- antikomcsi: Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Szevam: Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Manitou
addikt
válasz fi:zi'k #1405 üzenetére
Semmi baj a srammal. Én még 97-ben ismerkedtem meg vele Akkor még ESP néven futott. Már akkor 200g alatti hátsó váltókat gyártottak. + hozzá 125-135 g körül markolatváltókat.
[link]Haveromnak X0 váltó + X0 trigger van. Terhelés alatt jobban vált mint a shimano.
Van manitou is. Igaz két régebbi , még a múlt évezredből.
Amúgy Fox + DT Swiss[ Szerkesztve ]
-
Manitou
addikt
válasz fi:zi'k #1410 üzenetére
Nekem csak az árával van a bajom az X0-nak, jóval drágább az XT-től. Az X0 inkább az XTR konkurense.
Manitou Mach 5 SX 1996-os évjárat 63@70mm út , állítható olajcsillapítás ( ez mondjuk most nincs hadrendbe állítva majd szét akarom kapni bezsírozni. Már régóta nincs használatban.
Manitou SX TPC 1999-es évjárat , 80mm út, állítható olajcsillapítás. Hadrendben , hibátlan. Nagyon jó kis teló.TPC-s vagy FFD-s a black? 2003-2004 környékén majdnem én is Black tulajdonos lettem.
Bici
Nekem nem túl sok. Régebben volt profi hátsó váltójuk. De szerintem manapság nem nagyon rugnak labdába a shimano és a sram mellett.
Jelenleg nem is gyárt pl hátsóváltót se.
[link]Ez mondjuk érdekes egy valami
[link][ Szerkesztve ]
-
Manitou
addikt
Ha már itt vagy.
Big kvescsönAdott egy Shimano CN-M980 (XTR) 10 sebességes lánc.
Adtak hozzá két csapszerű valamit, de mind a kettő bazi hosszú, kb duplája mint kéne, és rovátka is van benne. Ez mi a fene? Nem áll össze a kép ezt hogy kéne összehozni a lánccal
A láncnak alapból üregesek a csapjai , de ez a két darab tömör, csak ugye hosszú Vagy ez a szemkonyomáshoz kellene Magában a láncszemben ahol össze kéne kapcsolni egyátalán nincs benne a nagyjából kinyomott csap.
Majd lehet tolok egy fotót is róla, hogy egyértelműbb legyen.[ Szerkesztve ]
-
Manitou
addikt
Küllőre vágott már valaki menetet? Mennyire kivitelezhető a dolog? Vagy felejtős?
-
Manitou
addikt
-
Manitou
addikt
válasz t-bali3 #5886 üzenetére
V féknél a leginkább a fékpofa és a felni a meghatározó.
Felniből a mavic nagyon jól fékezhető, nekem annál volt a legjobb a fékerő. Első körben kipróbálnék valami új fékpofát lehet elég lenne az is a jobb fékerőhöz. Nekem piros Corratec volt az ami nagyon harapott annó, nem tudom kapni-e még.Más: Van pár eladó alkatrészem főleg MTB-hoz, használt és új is. pedáltól a telóig sokminden. Ha valakit érdekel, küldök neki listát.
-
Manitou
addikt
Valami képzavar van
Az olaj az a csillapítás lehet max. Itt most a rugózó elemről van szó. Ami lehet levegő vagy acélrugós megoldás. Az acélrugós az igénytelenebb otthon is könnyen szervizelhető.
Látsz valami autószelepet valamelyik zárókupakon a vállon? Ha igen, akkor levegős a telód, ha nem , akkor acélrugós.
Rugót amúgy miért akarsz cserélni? Az nem nagyon romlik el, max ha kemény vagy puha a súlyhoz, akkor érdemes cserélni. A levegősnek ez az előnye, hogy ott be tudod lőni a telóban a nyomást akkor is ha 50kg vagy , meg ha 100. Rugósnál meg csak a rugócserével tudsz variálni, esetleg kicsit tudsz rajta keményíteni előfeszítésállító tekerővel. -
Manitou
addikt
Big kvescsön:
Én pl azt se értem a 2x 10-es rendszrnek mi értelme van, amit megspórolnak tányért elöl, azt súlyban hozzáteszik hátul a kazettán. pl van alapból egy 9 vagy 10-es 11-32-es kazi hátul + van elöl egy 3 tányéros hajtómű (pl XT ) Ezzel szemben ott van egy 28/42-es XT-h.mű pl. + hátra teszünk egy 11-36-os kazettát, de csak tegyünk egy 11-34-et, akkor is kb azonos súly jön ki a két rendszernél.
Elsőváltó + elsőváltóhoz kar mindkét esetben kell, az 1x 11-nél mondjuk legalább ezek lejönnek, de cserébe a hátsó kazi elég nehéz, mondomn ezt úgy hogy jobban nem néztem rá a 11-es rendszerre.[ Szerkesztve ]
-
Manitou
addikt
Országútisoktól kérdezném, mennyit ér szerintetek ez a 80-as évekbeli országúti bicaj?
[link]
[link]
[link]
[link]
[link]
[link]
[link]
[link]Annyit találtam, hogy a hátsó váltó nem éppen 2 FT
Első agy Milliard
hajtómű suntour
Continental gumikEnnyit tudott mondani ismerős. Mopndtam küldjön képeket, ezek sikerültek.
[ Szerkesztve ]
-
-
Manitou
addikt
válasz hoffman_ #10560 üzenetére
Én is most számoltam össze a bicajt, mennyi is az annyi, ~8,8kg lett a vége. Végre készen lett a MTB, amit már hónapok óta építgetek. Már csak egy profi fotómasina kéne, mert ez a régi gépem nem igazán jó arra, hogy igényes fényképet készítsek róla. Megemeltem utána a 11,8 kilós fullymat....mi ez a kőnehéz dög.... fogalmazódott meg bennem. Minden csak viszonyítás kérdése, előtte meg még egész könnyűnek tünt.
Nem olyan sok az a 10,5 kg városi cirkálónak.
-
Manitou
addikt
válasz hoffman_ #10578 üzenetére
Ez egy új project volt, csak kicsit elnyúlt az építése, még tavasszal kezdtem hozzá.
Ennek a hátúlja az durván könnyű, elöl a teló miatt kicsit nehezebb.lorcsi: Nem, de én ezzel egy métert se fogok menni, mert eladó lesz, most kell az ára.
Apropó. Egy új 6 kg-os országútit mennyibe mérnek manapság? (700C) karbon váz+ villás.
A sram red az a dura acenek felel meg shimanonál ?
A rival az minek ? -
Manitou
addikt
Valaki nem akar mostanában venni AM bicajt?
Lesz egy eladó vadiúj épített full 2013 SLX-XT-vel, magura telóval szerelt elöl-hátul 120mm-t mozgó 12,5kg-os masina. Elöl - hátul lockolható telóval ( elöl kormányról is )Holnap fogom lefotózni még.
[ Szerkesztve ]
-
Manitou
addikt
válasz Runner_fxr #12638 üzenetére
Tudom, hogy nem lesz nehéz. Pont azért akarom 4-500 között hírdetni, mert tudom, hogy úgyis alkudni akarnak.
Megnéztem ezt a bergamontot. Alkatrlészlistát végignézve nekem olyan 70e difi jött ki ( amik az enyémben drágábbak : teló, kazetta+lánc, hajtómű) , annyival drágább cuccok vannak az enyémen, úgy hogy azt mondom a vázat és a kereket kb. egy árúnak tekintem.
