. De mennyire van összetörve? Abból a 85 ezresből nem lehetne kijavítani? A maradék alkatrészt meg eladnád...
-
xcds
őstag
válasz z123456789 #30733 üzenetére
Ez egyáltalán nem néz ki vészesnek, még bőven megéri megmenteni. Nézz szét, van-e papír nélküli egész autó vagy bontóban ami kell hozzá.
Ingyen biztos nem lehet megcsinálni, de másik autót venni sem. És ha másik autót veszel, csak a papírozás 50-100... -
xcds
őstag
Valaki ismeri ezt a Classic Valeo márkát? Ilyen kuplung szettet hoztak Valeo helyett. Nem mintha visssza tudnám adni, de azért kíváncsi vagyok, mire számíthatok...
-
xcds
őstag
válasz BigBlackDog #56675 üzenetére
Csak ha megallitanak, akkor tudják nézni? Az én forgalmimat elirtak anno, ezért most nem mehetnék kocsival meloba...
-
xcds
őstag
Nekem azt mondták, hogy műszaki vizsgán az egyszerűbb. A másik verzió, hogy be kell menni az nkh hoz és ott nem tudom mit csinálnak. Egy szabályos füst mérést nem engedek, mert uresben ne zugassak nyél gázon. Én megyek holnap is sztem kocsival és reménykedem hogy nem szednek ki...
-
xcds
őstag
válasz molnarpeter #56763 üzenetére
Bármelyik okmányirodában kijavítják, ha viszek igazolást?
-
xcds
őstag
válasz Kornel #56943 üzenetére
Van casco, de az autó javítás után sem fog annyit érni, mint egy sérülésmentes.
Ha 4,8MFt helyett 1,8-ért veszel autót, a 3MFt meg kamatozhat is akár vagy másba fektetheted. A 8 év múlva visszakapott 2,4 M meg pont nem a felét fogja érni a mostani 4,8-nak.
8 év alatt az új autónak is lesz szervizköltsége, és az még a havi 25-re jön rá.
Gumikat meg használt autóval is lehet venni, benne van az az árban az új autónál is...Egyébként vedd csak meg, de vigyázz ám rá! 8 év múlva lehet megkereslek. Nem szeretném, ha meg lenne kopva a kormány vagy az üléshuzat.
Új hozzászólás Aktív témák
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- EAFC 24
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Fűnyíró topik
- Napelem
- Redmi Note 10 Pro - majdnem minden stimmel
- Mikrotik routerek
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Politika
- További aktív témák...