-
IT café
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz stickermajom #133565 üzenetére
Vagy egy másik fehér. Három a magyar igazság.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Speeedfire #133802 üzenetére
Hátsó hídszilent milyen? Ha gyári, azt illik cserélni.
-
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz molnarpeter #134563 üzenetére
A gumizás gondolata is merüljön fel.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Tsebacsi #134997 üzenetére
Ha kíméletesen van bejáratva, akkor később meghálálja. Pályán nem kell rögtön 130-al menni. Nyers motorral elég a 100-is. Ahogy kopik be, úgy lehet egyre jobban terhelni.
Haver az új superbet rögtön megküldte pályán, ahogy a csövön kifért. Már szivárog az olaj bizonyos tömítéseknél...
Autópálya nem éppen ideális környezet a bejáratásra. Nagy a hőterhelés, a passzentos illesztések miatt egy nyers motor amúgy is több hőt termel a kezdetekben.
Mennyit futott a régi motor?
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz #89309696 #135562 üzenetére
Biztosan megy az még lejjebb, még nyers a motor. Mondjuk ilyenkor kell rá vigyázni és ztána tartós marad, csak néha mindegyik autógyár termékével előfordul, hogy mégsem.
Tsebacsi: A leírtak alapján a motornak komoly kenési gondjai voltak, ami mi dig a turbót teszi el leghamarabb láb alól. Aladin csodalámpáha nem volt?
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Tsebacsi #135580 üzenetére
Amint a turbóban a labirintus átszakad, a kipufogó vagy a szívó oldalra elkezd ömleni az olaj. Nálad a szívó oldalra nyomta, amint elérte az égésteret, akár egy dízelmotor, a saját olajától pörgött. Ami azért veszélyes, mert a fordulatszám határoló nem tudja kordában tartani. Amint túllépte az ún. rev limiter fordulatot, a váltó nem vált többet, hagyja szétforogni. Az a kérdés, a turbó siklógyapágya mögött a labirintus mitől eresztette át az olajat. A többi kárt a motorban a magas fordulat okozta.
Azért van a közvetlen befecskendezős motorok maximális fordulatszáma kisebb értékre beállítva, mert majdnem olyan sürítési aránnyal dolgoznak, mint a dízelek, a kompressziós végnyomásik is a dízelekéhez közeli, de ahhoz erősebb szeleprugó kell, ami nem bír akkora fordulatszámot.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz #89309696 #135601 üzenetére
Nincs zárva, ekkora fordulaton már kinyílik. Eleve nem is volt zárva, mert menet közben történt, amint elindul a folyanat, nem bírja bezárni a fojtószelepet a rugója, de ha el is zárná, nem csak ott kap levegőt a motor. Modern motorokon nem csak fojtószelep van, hanem egr is, ami a fojtószelep mögé van bekötve, egyenesen a szívósorba. Azon keresztül áramlik egy jekentős része a beszívott légtömegnek. Csak padlógázra zár be teljesen az egr, egyébként mindig nyitva.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz thebigK #135608 üzenetére
A turbón a VGT karját behúzza 1 centit a vákuum dobba, miuntán beindul a motor?
Nem atomfizika, ha behúzza, valahol lyuk van a turbó és a szívósor között a csövekben vagy IC ben, ha nem húzza be, akkor vákuum probléma van. Ilyenkor ég meg kell próbálni vákuumot vinni a vákuumszivattyúról egyenesen a turbón lévő dobra, ha akkor behúzza, egyszerűen lyukas valamelyik vákuumcső.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
A pestiek 70 százaléka lapos gumival jár. Ébresztő! Legalább havonta ellenőrizzétek. A gépparkról nem tudok nyilatkozni a jó ízlés határain belül. Ennyi szemetet már régen nem láttam egy városban egyszerre, ezeket nálatok autónak csúfolják? A robogós külön állatfaj. Olyan penetráns benzinszagot árasztanak, att hittem a kúton vagyunk. Nálatok a robogóra nem kell rendszám?
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
Smoke and Charm mind... örökös tagok. A 4-es 6-os vonalán ment egy busz, minden lengéscsillapítója csak az alkatrész helyét töltötte ki, a funkciójához köze nem volt. Úgy tapsoltak a kerekei, öröm volt nézni. Voltak különleges autók, jó csajok, rossz utak, mégrosszabb jegy árus bácsik, és még tőlük is rosszabb közlekedési morál.
Minden 3. autónak sikít a féke. Szerintem halkáskárosodást szenvedtem...
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Tsebacsi #135927 üzenetére
Persze, hogy nincs, de ettől jobb a helyzet.
Jobb állapotúak az autók. Ennyi kormoló szar nálunk az egész országban nincs. Itt már nem megy át csúszópenzzel a környezetvédelmin. Élő adásban vizsgázik minden autó. El is hasalt a mért autók fele. Most megy a lambdaszonda, katalizátor, dpf vásárlás, nagy tételben. Május 20 óta itt az összes vizsgázó autó fele bukik. Kapnak 60 nap haladékot, ha az ismételt vizsgán is elhasal, helyben elveszik a rendszámot, már a vizsgaállomásról is csak tréleren mehet haza...tyúkólnak.[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz #89309696 #135931 üzenetére
Az nem igaz, hogy nem engednek át a zebrán, nagyon készségesek az autósok, még a taxisok is elviselik, hogy meg kell állniuk. Ezzel speciel nem volt gond, pedig a Rákóczi út, Erzsébet út, Dohány utca, Múzeum körút, Erzsébet híd, Lánchíd környékén mozogtam 3 nap.
