Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #89309696

    törölt tag

    válasz Integrale #148343 üzenetére

    A 16 szelepeseknél voltak olyanok amik a vtec-hez, twinair-hez hasonlóan csak fordítottan működve alacsony fordulaton nem nyitották ki a második szívószelepet vagy csak kevésbé. De szerintem ez ritka megoldás lehetett (ma is csak az elfokolás az igazán elterjedt mivel olcsó és egyszerű), én is csak olvastam, kisza sem erre gondolt szerintem én írtam rosszul, hanem csak a motor karakterisztikára értette hogy 8 szelepesként viselkedik és nem fizikailag. De ott vannak a 3 szelepes motorok meg az egy veztengelyes 16 szelepesek is amik nem gyakoriak, de rugalmasabban viselkedtek a jobban elterjedt DOHC 16V-hez képest.

    Döntően nem vezéreltek semmit eleinte, a kétezres években ezekből lettek a kényelmetlen kicsi motorok, később kaptak pici szívóoldali elfokolást enyhíteni, még később agresszívabbat (+/- kipu elfokolást) amivel el tudták érni a 8 szelepesek alacsony fordulati rugalmasságát.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák