Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Tothgera30

    Ármester

    válasz fpeter07 #73293 üzenetére

    "...Különbség a sebességeknél van bennük..." Végül rájöttem mire gondolsz, de azért ilyet nem írnék. Tekintve hogy ezek évről-évre változnak, ahogy anno még XT-XTR között is nagy szakadék volt, ami mára eltűnt. Az meg hogy egy Deore váltókar - XT hátsó váltó különbséget is észrevenni, az már tuti. Akkor mit szóljak a 2x11-es M8000-es XT-mel? Vagy az ugyan ilyen számokkal rendelkező Ultegra-mal?

    "...XT feszesebben tartja a láncot, egyébként a feladatát mindegyik elvégzi..." Mert az XX, X0 már nem? Deore szinttől Shadow, és Shadow Plus van, ennyi előnye lenne. A feszességet pedig a hátsó váltóban lévő rugó határozza meg.

    Tehát mielőtt félrevezetnénk az érdeklődő bringakedvelőt, rugós villákban pusztán acélrugó végzi a csillapítást, ez elég elavult technika, mint mondjuk gépjárműveknél a laprugó. Viszont itt pár cm-et beül, ami nem nevezhető komoly csillapításnak. Tömegük nehéz, általában csavarodnak, szervizelni sem igazán érdemes olcsóbb társaikat, és itt megragadtam a lényeget. Áruk igen kedvező. Ezek szöges ellentéte a levegős teleszkóp, ahol nem olyan könnyen csavarodik, nem csak gyorszáras, de átütőtengelyes verzióban is kapható, mozgásuk olajjal és levegővel csillapított, egész kis tömeg alatt is megindulnak, már kisebb kátyúkat is szépen kimozogják.

    Váltók, vagy váltórendszerek terén fura dolgot fogok mondani. De lényeges tényező a váltókar, tehát egy alap szintű váltókarral, de egy felső kategóriás hátsó, vagy első váltóval olyan mint ha az egész rendszer belépő szintű lenne. Itt nézni kell a karok húzásának mértékét, csapágyazást, és olyan funkciókat, mint Deore szériában az egy mozdulattal több fokozatot átváltó mechanizmust. Ezt XTR esetében (okoskáknak XT is), felfelé dupla váltást.

    "A pokol nem hely, hanem állapot"

Új hozzászólás Aktív témák