Az Astoria előtt kávéztam, közben figyeltem az autókat. Van sok új is, de nagy átlagban inkább 10+ évesek, a legalja a szakadt melós közlekedőedény kategória, azzal a következő sarokig sem mernék menni. Egyébként ők hajtanak a legbunkóbban, mert nem sajnálják az autókat. Nem indexelnek, nem adnak előnyt, nem lassítanak a gyalogosok miatt...[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz MunezXBK #136681 üzenetére
Nem a nagysága számít, hanem a percenkénti légmennyiség, amit fújni képes. Egy rendes légkulcs legakább 250 litert fogyaszt percenként, szóval valami kéthengeres vagy ipari kell, ami képes tartani a 6 bart az említett percenkénti légmennyiség mellett is. A 100 literes lenne az ideális, de 50 literes is elég, ami 300 liter felett fúj percenként. 850Nm alatt nem légkulcs, csak szívni fogsz vele. 800-1600Nm között vannak a rendes légkulcsok.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Tsebacsi #136736 üzenetére
Kicsit utána néztem a ford motorok problémáinak. Ha érdekel megosztom.
Az olajszűrőház szokott gondot okozni, amiatt van kevés olajnyomás, nálad is ez okozhatta a gondot. Amíg nem esik 1 bar alá, addig nem jelez semmi. Általános igazság a motorkra, hogy 1000 fordulatonként kell 1 bar olajnyomás a megfelelő kenéshez, hűtéshez. Ha mondjuk pályatempónál 3000-ret forog, akkor kell neki 3 bar olajnyomás. Na most, ha csak 1 bar alatt sír és méndjuk megvan az egy bar, az alapjáraton elég, de fordulaton már erősen kopik minden. Akár egy út alatt is le tudja magát darálni a motor. Nem volt nálad alacsony olajnyomás jelzés, ebből arra következtete, hogy a riasztási érték felett volt az olajnyomás.
Még addig nem jutottam el, hogy az olajszűrőházban mi okozza a gondot. Sok gyártó ide rakja a nyomás határoló szelepet, ami hidegen kinyit, hogy ne menjen 7 bar fölé a nyomás. Ha az megszorul, akkor nyitva marad és elszökik a nyomás mellette, amikor bemelegszik a motor. Ahogy melegszik esik a nyomás, jelentősen. Hidegindításkor kb 4 bar olajynomás szokott lenni egy egészséges motorban alapjáraton. Ahogy melegszik, ez a nyomás leesik 1,5 bar környékére. Ezért szokták meleg motornál mérni, a motor gyártók előírják a méréshez szükséges minimum 80 fokos olajhőmérsékletet. HIdegen hiába lesz jó, melegen már nem biztos, hogy megfelelő.
Többen panaszkodtak alacsony olajnyomásra, amit a márkaszerviz az olajszűrőház cserével orvosolt.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Tsebacsi #136968 üzenetére
Azóta utána néztem, nálad nincs semmi az olajszűrő környékén, a túlnyomás szelep az olajpumpa része.. Ettől még mindig arra gyanakszom, az tud ilyen hirtelen halált. Hidegen jó lesz a nyomás, melegen meg hirtelen kevés.
Ha csak úgy megáll a turbó, az egy dolog, de hogy elviszi a blokkot is magával a használhatlan vackok örök vadászmezejére, az már nekem gyanús, hogy komoly kenési probléma.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz stickermajom #139506 üzenetére
Volt ilyenhez is szerencsém. Elvisz az autóval egy körre, de nem vezethetem. Elköszöntünk hamar.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz BigBlackDog #140278 üzenetére
Zárlat biztosan nem volt, az audi mindennek figyeli az ellenállását. Elrepedt az izzó körül az üveg, a forró gáz meg levágta a foncsorról a foglalat tartóját.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
Aki OMV kúton jár, dobna egy fotót a Max motion dízel pisztoly fölötti matricáról? Csak magyarországi OMV játszik. Elvileg B0... de most ezen megy a vita.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz molnarpeter #142194 üzenetére
Hol ebben a kunszt? 46 literrel mentem 1000km-t, úgy, hogy nem vitorláztam a kamionok mögött, hanem hegyeken, völgyeken, előzgetésekkel.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
[link] Ez hogy lehet még az úton?
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz ΞΔGLΞ #143219 üzenetére
Itt, azlovákiában azt csinálták, hogy a műszaki vizsgáról teljes kamerafelvétel készül. Amint ezt bevezették, hirtelen 50% fölé ment a bukási arány. Minden szarért elhasal a verda, egy izzó nem világít, bukta. Cserebe van időszakos engedély két hónapra, hogy kijavítsa a tulaj a hibákat. Az lett az eredménye, hogy kevedebb kormot okádó bontószökevény maradt az utakon.
Új hozzászólás Aktív témák
- USB to S/PDif konverter a modern RIAA, elektroncsövekkel
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Sorozatok
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- ASUS ROG PG32UCDM: OLED csúcsmonitor tesztje
- Háztartási gépek
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Computex 2024: Itt az új ROG Ally
- Milyen TV-t vegyek?
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen