Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Csokicsibesz #71028 üzenetére

    A kopottságot magad is láthatod rajta, a kopó réteg egy fémlemezen van, így néz ki egy új betét: [link]
    Ha ettől jóval vékonyabb a betéten a fékező felület akkor nem lett kicserélve a betéted. Nyikorgás ettől csak akkor lehet ha már teljesen elkopott és fém a fémmel érintkezik, ekkora hibát csak nem követtek el, mert ez a féktárcsáidba is kerülhet. Nyikorgás lehet attól is, hogy a betéted és a tárcsád nem kedvelik egymást, vannak olyan párosítások amik nyikoroghatnak. Ezt másik fajta betéttel vagy tárcsával lehet orvosolni. Lehet szennyeződés is a tárcsán és betéten, ez is okozhat nyikorgást, bár ez esetben a fékerő is gyenge lesz. Zsírtalanítani kell a tárcsát, erre a legjobb a gyógyszertári 70%-os alkohol. A betétet is meg lehet kicsit tisztítani egy csiszoló papíron, de ehhez ki kell venni. Sajnos legtöbb esetben a betét tönkremegy ha valamilyen kenőanyag éri, néha segít ha a felülete meg lesz csiszolva. Azt is érdemes megnézni, hogy nincs e olajszivárgás a féken valahol. Előfordul, hogy a féknyeregben belül a dugattyú mellett is kiereszt egy kis olajat, főleg légtelenítés után. Én is jártam már úgy, hogy tökéletesen letisztítottam a féknyerget az olajfeltöltés után, a művelet idejére a betéteket is kivettem, de miután visszatettem a betéteket, a dugattyú mellett kieresztett egy kis olajat és tönkretette a betéteket. Érdekes módon, ez csak egy egyszeri szivárgás, betét csere után már nem eresztett.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák