-
IT café
KÉRDÉS ELŐTT OLVASD EL AZ ÖSSZEFOGLALÓT ÉS HASZNÁLD A KERESŐT!
Ha EU-n kívülről rendelsz, mindig kalkuláld bele az ÁFA-t, esetleges vámot, kezelési költséget! Nem számít, hogy mi van a csomagra írva (gift vagy alacsonyabb összeg), el sem olvassák. Röntgen és a fizetési bizonylat (paypal, bankszámla kivonat) alapján történik az ÁFA fizetés.
Ha EU tagországból érkezik a csomagod vagy EU szállítással tagországi vámolással (EU warehouse, EU express) akkor abban az esetben sem vámot sem ÁFA-t nem kell fizetni.
Sima posta esetén (kínai, belga, svéd, holland stb.) 60 nap is lehet a kézbesítési idő (jellemzően 25-40 nap, de ritka esetben előfordulhat ennél rövidebb idő is). Aggódni 45 nap után érdemes, akkor lehet mozgolódni, érdeklődni.
Boltok, fizetés, szállítás, nyomkövetés, vámolás, reklamáció témakörökkel kapcsolatban található információ az összefoglalóban, ezért erősen ajánlott kinyitni és elolvasni a felesleges és ismétlődő kérdések elkerülése érdekében.
Új hozzászólás Aktív témák
-
zedok
senior tag
válasz szunyooo #23191 üzenetére
Én anno akkumulátor ügyben kerestem fel őket, pedig csak 3-4 napig ültek rajta - posta szerint. Az adott ügyintéző hölgy (navot hívtam fel) kedves volt és mondta, hogy megnézi..kiderült, hogy már rég a postán van. Szóval ez eléggé változó. Lehet egy telefont érdemes elsütni, bár az inkább sanszosabb, hogy feltorlódtak most a csomagok.
Hyosung GT650N, Asus K52 "fagyós-pista" JE-EX225D
-
raulicio
senior tag
válasz szunyooo #23204 üzenetére
Jelen esetben a google nagy barátod lehetne...
http://nav.gov.hu/nav/nav_kapcsolat
Ajánlom figyelmedbe a köv. részt:
"A NAV Váminformációs Központja hétfőtől csütörtökig 8.30-16 óráig, pénteken 8.30-13.30 óráig tart nyitva.
+36 1 301-6950
+36 1 301-6951
+36 40 346-262
E-mail: vam.info@nav.gov.hu" -
beg
veterán
válasz szunyooo #23576 üzenetére
A hamis márkajelzés nem játék. Azért komolyabban is meg lehet ütni a bokádat. De ez eléggé kis esélyű, most átlagnak mondható mindenre a két hét vámszöszmötölés.
You are the result of 3.8 billion years of evolutionary success, act like it. Sarcasm is the body’s natural defense against stupidity.
-
-
raulicio
senior tag
válasz szunyooo #23671 üzenetére
igen, meg is írta a tapasztalatait. Ha hiányzik neked 45 perc értelmetlen telefonálgatás, vagy csak szeretnél 22 és 60 év közötti hölgyekkel csevegni, akkor ajánlom neked is, hogy hívd őket nyugodtan.
Amúgy 01.09-én érkezett csomaghoz vasárnap reggel kérték be a papírokat, egy másikhoz meg hétfőn éjjel. Ja a két csomag egyszerre érkezett az országba. Szóval megy ez csak kibeb*szott lassan.
Holnap akár a te 09-i csomagod is sorra kerülhet! No para![ Szerkesztve ]
-
Dominó85
veterán
válasz szunyooo #28514 üzenetére
Az sajnos édes mindegy, hogy miként adják fel. DHL-es csomag értékhatár felett = 27% plusz ktg. Azt pedig sajnos nehezen hiszem, hogy 2 telefont tesznek a kínaiak egy csomagba 1db nyomkövetési számmal. Lesz az 2 csomag is és akkor biza 2*27%-ot csengetsz ki.
* Péter - 06302461862 *
-
beg
veterán
válasz szunyooo #30921 üzenetére
Nem törlünk nyitott dispute-ot még akkor sem, ha atomháború fenyeget. Csak akkor, ha futni akarsz a pénzed után a hazudós eladó miatt. A saját érdekéből akar veled töröltetni, hogy neki ne legyen ejnyebejnye.
[ Szerkesztve ]
You are the result of 3.8 billion years of evolutionary success, act like it. Sarcasm is the body’s natural defense against stupidity.
-
maj-viktor
őstag
válasz szunyooo #34972 üzenetére
Miért kéne neki a pénz!? (most ugyanott álltok, mint az elején, te fizettél - nála a mobil, küldön egy jót!)
Jelenleg, ha jól értem, akkor küldött valamit, ami sz*r volt, te az t visszapostáztad és azt megkapta... és most addig nem küld cserét, míg nem zárod a dispute-ot!?
Ez elég hantásnak - linkül hangzik...
Én nemhogy nem zárnám a dispute-ot, hanem rányitnám az escalate-t, persze ha van elég "bizonyítékom" és ezt leírtam - mellékeltem a dispute-be, hogy az én javamra döntsenek a későbbiekbe...
(rakd már be az eladót, vagy ha nem nyilvános, akkor PM-be)
(#34976) szunyooo
Nem feltétlenül akar átvágni, bár az is benne van a pakliba...
(csak az ali/ebay/paypal szankcionálja azokat az eladókat is, akinek sok refund-dispute-escaelate-je van, stb. és az az eladónak jó, ha a vásárló "close"-ol egy case-t ilyen szempontból! Statisztikailag jobb neki, mintha sok dispute-refundja lenne)[ Szerkesztve ]
JunkieeeBoy.blog.hu - FaceBook.com/MadeInCsajna & FaceBook.com/DronHUN
-
Laza...
addikt
válasz szunyooo #34976 üzenetére
Azt nem tudom át akar-e verni (szeretnek, ha látják hogy már lukra futottál), de a legtisztább ha a pénzed kapod vissza (minimális bukóval az átváltások miatt), és rendelsz máshonnan egy ugyanolyat. Ráadásul a 45 napod is újraindul, mert mi van ha kapsz egy xart, és átver, küld egy féltéglát? Érted?
Never give up!
-
maj-viktor
őstag
válasz szunyooo #34979 üzenetére
Hát ez egy nagyon hosszú folyamat! Pláne alinál... ott akár 1hónapig is eltarthat!
Ha eszkalálod, akkor kivizsgálják és ez akár 1-3hét is lehet, utána ha neked is ítélik, a "kifizetés" is eltarthat 1-2hétig...Szóval nem úgy működik, hogy instant visszakapod a pénzed!
De amúgy a kérdésre a válasz:
Igen, ha bankkártyával fizettél ali-n, akkor arra a számlára megy vissza[ Szerkesztve ]
JunkieeeBoy.blog.hu - FaceBook.com/MadeInCsajna & FaceBook.com/DronHUN
-
maj-viktor
őstag
válasz szunyooo #34982 üzenetére
Mondom talán rakd be a linkjét, hogy lássuk mi is kiről van szó....
(amúgy valszeg én is inkább full refundolnám, de ahogy írtam, elég hosszú idő lehet, míg pénzednél leszel, de így van az esély a legkisebb buktára)
[ Szerkesztve ]
JunkieeeBoy.blog.hu - FaceBook.com/MadeInCsajna & FaceBook.com/DronHUN
-
maj-viktor
őstag
válasz szunyooo #34985 üzenetére
Na igen... Laza jól mondja!
Ettől kár volt vásárolni... ali-n max 10.000 értékeléses feletti 98%+ feletti eladótól veszünk műszaki cikket (mobil-tablet-kam)...
De hiába figyelmeztetünk mindenkit, az olcsóságra mindenki ugrik, csak amikor "átbasszák" őket, jönnek ide sírni... először gondolkozni kéne, utána kattintgatni!
Én hagynám a francba az eladót - full refund kérvényezése!
JunkieeeBoy.blog.hu - FaceBook.com/MadeInCsajna & FaceBook.com/DronHUN
-
poffsoft
addikt
válasz szunyooo #35011 üzenetére
nem nagyon.p.s.: "Item not as described" ???
Most akkor nem tetszett, vagy nem működött???(#35011) szunyooo: Ezt akár írhatod is alinak, de ne szakítsd meg a disputot...
amúgy nézted az első negatívját? 05.19-én...
(#35014) szunyooo: Sajna igen.
Ha valami fejlemény van, úgyis kapod a mailt.
Ill. mindent szépen írjál le a complaint centre-ben, idézetekkel, stb.
Vigyázz, csak egyszer írhatod be az álláspontodat (minél részletesebben, bizonyítékok/linkek, ahogy ali leírja).[ Szerkesztve ]
[ Szerkesztve ]
-
maj-viktor
őstag
válasz szunyooo #35018 üzenetére
HA már eszkalálva van, akkor már nemtudsz mit csinálni... az akkor már el "eszkaláltad", viszont így nem a legigazán legjobb módon csináltad...
Először egyezkedni kell az eladóval és utána kell escalalálni... Így már sokmindent nem tudsz csinálni!
Ali kivizsgálja a bizonyítékok alapján kinek van igaza, de elég sok hibát csináltál, ahogy nézem!
1. "item as described", ezt akkor kell megjelölni, ha nem olyan terméket kaptál, ami a leírásba volt, de te azt írtad, hogy hibásat kaptál - arra másik pontot kellett volna bejelölni!
Aztán az eladó valami szoftverről beszél, hogy küldött neked, amit telepíteni kellettt volna, és te azt nem tudtad, erre írta: hogy küldtek neked "szofttvert", csak nem tudod telepíteni, így kérik küldd vissza nekik!Így viszont mostmár csak abba bízhatsz, hogy nem fog átbaszni - de mostmár megcsináltad magadnak a bajt - sajnos! Nem mondom, hogy nem fogsz 0-ra kijönnni, de eléggé magad alatt vágtad a fát...
Kérdés, most teló-nak mi is a pontos baja!?
Azért kérdem, lehet azzal járnál a legjobban, ha itthon adnád el, és nem küldenéd vissza - mivel ha visszaküldöd, mostmár ott az esélye, hogy se teló - se pénz nem lesz, mivel már nincs mögötted az ali védelme... egyszóval ezt eléggé elcseszted, már bocccs!
/szerk
közbe visszaolvastam, hogy hogy is van a történet... már visszaküldted!
Akkor erről miért nem írtál a "vitába"!? dokumentálva a TN számmal, amivel visszaküldted, a postai feladóvevény bizonylatát, vagy valami!? Így elég erős az esélye, hogy nem a te javadra, hanem az eladó javára fognak dönteni... (megkérdezhetem mekkora bukta lesz ez!? Mert nagyon erős a bukta gyanú, hacsak nem korrekt az eladó, de akkor nem kérné, hogy zárd... így simlis)Meg ugye teljes összegre refundoltál - escaláltad (mert alin szokásuk 0$-ra rakni - ahogy látom itt is és figyelmetlenül rányomhatsz hogy elfogadod)
[ Szerkesztve ]
JunkieeeBoy.blog.hu - FaceBook.com/MadeInCsajna & FaceBook.com/DronHUN
-
maj-viktor
őstag
válasz szunyooo #35020 üzenetére
De az ali felé is megírtad, hogy visszaküldted!?
Mármint a vitán belül, hogy xxxyzzz TN számmal küldtem vissza...
Ez azért fontos, mert így az "ali-ék" is látják, hogy te feladtál valami csomagot, ha viszont ezt nem írtad a vitába, akkor számokra kb. a vakvilágba beszélsz, hogy te visszaküldted, mivel nem bizonyítottad a vitán belül egy élő TN-el, hogy küldtél egy csomagot... hibát-hibára halmoztál... már boccs hogy ezt mondom!
Az a baj, hogy ilyen esetem nem igazán volt és szerintem másnak se nagyon - bár lehet megcáfolnak...
(bár volt már egy pár "ali-s ügyem", de ilyen - így nem... rossz indokkal, már eszkalálva!)Mivel már azt elrontottad, hogy rossz indokkal nyitottál case-t "ügyet", így más alapján vizsgálódik az ali... (ezt talán még módosíthatod... paypalnál rémlik, hogy van lehetőség, ali-n sajnos nem tudom) aztán a TN-ed sem mellékelted a vitán belül, bár talán ezeket lehet pótolni (bár nem hiszem, mert pont ez az escalate lényege, hogyha nem tudsz megegyezni az eladóval, akkor az ali lássa mit leveleztetek és ők döntsenek valamelyik fél javára! Mondom, nem azt mondom, hogy buktad az egész pénzt, de elég szar helyzetbe vagy így, a leírtak - látottak alapján)
[ Szerkesztve ]
JunkieeeBoy.blog.hu - FaceBook.com/MadeInCsajna & FaceBook.com/DronHUN
Új hozzászólás Aktív témák
Vám- vagy adócsalással kapcsolatban tilos tanácsot adni vagy kérni a topicban (és a fórum egész területén)!
- Bemutató eBay-es kütyük kis pénzért