-
IT café
KÉRDÉS ELŐTT OLVASD EL AZ ÖSSZEFOGLALÓT ÉS HASZNÁLD A KERESŐT!
Ha EU-n kívülről rendelsz, mindig kalkuláld bele az ÁFA-t, esetleges vámot, kezelési költséget! Nem számít, hogy mi van a csomagra írva (gift vagy alacsonyabb összeg), el sem olvassák. Röntgen és a fizetési bizonylat (paypal, bankszámla kivonat) alapján történik az ÁFA fizetés.
Ha EU tagországból érkezik a csomagod vagy EU szállítással tagországi vámolással (EU warehouse, EU express) akkor abban az esetben sem vámot sem ÁFA-t nem kell fizetni.
Sima posta esetén (kínai, belga, svéd, holland stb.) 60 nap is lehet a kézbesítési idő (jellemzően 25-40 nap, de ritka esetben előfordulhat ennél rövidebb idő is). Aggódni 45 nap után érdemes, akkor lehet mozgolódni, érdeklődni.
Boltok, fizetés, szállítás, nyomkövetés, vámolás, reklamáció témakörökkel kapcsolatban található információ az összefoglalóban, ezért erősen ajánlott kinyitni és elolvasni a felesleges és ismétlődő kérdések elkerülése érdekében.
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
beg
veterán
válasz pityu64 #58998 üzenetére
Észt posta, eddig sok infó nincs róla, de akinek így jött, (viszonylag gyorsan) megjött. Ahogy neked is már megérkezett kishazánkba 3 napja.
[ Szerkesztve ]
You are the result of 3.8 billion years of evolutionary success, act like it. Sarcasm is the body’s natural defense against stupidity.
-
beg
veterán
válasz pityu64 #59000 üzenetére
Ez 3 napja az agyar postánál van, ez már független bolttól, észt postától, hold és napéj egyenlőségtől egyaránt. Magyar posta, magyar emberek, magyarul beszélnek és betartják a postás munkamorált. Kérdezd meg esetleg őket, mikor lesznek kegyesek kivinni hozzád.
Az ugye megvan, hogy 18.-a szombat volt? Akkor a fű sem nő náluk ha nem expressz csomag.
"Lakossági ügyfeleinknek: 06-40-46-46-46 (helyi tarifával hívható telefonszám)
Hétfőtől szerdáig, pénteken 08:00-17:00, csütörtökön 08:00-20:00 óráig."[ Szerkesztve ]
You are the result of 3.8 billion years of evolutionary success, act like it. Sarcasm is the body’s natural defense against stupidity.
-
beg
veterán
-
beg
veterán
-
szmyky
aktív tag
válasz pityu64 #60811 üzenetére
Open Dispute - nyitsz vitát és leírod, hogy kéred vissza a felét a pénznek és csatolsz képet a csomagról, mintha most bontanád és látszódjon, hogy csak 1db volt!
Ha az eladó nem reagál 4napig, akkor automatikusan az Ali visszautalja a felét.
Ha reagál és nem akar fizetni akkor keress meg privát és segítek a továbbiakban! -
luck66
tag
válasz pityu64 #60811 üzenetére
először zárd vissza a csomagot,vedd fel ahogy kibontod és látszódjon,hogy csak egy van benne,ezután először írj az eladónak, hogy mit csinálj ? Nyiss -e vitát? Általában ilyenkor azonnal újraküldik,mert fontos az 5 csillag,mert ezek arányától függ,mennyi jutalékot kell fizetniük,sőt sokszor még kis ajándékot is szoktak küldeni,ha nem reagál,onnantól már leírták,vita nyitás
-
aytukabozs
addikt
válasz pityu64 #62266 üzenetére
Az a helyzet ami oda van írva, valami bűzlik az eladó körül, ezért az Ali felfüggesztette.
Mozog is a cucc a TN alapján, vagy csak úgy van?
(egy Electronic Information added by sender/Electronic Shipping Info Received szerű TN infóval nem vagy előrébb, az csak annyit jelent hogy neten regisztrálta a csomagot az eladó, de attól még feladva nincsen)
Tenned semmit nem kell, ha kivágják az ürgét akkor visszakapod a pénzed, ha 'bent marad' akkor meg vélhetően megkapod a cuccot, ha nem akkor meg nyitsz rá egy dispute-ot.Hsz TÖRLÉS ITT >>> http://goo.gl/uBK2Xa
-
aytukabozs
addikt
válasz pityu64 #62268 üzenetére
Hát nem tudom, felfüggeszti az Ali, és ő meg egy működő TN mellett azt írja hogy nincs pénze feladni a csomagot!???
Tehát hogy "átvertelek másvalaki TN-jével, de azért te csak jelezd az Ali felé hogy frankó vagyok." :/
Semmit ne csinálj amig meg nem kapod a cuccot, vagy az Alitól a refundot.
[ Szerkesztve ]
Hsz TÖRLÉS ITT >>> http://goo.gl/uBK2Xa
-
RVR400
veterán
-
wintikek
tag
válasz pityu64 #93274 üzenetére
Elsőnek vedd fel a feladóval a kapcsolatot. Hol rendelted? Van az oldalnak olyan menüpontja ahol rendelésre lehet nyitni "ticketet"? Ha igen akkor először ott írd le neki hogy nem is ezt rendelted és az egyik ráadásul törött is.
Ha itt nem jutsz vele dűlőre 1 héten belül simán nyiss paypalon disputeot, írd le hogy nem a leírásnak megfelelő terméket küldött és nem sikerült vele rendezni, én screenshotokat is szoktam küldeni a beszélgetésekről.
A vámot pedig buktad, nem fogod tudni bebizonyítani hogy ki/hol törte össze. Azt az összeget a paypal se fogja neked visszaadni.
-
#04441088
törölt tag
válasz pityu64 #97854 üzenetére
Oké. Leírom. Az elmúlt egy évben több, mint 250 rendelésem volt Banggoodról, EU Cseh vagy Spanyol raktárból. Egyetlen egyszer nem kellett plusz költséget fizetni és az összes (150+) Cseh csomag ezt az utat járta be. A leggyorsabb 3 munkanap alatt volt itt, a legutóbbi és egyben leglasabb szállítás 8 munkanap volt. Ez nem Amazon.
-
Anonymus23
veterán
válasz pityu64 #97854 üzenetére
Én Aliról rendeltem legutóbb hasonló módon, CZ raktárból, németből érkezett.
Pedig nem kis érték volt, VW Passat szelepfedél, szóval terjedelmes is volt, semmilyen plusz költség nincs.
Ami számít, az, hogy milyen eredetűnek írják a csomagot. Ha EU-n belüül küldik, de CN origin jelzéssel látják el, akkor igen, az olyan, mintha Kínából rendelnéd, VÁM+ÁFA minden érvényes rá, de jellemzően nem a gyorsaság miatt vannak ezek a raktárak elsősorban, hanem pont a VÁM/ÁFA ktg minimalizálása miatt, azaz EU származóként adják fel a csomagot.;) - The Power of the Light Side
-
MaxxDamage
félisten
válasz pityu64 #97874 üzenetére
Amúgy ha én fizettem az adott ország (ahol vásároltam) áfáját, akkor ha Hungary-ba ér, én itt +27% áfát fizetek még rá? (Pl. fizettem 21% áfát már, akkor miért nem +6% amit fizetnem kellene rá....nem pedig a 27% pluszt? Ez nagy na....inkább nem irom
Ez a teljes árra igaz...vettem valamit ami számlán szerepel a teljes ár, aztán a levonások (kupon, stb..) ilyen esetben ennek mi a valós értéke amit a NAV figyelembe fog venni (VÁM, ÁFA megállapításnál?
◄►"Desktop Killer" Clevo® X170SM-G "DTR" Laptop With Prema® Team BIOS►*i9-10900KF @ 5GHz (AIO Water System)*4x32GB=128GB 3200MHz CL20 RAM*RTX 3080 GDDR6 16GB vRAM MXM*4x2TB=8TB M2 SSD►-_-◄S23 Ultra 5G (12/512GB)►Technics AZ80►"Szép, a kinek esze nincs, de még szebb, a kinek van."◄►
-
Reggie0
félisten
válasz pityu64 #97877 üzenetére
Az, hogy kulfoldrol rendeled az arut meg semmit sem mond a szallitasrol.
Az mas kerdes, hogy nem eri meg neked, es megint mas kerdes, hogy a szabalyok szerint mire kell afat fizetned. Nem csak 300 forintos szarokat szallitanak a vilagon, van hogy majd szazezret verdesi a szallitasi dij, na akkor mar erdemes elgondolkodni azon, hogy hol bizol meg egy szallitot.[ Szerkesztve ]
-
MaxxDamage
félisten
válasz pityu64 #97878 üzenetére
Igen, jobban jártam így, mint a másik megoldással ami UK.
Arra még a plusz költségek és közel 100 ezer a vége....Ez volt az ajánlat, de Aliexpress rendelést választottam (mind2 az eredeti kínai gyártótól származik)
◄►"Desktop Killer" Clevo® X170SM-G "DTR" Laptop With Prema® Team BIOS►*i9-10900KF @ 5GHz (AIO Water System)*4x32GB=128GB 3200MHz CL20 RAM*RTX 3080 GDDR6 16GB vRAM MXM*4x2TB=8TB M2 SSD►-_-◄S23 Ultra 5G (12/512GB)►Technics AZ80►"Szép, a kinek esze nincs, de még szebb, a kinek van."◄►
-
Reggie0
félisten
válasz pityu64 #97881 üzenetére
Szerintem a nagy alkatreszkereskedok eddig sem a sutyiban a dolgozoik neven rendeltek az alkatreszeket, hogy megusszak az afat, hanem a cegre es szallitmanyoztak, tehat uzleti szempontbol semmi sem valtozott, ugyan ugy lesz TV a botlban, es ugyan ugy lesz alkatresz a kaufferben/unixnal/bardinal.
[ Szerkesztve ]
-
Mr.Pentele
tag
válasz pityu64 #98458 üzenetére
Ahogy látom a képen, 07.23-án 18:48-kor lett elérhető neked az Online fizetés, amiről 18:49-kor e-mailt kellett volna kapnod, ha az a címsor 2-be be volt írva. Ha nem jött SMS és e-mail sem, akkor bizony holnap hívd fel a Posta vámos számát, (061-4217235) és reklamáld meg az értesítő hiányát. Egyébként, ha már rendezve van (IOSS keretében) az ÁFA (VAT) a Wishen, az eBay-en vagy az AliExpress-en, attól függetlenül a 399 Ft-os online fizetéses árat, avagy a 799 Ft-os utánvétes postai vámkezelési kezelési költséget meg kell fizetni. Bár esetedben szerintem ez már átváltott utánvételesre, mivel 48 órán belül nem fizetted be. A Posta alkalmazásban mutatja a nyomkövetés vámközvetítési díj címszó alatt, esetleg ott érdemes megnézni, hogy kétféle összeg közül melyikre számíthatsz.
[ Szerkesztve ]
-
gaben22
senior tag
válasz pityu64 #98464 üzenetére
Nem értek hozzá különösebben, de tudtommal az eladó maga intézi pl. az IOSS kód regisztrációját stb. Tehát, ha pl. ő ott "elrontott" valamit, akkor a Posta is el fogja. De majd valaki megmondja így van-e.
Eladó cuccok: GPU: Gigabyte Aorus Master 4090 + EKWB 4090 Nickel Acetal blokk
-
Mr.Pentele
tag
válasz pityu64 #98464 üzenetére
Nem akarok beleszólni, de fentebb már írtam neked, hogy mit kellene tenned. A hozzáférési kód segítségével lehetne megnyitni azt, hogy mennyit kell fizetned. Nem azért írták be az online fizetést a nyomkövetésbe, mert az ÁFA-t akarják duplán beszedni. Ha jól értem, még azt sem tudod, hogy mennyi is annyi, mert nem tudtad megnézni a kód hiányában. Miből gondolod hogy az online fizetés még egyszer kéri az ÁFA-t, ha még meg sem tudtad nyitni? Amennyiben IOSS keretében kifizetted az eBay-en az ÁFA-t, akkor attól függetlenül idehaza a Magyar Postának is fizetned kell a 399 Ft-os online fizetéses vámkezelési kezelési költséget, avagy a 799 Ft-os utánvétes postai vámkezelési költséget. Amikor megkapod a csomagot, akkor ki fog derülni a fizetendő összeg aminek mindössze 799 Ft-nak kell lennie, hiszen 48 órán belül nem tudtál fizetni, ellenben ezen a díjon felül mást nem kérhetnek tőled. Ez az amit meg kellene reklamálnod, hogy nem kaptál értesítést, de ezt szerintem nem a PayPal-nál kell szóvátenni. Összegekkel kapcsolatos hibát, pl. újbóli ÁFA kiszabása, csak az értesítő tényleges elolvasása után lehet megtenni, mivel előtte azt sem tudod mit számoltak fel neked.
Mellesleg teszem hozzá, hogy a Posta automatikusan küldi az értesítőt a vámkezelésről, nem emberek írják be a csomagod árait, hanem elektronikusan jön a kísérőadat, amiből dolgoznak. Éppen ezért hívják automatikus postai vámkezelési eljárásnak. Holnap kérd el a hozzáférési kódot a Posta Vám osztályától, és akkor meg tudod majd tekinteni, hogy számoltak-e fel ÁFA-t ismét, vagy sem. Ha nem, akkor semmi "törvénytelen" nem történt, a kezelési költségük fejében kézbesítik majd a küldeményedet. Ha pedig ne talán tán újra kérik az ÁFA-t akkor utólagos korrekció keretében benyújtod a számlát, amin szerepel hogy VAT fizetve van és vissza fogják téríteni neked a tévedésből felszámolt ÁFA-t. Annyi az egyetlen fix, hogy 799 Ft már biztosan ki lesz veled fizettetve, azon kívül nem tudhatsz semmit.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Vám- vagy adócsalással kapcsolatban tilos tanácsot adni vagy kérni a topicban (és a fórum egész területén)!
- Bemutató eBay-es kütyük kis pénzért
- AppleCare + biztosítás, aktiválástól számított 60 napos vagy új készülékre!
- AppleCare + biztosítás, aktiválástól számított 60 napos vagy új készülékre!
- AppleCare + biztosítás, aktiválástól számított 60 napos vagy új készülékre!
- AppleCare + biztosítás, aktiválástól számított 60 napos vagy új készülékre!
- Ryzen 7 5700X / RTX 3070 / B450 / 16GB vagy 32GB RAM 3600MHz / 256GB + 1TB SSD / 700W
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest