- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Disney+
- Kaliforniában sem kell okostelefon az iskolákba
- Bocsánatot kértek a globális leállást okozó szoftverhibáért
- Óriási trösztellenes botrány lenne, ha a Qualcomm megvenné az Intelt
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Gondoskodik róla az EU, hogy az Apple felnyissa a rendszereit
- AliExpress tapasztalatok
- Öt Starship után embereket küldene a Marsra Musk és a SpaceX
- Alternatív kriptopénzek, altcoinok bányászata
-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
szkink
aktív tag
válasz Hasaggymeg #129080 üzenetére
Szerintem itt elég jó árban van RK 2,2
-
Gigicuci
senior tag
válasz Hasaggymeg #129094 üzenetére
Szia!
Köszönöm a választ.
Ez a kettő modell:
Analog 29
[link]Acid
https://speedbike.hu/cube-acid-275-es-29-ferfi-mtb-kerekpar-2018-tobb-szinbenSzerk.-hacsak nem vagy az átlagtól nagyon eltérő végtagokkal megáldott,akkor igen,neked a 23" körül kell keresgélni 29"-os kerékpárt.
Ezt hogy érted: Lehet, hogy jó lehet ehhez a mgassághoz a 21 is? Nekem elég hosszú végtagjaim vannak, a magasságomhoz képest is, így szerintem ez a 23-as egyetlen opció. Jó lenne kipróbálni egyet, de hát nem tudom hol lehetne bérelni illetve monti és monti között is vannak különbségek.
[ Szerkesztve ]
-
Gigicuci
senior tag
válasz Hasaggymeg #129106 üzenetére
A belső lábhosszom olyan 95cm-1méter. Ezt tudom
Köszi a linket, 287-ért már akkor okés szerinted?
[ Szerkesztve ]
-
Gigicuci
senior tag
válasz Hasaggymeg #129111 üzenetére
Ok, akkor rárepülök arra. Köszi!
-
tomic
addikt
válasz Hasaggymeg #129121 üzenetére
Amit talàltam az 240 körül volt.
Nyilvàn így van közte különbség de engem inkàbb az érdekelne,hogy azzal a felszereléssel megér-e annyit? Új àrral "nem tudok"mit kezdeni mert az is lehet, hogy nagyon túlàrazott. Nem értek hozzà. Úgymond első bringàm lenne
Merida mit mond a vàzra az jó kérdés. -
szabolcs.sz
tag
válasz Hasaggymeg #129121 üzenetére
cimborám 2016-ban vett egy széria gepida alboin 300-at, azzal maga alatt ment le kb. 170 kilóról 130 kiló közelébe. Nem csak bringa volt, másfél éve heti 4x edőzterem, orvosi és szakértő felügyelettel. A bringáján egy pedált kellett cserélnie, meg egy rugós nyeregcsövet merevre. Már megszolgálta az árát. ebből az egy példából túl sok következtetést azért ne vonj le, de ő is ésszel, sík vidéken, átlagos aszfaltutakon hajtotta, 2-3 órás köröket mentünk együtt. 2016 augusztusban, szezon végén 160 eft körül volt talán a kerékpár.
[ Szerkesztve ]
-
tomic
addikt
válasz Hasaggymeg #129127 üzenetére
NeEz jó hír köszönöm. Nekem pont egy ilyen kell amivel utcàn tudok menni Sajna nem tudom milyen az amit 29-nek hívtok.
Mérettàblàzatot kerestem de nem igazán tudok rajta eligazodni mivel a két méret között vagyok. -
flash-
veterán
válasz Hasaggymeg #129130 üzenetére
naja meglehet..
hát jól fent vannak az árakösszel a reaciton pro volt 270 körül...
-
ZolkoW
őstag
válasz Hasaggymeg #129137 üzenetére
Tudtam, hogy meg lesz jegyezve, de ez max akkor lesz takarítva, ha valami a működés rovására megy ;-)
Még az is csoda, hogy nem vágtam ki évekkel ezelőtt a 'csába, miután feltekerte magát a papuccsal együtt
Szóval képzelhetitek, hogy milyen lelkiállapotban szereltem le Az alul látható lemezek szerintem már egyengetve lettek ilyenek, csúnyábbra emlékszem.. de az alsó görgőt tartó csavar is félig kifordult a lemezből, nem láttam értelmét a további próbálkozásnak. Csak azért volt eltéve, mert vártam valami csodára, aztán pár napja jutott csak eszembe, hogy ez a másik is dögrováson van, de pont a másik felével van baj.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Myers
senior tag
válasz Hasaggymeg #129137 üzenetére
Tesztnap:
Már akartam kérdezni, hogy a bringaexpó halott? Akkor ezek szerint ez lesz helyette.
Mondjuk érdekes, hogy több cég is 2018-as modelleket ír. Ami engem nem zavar, de lehet, hogy a 2018-as szöveget másolták be.http://www.muszaj.hu/
-
tomic
addikt
válasz Hasaggymeg #129130 üzenetére
Oké, köszönöm a segítséget.
-
ZolkoW
őstag
válasz Hasaggymeg #129139 üzenetére
Ennek gyárilag egyben van a váltótartó füle a lemezpapuccsal, és volt egy sárosabb maraton, ahol annyit vettem észre, hogy recsegés, majd megáll a pedál ;-)
Valahol van fotó a papucsról is már otthon fényképezve, nem szép látvány. Megjavíttattam (a váz új árába került nagjyából a javítás ) , és azóta cserélhető füles. Valamint azóta nem vettem olyat, amin nem cserélhető a váltótartó fül Mondjuk jó kérdés, mi történne a mostanival ilyen esetben, mert annak ránézésre elég masszív a füle, hiába cserélhető, lehet, hogy vinné magával ugyanúgy a háromszöget.
Ja, a javítás is azért került enniybe, mert a teljes háromszög lényegében cserélve lett valamilyen márkás csövekre, és új szinterezés is benne volt. Vagy vehettem volna újan ugyanilyet, és megint használtam volna, amíg nem történik hasonló baleset, ami valljuk be, elég ritkának mondható.
Most azért választanám az új vázat, mert eggyel kisebb méretet vennék. Csak akkor nem volt ám elárasztva a használtpiac sem, meg a boltok sem 29-es vázakkal Most is van az apróban 50-ért olyan boostos aluváz, amit simán vinnék, menne bele a 27x2,8-as gumma, meg a merevvillaJa, és még annyit, hogy igazából nem tudom, mit kapott be a váltó, feltételezem, hogy kavicsot, vagy ágat, de mire feltűnt, hogy a békés tekerésem megakasztotta valami, már késő volt.
[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
szkink
aktív tag
válasz Hasaggymeg #129104 üzenetére
Nincs mit
(#129144) Hasaggymeg : Hát elég k@ki volt,sajnos felmentem megnézni.A tesztnap a nézelődésre is alkalmas,vagy inkább a tesztre van kihegyezve,tavaly sokan voltak?
-
robee19
tag
válasz Hasaggymeg #129144 üzenetére
Mondanom sem kell Decathlon
Egyébként tegnapelőtt tényleg elérte a hátam, csak nem a falat, hanem a földet. Álltó helyemben olyat taknyáltam, hogy az csak naIvana: Nem vágom ezt a tengely témát. Lehet tőlem nyugodtan gyorszáras, de az berakható a sima tengelyes villába? Vagy kell valami átalakító? Jelen pillanatban menetes racsnis kerék van, de folyamatosan ferdül a tengely. Azt olvastam, hogy a kazettás rendszer sokkal merevebb, azért gondoltam, hogy cserélném. Azon is gondolkodom, hogy visszaviszem megint gariztatni, mert a fék is lemarta a festéket a kerék pereméről, ez zavar a legjobban. Legutóbb tengelyferdülés miatt cserélték a komplett hátsó kereket[ Szerkesztve ]
-
Gigicuci
senior tag
válasz Hasaggymeg #129159 üzenetére
Lenne még egy amatőr kérdésem, de hátha tudsz segíteni a véleményeddel.
Szóval eddig két cross trekkingem volt egy alulméretezett (19-es) és egy elvileg jónak tűnő XL. Mégis ha oldalról megnéztem mindkettőt, akkor az ülés sokkal magasabban volt mint a kormány, ezért nagy mértékben vállból kellett magam tartani, amitől aztán égett rendesen egy 10 km után. A most kinézett 23-as MTB-nél, ez a magasságkülönbség sokkal normálisabbnak tűnik, ebből is látható talán, hogy jó lesz a méret?
-
#68216320
törölt tag
válasz Hasaggymeg #129121 üzenetére
És súlyos (100kg) zsoké alá?
-
Gigicuci
senior tag
válasz Hasaggymeg #129163 üzenetére
Köszönöm, ez fontos infó volt. A k2-ben van 21 es 23 as vaz is, ultem mindkettőn. Nagyon hasonlóak de a 23 is nagyon kényelmesnek tűnt és ott nem magasodott anyira a kormany fole a nyereg. Azert bizonytalankodtam csak mert a magassagom alapjan pont valtomeret vagyok, de nagyon hosszu labam, kezem van. Jo talan nem lovok melle a 23-al.
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #129186 üzenetére
Ja, hogy gyárilag dundi volt? Azt hittem eddig mindíg slickel nyomtad . Haverom is most váltott 1.95-ről 2.2-re, ráadásul trail king-re, kész traktor lett a bringa . Nekem meg a gyors mintázat lesz újdonság, kissé félek is tőle, hogy terepen nem lesz elég harapós a Rekon.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
6030D
Ármester
válasz Hasaggymeg #129186 üzenetére
Hát akkor nem is azt kaptad, ami az oldalon van (Performance=hajtogatós), meg úgy nem is jó az ár.
Te jöttél most a 2-esen mellettem?
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
X2N
senior tag
válasz Hasaggymeg #129200 üzenetére
Saját hülyeségem, próbálgattunk pár kisebb ugratót, eleinte szépen lassan, aztán amikor indultunk még gondoltam megyek egyet csak hátitáskával, túl magasra dobott az ugrató mert gyorsabban mentem a kelleténél és első kerékre érkezve átestem a kormányon, földet érve bevágtam a vállam. Ha belegondolok semmi exrémet nem kell csinálni simán el lehet törni 1 csontot, ismerősöm futás közben! törte el a bokáját.
[ Szerkesztve ]
-
eddie1978
aktív tag
válasz Hasaggymeg #129219 üzenetére
Küllő feszesség mérő.
-
Dilikutya
félisten
válasz Hasaggymeg #129109 üzenetére
Azért a racionalitások talaján is szeretnék megmaradni, és most nem akarok 200+ ezret bringára költeni. De bringa meg kell, mert ami van, az öreg már, rohad belül az acélváz, és komplett fék és váltócsere kéne, amibe még bele se gondoltam, mibe kerülne, de valószínűleg már átgondolandó lenne.
Ha már Decathlon, ez pl. milyen, csak hogy nagyjából be tudjam lőni, egyáltalán, ezek a B'Twin bringák milyenek?
Más, off, csak már rég meg akartam kérdezni valahol: a stroboszkóp mint világítás mennyire szabályos? Tele vannak az utak IQ bajnok villogókkal. Egyrészt bassza a szembejövő szemét, másrészt nehezen tudom elképzelni, hogy sötétben vagy bármikor hatékony világítást jelent.
Ugyanakkor a lámpa fényerejére van valami megkötés? Már egy 10 ezer alatti lámpa is elég szépen világít, szoktak is érte morogni, ha max fényerőn van, bár azt konkrétan leszarom, mert lakott területen alapra kapcsolom, lakott területen kívül meg töksötétben nem fogok vakon botorkálni, pláne hogy a morgolódók felét nem is látnám gyenge lámpával csak az utolsó pillanatban, iszonyat sok kivilágítatlan barom kóborol az utakon két keréken. Autósokat nem nagyon zavarhatja, a legtöbb helyen messze (~5-6m + még 3 a mellettem haladó sáv, szóval a szembejövőknek azért aligha ég ki a szeme) van a kerékpárút a főúttól, ahol járok, és fák, bokrok is vannak.
[ Szerkesztve ]
Nem vagyok perverz, csak haladok a korral. (Még mindig: Rock&roll feeling baby, rock&roll feeling.....)
-
szkink
aktív tag
válasz Hasaggymeg #129159 üzenetére
Köszi az infót a tesztnapról,már nyomják a fészen is,a leírások alapján jónak tűnik,na majd kiderül.Gumi ügyben egyet kell értsek 6030D-vel én is azt hittem hogy hajtogatós (és úgy jó ár) sorry.
-
6030D
Ármester
válasz Hasaggymeg #129225 üzenetére
Gumi: más az anyaga is elvileg és könnyebb (tudom, nem érdekel). Na de használd csak, reméljük beválik.
Minden rendben, térden van harci seb, vádli húzódott, meg az új gatya szakadt. Örülök, hogy nem 20-30 ezres gatyában tekerek. Ja, meg elgurult a Rockbros kupak a markolatdugóból, azt vissza kell rakni.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz Hasaggymeg #129231 üzenetére
A vassal, szerencsére.
(#129229) Hasaggymeg: nekem működik.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
szkink
aktív tag
válasz Hasaggymeg #129225 üzenetére
Elfogadható álláspont talán az előnyökről még annyit,hogy nekem könnyebb volt a szerelése.
6030D: Esni is meg kell tanulni még jó hogy a vassal voltál.
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #129248 üzenetére
Ezaz ni. Egyrészt nagyon olcsó, másrészt tetszik ez a minimál dizájn, nincs agyonpakolva apró sokszínű felirattal, meg szép magas a felni. Igaz nem tyúkbeles, de asszem az már el lett döntve, hogy nekem nincs szükségem rá. Az 1200 gramm a gyártó oldalán ijesztő, de a webshopokban kevesebbet ír, aztán nem tom melyik igaz. Ma le kell menjek lemérjem a jelenlegi kerekem súlyát, az új kerék ha nem pillekönnyű az nem zavar, de azért nehezebb ne legyen mint a régi.
szerk: bikediscount link. Jól látom, hogy 24mm a belső szélessége?[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Dilikutya
félisten
válasz Hasaggymeg #129227 üzenetére
Ez milyen jószág volt? Csepel bringák milyenek amúgy mostanság? Használttal nem nagyon akarok bajlódni, macerás, értem, hogy ugyanannyiért lehet jobbat is, de ki kell fogni.
Nem vagyok perverz, csak haladok a korral. (Még mindig: Rock&roll feeling baby, rock&roll feeling.....)
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #129261 üzenetére
Ott van középen:
18kg az össztömeg, de le lehet csatlakoztatni a motort és az akkut is, akkor kb normál monti súlyban van.
[ Szerkesztve ]
-
bandi0000
nagyúr
válasz Hasaggymeg #129264 üzenetére
itt van pár kép, remélem segít, nem egy nagy értékű bicaj, szal sokat nem akarok rá költeni, de ha hetente 1-2 szer tekerek pár kilómétert akkor jó lenne kényelmesen megtenni
Xbox One: bandymnc
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #129264 üzenetére
Már ez is megnyugtató, de megmértem az én kerékszettemet. Tárcsa és gyorszár nélkül, felniszalaggal a hátsó 1350 gramm, az első 1150, 2500 gramm együtt . Így elméletileg a legolcsóbb Deore kerekekkel is 300 grammot spórolnék, XT agyas szettel meg fél kilót. Bár nem tudom mennyi igaz a súly adatokból amit a websopok írnak, mert ahány annyifélét ír, a gyártók weboldalán meg szintén más adat van. De ha minden igaz nem lesz nehéz a bringa súlyát bőven 13kg alá levinni
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #129287 üzenetére
Nem tom, meglátjuk, még meggyőzhető vagyok, főleg ha valaki linkel nekem filléres kiütő-húzó szerszámot, meg ha az ipari-párti topiklakók összedobják nekem azt a 100 eurót amivel többe kerül egy iparis kerékszett, hogy tudjam megvenni és már tavasszal suhanhassak...
Conti belsőkkel nemrég a haverom is copott, ami gyárilag benne volt, a szelepnél 5km után megadta magát, vett újat, beletette és kb 15km után az is szétment szintén a szelep mellett... a harmadik már jó volt . Engem a Schwalbe belsők szelepje zavar, 1 rövid kör után már korrodálódik és rácuppanós pumpával képtelenség felfújni. No de ennyi baj legyen, a méregdrága csavarós pumpával már műkszik és legalább egyéb gond nincs vele
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
#68216320
törölt tag
válasz Hasaggymeg #129327 üzenetére
Köszönöm szépen, ez nagyon korrekt és érthető magyarázat volt.
Egyszerűen nem találtam a neten magyarázatot gyorsan erre.Más:
Sajnos úgy néz ki problémába ütközik a régi hátsó kerekem rendbetétele, mert tárcsafékes (6 csavaros) az agy, de menetes racsnival van szerelve, 7 sebességes. Namost nem lehet leszedni a racsnit, mivel ki lett szedve már a felniből és a küllők egy része is el van vágva, újat a racsnitól pedig nem lehet befűzni. Levenni csak az agy befogásával lehetne már, de akkor az sérül, cserélni kellene. Viszont nem találok menetes hátsó agyat, ami 6 csavaros tárcsát fogad. Tudsz ilyet? Az eredeti valami fekete shimano, de nem tudok modellszámot.Ha új, kazettás megoldásban gondolkodom (igazából nem is bánnám az áttételek miatt) akkor az érintené a váltókarokat, fogaskoszorút, agyat és talán a váltót is.
Egyáltalán egy 7 sebességes menetes agy helyére elférne egy 8-9 sebességes agy? Az eredeti Shimano Altus hátsó váltót is cserélni kellene, vagy az maradhatna csak a Shimano Altus M310 váltókart kellene másikra cserélni? Most az anyagi vonzattól tekintsünk el, rendbe akarom tenni a bringát mindenképpen.
-
ZolkoW
őstag
válasz Hasaggymeg #129336 üzenetére
most,hogy írod, a 135-öt sem árt ellenőrizni, bár tárcsásban asszem nem volt ennél keskenyebb.
a "könnyű" kerék témára, mert ma gumit szereltem, és akkora szívem van,hogy leszereltem minden francot,csak hogy egy súlyadattal szolgáljak: nos,a NEHÉZ hátsó kerekem 1267 g. de legalább tudom,hogy nem csak érzésre az,hanem tényleg. Mavic en321 (asszem) felni,és Slx center lock agy. Hát ezért vagyok olyan lassú! főleg a görgőn.
[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
StLui
veterán
válasz Hasaggymeg #129339 üzenetére
Jó lenne, túrára még rá is veszem, ha mindig van közben valami lejtőzés, lehetőleg ugratókkal stb.. Sajnos edzeni spiningre nem volt hajlandó 2-3 próbánál többet jönni, unalmas neki.
Ez helyett, 180-as centerlock tárcsa fiam bringájára van valami jobb ötletetek? Olcsóbb, de ilyen jó, vagy ugyanennyi de jobb, vagy esetleg olcsóbb és jobb egyben ?
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
StLui
veterán
válasz Hasaggymeg #129355 üzenetére
köszi, közben néztem ebike.hu-n alig drágább, ha csak ezt az egy valamit rendelem a szállítás miatt.
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
ZolkoW
őstag
válasz Hasaggymeg #129339 üzenetére
az nem most lesz,hogy a másikat szétszedem, de az valahol 1800g körül van /szett, és 45 volt használtan, új ára 60 környéke kintről, az nem olyan rossz szerintem, és tényleg észrevehetően könnyebb.
a hibrid váltómra visszatérve: nos igen..kicsit erős kompromisszumnak tűnik,hogy a két legkisebb kerékre nem tudok váltani, mert a régimódi kanálnak máshol van a felső görgője, és beleér a váltótestbe. fordítva működne, mindegy, erre a kis időre már elmegy így.
[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
StLui
veterán
válasz Hasaggymeg #129373 üzenetére
Ma én felülre felvettem egy Kipsta hosszú ujjú aláöltözetet, és egy régebbi bolyhos vastagabb síeléshez vett aláöltözetet. Ezekre egy protektoring, és arra egy póló na a két aláöltözet rendesen vizes lett, kocsinál örültem, hogy van csere pólóm.
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
StLui
veterán
válasz Hasaggymeg #129376 üzenetére
3060D
Amúgy én is abba kapaszkodok lefelé, majrévasJa igen kisebb, 180-as, elől 203
[ Szerkesztve ]
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
ivanicsm.93
tag
válasz Hasaggymeg #129422 üzenetére
Aaajha, ez a Cube nem semmi!
Hervises KTM-et miért nem ajánlod?Most nagyon elgondolkodtam a Cube-on, árban alig van különbség a KTM-hez képest. A kettő közül szerinted melyiket lenne érdemes választani, Aim Pro 2018 vagy Aim 2019?
Grand Canyon AL 3.0 nagyon jó lehet, de az már túl sok árban. :/
-
StLui
veterán
válasz Hasaggymeg #129488 üzenetére
...és akkor véged, az elkövetkező években a 150-200 eFt-os trekking helyett inged-gatyád elköltöd bringára, bringákra
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
StLui
veterán
válasz Hasaggymeg #129519 üzenetére
Látva a videóját, már mennék is vissza a Yoko-ra hogy megugorjam amit nem mertem
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
Ferdzsoo
addikt
válasz Hasaggymeg #129532 üzenetére
Eléggé jól beletaláltál a kérdéskörbe, pontosan a jelenlegi cross bringámat szeretném leváltani egy !more fun! bringára amit elvihetek terepre is. Mert a crossal városba frankó vagy, de a terep felejtős. Ez meg itt lenne használtan egy olyan új árában aminél jelentősen magasabb felszereltségi szintet kapok a pénzért.
Egy 10 éves dema full alivio szettes cross bringát cserélnék."It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
ivana
Ármester
válasz Hasaggymeg #129533 üzenetére
Láncolajat kapott, nem hinném, hogy azzal lenne baj. Ebben nincs tömítés, elég alsó kategóriás cucc a 200gs szetthez tartozó agy volt. (A régebbi tricolor 600-amban van.) Felrakás után nem volt ilyen gáz, csak miután meghúztam. Mondjuk belegondolva bezsíroztam a felfekvési felületet az lehet lassítja a mozgást és azért van. Nem akad be teljesen, csak kicsit nagyobb erő szükséges.
Lehet az lesz a vége, hogy reszelek 21-es dugókulcsból szerszámot és szétkapom, mert amúgy nagyon egybe van az agy.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #129532 üzenetére
Persze, ezzel én is tisztában vagyok. De ez most itt összetettebb kérdés, mert azért az E-MTB és az analóg MTB nem pont ugyan az. E-MTB-nál több olyan szempontot is figyelembe kell venni, ami egy analógnál nem annyira szempont. Mint említettem, egy merev vázas E-MTB váza jóval merevebb mint egy hagyományos MTB váza! Nézd meg a közepét, az ott azért elég brutál, de máshol is több az anyag benne és ráadásul alu. Mentem már jó pár ilyen géppel és hidd el, hogy elég brutál merev. Olyat odaverhet a derekadnak, hogy az azért nem feltétlenül lesz jó móka. Persze nem azt mondom, hogy átlag, cross trekking szintű felhasználásra használhatatlan lenne, de mint MTB, azért erősen kompromisszumos, a magas felszereltsége ellenére is! Ha szakmailag tovább görgetem a kérdést, akkor azt is mondanám, hogy én már nem ajánlanám senkinek sem ezt a Bosch CX rendszert. Persze baromi erős, de eljárt felette az idő. 2014-ben dobta piacra a Bosch. A súlya, mérete az egyik legnagyobb, elég masszív belső ellenállása van és a tömítésére is voltak panaszok, sok embernek beázott. Ez a megoldás, hogy elöl van egy kis fogaskerék és belül meg egy 2,4-es szorzó, nem annyira vált be. 2020-ban jön a Bosch az új generációs MTB motorjával. Trekking-ben már piacra dobták az új generációt, aminek nincs belső áttétele és elfelejtették a kis fogaskereket elöl. A kis fogaskerék nagyobb terhelést ró a láncra is és a sárt is sokkal jobban összeszedte. Ha mindenképpen most szeretne valaki E-MTB-ot, akkor én inkább egy Shimano rendszer felé terelném. Sokkal jobbak ezek a MTB kategóriában. Jelentősen kisebb, könnyebb, nincs kis fogaskerék, belső ellenállása minimális, tehát kikapcsolva sokkal könnyebb tekerni. A Holowtech II-es tengelykapcsolata is jóval merevebb mint a Bosch féle ISIS, és a qfaktor is pont akkora mint egy hagyományos Shimano hajtóműnél. Sokkal jobbak a Shimano-hoz gyártott vázak is. Az egész működése sokkal természetesebb, Shimano pedelec rendszerrel tekerni sokkal inkább kerékpáros érzés mint Bosch-al. A Bosch CX ehhez képest nagyon parasztul működik, per pillanat 1 pozitív dolgot tudok róla elmondani a Shimano-val szemben, az pedig az, hogy egy kicsit erősebb, agresszívebb. Ha ez számít, akkor hajrá, de amúgy az E8000 is iszonyat erős, bőven elég és sokkal minőségibb, profibb cucc. Arról nem is beszélve, hogy mobiltelefonról frissítem a szoftverét, megnézheted az akku állapotát, töltési ciklusokat az E-tube szoftverrel, míg a Bosch-t csak szervizben tudnak frissíteni, és nem ingyen!
Visszatérve a hardtail kontra fully kérdéshez, ha rendes terepre vinné, nem feltétlenül extrém DH terepre, meg sípályára, de mondjuk egy változatos erdei terepre, akkor már laikusként is egyből otthonosabban érezné magát a fully-n. E-MTB nál ennek nincs akkora jelentősége, hogy sokat agyaljunk rajta mi legyen, mert itt a plusz rugóútból fakadó ellenállást a motor megoldja. Tehát összegezve, én XC gépből biztos, hogy hagyományost vennék. E-MTB-ból pedig össztelóst Shimano vagy esetleg Brose pedelec rendszerrel. Nem azt mondom, hogy Enduro-t kell venni 160+ rugóutakkal. Mert azért egy ilyen gépet tényleg meg kell szokni, az irányítása lehet nehézkes, szokatlan egy nem tapasztalt bringásnak, a lapos szögek miatt. De egy 120-130mm-től nem kell megijedni, simán ajánlható átlag monti használatra.
[ Szerkesztve ]
-
ZolkoW
őstag
válasz Hasaggymeg #129532 üzenetére
Az nekem tipikusan olyan pedálnak tűnik, amit előkotornak a szekrény alól, hogy valami legyen rajt, mikor kiteszik a boltban, de amivel tekerték, azt a tulaj megtartotta. Nem genyaságból, hanem amiért nem szoktak komolyabb gépeket pedállal árulni.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
athomi
veterán
válasz Hasaggymeg #129549 üzenetére
Igen, most lett volna pár dolog cserélve (lánc, sor, hajtás), szóval ha a vázat nem lehet normálisan menteni, akkor már nem éri meg foglalkozni a kerékpárral.
Köszönöm a segítséget mindenkinek!
-
Fetz
csendes tag
válasz Hasaggymeg #129565 üzenetére
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #129541 üzenetére
Pontos koordinátákat nem tudok adni, de biztos akad itt valaki akinek van egy strava linkje hozzá.
Én úgy szoktam menni arrafelé, hogy Hűvösvölgy felől érkezem, eltekerek a nagy tisztásra, HHH repülőtér. Majd onnan fel a HHH irányába, beérek az erdőbe és egyből vezet fel jobbra egy ösvény, az a Yoko. Még talán ki is van táblázva, hogy bringa pálya.sebgutkopf:Persze jó buli a használt, ha tudod is mit kell nézni egy használt bringa vásárlásánál.
A kérdés ennél bonyolultabb, mert bár az igaz, hogy egy használt bringa sokszor jelentősen jobb felszereltségű mint azonos áron egy új, de annyi buktatója is van, hogy egyértelműen nem feltétlen jobb ajánlat mint az új. Elég sok olyan emberrel találkoztam már a pályafutásom során, hogy behozta a szervizbe a frissen, használtan vásárolt bringáját, nagyon büszke volt rá, hogy ez egy szuper vétel volt, de szerette volna ha átnézem, felkészítem a szezonra. Akkor derült ki, hogy egy halom pénzt rá kell költeni, mert elég sok ponton leharcolt. Ami neki egyáltalán nem tűnt fel. Ekkor jött a fejvakarás. Olcsóbb bringáknál is jellemző, hogy olyan leharcoltakat vesznek meg emberek, hogy mire felújítod, elérheti egy alap, de új bringa árát. Csak arra éppenséggel még garancia is van. Persze lehet venni nagyon jó használt bringákat, de ehhez érteni kell hozzá.
A legjellemzőbb egyébként, hogy átverik az embereket az évjárattal, sokkal újabbnak hazudják a gépet a hirdetésben. Kerékagyak, hajtás leharcoltságát egy amatőr nem tudja megállapítani, a telók állapotáról nem is beszélve. És akkor a váz javításokról még nem is beszéltem.
Az új meg garanciális, és nincs zsákbamacska.Az a Gül baba utca és II. kerület. Jó poén, de analóg géppel nekem sem nagyon jutna eszembe a megmászása. Nem sok bringás tud oda felmenni amúgy.
Mennyire fáradok el? Hát ez attól függ, hogy használom a bringát. Ha egy rövidebb kört megyek és magas rásegítéssel, akkor elég kíméletes tud lenni. Viszont E-MTB-nál nem a kíméletesség a fő cél, hanem, hogy adott idő alatt magasabbra juss és sokkal gyorsabban mész fölfelé. Többet jössz lefelé. Mondjuk egy 1000m szint után, számottevően nem vagyok fittebb elektromossal sem, csak fele annyi idő alatt végeztem. Meg olyan helyekre is felcsörlőzöm a bringát, ahova esélyem se lenne amúgy. 1db 500-as akkuval kell azért takarékoskodni, síkon off, enyhe, közepes emelkedő eco és néhol, durvább meredeken trail vagy boost. Így azért mész 1000+ méter szintet. Ha van tartalék akkud, akkor kevésbé kell takarékoskodni, mert ezzel 2000-3000m szintet is tudsz menni, rásegítés, terepviszony függvényében. Vagy töltheted is egy pihenőnél. Ha röviden akarnék válaszolni, ugyan úgy ég a combon, pulzusom felmegy mint egy analóg géppel, de sokkal nagyobb élmény az egész. Ami még jó benne, hogy a pulzusod sokkal jobban kordában tudod tartani, mondjuk egy hosszú mászásnál mész eco-ban, érzed, hogy elszáll a pulzus, feljebb nyomod a segítséget, visszább veszel a pedálozásból, ugyan úgy haladsz tovább, de beáll a pulzus alacsonyabb szintre, majd jön a lefelé és jobban tudsz koncentrálni. Egyébként a maximum nyomatékot csak úgy tudod kiszedni a rendszerből, ha közel teljes erőddel taposod a pedált. Mivel nyomatékszenzoros, adott segítség mellett a pedálozás erejétől függően is szabályozza, hogy milyen erővel húzzon a motor. Ezzel azt érik el, hogy az érzet nem motoros lesz, hanem inkább olyan mintha te lennél erősebb. Érdemes kipróbálni. Az analóg és ebike felhasználók között sokszor azért van vita, mert egy analóg bringa felhasználó csak arra tud gondolni, hogy ebike-ot kizárólag antisportolás célból vehet egy ember. Mivel a sport részét helyetted oldja meg, te meg csak kvázi utasként utazol rajta. Itt van egy nagy tévedés. E-MTB-al a sportot nem lehet megúszni, akinek az a célja, az csalódni fog, nem is kicsit.[ Szerkesztve ]
-
Fetz
csendes tag
válasz Hasaggymeg #129575 üzenetére
Mindenkinek nagyon köszi a segítséget!
Még egy kérdésem lenne. Amit írtam is, hogy hiányzó alkatrész, sajnos csak angolul találtam meg az elnevezését: swivel cap/lid, hol és milyen néven érdemes ilyet keresni szeretett kis hazánkban, vagy valami megbízható külföldi webshopban?
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen