- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Mikrotik routerek
- Alternatív kriptopénzek, altcoinok bányászata
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Windows 11
- Linux kezdőknek
- Bezárt atomerőművet indítana újra a Microsoft
- Synology NAS
- AI-asszisztenst fejleszt a Volkswagen és a Google
- Béta iOS-t használók topikja
Új hozzászólás Aktív témák
-
PeppErKorN
tag
válasz tazman75 #1328 üzenetére
Egycsatornás Vegának nem lenne értelme, a rendszer egyik alapvetése a legalább 2 tűzcsatorna. Egyébként 4 csatornással én sem találkoztam. Igaz, a valaha rendszerben állt komplexumoknak csupán elenyésző hányadát ismerem .
A Topol-M pedig létezik mobil-, illetve silóba telepített változatban is. Ez a mobil változatú indítójárművek - mondjuk úgy - fedezéke, illetve szükség esetén a nyitható tetővel rendelkező változatoknál az indító állása.Szerk: videó.
[ Szerkesztve ]
--K--N--R--
-
safranek50
csendes tag
válasz tazman75 #1343 üzenetére
"A 105. Lé.Ho. négy SA-75 Dvina egységet irányított, melyek Miskolc körül helyezkedtek el. Miskolc Magyarország második legnagyobb városa és az ország ipari központja a II. Világháború óta."
Forrás: http://forum.index.hu/Article/showArticle?na_start=1500&na_step=500&t=9120320&na_order=
És az egész fórumrész javaslom.(S a környezőket is.)
Sulc MN 9620 (Lillafüred) 1969-70.
A kép szintén innen származik, nem saját. -
Manópapa
csendes tag
válasz tazman75 #1357 üzenetére
Ez valami laktanya-féle, vagy szabadon látogatható?
Ezt találtam az Arany János és a Rákóczi Ferenc utca között:
[link]
Mondjuk érdekes, hogy itt honnan lehet szállítójármű, ha mind a 8 darabot megsemmisítették...[ Szerkesztve ]
Az elmélet és a gyakorlat között elméletileg semmi különbség nincs. Gyakorlatilag azonban van.
-
-
boeing707
csendes tag
válasz tazman75 #1381 üzenetére
Minden, a MN légierejében használt MIG-23-as és SU-22-es a Pápa-i stratégiai repülőtér egyik sarkában, egymás mellett rozsdásodik. a GE-ön meg is lehet számolni Őket.
A volt NDK állománya Németország-é lett, s mivel ők már ab start rögtön NATO ország voltak, így nem kellett a mi kis hazánkat a mai napig jellemző bürokratikus ügyintézést végig járniuk.
A volt NDK-s Mig-23-asok és Su-22 -esek USA beli fotói oldalakat töltenek meg a net-en. A London-i RAF múzeum magyar MIG-21-ese, viszont bírósági ügy szereplője lett. Jobb ha nálunk eszi meg a rozsda Őket, mint sem ránk fogják, hogy valaki csúszópénzért engedélyezte a kivitelt. -
buldog-bódog
csendes tag
válasz tazman75 #1452 üzenetére
Szerintem, a toronyszerkezeti felépítése, a "szél ellenállás" miatt lehetett. Ez a felépítmény sokkal kisebb felületű, mint egy teli, tégla torony. És azt is figyelembe kell venni, hogy az akkori hadvezetés a Duna vonalával számolt, ami annyit jelentett, hogy a Dunántúl az első lépcső =>> minden tekintetben!!
A berendezések, pont emiatt kerültek a föld alá. A tornyokat, ha sérültek, mobillal pótolni lehet, és itt sokkal kisebb a "törmelék", könyebben telepíthető. Valószínű, hogyha nem is béke időben, de HKSZ idején biztosan le is voltak, vagy lettek volna "zsírozva" valamelyik közeli titkos bázison.
A kitolható antenna azért nem jó ötlet, mert nem tudni mikor jön a csapás, és egy sérült antenna pótlása, javítása harci körülmények között bonyolultabb, mint a mobil csere.
Ahogy, a képeket nézegetem, ezekben az antenna alatti aknákban, a tápvonalak csatlakoztatására lehetőség is volt.
És még egy: az üzemeltető személyzet védelme, fontos volt, mivel a berendezés kezelése, karbantartása, nemcsak "kioktatott" kategória volt. Az antenna pótlás, meg a "veszteség" kategória, sajnos. -> lásd nagyon első hozzászólások valamelyike:
Ahol a bunkerekből, a felszinre kiküldött felderítő személyek, akik megfertőződtek, eleve halálra voltak ítélve, mert vissza sem térhettek. Az elkülönítőnek csak kifelé volt bejárata.Ezeket a dolgokat nem azért írtuk le, hogy elhiggyék, hanem hogy tudják.
-
buldog-bódog
csendes tag
válasz tazman75 #1454 üzenetére
Ha megnézed, kis hazánkban csak ez az egy volt a Dunántúlon. A többi az ország keleti felében. l.: a határ, a Duna vonala.
"Elásva" a fontossága miatt volt.
Az, amit én még megnéznék a környékén, sőtt, ebben biztos is vagyok, hogy innen több irányban is volt (lehetett) vezetékes (földalatti kábel) összeköttetés a vezetésipontokkal. Lehet, hogy az is ide tartozott, amit HADSZ talált, illetve a nyomvonalat, mert a bantuk már kiásták a kábelt.Ezeket a dolgokat nem azért írtuk le, hogy elhiggyék, hanem hogy tudják.
-
benemano
csendes tag
válasz tazman75 #1462 üzenetére
Pl. elképzelhető, hogy két torony -két irány, a harmadik torony egy csak háború esetén használatos közeli vezetési pontra mutatna (mint nálunk Nagytevel), a harmadik torony pedig nézhetett az akkori ellenség, Ausztria felé, ahol szintén mobil BARS lett volna az ellenállomás.
-
stop
aktív tag
válasz tazman75 #1519 üzenetére
Kaszó nem az övé volt hanem a honvédségé, sokat használta, de mások is.
A kisvasút pedig első időkben főleg erdészeti célokat szolgált.
A mai napig a HM tulajdonánban van és virágzik a turizmus és a vadászatok által.
Összeségében gyönyörű hely - 14500 Ha összefüggő erdő...és kb dupla ekkora terület az egész."az együgyű lenézi társát, az okos pedig meghallgatja azt" P.K.11.12.
-
boeing707
csendes tag
válasz tazman75 #1543 üzenetére
Ha egy komoly és működő stratégiai bombáző repteret akarsz tanulmányozni, akkor GE-en keresd meg Engelsz városát, a Volga patján. A várostól északkeletre található a reptér.
51 29 06,46 N
46 12 51,06 E
Nagyon szépen kinagyítható. Az állohelyeken Tu-95 és Tu-160-as gépek állnak. Ha a pálya ÉK-i végétől induló guruló úton tovább mész, 12 db állóhelyet találsz. Némelyik foglalt is. Az állóhelyektől ÉK-re, majdnem melletük, található a cirkáló rakéta raktár, ettől jobbra pedig a hagyományos bomba raktár. Ha még tovább mész a guruló úton, elérsz a fegyverzet berakási betonhoz. De az érdekesség csak ezután következik, ha tovább mész a keskeny, kanyargós beton úton. Ekkor elérsz az atom töltet tároló objektumba. Négyszögletes alaprajzú, kettős nyomsávval és négysoros kerítéssel védett. Az objektumon belül, megtalálod a két Gránit-ot, amelyek három soros kerítéssel és nyomsávval vannak körülvéve, valamint középett, a magas földsánccal körbe vett raktárat, amiben az atom töltet beindításához szükséges robbanó anyagot tárolják.
Ilyen reptér több is van, az USA-ban még több.
Nagyon szemléltető reptér, minden kérdésre választ lehet találni, egy kis nézelődés után.
A pálya másik végén található múzeumban több bomba fajtát is megnézhetsz, a 250 kg-ostól a 9 tonnásig. Egy atombomba még ma sem "chip" méretű.
A múzeummal szemben és attól ÉNy-ra a Mi-8-as helikopterek állóhelyei láthatók. -
hadsz
tag
válasz tazman75 #1598 üzenetére
Igen,lezárták ott is,de gyanítom,hogy nem a honvédség.A páncélajtón egy lakat van,ami megakadályozza,hogy a zármechanika elmozduljon az ajtó belső oldalán.A HÁP-hoz közeli épület egy részén újnak tűnő nyílászárók vannak,és valamiért olyan érzésem volt,hogy a területet /legalábbis egy kis részét / ha ritkán is,de használják,és megpróbálják valamilyen módon hasznosítani.Lehet,hogy a tanyáról jönnek fel néha,bár nincs információm a tulajdoni viszonyokról.Mindenesetre sem tábla,sem kerítés,sem kapu nem tiltja az ott tartózkodást.Igaz tavasz óta nem tudom,hogy történt-e változás ilyen szempontból...
az említett épület -
-
-
PeppErKorN
tag
válasz tazman75 #1683 üzenetére
Ne keress egzakt méreteket. Egy TÁS nem rendelkezik olyan pontos, elrendelt dimenziókkal, mint egy oszcillátor frekvencia. Függ például a harcrendtől, a terep adottságaitól, a kábelkészlettől. Kissé általánosítva a Volhov körkörös harcrendje kb 170 m átmérőjű körbe írható, a Vega indítórendszer pedig nagyjából 260 m átlójú.
--K--N--R--
-
PeppErKorN
tag
-
PeppErKorN
tag
válasz tazman75 #1691 üzenetére
Meg sem fordul a fejemben, hogy meggyőzzelek
Erről a műholdképről nem lehet megállapítani, hogy mi volt a hely célja. A dimenziói valóban hasonlítanak egy kétosztályos Vega paramétereire, de csak igen durva közelítéssel.
Lásd Rosice elég jó felbontásban: 49°12'21.60"N 16°16'4.82"E--K--N--R--
-
boeing707
csendes tag
-
boeing707
csendes tag
válasz tazman75 #1738 üzenetére
Igen, aki tud az tud sok mindent!
Nem kisérleti, hanem hétköznapi öntöző rendszerek eredménye. Amig nálunk a kerekes, a tábla egész szélességében előre-hátra mozgó rendszert használunk, ezek megspórolták a bonyolult vízszállító rendszert és rögtön a fúrt kút körül öntözik a földet. Nem vagyok vidéki srác, de felülről először meglátva egy ilyen képet, gondolkodni kellett, hogy mi is lehet. -
szavapart
csendes tag
válasz tazman75 #1759 üzenetére
Idézet:
"A vapiti bikáknak nagy agancsaik vannak, amelyeket évente lecserélnek. Az üzekedési időszakban a bikák mutogatják magukat egymásnak és a sutáknak, ha egyforma méretűek, akkor összeakasszák agancsaikat és hangosan hallatják hangjukat, ezt úgy nevezzük szarvasbőgés. A vapiti bőgés az egyik legismertebb természetes hang."S, ha a gabona féle zöld, s kb. lábszárközépig ér akkor nem hiszem, hogy hullajtás időszak van........
De ez annyira OFF, hogy nem hiszem hogy érdemes folytatni.....
Új hozzászólás Aktív témák
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Mikrotik routerek
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- Assassin's Creed Odyssey
- Boldog-boldogtalan kézikonzolt akar kiadni, de egyelőre nincs meg a felvevőpiac
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Hisense LCD és LED TV-k
- iPhone topik
- Samsung Galaxy Buds3 Pro - szárat eresztettek a babok
- PlayStation 5
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen