-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Moric
aktív tag
Könnyű terepezéshez (erdei döngölt földút, murva) keresek magamnak egy kerékpárt.
Ezt néztem ki:
Tárcsafékkel
V-fékkelAhogy nézem a tárcsás az újabb, de mintha gyengébb Acera-val lenne szerelve, míg a régebbi Alvioval.
Az Acera és Alvio között van érezhető minőségbeli különbség?
Szerintetek érdemes tárcsafékest megvennem, vagy ebben az árkategóriában az inkább csak nyűg a V fékhez képest? -
Moric
aktív tag
Előkerítettem a régi bringám agyait. Egy régi Shimano 105 Sc-ről van szó. Még ha jól látom ez kazettás. Azt nem tudom, hogy ez 7 vagy 8 sebességes racsni megy rá. Miből látom? Van rajta felírat vagy mit kell megmérjek, hogy kiderüljön melyik verzióm van?
-
Moric
aktív tag
Magyarországon hol tudnék a Shimano kerékpáros cipőmhöz fekete csattot venni?
Ilyet keresek csak feketében. -
Moric
aktív tag
Szeretnék venni egy strapabíróbb kerékpárt, ami bírja a döngölt földutat is. Nekem eddig csak országúti kerékpárjaim voltak. Először arra gondoltam, hogy veszek cyclocross bringát. Az árakat látva erről le kellett mondanom, nekem túl drágák arra, hogy az év nagy részében kihasználatlanul álljon a sarokban.
Maradtak a cross kerékpárok. Ebből kettő ami színpatikus elsőre, róluk lenne szó:
Kross Evado 3.0
Bergamont Helix 4.3
Ezek ár/teljesítmény viszonyban mennyire jók/rosszak? Van olyan alkatrészük ami kerülendő?A másik ami nagyon tetszik az a Kross Level B4
Nem tudom van értelem ilyet venni, könnyű terepre? Nem túlzás egy kicsit? -
Moric
aktív tag
válasz SOAD19 #11788 üzenetére
Nem idegenkedem a használttól sem. A B4-et például használtan kerülne hozzám.
A másik kettő új. Egy ismerősöm révén nem lista áron jutnék hozzá, hanem kedvezménnyel.
Zola007
Tudom, hogy harmatos felszereltségűek. Nem országúti lenne a fő csapás irány komolyabb gépekben gondolkodnék. Szívesen ülnék karbon vázon, XT szetten, de nekem teljesen felesleges.
Egy barátom mondja mindig, hogy menjünk erdőbe bringázni. Ő elég kocabringás, havonta 1-2 alkalommal lenne kihasználva a bringa.Felteszem inkább úgy a kérdést, hogy most mi a legjobb vétel 125000-ig, ami bírja a könnyű terepet.
-
Moric
aktív tag
válasz Zola007 #11796 üzenetére
Elméletileg nem, nagyjából az itthon forgalmazott bringákból bármint be tud szerezni. Az ár a kérdéses. Többségében Kross, Cube és Merida kerékpárokat árul.
A fentebb linkelt 3 bringa ott van nála, meg tudtam tapogatni, bármikor elhozható.Mielőtt ide írtam nézegettem a kínálatot. Én annyira kiemelkedően jó vétellel nem találkoztam a 100e-120e ársávban. Ezért is kértem ki a fórum véleményét, talán az itteniek találkoztak olyannal, ami felett én átsiklottam, illetve nem láttam.
Én is szeretnék egy jól felszerelt gépet venni, de sajnos 150e-180e most nem tudok rákölteni. A Deore szint ilyen árszinten kezdődik használtan.
Ezért inkább vennék egy jó alapot és a lerohadt alkatrészeket cserélném rajta idővel. Tisztában vagyok vele, hogy így a végén drágább lesz, de így nem egyszerre kell kiadnom (nekem) sok pénzt, hanem évek alatt apránként.fpeter07
Olyan bringát nem vennék ami az első földúttól széthullik, Olyanom már most is van. Legutóbb elkaptam vele egy vízmosás és a kerék összerogyott. Hozhattam ki a főútig a vállamon. -
Moric
aktív tag
válasz Zola007 #11811 üzenetére
Nagyon köszönöm a segítséged!
A B4 előéletét mondhatni ismerem, a boltban volt kiállítva, az üzletet néhányszor hagyta el. 200km lehet benne, az alkatrészek kezdenének összekopni rajta.
Nekem is a Helix tetszett a legjobban, élőben nagyon jól néz ki. Viszont a fekete elég kényes szín, az picit vissza tart.
Mostanában a B4 kezd egyre jobban tetszeni. Megtetszene az erdőben való csapatás, talán picit többet bír mint a Helix. A B4-gyel talán le is merészkednék a földútról.
Viszont a mérleg másik oldalán meg ott van, hogy a barátomnak is cross bringája van, nem tudna velem jönni a keményebb terepre. Magamtól meg nem fogok erdőben turista ösvényeken veretni.182cm-hez az Krossból az L-es, Helixből meg 56-os a jó méret?
[ Szerkesztve ]
-
Moric
aktív tag
válasz deicide #12043 üzenetére
Cserélhető, figyelni kell az osztókörre.
A Shimano 53/39 jellemzően 130-as osztókörrel rendelkezik az 50/34 meg 110-essel.
Lehet találni 53-39-es lánckereket 110-es osztókörrel is, csak elég ritka.175-ös hajtókart e-bayen biztos kapsz, én is ott vettem egyet nagyon kedvező áron.
-
Moric
aktív tag
Tárcsafék ügyben én is kérném a segítségeteket.
A mostani bowdenes 160-as. Nem vagyok maradéktalanul elégedett a fékhatással. Megállni meg lehet vele. Hosszabb meredek lejtőnél ott érzem, hogy kevés.
Sajnos hidraulikásra nem tudom lecserélni, nagyon sokba lenne, mindent kicserélni.
Arra gondoltam, hogy feltennék egy nagyobb tárcsát, akár 200-ast is. Láttam vannak adapterek amik 160-asból 200-ast csinálnak.
Mire kell figyelni egy ilyen adapteres átalakításnál?
Kell még valamit módsítani hozzá vagy elég csak az adapter?A másik amire gondoltam, hogy most csak az egyik oldalon van fékdugattyú. Létezik bowdenesből olyan ahol mindkét oldalon van dugattyú?
-
Moric
aktív tag
válasz Runner_fxr #12987 üzenetére
Szerintem a létező leggagyibb, Tektro Lyra.
-
Moric
aktív tag
válasz Runner_fxr #12991 üzenetére
Néztem most a bringát. Azt hiszem marad a 180-as.
200-as nem biztos, hogy elférne. A mostani 160-as teteje 1-1.5mm-re van a villa belső szárától.
Elvileg a villában van kialakítva hely nagyobb tárcsának is. Én úgy nézem, hogy felfelé ahogy tart össze a villa már kevés lesz a hely.
Szereznem kell egy 200-as tárcsát próbának. -
Moric
aktív tag
Nekem van mechanikus tárcsafékem. A beállítás pillanatában világos volt számomra, hogy ez nem a legsikeresebb konstrukció.
Kérdeztem is kb. egy hete, hogy létezik-e használhatóbb konstrukció mechanikus vonalon. Gondolom mechanikusnál bonyolult lenne két dugattyús rendszert összehozni. Esetleg egy úszónyerges megoldás még játszhatna. Az nem túl bonyolult és önállító is lenne. Most kénytelen vagyok egy plusz kulcsot betenni a pótgumi mellé, féket állítani.Versenyen nem megoldás, hogy néhány kilométerenként megállunk féket állítani, ezek szerint nem oda való.
Én jöttem már le esőben hegyről, a felnifékem fele elkopott 5km alatt. Barátomnak a karbon felnijén a fék 98% elfogyott és még fékhatása se volt. El is esett, sajnos.A mindennapokra hátrányaival együtt is jobbnak tartok egy mechanikus tárcsaféket egy felnifékkel szemben. Esőben sokáig jobb a fékezhetősége, nem koptatja a drága karbon kereket. Egy tárcsát fékbetéttel kapok annyiért, mint karbonhoz fékpofákat. Tavaly egy tél alatt fogyasztottam 5 garnitúra fékpofát és 1 pár alumínium felnit.
-
Moric
aktív tag
Beszélgettem ma haverokkal és kitalálták, hogy induljunk el egy maratonon. Én meg gyorsan rávágtam, hogy menjünk. Közösen a Duna maraton mellett maradtunk, mert az időben mindenkinek megfelel.
A gondok itt kezdődnek. Nekem tapasztalatom aszfaltúton kívül semmi, olyan bringám sincs amivel azt el lehetne hagyni. Szeretnék venni egy olyan gépet amivel nyugodt szívvel nekivághatok a maratonnak.Nem sokat fogom használni így nem szándékozom csúcsversenygép beszerzését. Alu vázban és Deore, Slx, szintben gondolkodnék. Teleszkópról elképzelésem sincs, nulla ismeretem van róluk.
Mondjuk egy ilyen Cube tetszene, mert tetszik a színvilága a márkának.
Elsősorban használtakat néznék olyan 160-170 ezer környékén.
Javaslatok, vélemények? -
Moric
aktív tag
válasz ---Lasali--- #14598 üzenetére
Azt még én se tudom hol fogok ilyet találni használtban, főleg a megadott ársávban.
Itthon nem is, talán olaszban vagy németből esetleg. Az egyik barátom decemberi készletkisöprésnél németből hozott magának bringát félár alatt.Ez sokkal rosszabb?
Nem ragaszkodom a Cube-hoz ez csak amolyan első találat. -
Moric
aktív tag
válasz ---Lasali--- #14607 üzenetére
Nem feltétlenül hátrány ha valami egyszerűbb szerkezet. Nem értek hozzá, ha túl sok az állítási lehetőség, az engem csak összezavar, behangolni nem tudnám.
Nézegettem hirdetéseket az egyik bringás oldalon. Ezek közül érdemes valamelyikkel foglalkoznom?
Cannondale
Cube
Rockrider
GiantEzek olyan árban vannak, ha egy-egy alkatrész nagyon lepusztult vagy gyenge rajta azt tudom cserélni, elbírja a büdzsé.
-
Moric
aktív tag
válasz Runner_fxr #14619 üzenetére
Igen, láttam.
A hátsó rugóstag miatt nem maradt meg a szűrésemben. Egyenlőre nekem az egy plusz dolog amire figyelnem kell. Szeretnék hidraulikus tárcsaféket is. Új kerékkel, fékkel már sokba lenne nekem. -
Moric
aktív tag
válasz ---Lasali--- #14630 üzenetére
Mikor olvastam az volt a benyomásom, hogy ezen aztán van minden. Nem túl egységes a felszerelése.
A következő meg az, miért kell 4500km alatt kereket cserélni?Nem tudom milyen környéken lakik, aszfaltra én biztos cseréltem volna a bütykös gumit simára, ha terepen nem használta.
-
Moric
aktív tag
Ehhez az öreg mtb-hez mit szóltok?
Nekem tetszik, így képről. -
Moric
aktív tag
Nem mai darab, Látszik, hogy használták, van rajta néhány karc, lakksérülés. Nekem ez csak jó, mert kevésbé fogom félteni csapatás közben.
A legnagyobb baja, hogy a teló Lock funkciója teljesen hiányzik illetve nem működik. Ezt idővel szeretném megjavíttatni, ha lehet.
Itthon lehet kapni a Bomber teleszkóhoz alkatrészeket?
Illetve kihez érdemes elvinnem aki meg tudná javítani?Megyek is vele egy ismerkedős kört.
-
Moric
aktív tag
válasz Runner_fxr #14855 üzenetére
Kösz, hogy foglalkoztál vele!
A mx pro sl van benne. Kár hogy a választója nem működik, biztos állandóan kapcsolgatnám.Megvolt az ismerkedő körünk. Még tanulnom kell a meredek emelkedő legkönnyebb áttétel viszonyát. Sikerült dobnom egy hátast. Feküdtem a földön mint a büdös bogár, a kerékpár meg az ég felé nézett.
Szerintem a teleszkópon még állítani kell, mert 5 cm-et se mozgott.
Hazaérve nekiálltam megtisztítani. Szét kell szednem csavarjaira, mert ősdzsuva van mindenhol. Be kell áztatnom brigéciolba, hogy újra szép tiszta legyen minden.
Gondolom az utolsó években már csak használták nem foglalkoztak vele, majd leállították úgy ahogy volt. Az víz, olaj, sár, por így együtt megtette a hatását. -
Moric
aktív tag
válasz szjoci #14859 üzenetére
Kösz! Remélem tényleg sokat fogok vele tekerni.
Runner_fxr
Olvastam a linken a leírását. Nekem olyan 2.75bar-ra kellene fújnom.
Ezt tudom normál bringa pumpával fújni vagy spéci telópumpa kell hozzá?A lánc, sor új. A lánctányér az még eredeti, de még van benne jócskán, nem látszik nagyon kopottnak.
Olaszban, ahonnét hozták, az ilyen bringát már kidobják, nem foglalkoznak vele. Ezt is egy fészerből vagy ócskástól vehették. Felújították, kipofozták, eladták.
A nem szem előtt lévő helyeken látszik a hosszú állás nyoma. Pl., a lánc átdobó belső felét fogkefével kicsit megpucoltam és már is látszott a krómozott felület. A fékpor be van ülve a fék belső felére. Azt is megtörölgettem és már is szép ezüst színű lett.
Látszik rajta, hogy vigyáztak rá, 6 éves biztos van, ehhez képest alig van rajta karc.
Nekem a két éves bringámon sajnos több festékleverődés van mint ezen. -
Moric
aktív tag
Minden elismerésem a montisoknak. Alig bírtam 28-cal menni. Földúton, fűben mentem, de nem gondoltam, hogy ekkora tempónál már kiköpöm a tüdőmet. Országútival kb. 35-nél kezdek el ennyire fújtatni.
Vannak itt olyanok, akik szoktak a Pilisben vagy a Budai hegységben csavarogni?
Tudtok jó útvonalakat itt azt lekövetném.
Valahol láttam egy tekerést, ami Pomázról ment Dobogóköre, onnét át Pilisszántó fölé, majd vissza Pomázra, mindezt földúton.
Egy ilyen túrához szívesen csatlakoznék alkalom adtán. -
Moric
aktív tag
Hegyi túrákhoz keresek hátizsákot, amiben elfér víz, elemózsia, néhány szerszám, pótgumi, elektronikai kütyük.
Elsőre a Deuter Race hátizsákba futottam bele. Ez elég egy 6-8 órás túrához?Kinek milyen hátzsák vált be erdei kerékpáros csapatáshoz?
-
Moric
aktív tag
válasz szjoci #14989 üzenetére
Nem tudom menyire elég a 10l. Túl nagyot sem szeretnék, mert nyáron úgy is izzasztó.
Sok cuccot nem szeretnék vinni, csak a legszükségesebbeket. Az erdőben más lerobbanni, mint az országúton. Aszfaltozott úton, még a legelhagyatottabban is, járkálnak. Egy erdei ösvényen lehet napokig nem jár senki. Nem lenne jó az erdőben ragadni egy műszaki hiba miatt. Sokszor még a telefon se működik térerő híján.lorcsi
A Rose oldalán láttam. Gondolom itthon is lehet kapni.Még ezeket néztem:
Ergon az most akciós a Rosenál
Camelbak jó feltűnő színben is van. -
Moric
aktív tag
Aktuális legyen,
tegnap az ajtó elől ellopták a bringás cipőmet.Találkoztatok mostanában bringás cipő akcióval? Nagyon nem terveztem cipő vásárlást mostanában.
-
-
Moric
aktív tag
Vettem arcmaszkot, hogy majd hidegben milyen jó lesz.
Nekem nagyon nem jött be. Orron át lélegezve tökéletes. Lejtőzésnél is nagyon jó, nem fázik az arc még nagyobb sebességnél sem.Nem fogom annyit használni mint terveztem, így lett két ilyen arcmaszkom (bontatlan csomagolásban), ha kellene valakinek privátban megtalál.
-
Moric
aktív tag
MTB gumi választásban kérném a segítségetek.
Elsősorban földútra keresek egy jó gumit. Az erdei turista utak milyen gumit igényelnek?
Nagyon puha nem lehet, mert az erdőig el kell jutnom aszfalt úton, ami olyan 30km alkalmanként.Ezeket néztem:
Michelin
Wtb
ContinentalSúly azért számít, nem szeretnék 1kg gumiköpenyt.
-
Moric
aktív tag
A race-king volt ami először megtetszet. Országútin nekem bevált a Conti. Jól bírják és defektet is csak egyszer kaptam az én hibából.
A teszteknél mindenki azt írja, hogy hajlamos a race-king a defektere, főleg az oldalfala gyenge. Ott kivágja valami azt még a slime se fogja meg.A race-king az kemény száraz talajra való ezt írják is. Sajnos az erdőben mindig bele lehet futni saras részbe. Sárra más minta kell. Esetleg vegyek jó nagy mintás, puha gumit, amit fájó szível koptatnék aszfalton?
Milyen jó, hogy ekkora a választék!Az a gondom, hogy szeretnék könnyű kereket, hogy tudjak haladni. A könnyű gumik általában kevés defektvédelemmel rendelkeznek. Bele öntöm a defektgátló folyadékot akkor meg már súlyban ott vagyok mintha vettem volna egy erős gumit amibe nem kell lötty.
-
Moric
aktív tag
Azt hiszem Schwalbe Racing Ralph EVO lesz, ha le nem beszéltek róla.
Erről is azt olvastam, hogy nem túl erős az oldalfal védelme. Döngölt földúton talán kisebb az oldalszúrás esélye, meglátom. -
Moric
aktív tag
Megjöttek a Schwalbe Racing Ralph EVO gumik. Lehet megjárom velük. Azt nem néztem, hogy a mostaniban 2" gumik vannak és nem sok hely maradt alul a láncvillánál, az újak meg 2.25"-ak. Reménykedem, hogy a ráírtnál valójában keskenyebbek, mint azt többen állítják.
Szétkaptam a bringát az utolsó csavarig. Döbbenetes, hogy a két kerék legnehezebb, utána jön a villa, majd a váz.
-
Moric
aktív tag
Ismét a segítségeteket kérném.
Milyen fékbetétet vegyek az elkopott helyére?
Most kinézetre ilyen van benne. -
Moric
aktív tag
válasz ---Lasali--- #15977 üzenetére
Rendben, rendeljek egy fémes és egy műgyantás fékbetétet?
Állítólag tárcsához választunk fékbetétet, az első tárcsa márkáját megtaláltam, de a hátsóét nem.
-
Moric
aktív tag
Nekem tűnik furcsának, hogy egy hajtás 1000km-eket bír?
Rendben, hogy fogyasztói társadalom, meg minden, de azért ez kicsit meredek.Ezek szerint aki kicsit komolyabban bringázik az 2 hetente vehet hajtást?
Én a versenyző ismerőseimnél nem láttam raklapszám láncokat, racsnikat. Akinek 1000km-t nem bír ki a hajtás ott komoly gondok vannak. Szerintem gyenge minőségű hamisítvány lehet a dolog mögött. -
Moric
aktív tag
A segítségeteket kérném külső gumi választásban.
Van egy 26" mtb-t amin Michelin Country Dry gumi volt.
Legtöbbet a Pilisben mentem vele, de nem voltam maradéktalanul elégedett. Sokszor elkapart emelkedőn és a Pilis köves útjain is bizonytalannak éreztem.
A Country Dry helyet milyen gumit javasoltok a Pilisbe?Sajnos a Pilisben majdnem az összes úttípus megtalálható. A legrosszabb a legyalult sziklatalajra szór kisebb nagyobb kövek.
Nem hátrány ha bírja az aszfaltot is, a Pilisig el kell jutnom.
Túrázgatom, így a defektállóság nekem fontosabb mint a súly.