- Tombol az AI-láz: az NVIDIA már értékesebb, mint az Apple
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Mozilla Firefox
- Felhő alapú adattárolás (Dropbox, stb.)
- Windows 11
- Proxmox VE
- SkyShowtime
- Tarr Kft. kábeltv, internet, telefon
- Linux - haladóknak
- Perelnek a vallásos kripto-piramisjáték miatt
-
IT café
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
őstag
válasz thefreeman #278583 üzenetére
Ezt a becseppent gyertya dolgot sajna nem először hallom a suzuki 1.4t hybrid (129 vagy 130 lovas ha jól emlékszem) kapcsán... Kíváncsi vagyok az alap 1.4t-t is érinti e (nekem az volt), nem értek hozzá de gyertya alapon (van mindkettőben) simán lehet. Lehet hogy jókor adtam el... Olyan ez mint az i30 1.4 benzines ami engem 10 évig jól szolgált és eladás után hallottam hogy nem is olyan pöpec az a motor (1.6 vagy dízel jobb).
szerk: thefreeman, bocs nem válasz hanem új akart lenni...
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz Dare2Live #278597 üzenetére
Nekem még első generációs i30 volt 1.4 benzinessel (109 lovas), 10,5 évig 160 ezer kilométerig használtuk, 15 ezres olajcserével. 9 évesen szállt el a kuplung külföldön különben semmi baja nem volt (az meg ugye kopó dolog, valószínűleg a béka esete volt a lassan forralt vízzel hogy nem vettem észre hogy halálán van). A vicces mondjuk hogy Gödöllőről jártam még be akkor, és filóztam a 1.6 90 lovas dízelen de nem mertem. Utólag nézve az ezerszer tartósabb mocinak nézz ki (meg -2 liter fogyival áldott volna legalább).
-
őstag
válasz Gergőke88 #278985 üzenetére
Ha sok volt a nagyon lassútól 150-ig ott minden evett volna rendesen ugye a fizikát nem lehet annyira átverni (avagy gyorsíts egy 1,6 tonnás kockát). Mondjuk kíváncsi vagyok egy hasonló méretű vw suv (tiguan?) 2.0 tdi-vel, dsg-vel mennyiből tudta volna ezt le. 10-en lehet hogy belül, az azért sokkal jobb.
-
-
-
őstag
válasz Tsebacsi #279837 üzenetére
Nekem volt rejtett gomb az scrossban (benzint zárta). A mikrokapcsoló romlott el... 30 forintos alkatrész?
Trailer hozta haza Esztergomból márkakerekedéshez, és esete elalvás közben jutott eszembe (azt hittem akku de bikázásra sem indult). Másnap megnéztem, persze az volt, középállásban lötyögve (már vagy 1 éve nem igazán használtam, magam szívattam meg 2 havonta amikor elfelejtettem, pont kigurultam a nagy útig amikor lefulladt...).+1 lopás cascora (pajzsom majdnem volt, de éppen aznap vágtak haza egy vatta új scross elektronikáját kompletten rossz bekötéssel, lemondtam, mondjuk legalább vállalták a kárt ha jól tudom).
-
őstag
"Kicsit" lusta vagyok, kihagyok potom 500 hozzászólást és máris autóstali ma? Meddig szokott ez tartani ha már voltatok olyan rendesek hogy nem szerdai tenisz napomra tettétek (Rinyálok aztán kedden se jövök? Van-e répatorta mi? )?
-
őstag
válasz focvis #281213 üzenetére
Biztosan meg tudod választani melyiket kapod? Kb a legvonzóbbat beteszik aztán azért oda van írva hogy "or similar" a méretében. Inkább az a ritka ha azt kapod amivel hirdettek...
Nekem elég sok merítésből 1 autó volt ami nem ment föl a hegyre, az egy 1.0 szívóbenzines smart forfour robotváltóval Palermoban... De pl. már egy 1.2 manual panda 60 lovával simán megoldja, Cataniában azt dobta a szerencse az tök jó volt.
Clio-t még 2012ben kaptam Madeirán (alap szívó benzinest) az azért elég gönnye volt, de azóta volt ugye pár generáció (felment a hegyre de jó vacakkul gyorsult hegyi autópálya becsatlakozáskor). Ha 1.0 67 lóerő szívóbenzin ami most a belépő, akkor az azért karcsú lehet...
De ha tudsz választani akkor hegyes vidékre turbó a legjobb szerintem (most kihagyva az oxigén mennyiség számításokat irtó magas hegy esetén ).
-
őstag
Ugye a feleségem alapvetően elégedett a kis 2018as 1.3-as jazz 102 lovacskájával. Erre szoktam mondani hogy ja, egyedül a sík autópályán... 1.4t scross allgrip automata az Alpokban olyan szinten lépte le nagy családi kiránduláskor hogy azonos lett a fogyasztás (a szokásos 10 scross, 6 jazz helyett lett 8 mindkettő mert ő egyes/kettesben kiforgatta én meg alapjárat közelében gurultam és vártam rá). És az scrossban volt több cucc és ember.
