- Amazon Prime Video
- pfSense - Avagy az okosított házirouter
- Rejtett díjak, nehéz lemondás: az USA pereli az Adobe-ot
- MinDig TV
- Aliexpress tapasztalatok
- Az USA tisztifőorvosa figyelmeztető címkét ragasztana a közösségi médiára
- Ubiquiti hálózati eszközök
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Facebook és Messenger
- Milyen routert?
-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
sebgutkopf
őstag
válasz
zoli03 #157183 üzenetére
Azt látom, hogy itthon valamiért a többség kimondottan nem szereti a sram fékeket.
Ennek eddig két okát véltem felfedezni. Volt a múltban még avid korszakban olyan szériák, amik híresen problémásak voltak és pár éve már sram néven is előfordultak problémásabb típusok. Az pedig gyakori attitűd, hogy egy rossz modell alapján a teljes termékpalettát értékelik, vagy minősítik a vásárlók.
A másik, amit látok, hogy nagyon más a fék érzete a sram-oknak mint a shimanoknak. Itthon a legtöbbekben az a becsípődés él, hogy a fékkart 1 cm-re egy ujjal megmozdítva a keréknek már blokkolnia kell (shimano servo wave). A sramok nem így működnek, van egy kontakt pont, ami után a fékkarral még jelentős modulációs lehetőség van a fékerő szabályozására mielőtt a kereket blokkolná. Ehhez ugyan nem kell nagy erőt kifejteni, de a kart értelem szerűen beljebb lehet húzni.A shimano-t egyébként tényleg könnyebb légteleníteni és az ásvány olajat is előnynek tartom. Egyébként van mindkét gyártótól származó fékkel szerelt bringám, így párhuzamos tapasztalatom is.
Még egy megjegyzés: a fékkarok a bringádon nagyon durván lefelé lógatva állnak. Nem tudom hol ülsz/állsz a gépen, de ilyen szöggel a csuklód biztosan nem egyenes és nem lehet jól húzni a kart, hacsak nem 2m hosszú a felső tested.