Még az is lehet megtartom és a specimet adom el árban az is kb ennyit érhet csak az használt , a lényeg hogy az árára lenne most leginkább szükségem.[ Szerkesztve ]
-
Manitou
addikt
válasz Runner_fxr #12641 üzenetére
Rosszul írtam az első mondatom, tudom, hogy nem lesz könnyű eladni. Nincs pénze az embereknek
Elvileg van köztük difi pár tízezer, drágák a magurák.
Tapered szerintem nem sok vizet zavar. Engem pl biztos nem tántorítana el a vásárlástól. -
Manitou
addikt
válasz Runner_fxr #13502 üzenetére
Én sem tekerek hidegben pont ugyanezért.
Régebben (15+éve) tekertem, igaz akkor se gyakran. Ma már érzem, hogy nem kellett volna. A térdem szokott fájdogálni. Persze lehet felvenni ilyen meg olyan szélálló izületvédő cuccot is, az biztos segít valamelyest. -
Manitou
addikt
válasz Teasüti #14257 üzenetére
Nem jó, más a bowdenhúzása a shimanonak. Sram hátsóváltóhoz csak sram váltókar jó, olyan aminek 1:1-es a bowdenhúzása, csak azért írom, mert létezik/létezett shimano kompatibilis sram váltókar is.
Sram terhelésre jobban vált, mint a shimano. Váltani szerintem mindkettő pontosan vált, ha jól van beállítva. Szerintem is a sram jobb, ennek ellenére shadow XT-t használok, váltókarban jobban bejön a shimano rapidfire-je, mint a sram trigger, de szerintem meg tudnám szokni a sram karját is, csak idő kérdése. Volt első szériás sram váltóm még 97-ben, mai napig tökéletesen működik munkábajárós bicajomon. Olyan brutál erős a hátsó váltó rugója, hogy a láncvillát nem nagyon szoktam hallani csörömpölni
-
Manitou
addikt
válasz superecneB #14287 üzenetére
Ez teljesen rendbe van így ránézésre.
Milyen láncccal ment eddig ? Amúgy tök mindegy , csak rendszer kompatibilis legyen szerintem.Faterom bicaján most cserélem majd le a láncot. Egy 7-es XT lánc van rajta, 7-es XT soron, még 91-92 körülről A láncban nem tudom mennyi lehet km, de csak amióta ő hajtja , alsó hangon 10e km került bele, és már használtan került hozzá a vas. Érdekes módon a sor alig tűnik kopottnak, egy 90% os használt láncot fogok rádobni, kiváncsi vagyok hogy fognak együtt muzsikálni. Ezek az ős XT-k az örökkévalóságnak készültek még
[ Szerkesztve ]
-
Manitou
addikt
válasz Runner_fxr #15119 üzenetére
De létezik Pont nekem is egy ilyen kéne, csak elég drága, 6-8 ezer körül mozog, lehet esztergáltatok inkább. Illetve az se mindegy milyen agyról van szó. Nekem egy 15mm-es átütős DT-hez kellene.
[ Szerkesztve ]
-
Manitou
addikt
válasz hoffman_ #15131 üzenetére
Nekem is mondtak múltkor egy új dolgot, amit meg se álmodtam volna, hogy taperedes villát bele lehet tenni normál 1 1/8" vázba. Létezik ilyen átalakító, magam se akartam elhinni, de tényleg van. Igaz kb 10k+ egy ilyen.
Gizmo94: nem olcsó sajna ez az átalakító, és ahány agy annyi féle kell szinte, univerzális elég ritka.
Más:
Akit érdekel jóárasított új 10-es országúti lánc , az privátban keressen meg.[ Szerkesztve ]
-
Manitou
addikt
válasz Runner_fxr #15137 üzenetére
Annyi előnye van talán, hogy ha veszel egy ilyen átalakító tengelyt, akkor telócserénél nem vagy annyira megkötve, vehetsz sima gyorszárast vagy átütőst is. Új agy befűzése se jön ki kevesebből + csak a macera van vele .
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen