- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
- Proxmox VE
- Kapnak egy rakás reklámot a Roblox játékosai
- ArchiCAD és Artlantis topik
- Mikrotik routerek
- YouTube
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Linux kezdőknek
-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Gabor.Sz
csendes tag
Sziasztok!
Akármennyire keresem a megoldást, nem találom. A segítségetek szeretném kérni.
Adott egy régi Schwinn Csepel Ranger kerékpár. (2003-as gyártmány.) Ellenben sehol nem találom, hogy milyen középcsapágy van benne, mert ki szeretném operálni, ám nem tudom, hogy milyen szerszám kell hozzá. Ugye a bizonyos körmöskulcs, de azzal megoldható? A műanyag miatt kérdezem.
Mellékelek róla képet:Válaszotok, segítségetek előre is köszönöm!
-
Gabor.Sz
csendes tag
Kuka lesz, persze. És ennél a megoldásnál a menet nem sérül? Fel szeretném valamennyire újítani a bringát, semmi extra, van másik bicó napi használatban, ez csak ilyen "szerelős" bringa.
Köszönöm a választ, az életben rá nem jöttem volna, hogy merre induljak el a keresésben.(#64509) Hasaggymeg Nagyon szépen köszönöm a választ! Akkor nem is fáradozok szerszám kereséssel, meg semmivel. Beszerzem a szükséges cuccot, aztán uccu neki. Festés nem számít, lecsiszolom az egészet fémig, aztán majd új festést kap valamikor.
Köszönöm a segítségetek mégegyszer!
[ Szerkesztve ]
-
Gabor.Sz
csendes tag
Sziasztok!
Van egy Gepida Alboin 200CRS (2013) bringám. A nyár folyamán szeretném egy kicsit felújítani, elsődlegesen majd teleszkópot szeretnék cserélni, viszont se a teleszkópról nincs semmi a neten se a kormánycsapágyról.
Az lenne a kérdés, hogy milyen teleszkópot javasoltok? Városi használatban van a gép és lesz is. Nincsenek nagy igények. Meg ugye most egy régi bicaj felújítása is tervben van, ilyen "ötzsemléért a sarki boltig" jellegű kerékpár lesz. (Ha lesz)Válaszotok előre is köszönöm
-
Gabor.Sz
csendes tag
Sziasztok Urak!
ismételten a segítségetekre lenne szükségem. Asszonynak van egy régi Csepel Sirály bringája. Kép
A bringán a lánctányér meg van görbülve, emiatt ledobja a láncot, illetve a bal oldali hajtókar is lötyög elég rendesen. Amiket találtam a neten lánctányérokat, oda mindegyikhez azt írják, hogy egysebességes, vagy agyváltóhoz ajánlják; ellenben ez a bicó öt sebességes. (Pozíciónálatlan Huret váltó van rajta, ha ez számít)
Szerintetek ettől függetlenül mehetne rá a fentebb leírt lánctányér? Konkrétan: ezszerk: a monoblokk persze cserélve lesz
Válaszotok előre is köszönöm!
Üdv: G
[ Szerkesztve ]
-
Gabor.Sz
csendes tag
válasz Pttypang #65562 üzenetére
Az a baj, hogy már elég sok ütést kapott az előző tulajnál a bicaj (Helytelen tárolás miatt, nem is volt használva.) A hajtókar is lötyög rendesen, mondjuk leesni talán nem fog. Ezért lenne szükséges a csere.
Vagy amit fentebb linkeltem felejtős? A láncvédő meg azért lenne célszerű, mert nem mindegy, hogy a gatyaszár olajos lesz e vagy sem... -
Gabor.Sz
csendes tag
Értem, köszönöm a segítséged! Viszont egy kérdés ehhez kapcsolódóan: ha mondjuk kisebb fogszámmal rendelkezik az új tányér (a jelenlegin 46 fog van), akkor az a lánc módosításával is jár? (Pl: szemet kiszedni belőle? Az utóbbi megoldásod tetszett, hogy két lánctányéros, és a rock ring helyett a nagy lánckerék.)
Bocs, hogy ennyit értetlenkedek, de ugye mérlegelni kell, hogy érdemes e egyáltalán erre a Sirályra hirtelenjében ennyit költeni, vagy ráér apránként is.) -
Gabor.Sz
csendes tag
Sziasztok!
Múltkor említettem, hogy a Gepida bicóm szeretném felújítani. Illetve van egy régi Csepel Rangerem azt is.
Namost ugye az a "szerencsés?" helyzet van, hogy a Gepidán (Alboin200 crs) olyan igénytelen alkatrészek vannak, amik jók lennének a Csepelre. (Hajtókar, stb).
A gepidán viszont mindent cserélni szeretnék, váltók (komplett rendszer), fékek, hajtómű, kormányzás. (Majd egyszerre, de előtte be kell szerezni az alkatrészeket. Azokat meg külön-külön apránként. Ahogy a tárca engedi.)
A kérdéseim ezekkel kapcsolatban:
-amennyiben hátsó váltó és társait szeretném cserélni menetesről kazettásra ez megoldható? A jelenlegi 7 sebességes. A kereket is szeretném cserélni, ezért eleve csak olyan aggyal szerelt jöhet szóba, ami kazettás. Mekkora fogaszkoszorúra célszerű cserélni? 8 sebességes? Ez beleférne? Villasaru távolság -ha jól rémlik- 135mm. Vagy egyáltalán: Mekkora fogaskoszorút lehet belepakolni?-kormányzás: A jelenlegi megoldás menetes. Érdemes lenne aheadesre cserélni? Villa is cserélve lesz, ezért kérdezem. Enjoy 123 vagy mi a fene a neve a jelenleginek. Lehet keresek merev villát helyette. Városban használom főként.
(havernak is hasonló 40 vagy 50 mm-es telója van, amit ő telósra cserélne. A 63mm rugóutas belemenne?)
Vagy eleve a vázgeon. változtatna és emiatt lehetetlen? Vagy ennek mi a menete? Majd tolmácsolom neki a válaszotok.Válaszotok előre is köszönöm, (haver nevében is)
-
Gabor.Sz
csendes tag
válasz Pttypang #66068 üzenetére
A gepida kormánycsapágyról olvastam le. Neco 1 1\8 <-- ez van ráírva)Nem 1 colos. A csepel az 1 colos.
Azért, mert a gepida váza elég korrekt, szeretem azt a gépet. Ellenben ha veszek egy használt gépet, azzal ugyanott lennék, mint ha erre költök.
Persze itt nem azt kell gondolni, hogy a legdrágább cuccok lesznek rajta, de azért ne a legalja legyen. Főleg, hogy napi szinten van használva melóbajárásra. És akkor még nem mentem vele egy jó karikát a balatonon pl. -
Gabor.Sz
csendes tag
Szép napot!
A gyorszáras rögzítéssel rendlekező kerekeknél van valami megoldás, hogy a "hagyományos" csavaros megoldással lehessen rögzíteni? Mondjuk egy csúszópapucsos vázban.
Válaszotokat köszönöm
-
Gabor.Sz
csendes tag
Sziasztok!
Régi villát cserélnék merevvillára.
A régi villa villanyak hossza ~17cm, az új, amit találtam (ritka már a colos méretű 26" kerékhez) az pedig 200mm. A fejcső hossza 130mm. Szerintetek jó lenne?Előre is köszi,
-
Gabor.Sz
csendes tag
válasz Runner_fxr #71427 üzenetére
Az nem probléma, hogy menetes? Mert az Aheadest tudom, hogy vágják, de a menetest is?
-
Gabor.Sz
csendes tag
válasz Runner_fxr #71432 üzenetére
Király! Nagyon köszönöm! Sokat segítettél! Sehol sem találtam erre vonatkozó leírást. Köszönöm mégegyszer!
-
Gabor.Sz
csendes tag
Sziasztok!
7 sebességes -láncváltós- bringára milyen hajtóművet javasoltok? Válaszotok előre is köszönöm,
-
Gabor.Sz
csendes tag
Sziasztok!
Adott egy bringa, aminek 130 mm a hátsó villasaru távolsága. (Régi mtb, csúszópapucsos)
Ehhez még egyáltalán lehet kapni agyat? Mert amiket találtam az:
1; mtb-hez való, de 135mm-s villasaru távolsághoz,
2; Igaz ugyan, hogy 130mm villasaru távolsághoz van, de országúti kerékpárhoz.Esetleg a 135mm-s agy jó lehet valamilyen csoda folytán?
Válaszotokat köszönöm,
Üdv,
G -
Gabor.Sz
csendes tag
Köszönöm a gyors választ! (Kicsit megkésve ugyan)
Egyébként acél váz, szóval bírja a strapát.
Engedjetek meg egy kicsit off kérdést, de mi különbség van mondjuk egy outi agy és mtb agy között? Nem strapabírásra, hanem amúgy?
Tehát akár egy outi aggyal fűzött kereket be lehetne minden további nélkül építeni egy mtb-be? Akkor, ha a villasaru távolság megegyezik? -
Gabor.Sz
csendes tag
és #73942 Runner_fxr
Köszönöm a választ nektek!
Azért kérdeztem, mert találtam egy érdekes dolgot a neten. Itt
A lap alján a hozzászólás. "Viszont ami miatt probléma lehet a 8-as agy, hogy ezek a régi Schwinn vázak még 130 mm-es papucstávolsággal készültek, vagyis modern monti agyak nem férnek be (135 mm), tehát országúti agyat lehet belerakni, nekem is egy 105-ös agy van a Schwinn montimban, 8 fokozattal."
Nem tudtam ezt mire vélni, vagy, hogy egyáltalán ez hogyan lehetséges.
-
Gabor.Sz
csendes tag
Sziasztok,
Egy láma kérdésem lenne:
Tárcsafékes agyat muszáj tárcsafékkel használni?
Úgy értem, hogy találtam egyet, ami jó lenne a csúszópapucsos vázba. Kerékbe fűzés után V-Fékkel használnám. Ilyen tengely cserés dolgokba nem fognék bele, mert vegyes dolgokat olvastam róla...Válaszotok előre is köszi
-
Gabor.Sz
csendes tag
Sziasztok urak!
Tanácsra lenne szükségem. Van egy Gepida Alboin 200crs bringám, és a felszereltsége elég sz*r. Szeretem a bicót, városban csapatok vele, néha túrára is megyek vele.
Érdemes vele foglalkozni szerintetek? A "teleszkópot" szeretném merevvillára cserélni első körben.
Köszönöm a válaszotok! -
Gabor.Sz
csendes tag
Sziasztok!
A négyszögtengelyes monoblokk cserélhető octalinkesre?
Köszönöm a válaszotok előre is -
Gabor.Sz
csendes tag
válasz -=RelakS=- #84588 üzenetére
és (#84594) ivana
Egyébként angol menetes igen. Köszönöm szépen a segítséget és tanácsot!!! Ezek alapján más úton indulok el.
-
Gabor.Sz
csendes tag
Sziasztok!
Erről a telóról mi a véleményetek?
Köszönöm a válaszotok,
Szép vasárnapot, -
Gabor.Sz
csendes tag
válasz Hasaggymeg #86165 üzenetére
Köszönöm szépen a válaszod! Egyrészt V-fékem van, másrészt a 60kg-t is alulról karcolom.
Akkor igazából, ha megveszem, annyira nem lövök mellé vele...?
-
Gabor.Sz
csendes tag
válasz Hasaggymeg #86180 üzenetére
Vadulás annyi, ha elnézek egy kátyút és véletlen belemegyek. Nagyrészt (90% vagy akár több) városban tekerek, a többi földúton, murván, esetleg a hegybe', amik mennek utak. De oda meg nyugdíjas tempóban...
-
Gabor.Sz
csendes tag
Sziasztok,
Kerestem a topikban, de nem találtam.
Most javítottam fel a bringát, gyakorlatilag minden Deore rajta, szóval a karbantartásra is nagyobb hangsúlyt kell fektetnem.
A kérdés: milyen gyakran kell a csapágyakat újrazsírozni? Illetve a láncot, fogaskoszorút tisztítani?
A bicó 95%-ban aszfalton gurul...Köszönöm a segítséget!
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Fujifilm X
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- OLED TV topic
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Ford topik
- Suzuki topik
- Yettel topik
- A Keychron ismét egy űr betöltését vállalta magára az egerek szegmensében
- További aktív témák...