- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Az USA nem akarja visszafogni Kína növekedését
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Mikrotik routerek
- Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
- XPEnology
- Facebook és Messenger
- A legtöbb amerikai szerint a TikTok egy őket befolyásoló eszköz
- Crypto Trade
- Adobe Illustrator kérdések
Új hozzászólás Aktív témák
-
mekkGyver
aktív tag
válasz Hyperion #1640 üzenetére
"Minden szentnek maga felé hajlik a keze..."
Természetes, hogy aki már megvett valamit, az a sajátját fogja dicsérni, meggyőzve ezzel magát (is), hogy jól választott.Én még nem döntöttem el, hogy melyik legyen.
S1 vs M365
A pattogós keréktől tartok <-> a defekt esélye riaszt.
350W erősebb <-> tuninggal (akár) 1000W
alapból gyorsabb <-> tuning...
kisebb súly <-> masszívabb (precizebb) kivitel
gyenge csukó mech. <-> őőő.. gyenge csukó mech.Aszt hiszem az erős plusz az M365-nek, hogy sokkal elterjedtebb, és ... szeretek tuningolni S1-et lehet?
[ Szerkesztve ]
Idegeskedni nem más, mint mások hülyesége miatt magunkon bosszút állni.
-
mekkGyver
aktív tag
Én örülök a vitának.
De csak azért, mert bennem is vív a két oldal, és sajnos nincs lehetőségem kipróbálni mindkettőt, ezért muszáj észérvek alapján döntenem. "Műszaki" beállítottságú vagyok, ezért nem ijedek meg a barkácsolástól, és szerencsére ebben a kategóriában az ár sem annyira lényeges, bár 300-at biztosan nem adnék egy rollerért.
Jelenleg a Xiaomi áll nyerésre, de csak a saját szempontjaim miatt, mert nálunk az aszfaltozás elég gyatra, sok a repedés is, így a tömör kerék nem lenne jó. Csak max napi 10km-t kellene megtenni, ezért a hatótáv nem fontos, emelkedők nincsenek, de a súlyom miatt jól jön a turbó tuning. A fék viszont a kátyúk előtt fontos.Idegeskedni nem más, mint mások hülyesége miatt magunkon bosszút állni.
-
mekkGyver
aktív tag
válasz Hyperion #1657 üzenetére
Még 110 felett vagyok, de most legalább van motiváció, hogy leadjak néhány kilót. A rossz út nem gödröket jelent, hanem olyan aszfaltot, ami sima, de nagy szemcsékből áll, meg van, ahol olyan beton szerű. Ezek váltogatják egymást sokszor, ott az illesztés miatt lehet kis zökkenő.
Idegeskedni nem más, mint mások hülyesége miatt magunkon bosszút állni.
-
mekkGyver
aktív tag
válasz jeromosi #1699 üzenetére
Max. gyereknek tudom elképzelni ilyen kicsi kerekekkel. A méreteit meg nem is tudni, de a képek alapján elég aprónak tűnik. Látszik, hogy a cikk írója sem a cikk íráshoz, sem a rollerekhez nem ért eléggé ahhoz, hogy ez alapján objektíven meg lehessen ítélni a roller képességeit. pl. "A HECHT 5125 már álló helyzetből is 0 km/h sebességtől indítja a motort. Sok roller erre nem képes, mert meg kell lökni lábbal, hogy bekapcsoljon az elektro motor..." Úgy írja, mintha ez előny lenne.
Idegeskedni nem más, mint mások hülyesége miatt magunkon bosszút állni.
-
mekkGyver
aktív tag
válasz m4rk.89 #1696 üzenetére
Én ma délután főztem meg majdnem. A gyerekekkel tesztelgettük a gyorsulását kb. 15-20 percig. Hááát, szerintem egy tojást meg lehetett volna rajta sütni. Még jó, hogy megtapogattam. Hideg vízzel locsolgattam egy ideig, hogy lehűljön. Remélem nem lett maradandó baja. Kicsit visszavettem a szoftverben a teljesítményből, és mostantól odafigyelek rá. Egyébként normál használatnál nem lesz ilyen terhelésnek kitéve, csak hát most az újdonság varázsa...
Idegeskedni nem más, mint mások hülyesége miatt magunkon bosszút állni.
-
mekkGyver
aktív tag
Ez valóban nem is olyan egyszerű kérdés. Nálunk nincs nagy forgalom, 2 autóval is mehetnék munkába, de sajnálom "rövid távon" használni, főleg a dízelt. Ezért vettem robogót pár éve, de azt is karban kellett tartani, voltak vele gondok is, és kezdett lepusztulni, ezért lecseréltem egy am6-os motorra, hogy élvezetesebb is legyen, de macerás azzal is az indulás-megállás, öltözés (protektor, kesztyű...), és a garázsban se nagyon fér el. Most a roller tűnik a jó megoldásnak.
Idegeskedni nem más, mint mások hülyesége miatt magunkon bosszút állni.
-
mekkGyver
aktív tag
A nyomaték nem csak a motor teljesítményétől függ, de a megadott paraméterek is megtévesztőek. Sok függ attól, hogy mekkora áramot tud leadni az akkupakk, de még a kábelek vastagsága is sokat számít. A motor hivatalos teljesítményét nem tudom, hogy lehet megállapítani, de az biztos, hogy impulzusszerűen lényegesen nagyobb teljesítményt engednek meg a rollernél. A kugoo-nál nincs lehetőség applikációval figyelni, de a xiaominál igen. Gyári szoftverrel ez 500W lehet, de egyedit feltöltve akár 1000W is beállítható, de biztonságosan max. 700-750W-ot érdemes. Nincs összehasonlítási alapom, de én már második nap feltoltam rá egy tuning szoftot, a 120 kilómat nagyjából sík terepen szépen viszi melegedés nélkül 28-30 körüli végsebességgel. Tartósabb emelkedő azért biztosan megizzasztja a motort.
[ Szerkesztve ]
Idegeskedni nem más, mint mások hülyesége miatt magunkon bosszút állni.
-
mekkGyver
aktív tag
válasz B-L-A-C-K #1793 üzenetére
Én is estem motorral egyszer. Kereszteződés előtt fékeztem, törmelék volt az úton, enyhe kanyar, kerék kicsúszott, kb. 30-40 km/h. Motor jobbra, én balra el. A sisakom meg se karcolódott, bőrkabát a vállamat megvédte. De a térdem... A farmer beleolvadt a húsomba, egy hónapig nyújtott lábbal ültem le még a wc-re is. Kötözésnél ordítani tudtam volna. Ha nem lett volna protektoros kesztyűm, akkor a tenyerem is hasonlóan jár.
[ Szerkesztve ]
Idegeskedni nem más, mint mások hülyesége miatt magunkon bosszút állni.
-
mekkGyver
aktív tag
-
mekkGyver
aktív tag
Dualtron Thunder 100km/h. 80 felett már rendesen fosik rajta a csávó.
Idegeskedni nem más, mint mások hülyesége miatt magunkon bosszút állni.
-
mekkGyver
aktív tag
válasz B-L-A-C-K #1806 üzenetére
"persze még így is sok egy rollerért..." ez a szemlélet rövid időn belül változni fog, ahogy egyre többen ismerik fel az előnyeit a kicsi kompakt járműveknek. Mióta megvettem, minden nap van 1-2 kolléga / ismerős, aki odajön röhögve, "hehe, roller!?", majd mikor felajánlom, hogy próbálják ki, akkor kaján vigyor mosollyá változik, és "ez kurva jóóóó, nekem is kell egy" lesz belőle.
Idegeskedni nem más, mint mások hülyesége miatt magunkon bosszút állni.
-
mekkGyver
aktív tag
válasz B-L-A-C-K #1828 üzenetére
Ezt a betiltás dolgot azért nem nagyon értem. Először is azt kéne tisztázni, hogy mi az a roller, mert a magyar jogszabály jelenleg nem ismer ilyen fogalmat. Így (ha jól tudom) kívül esik minden kategórián, tehát nem jármű, nem kerékpár. Jó, ehhez tételezzük fel, hogy a teljesítménye nem haladja meg a törvényi előírásokat. Ebben az esetben gyalogosnak minősül a használója, tehát mehet a járdán, meg az út szélén is, ha nincs járda.
Valaki cáfoljon meg!
Sok helyen olvasom, hogy azért nem kerékpár, mert nincs rajta pedál. Nekem ez sem tiszta, mert a KRESZ csak a lábbal hajtást említi, nem a tekerést. Bár ezt inkább a robogónak kinéző elektromos biciklisek szokták megszívni. Egyébként sem értem, hogy miért ne lehetne a roller kerékpár kategória.
[ Szerkesztve ]
Idegeskedni nem más, mint mások hülyesége miatt magunkon bosszút állni.
-
mekkGyver
aktív tag
válasz #07746304 #1861 üzenetére
Amit te is bemásoltál, azt egy jogifórumos kapta válaszként a levélre, de vagy a kérdés volt helytelenül feltéve, vagy az illetékes nem szánt a válaszra elég időt, mert kapásból járműként említi a rollert, holott az sem tisztázott még, hogy milyen kategóriába sorolható. Már rengeteg órát szántam a dologra, hogy felkészüljek, mit mondok majd a rendőrnek, ha véletlenül megállítana.
Sajnos az utóbbi időben elszaporodtak azok a (clickbait) cikkek, amik azt hirdetik, hogy "mi majd most megmondjuk, hogy mi a helyzet...", de össze-vissza keverik a fogalmakat és írogatnak marhaságokat.
Úgy vélem (bár ez a rendőrt nem érdekli), hogy elsősorban a jogalkotók sara a kialakult helyzet, mivel már bőven lett volna idő szabályozni ezt a kategóriát a Segway-ek felbukkanása óta. Ugyanis sem megengedő sem tiltó érvényű szabályozás nincs sem a rollerre, sem az elektromos meghajtású "rollerre", így jelenleg olyan "szürke" zónában van ez a kategória, amit még jogászként sem tudnék egyértelműen meghatározni.
Aztán a gyártó (vagy importőr) felelőssége is megkérdőjelezhető, hogy olyan "eszközt" forgalmaz, amit a leírás alapján nem lehet besorolni, illetve nem rendelkezik konformitási tanúsítvánnyal és típusjóváhagyással.
Annak hiányában ugyanis nem nevezhető járműnek, így az közúti forgalomban (úttest,kerékpárút,járda) nem vehet részt. Kerékpárnak azért nem nevezhető, mert a motor nem rásegít a hajtásra, tehát emberi erő nélkül is képes haladni. Viszont! (És itt a csavar.) Mivel nem sorolható sem a kerékpár sem a segédmotorkerékpár kategóriába (még csak nem is jármú), ezért a KRESZ szerint a "gyermekkocsi" kategória illik rá (végsebességét ne firtassuk). "Az ilyen eszközökkel közlekedő személyek gyalogosoknak minősülnek." Ennek fényében a gyalogosokra vonatkozó szabályok szerint kell vele közlekedni (járdán, úttest szélén, gyalogátkelőn, kerákpárúton...).A szabályozás hiányosságaival a rendőrök többsége is tisztában van, de sajnos ha kialakult egy peres eljárás, tuti nem fognak a mi kedvünkért nagy köröket menni, ha egy kinevezett szakértő megállapítja mondjuk azt, hogy a közúti forgalomban vettél részt egy engedély nélküli "járművel", vagy az adattábla szerinti végsebesség / teljesítmény miatt műszaki tanusítvány nélküli segédmotornak sorolja. Ilyenkor sajnos lehet mélyen a zsebbe nyúlni...
[ Szerkesztve ]
Idegeskedni nem más, mint mások hülyesége miatt magunkon bosszút állni.
-
mekkGyver
aktív tag
válasz B-L-A-C-K #1890 üzenetére
Szerencsére az M365-höz van egyedi szoftver sütöde, és úgy állítod be a fékezés mértékét (visszatöltés, KERS...), ahogy neked tetszik. A letölthető moddolt szoftverek többségében is ki van akasztva (40km/h), így lazán lehet vele gurulni.
Én is gondolkodtam, hogy felveszem a felnyitható, beépített napellenzős, bluetooth intercomos motoros sisakomat (ami a roller árával vetekszik), de így is megmosolyognak a kollégák a rolleren, abban úgy néznék ki, mint egy guruló gyufaszál...
Idegeskedni nem más, mint mások hülyesége miatt magunkon bosszút állni.
-
mekkGyver
aktív tag
válasz stellaz #1903 üzenetére
Nemrég rakott fel valaki Facebook csoportba fotókat magáról, meg a rollerről. Pofára esett vele, valami akadályban elakadt az első kerék. Volt rajta kerékpáros "sisak". Az nem nagyon sérült meg De az embernek a térde, a tenyere, az orra, és az arca egy része szép piros csíkos lett. Szóval a bicós hungarocell póthajakat én nem nevezném védőfelszerelésnek. Valami olyat tudok elképzelni, mint a promo videókban van, olyan sí sisak szerűt.
Idegeskedni nem más, mint mások hülyesége miatt magunkon bosszút állni.
-
mekkGyver
aktív tag
válasz Because #1941 üzenetére
Nem is annyira a távolság számít, hanem az út minősége, emelkedők, padkák, repedések. Ha viszonylag sima és unalmas az aszfalt, akkor jó a Xiaomi, vagy Kugoo (ezeket érdemes ebben a kategóriában jelenleg), ha durvább, akkor vagy 300e-es roller, vagy marad az autó, vagy robogó.
Idegeskedni nem más, mint mások hülyesége miatt magunkon bosszút állni.
-
mekkGyver
aktív tag
válasz Fr@nkieWilde #2011 üzenetére
Én is így indultam neki, de sajnos 100e alatt nem sok alternatíva van. Az olcsóbb rollerek szinte mind kefés motorral szerelt savas akkus régi modellek, azok összes nyűgjével. erre jön még, hogy használtban még a gyenge aksival is számolnod kell. Ha ilyen kategóriából választasz, garantáltan örökre elmegy a kedved tőle. Szerencsére én megtehettem, hogy 100-150e forintot kiadjak ilyesmire (m365), és nem bántam meg, tökéletesen megfelel rendszeres munkába járásra is. Pedig sosem csíptem a rollert, és a nagy testemmel vicces is vagyok rajta, mégis ezt egyből megkedveltem, imádok vele menni.
Idegeskedni nem más, mint mások hülyesége miatt magunkon bosszút állni.
-
mekkGyver
aktív tag
"...a Kugoo S1 a legjobb, ezt nem vitatja senki..." Ez csak a te véleményed, és rajtam kívül még igen sokan vitatnák. Szerintem meg a Kugoo ár/érték arányban ugyan olyan, mint az m365. Amennyivel olcsóbb, pont annyival "silányabb". Lehet, hogy pehelysúlyban nem annyira érezhető, de én is 120kg körül vagyok, és amikor az m365 után kipróbáltam az S1-et végig azt éreztem, hogy széthullik alattam. Mintha a gyerek 5000Ft-os Tescós rollerével mennék.
"...de nagy, nehez, nincs lengescsillapitoja..." Nehéz? Kugoo: 11kg, m365 12,5kg. Az meg, hogy lengéscsillapító, vagy levegős gumi, az ízlések és pofonok. A gumi témába nem is mennék bele mert az olyan iPhone / Android vita lenne...Persze, mindenkinek a saját gyermeke a kedvesebb, de próbáljunk meg objektíven segíteni a kérdezőnek, előítéletek nélkül.
Idegeskedni nem más, mint mások hülyesége miatt magunkon bosszút állni.
-
mekkGyver
aktív tag
Nem keltem bal lábbal, én mindig ilyen vagyok. Nem a hozzászólásoddal van problémám, nem is kötekedni akartam, csak konkrétan a két (idézett) mondat szúrt szemet. Mint amikor autóvásárlás előtt állónak azt mondják, hogy "Franciát ne vegyél, az mind elektronika hibás, japánt kell venni, az sose romlik el!". Arra is ugrok, mert 3 francia autóm is volt, és egyikkel sem volt semmi olyan gondom, ami más típussal ne lenne. A legnagyobb baj a mai világban, hogy túl sok az információ, és nehéz kiválogatni belőle a valódi tényeket, akarva - akaratlanul mindig állást foglalunk valami mellett és akkor már nehéz pártatlanul véleményt mondani.
Mint a nemrég linkel nlc-s cikk az e-rolleresekről.Idegeskedni nem más, mint mások hülyesége miatt magunkon bosszút állni.
-
mekkGyver
aktív tag
Öcsém, nálad rendesen elgurult a gyógyszer! Csak hajtogatod a baromságodat, és ha valaki nem fogadja el a véleményed, akkor rögtön személyeskedsz, és sértegeted. Ellentétben veled tudom mit jelent az ár / érték arány, azért is írtam, hogy pont annyival SZ@ARABB, amennyivel olcsóbb. Ha nem így lenne, miért nem vesz mindenki olyat, te okostojás!? Az "ár" fogalma egyszerű, azt még te is érted, de az "érték" nem mérhető kilóra (sebesség, hatótáv, blabla....). Idézhettem volna az egész litániádat, a tényeken az sem változtat, hogy arrogáns vagy és előítéletes. Tökéletes példa erre, hogy egy 190 centis testépítőre te így látatlanban azt mondod, hogy dagadt!
Meggyőztél! Kugoot vegyen mindenki, csak az a jó!!! További szép hétvégét mindenkinek.Idegeskedni nem más, mint mások hülyesége miatt magunkon bosszút állni.
-
mekkGyver
aktív tag
válasz gizmoboy #2039 üzenetére
A hiba ismert, és elég gyakori, lehet kapni erősített (vastagabb) kapcsot többféle anyagból is. Azt viszont nehéz megállapítani, hogy tervezési hiba, anyagfáradás, vagy nem megfelelő használat (csimpaszkodás) okozza. Szerencsére a bizonyítás terhe a forgalmazón van, tehát neki kell szakértő által dokumentáltan megállapítani, hogy nem garanciális hiba. De még ezt sem vagy köteles elfogadni, te is kérhetsz fel szakértőt, ha így alakul.
A sorrend: meggyőzés -> fenyegetés -> vásárlók könyve -> békéltető testület -> bíróság.Idegeskedni nem más, mint mások hülyesége miatt magunkon bosszút állni.
-
mekkGyver
aktív tag
Én nyáron is csak csutkára töltve indulok vele, mert sokkal dinamikusabb a roller (M365), és a végsebesség is visszaesik ahogy csökken a feszültség. Télen meg eleve lelassul az elektronáramlás a hideg miatt.
Otthon állandóan töltőn van (amikor rendszeresen használom), annak ellenére, hogy tudom, hogy nem egészséges az akkunak, de bízom a fejlett töltőelektronikában, meg hát valamit valamiért. Majd meglátjuk tavasszal, megártott-e neki. Legfeljebb majd cserélek cellákat, ha már nagyon elgyengülnek...Idegeskedni nem más, mint mások hülyesége miatt magunkon bosszút állni.
Új hozzászólás Aktív témák
- DJI Mini 4 pro FMC drón - 3 akku, RC2 táv, 2 táska, Filterek, 2025. decemberig garancia, DJI Care
- DJI Air 2s FMC drón 7 akkumulátorral!!! - 5,4k video, 1" SONY CMOS
- Hamilton Aviation Khaki X Patrol Auto Chrono ETA 7750 automata óra! Full set!
- GoPro Karma drón távirányító és töltő eladó
- Fender Squier Stratocaster + Marshal MG15 40W erösitö eladó