- Proxmox VE
- Aliexpress tapasztalatok
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Az USA nem akarja visszafogni Kína növekedését
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Mikrotik routerek
- Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
- XPEnology
- Facebook és Messenger
- A legtöbb amerikai szerint a TikTok egy őket befolyásoló eszköz
-
IT café
> > > F1 klub by Oliverda < < <
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qorthral
őstag
Üdv a klubban!
Mit vártok Bahreintől?
Pokoli meleg lesz, eső lényegében kizárt. A két gumikeverék a Kínában is használt közepes illetve a most bemutatkozó kemény lesz. Az eddigi futamok főleg a kopásról szóltak, ez szerintem itt sem lesz másként, hiába a kemény keverék. Az amúgy is a tavalyi közepesnek fele meg leginkább. Valószínűsítem, hogy nagyon erős lesz a Lotus, főleg Kimivel persze, bár lassan Romain is magára talál majd talán. A többiek kérdőjelesek.
Mindenesetre 3 futam után a gumikezelés szvsz így állítható sorba:
Lotus > McLaren > Ferrari > Red Bull > Mercedes
Míg a kvalisebesség:
Red Bull > Merci > Ferrari > Lotus > McLaren
A versenytempó pedig:
Ferrari > Lotus = Red Bull > Merci > McLaren
Ezek alapján Kimi győzelmet várok, továbbá Alonso és Vettel harcát a maradék két dobogós helyért. A nagy kérdőjel a Merci, bennük van 2 erős pontszerzés, de a dobogó szerintem most nem lesz meg.
Rajtsorrend: Vettel, Hamilton, Webber, Alonso, Kimi, Massa
Ami a többieket illeti, nem lepne meg, ha Hulk/DIR/Sutil valamelyike meglepetést okozna.
(Valószínűleg Sutil vagy Hulk, mert őket most eladom a ligában )PH!antasy F1 Liga! 2010: 2nd :), 2012: 1st + overall 1st :))
-
-
Oliverda
félisten
Ez egy teljesen egyértelmű eset szerintem.
Mellesleg olyan érzésem volt a futamon, mintha nem Alonso ülne abban az autóban. Azon is nagyon néztem, amikor másfél autónyi helyet hagyott Sutilnak a Lowes-ben. Ez nem Alonso versenye volt.
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
Oliverda
félisten
Perez azért tudta megcsinálni, mert Alonso nyitva hagyta a kaput. Raikkonen csukta. Alonso-nak is hasonlóan kellett volna cselekednie, csak nem figyelt (vagy mittudomén mit csinált).
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
Qorthral
őstag
Ezt nem lehet ennyire leegyszerűsíteni. Szerintem Button Hamiltonnal szemben nagyon szépen helytállt, holott 10-ből 9 ember Lewist nevezné meg a gyorsabbnak... Sok egyéb fontos tényező is van, nem csak a puszta gyorsaság.
PH!antasy F1 Liga! 2010: 2nd :), 2012: 1st + overall 1st :))
-
FireKeeper
nagyúr
talán ha Button Alonsót is elverné, az ilyen vélemények végre megszűnnének
mármint magadra ne vedd, eszem ágában sincs beszólni, de nem tudom szerencsétlen embernek mit kéne még leraknia az asztalra hogy ne legyen ennyire lesajnálva. kedvencem az "ő nem is top pilóta..." kezdetű duma.
[ Szerkesztve ]
steam, GOG, uPlay: @petermadach || HotS: PeterMadach#2675 || Xperia 10 V || Ultrawide & SFF masterrace || Unofficial and unpaid VXE R1 shill
-
-Mike-
addikt
A DOQ-n lehet belefutni nagyon jó dok.filmekbe(A forma1 hősei) Múltkor véletlenül bele botlottam a 76-77-es szezon volt, Lauda, Hunt, majdhogynem amatőr interjúk, nagyon visszaadta a hangulatot. Ugyanezen sorozatban volt J. Stewart karrierje is, ez ha jól emlékszem 2órás volt. Pikkpakk elmegy az idő vele, ajánlott sorozat.
-
FireKeeper
nagyúr
szvsz ha maradtak volna az év eleji gumik, még nyitott lenne a VB. úgy is erős volt a Red Bull, de közel sem volt olyan domináns minden pályán, mint most.
steam, GOG, uPlay: @petermadach || HotS: PeterMadach#2675 || Xperia 10 V || Ultrawide & SFF masterrace || Unofficial and unpaid VXE R1 shill
-
-Mike-
addikt
Nem követelte Grosjean, neki szólt Komatsu (versenymérnöke), hogy gyorsabb vagy nála, erre szólt vissza, hogy nem tud gyorsabb lenni és szólt közbe ezután a csapatfőnök. Mindenképpen leakarták "alázni", de Kimi is maxon ment, Gro is, nem lehet ilyen egyenlített körülmények között Kimit megverni. Ha kiakarnak vele cseszni, nem fogják teljesen felkészíteni Japánra Kimi autóját. Bár csapaton belül van egy Raikkönen csapat is, ők biztos nem fogják ezt hagyni.
-
#70869248
törölt tag
Egyébként lett is volna benne logika, Vettel és Grosjean egyszerre cseréltek kereket, mindketten 24 kört kellett megtegyenek rajta, Kimi 6 körrel öregebb gumikon volt kint.
Elvileg(!) Grosjean-nak nagyobb esélye lett volna Vettel ellen....csak hiányzik a hit a csapatból szvsz.
Kimi 25 körös gumikon futotta a legjobb körét, Vettel a 22. körös gumiján, Grosjean 15 körös gumikon...végig Kimi mögött volt 1-1.4 másodpercre.
Sztem nagyobb eséllyel hajtotta volna meg Vettel-t...kicsi esély, de akkor is az, ha nem próbálják meg sosem lesz semmi, és így is lett. -
Oliverda
félisten
Azért azt szem előtt kell tartani, hogy ez nem egy dokumentum film, és egy szélesebb réteget céloz meg.
Én leginkább azt hiányoltam, hogy Lauda első címének megszerzéséről jóformán egy szó sem esett benne, vagy a 74-es Ferraris vergődésről. Ezeket lenyomhatták volna 3-4 percben.
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
Motion_Blur
félisten
Vettel pályafutásánál is érdekesebb kérdés hogy meddig tervezi még a F1-es szereplést a Red Bull. Mondjuk kiindulva az utánpótlás programjukból, nem valószínű hogy 5-10 éven belül pakolnak és hagyják az egészet. És pont jókor jön az új szabályrendszer, Newey-nak újra lesz tere alkotni. Mondjuk én azt se gondoltam volna hogy egy évek óta csak továbbfejlesztett konstrukciót még ekkora mértékben lehet upgradelni, mint idén tette azt a RB. A jövő év mondjuk még tényleg a motorokról fog szólni, de amit nagyjából egy szintre kerülnek mind teljesítményben, mind fogyasztásban, onnantól kezdve ismét csak az aero és a gumikezelés fog számítani. Lehet hogy emiatt a jövő év mondjuk a Mercié lesz, de középtávon ezt a RB-t szerintem nem nagyon lehet megverni.
[ Szerkesztve ]
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
-Mike-
addikt
Kb két év szopó rollerezés után szoktak zömmel a pilóták csapatot váltani. Nyerő év után az első kudarcot betudják a véletlennek kb, a 2. év után kezdenek el fészkelődni. Persze vannak kivételes esetek is, pl Button, de általában 2, de min. egy évig kiszoktak tartani a mezőny elejéhez szokottak a 10-12. helyen.
Tehát marad sokak számára a forrongás, de ne adj isten jövőre szopkodni fog, jönni fognak a magyar kárörvendők odaát.[ Szerkesztve ]
-
Thrawn
félisten
válasz Malachi #1064 üzenetére
Ez stimmel, de itt el kell döntened 1 db váltóáttételezést egész évre előre. Választanod kell, hogy a tempós pályákon fogsz jobban teljesíteni (és a kanyargósokon szívni), vagy fordítva, esetleg megpróbálsz egy középutat is ami meg nemigen jó sehova. Nincs minden pályára jó döntés, ez adottság lesz egy évre, a pilóta meg majd ebből hozza ki amit tud
Different songs for different moods. łłł DIII Thrawn#2856 łłł Look! More hidden footprints! łłł D4BAD łłł WoT: s_thrawn łłł
-
#70869248
törölt tag
válasz Malachi #1366 üzenetére
a legtöbben tévén nézik, a nézőszám minden pályán csökken.
Persze ettől még nem kell őket letojni, de ezt akkor kellene mondani, amikor a futamot olyan időpontokra tolják, hogy a földrajzilag célzott tévénézőknek ne kelljen nagyon korán felkelni ..és ezzel pont letojják a kintlévőket.
Nálam csöppet sem számít a hang, kijártam MotoGp futamokra, és amikor kétütemről négyütemre váltottak nagyon megváltozott a hang, féktávon meg kifejezetten röhejes volt...(fingóhang ahogy a motorfékhatást próbálták kezelni elektronikával)
Ezek meg ilyenek nyitott rendszer mellett, a kipufogó a helytakarékosság és hatékonyság miatt olyan amilyen.
Most legyen benne valami extra azért hogy a nézőknek jobban tessék?[ Szerkesztve ]
-
#70869248
törölt tag
válasz Malachi #1371 üzenetére
Akkor valahol egyről beszélünk, ezekben az időkben szó sem lehetett arról hogy a nézőknek csinálják a hangot.
Szó sem lehetett arról hogy az összes csapatot ezerkilóméterre utaztassák, mert ott többet fizetnek, és bizonyos pályák meg kiessenek mert azok nem tudnak annyit fizetni...és még Ecclestone magyaráz, meg igaza van?
Ő csinált piaci terméket az F1-ből aminek komoly hátrányai vannak, pl. a nézők szórakoztatása a gumik játékával, az előzések száma a fogyaszthatóság miatt, a biztonsági megszorítások, hogy nehogy véletlenül meghaljon valaki..
Ezek hogy fordulhattak volna elő régebben? A hőskorban is voltak ronda autók, sőt...ha azt gondolták hogy gyorsabb lesz akkor ultrarondák, a Ferrari is.
Most az esztétika is számít, az orrkúpokat is másképpen terveztetik meg jövőre, pedig ezek bár ocsmányak, röhejesek..de az adott korlátok között a hatékonyságot szolgálják.
Nem mindig volt piaci termékszaga az F1-nek, és a 'cirkusz' most egy kicsit pejoratív[ Szerkesztve ]
-
IreN!CuS
őstag
válasz Malachi #1369 üzenetére
Hallom én is nem arról van szó , de ez szól mindenkinek , ne hasonlítsunk már egy almát egy körtéhez , egy turbós motornak sosem lesz olyan hangja mint egy szívó benzinesnek . Most volt egy váltás és ne a tavalyihoz hanem az előző turbókorszakhoz hasonlítsátok a hangokat.Persze ahhoz mérten is van változás - az lenne a furcsa ha nem lenne - de közel sem olyan drasztikus mint ha a tavalyihoz méritek.
És igen sajnos vagy sem jelenleg a turbó motorokban van a jövő ezt kell megszokni , szerintetek visszatért volna a Honda ha maradt volna az ezer éves szívó motoros konstrukció ?Smoke weed Everyday :D / Aki beperelte magát és nyert / ".....A fiú barát akkor is barát marad ha berakja ...""Go for the eyes Boo, GO FOR THE EYES!! RrraaaAAGHGHH!!!"
-
Qorthral
őstag
válasz Malachi #1373 üzenetére
Vagyis nem kellenek az előzések korrektségét meghatározó szabályok? Ha biztonságosan löki ki Maldonado Vettelt, az rendben van? Szerintem nem gondoltad át ezt rendesen. Evidens, hogy pontosan meg kell vizsgálni, szabályos-e az, amit a pályán látunk. A vonalakat nehéz meghúzni, mi fér még bele és mi nem, de meg kell húzni.
A másik a hang. Elhiszem, hogy nem tetszik, de túlzás ez a hűhó ami megy. A harmadik a sebesség, ott meg végképp röhej amit egyesek művelnek az egyébként már most is csak alig lassabb autók kapcsán. A változás kell, pláne ha valahol a modernizálást és a technológiai fejlődést szimbolizálja/segíti elő. Ha megnézném az elmúlt 10 év kapcsán, hogy melyik új szabályt/változtatást hogyan fogadtátok/fogadtuk a fórumban, szerintem 90+%-ban negatív eredménye lenne. Sőt, mehetnék még visszább is, ha lenne fórum 20, 30 évvel ezelőttről. Ugyanez lenne. Ha a nézők beleegyezése kellett volna a változtatásokhoz, még ma is az 50-es évek járgányaival mennének, biztos mindenki repesne. Lehet, hogy ez az év vacak lesz (pl hang terén is), de szükséges ahhoz, hogy 2-3 év múlva egy jobb, kiforrottabb, fejlettebb F1-et nézhess. A változás sokszor jó, és unom már, hogy mindenki kézzel lábbal kampányol ellene.PH!antasy F1 Liga! 2010: 2nd :), 2012: 1st + overall 1st :))
-
IreN!CuS
őstag
válasz Malachi #1394 üzenetére
Egy verseny után milyen nézőszám visszaesésre gondolsz ? Ha lesz is visszaesés azt hogyan fogod te vagy bárki más bizonyítani ,hogy a hang miatt volt? Ezer más oka lehet. Csapatok kilépnek , volt egyáltalán ilyenről szó?Ja az RBR benyögte mert most a kukso rossz oldalán vannak erre alapozni szerintem nem érdemes.
A sportért lázadoztok ez olyan szép mondtad ,hogy lehozza a csillagokat az égről , csak ne a múlt sportjáért lázadozzatok mert az a MÚLT , elmúlt amit a 80 években lelehetett tolni a gyártok torkán azt 2014ben nem lehet.
Én is lázadozhatnék ,hogy bezzeg régen a Tour de france-on nem nyomták a szert , meg több tíz órás különbség is kijött versenyzők között , aztán érdekel-e ez bárkit is , eladható lenne így ? Kétlem....[ Szerkesztve ]
Smoke weed Everyday :D / Aki beperelte magát és nyert / ".....A fiú barát akkor is barát marad ha berakja ...""Go for the eyes Boo, GO FOR THE EYES!! RrraaaAAGHGHH!!!"
-
IreN!CuS
őstag
válasz Malachi #1396 üzenetére
Én nem minősíteni akarok senkit sem , elmondtam a véleményem azzal kapcsolatban ami jelenleg zajlik az F1 körül az összes F1 topicban , portálon.Ha sértésnek véltél bár mit is soz...
Én csak szerettem volna rá világtani arra ,hogy mindig volt egy réteg akiknek valami éppen nem volt jó ezért verték az asztalt.Amikor ennyi változás van evidens ,hogy többen ütik az asztalt , mint amikor például betiltották a tankolást.[ Szerkesztve ]
Smoke weed Everyday :D / Aki beperelte magát és nyert / ".....A fiú barát akkor is barát marad ha berakja ...""Go for the eyes Boo, GO FOR THE EYES!! RrraaaAAGHGHH!!!"
-
FireKeeper
nagyúr
válasz Malachi #1398 üzenetére
az a redneckes valóban erős túlzás volt részemről, nem akartam ezzel senkit megbántani, szóval sorry, ha magadra vetted
nekem viszont az a véleményem, hogy az F1 az F1, akkor is ha ilyen a hangja, akkor is ha taktikázás meg spórolás van, és már kissé elegem van abból hogy tényleg minden F1-hez kötődő médiumon a csapból is az állandó rinya folyik csak.
steam, GOG, uPlay: @petermadach || HotS: PeterMadach#2675 || Xperia 10 V || Ultrawide & SFF masterrace || Unofficial and unpaid VXE R1 shill
-
Motion_Blur
félisten
válasz Malachi #1424 üzenetére
Ami eddig leszűrhető hogy a Merci és a RB között fog eldőlni a VB cím. Ferrari lehet egy stabil harmadik erő, de lemaradva. McLaren és főleg a Williams kezdeti jó formája szerintem 3-4 futamon belül eltűnik teljesen.
Nem tudom hogy mikor lesz a fordulópont, mikortól hívhatjuk majd a Red Bull-t a mércének. Lehet hogy csak 5-6 futam után. A céljuk az lehet hogy addig (kizárások nélkül) végigmenjenek erős pontszerző helyeken és bízzanak abban hogy Hamiék nem tudnak bejönni 1-2-be túl sokszor.
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
Oliverda
félisten
válasz Malachi #1424 üzenetére
Miért, eddig mit látsz?
Ez a pálya mindig is feküdt az RB autóknak. Még tavaly is behúzták, amikor az év elején messze voltak a dominanciától. Bahrainben szvsz nem lesznek ennyire elől, na meg közben azért a többiek sem alszanak.
Ami már jól látszik, hogy a RB, pontosabban Ricciardo idei KERS-sze az átfolyásmérő lesz, ami véletlenül minden futamon el fog romlani, ha kedvező pozícióba kerülne. Ha ez valami miatt mégsem történne meg, akkor még mindig el lehet rontani a kerékcserét.
[ Szerkesztve ]
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
Oliverda
félisten
-
FireKeeper
nagyúr
válasz Malachi #1431 üzenetére
már Ricciardo ausztrál teljesítménye után látszott hogy bizony erősen számolni kell a Red Bull-al, amikor épp megy... bár azt én sem gondoltam volna hogy rögtön második erő lesznek, márpedig most eléggé úgy fest a helyzet (hahó, williams...)
steam, GOG, uPlay: @petermadach || HotS: PeterMadach#2675 || Xperia 10 V || Ultrawide & SFF masterrace || Unofficial and unpaid VXE R1 shill
-
Oliverda
félisten
válasz Malachi #1435 üzenetére
Azt hogy a megbízhatósági problémák miatt a tesztek alapján nem lehetett tudni, hogy pontosan hol állnak, illetve talán mégis:
Button hozzátette, hogy ezt nem csupán a Red Bull korábbi sikereiből kiindulva gondolja így. „Elég sok kört autóztam együtt (Daniel) Ricciardóval, aki az egyenesben nem tudott elmenni mellettem. Ehelyett végül a 11-es kanyar, egy gyors balos külső ívén előzött meg. Még sohasem láttam ilyet" – mondta. „Ha teljesíteni tudják a távot, ott lesznek a mezőny elejében."
[ Szerkesztve ]
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
FireKeeper
nagyúr
válasz Malachi #1435 üzenetére
azt akarom látni, hogy 50 körön át 1 mp-en belül kergetőznek az első három helyen, mindegy kivel. és aztán a mindegy ki nyer.
most komolyan: láttunk már ilyet.... valaha?steam, GOG, uPlay: @petermadach || HotS: PeterMadach#2675 || Xperia 10 V || Ultrawide & SFF masterrace || Unofficial and unpaid VXE R1 shill
-
Oliverda
félisten
válasz Malachi #1680 üzenetére
Ez Rosberg sara volt, amit eddig a csapatvezetők, illetve az esetről nyilatkozó versenyzőtársak is megerősítettek.
Büntetni pedig csak akkor lehetne/kellene, ha volt bármilyen előzetes megállapodás hasonló esetekre.
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
Qorthral
őstag
válasz Malachi #1842 üzenetére
Idióta a szabály, nagyon is. Sajnos sokat ront a helyzeten a Merci dominanciája... Ha fel tudná velük venni legalább néhol a versenyt a WIL/RBR/FER hármas, sztem simább lenne, mert Rosberg néhol a dobogóról is lecsúszott volna. Mondjuk az is tény, hogy Hamilton is nehezebben jött volna fel a 2. helyekre a végéről.
Ezzel együtt így van szvsz.PH!antasy F1 Liga! 2010: 2nd :), 2012: 1st + overall 1st :))
-
FireKeeper
nagyúr
válasz Malachi #1954 üzenetére
első teszten mentek kemény 5 kört, ez eddig nem túl fényes, bár még nincsenek semmivel elkésve, de sose jó egy ilyen elpazarolt tesztlehetőség...
steam, GOG, uPlay: @petermadach || HotS: PeterMadach#2675 || Xperia 10 V || Ultrawide & SFF masterrace || Unofficial and unpaid VXE R1 shill
-
tkesy
őstag
válasz Malachi #2092 üzenetére
Nyilvánvaló hogy a Malboro-s festést nem lehet visszahozni, de a csapat eredeti narancs színéhez igencsak jól passzolnak a fekete / fehér / vörös színek is, és erre a kombinációra építve nagyon esztétikus festést is össze lehet(ett volna) hozni...
>>>> The Truth Is Out There - I Want To Believe <<<<