-
őstag
válasz focvis #281242 üzenetére
Ha nem sokan mennétek, akkor simán toyota aygo. Abból sok is van kölcsönzőknél (c1, 108 ízesítésben is de az ugyanaz, ennél szerintem egész jó esély van rá hogy tényleg ezt kapod). Cipruson volt egy 1.0 robotváltóval 2020-ban. Szigorúan ahhoz képest egész jó volt, pedig 3-an voltunk. Felment a hegyre, a robotváltó is csak közepesen volt szörnyű. Hegynek felfelé azért nyomtam a gázt és így fogyasztott 5,2-öt. Az abszolút kellemes csalódás volt. Jó az 1.0 toyota moci szerintem (szigorúan a helyén persze).
Szerk: Tenerife? Én Gran Canariára megyek december elején, évtizedek óta először egyedül (asszony szabija kifogyott, gyerekek utolsó év gimi, szüleimnek korán a gép, jövőre 8 nappal kevesebb szabim lesz, 46 ezer oda vissza nem tudtam ellenállni). Hyundai i10 automata lesz (csendben reménykedve hogy a régi 1.2 hagyományos 4-es automatával lesz, de gondolom lesz majd nesze nekem 1.0 robotváltóval...)
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz dellfanboy #281265 üzenetére
Sajna igen. Nyáron München-New York járaton kezdték a licitet. 300 euró aki Chicago átszállással megy nem közvetlenül. Senki? Akkor 500! Szerencsére itt már lehetett jelentkező mert utána nem volt licit (de kezdtem aggódni hogy ha nem megy a mézesmadzag akkor valaki nem megy aztán intézze magának a kártérítést).
-
őstag
Franciaországban az automata kút levont egy már látható mennyiségű eurót (200 körül már nem emlékszem), 3 hétig nem kaptam vissza... Végén kiderült hogy csak foglalás de pl. az itthoni banki ügyfélszolgálat szerint ez bizony vásárlás volt. Benzint persze nem kaptam. Üdülőközpont közepén, millió turistával, legnagyobb bevásárló központban angolul (vagy németül) beszélő kollégák száma az ügyfélszolgálaton: nulla. Grande Nation Ja és nem mintha lenne nem automata kút, mert kb nincs. Egész üdülés messze legrosszabb része volt a tankolás stressz...
-
őstag
Ja, csak az a gond hogy ha nem váltasz tömegközlekedésre akkor nem tudod lassan kikerülni. 2019-ben voltam Lyonban és még simán tudtam kerülni az automata kutakat, 22-ben már 2 hetes dél Franciaországi nyaralás alatt találtam 3 helyet ahol volt ember (úgy hogy kerestem...)... És abból 2 az óriási ebédszünetet a késői nyitást és a korai zárást alkalmazta együttesen... Szerintem még 5-10 év és a pályán sem lesz csak automata.
Még mástól felmerülőkre:
- készpénzes automata benzinkutat egyet láttam azt hiszem Máltán még 2018-ban (és működött)
- a la go to hell + lö F** You kombinációt biztos megértették volna
- automata pénztárak 2 okból bosszantanak boltokban, az egyik hogy nem szeretnék a boltban dolgozni (nem megoldható), másik amikor nekem meg megtalálni valamit vacak rendszerükben mert nincs rá kód (pl. pékáruk, erre a félmegoldás az Interspar pékárú részben hogy ott helyben bevonnak a munkába hogy kódold be magadnak, de Auchan gyümölcsnél már ezt nyomja egy évtizede legalább) -
őstag
válasz brumi1024 #281667 üzenetére
Igen, ezt mondjuk soha nem értettem miért ezt a lusta levonok sokkal többet aztán visszaadom technikát kellett nyomni... Ez a készpénzes változat (pl. az amiknál még most is ahol a bent ülő kutas markába nyomod a 100-ast aztán a végén visszaad) egyszerű másolása.
Munex: Délen szerintem nem nagyon, legalábbis akikkel próbáltam jól titkolták (általában látszik ha értenek csak nem hajlandók...). Északon mondjuk simán lehet, arra nem nagyon járok. Mondjuk az angolt szerintem kicsit értik csak nem hajlandóak megszólalni angolul azt aláírom.
rbalint88: Persze az igazi a megrendeled és beteszik a hűtődbe vásárlás De az ember a visszaesést veszi észre hogy már kódolnom is nekem kell... Mondjuk nyáron amiknál furcsa volt hogy valaki csomagolja nekem az ingyenes zacskóba...
bandus: ez a gond a korrekcióra mindenki ráér a banktól a ráterhelőig, a szöveg meg mindig ugyanaz, csak törölve lesz semmi gond. Ja, csak ha lenulláz és fel kell tölteni valamit emiatt (hitelkártya, vagy direkt ennyit tartottál rajta hogy ne nyúljanak le stb.) az már csak a te bajod/időd/ideged...
[ Szerkesztve ]
-
őstag
Egyetértve veled, ezek a tipikus részek ahol van hogy nincs jó megoldás (nem állítva hogy a videón ilyen van).
Alapszituáció hogy a besoroló részen és ahova be akarsz sorolni is nagy a forgalom (A).
Akik bent vannak már és elsőbbségük van nincsenek segítő hangulatban, nem mondanak le elsőbbségükről (B).
Be akarsz sorolni és az előted lévő bizonytalan, lassú, nem látja az esély (C).A+B+C = három eredmény lehet alapesetben:
1. Megáll előted a bizonytalan, neked is meg meg állni (és ima hogy a hátad mögötti is figyel és meg tud állni).
2. Besorolsz és elmész mellette (és ha bátorságát összeszedi rosszkor, lesz ez amit láttunk a videón)
3. Besorolsz és villogsz neki ezerrel hogy jöjjön be (ha nem mer/lefagy akkor viszont itt a besoroló sávot és a sávot is leállítod ahova besoroltál, nem veheted vissza az elsőbbséget amit a villogással átadtál).Szóval értem én hogy az 1-es és a 3-as a "normális" de mindegyik tele van veszéllyel (mondjuk az 1-es esetben a vegytiszta hogy nem vagy felelős az esetleges kárért, de ugye itt akár testi épség is lehet a tét, akkor ez nem vigasztal a román kamionos motorblokkjába beépítve...).
-
őstag
Rav4 hibrid is 5,7 literes átlaggal ment ki Zuglóból Premier outletbe ma. Erzsébet híd után hegynek felfelé dugó (vagy 6-an összementek ha jól néztem, 1 sáv kampec a kettőből), azt azért nem oldotta meg elektromosan... Ritka eset amit nagyobb akksi megold.
Mondjuk pesten tényleg nem elég drága még a benzin, vasárnap délután oda-vissza elég combos dugó volt (45 perc 25 kilométerre ahol ebből vagy 10 még pálya 100-al...).
-
őstag
Akkor lehet észlelted te is (vagy csak pechem volt), valahogy a hülyék is átlagosnál nagyobb számban képviselték magukat (én éppen az aprópénz értékű autókkal cikázóból találkoztam vagy 3-al, amit letojok ha egyszer teszik, de ezek bénák is voltak, előrébb nem jutottak így mindegyik behúzta elém vagy 3-szor követési távolságba)...
-
őstag
válasz brumi1024 #282201 üzenetére
New York-i autóbérlési tapasztalatom idei nyárról a borzalmas kifejezéssel jól lefedhető. Remélem ez az autó kibírja alattad a bérlés idejét, talán erre egy mitsunak jobb esélye van (elméletem szerint már annyit sem foglalkoznak karbantartással az autó kölcsönzök mint covid előtt).
-
őstag
válasz bandus #282219 üzenetére
Nekem az volt a ledöbbentő hogy a legalapabb dolgokra tett magasról az egyik legjobbnak tartott kölcsönző (sixt). Már mint kijelzőre kiírt figyelmeztetés guminyomásról és ablakmosóról? Kit érdekel... Csere kocsit is lapos és eresztő gumival hozták ki... Meg leszakadt alsó lemezű autót (3 autóval húztam ki a 15 napos bérlést...) is jött cserének... Gyakorlatilag 2 napomat húzták le a Wc-n a nyaralásból ami önmaga százezres tétel, ha a veszélyeztetést ignoráljuk is...
szerk: +1 az meg már csak kis plusz hogy a fél évre előre rendelt és kifizetett autónak még a méretkategóriája sem volt... Vigyél egy nagyobbat NY citybe vagy kapsz ugyanakkor bmw-t jó nagy felárral
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz bandus #282225 üzenetére
Lehet, de nekem közvetlen és friss rossz tapasztalatom volt, és a sixt nem egy hanem több telepét érintették (csere autó nem csak JFK-ről hanem Boston reptérről is jött). Mondjuk nem én mondtam hogy mindenhol szar, hanem ahol én voltam Neked van bármi friss tapasztalatod vagy csak a generalizálást nem kedveled?
-
őstag
válasz bandus #282234 üzenetére
Világos. Minden kötekedés nélkül ez a problémamentes autóbérlésed mikor volt usaban? Mert sajna eddigi jó sok utam alatt nekem sem volt problémám covid előtt, viszont az autóbérlés lejtmenetéről azóta már hallottam és mivel testvérem amerikai állampolgár tőle közvetlenül is van infóm (pl. szétrobbant kerék bérautón és nem rallyzott vele a szöggyárban, olyan vacak elhasznált gumit raktak rá). Ő most azért vett autót mert a 20+ éven keresztül bevált autóbérlés már nem megbízható. Nincs megbízható forrás egy helyinek sem...Szóval egész amerikát nem tudom de keleti part északi részén nagyon óvatosan.
-
őstag
válasz szőröscica #282241 üzenetére
Ugyanez volt kint is. Mondom nekik harmadjára azért hozzanak már talán egy rendben lévő autót. Kihozzák egy nap alatt, műszerfalon sárgán világít a guminyomás... Mondom neki nézd csak... Á jó az, Ő azzal jött Bostonból (70 mérföld). Mondom tök jó gratulálok... Felfújtam magam és 2 napig kibírta...
-
őstag
válasz Tom1939 #282223 üzenetére
Kis színes utóélet. Eszembe jutott erről hogy hagyjak nekik egy szép (1 csillagos ) értékelést. Jó gyorsan jött a válasz hogy írjam le a foglalás számot, kivizsgálják. Elküldtem, most írtak hogy bocsiként adnak 75 dolláros voucher-t ami 12 hónapig érvényes. Finoman válaszoltam, hogy mivel el fogom őket kerülni ezért köszi nem kérem.
-
őstag
Esti fogyasztás (polgárpukkasztás ), 47,7 km végig Budapest (apa taxi üzemmód), 1 óra 14 perc. 4.5 liter, elég rendes esőben (kuc kuc reggeli 2 millis időjárási jóslat).
-
őstag
válasz bulikavagyok #283100 üzenetére
Rav4 hybridnél sem láttam 880-nál többet. Télen meg benyögi a 750-et is teletankolás után...
-
őstag
válasz norbert1998 #283209 üzenetére
Először Máltán próbáltam a rossz oldalon lévő kormányt, mindig akkor szívtam amikor megnyugodtam hogy megy ez... Ahogy átmentem rutinba jöttek a "kisebb" hibák (szembe sáv ).
-
őstag
válasz barnam_ #284385 üzenetére
Ez csak egyéni összeesküvés elmélet, de szerintem az outlet business haldoklik. Szerintem a gyártók léptek rá a fékre (túlságosan ráállt a nép a majd megveszem olcsón az outletbe irányra), jóval kisebb a választék. Legalábbis ruhában amit én kedvelek (Columbia) az érzésem szerint nagyon visszalépett választékban. Az meg külön fáj hogy Parndorfban bezárt a Tumi bolt... Tapasztalataim itthon Polgár+Premier Outlet, Ausztriában Parndorf. Olaszoknál Palmanova outlet 2022-ben nagyon harmatos volt, de idén a legnagyobb New York melletti outlettől sem voltam elájulva (bár kaptam jó 10 dolláros rövid ujjú ingeket az nem rossz).
-
őstag
válasz szőröscica #284904 üzenetére
Érdeklődnék hogy tetszik a kamiq led fényszórója? Feleségem elégé panaszkodott a 18-as jazz alap halogén fényszórójára (ma 500 km autópálya volt neki, fele este és esőben), és közölte hogy a skodák amik megelőzték jól világítottak
A kamiq perfect ára elég szimpatikus (ha van még egyáltalán csak neten néztem, ott készlet erejéig írták, 8 milla körül indul 1.5 tsi). Mondjuk fáj hogy csak manuális lehetne (nekünk nem lesz "száraz" dsg az biztos). Ez azért -2 milla a kinézett yaris crosshoz képest (bár az automata hybrid azért). Jazz crosstarhoz képest meg -4 milla.
-
őstag
Ott lesz kihúzva a VW csoport kínálata ahol ez száraz duplakulungost jelent... Szerintem a fényszóró jól van beállítva csak harmatos a fénye. Én meg nem vagyok átalakítás/mással használás híve ami nem gyári (izzók, lehet hogy jobb fényerő, de nincs ingyen figyelni kell rá hamarabb kiéghet, ez feleség autónál megint storno kategória).
Szőröscica: Ok, köszi akkor számolj be majd ha meglesz légy szíves Perfect elég jó, de azért az autó gyártók szokásos poénjai benne vannak hogy magasabb felszereltséget vegyél (elsőre az tűnt fel hogy első radart azért nem, csak magasabb felszereltséghez, nehogymá körbe radar legyen tolató kamerával ocsóé...de ebben toyota is hibás, értkesítő mondta hogy alapfelszereltség highlandernél nem volt körberadar mert nehogy már alapban legyen akár rendelhető).
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- Trollok komolyan
- XGS24 - Bemutatkozott a DOOM - The Dark Ages
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Poco F3 - a mindenes, de nem mindenkinek
- Projektor topic
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen