-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
G@ben
addikt
válasz
Hasaggymeg #128596 üzenetére
Magyar utakra? Szerintem igen. Mert van teleszkóp nélküli 27,5-es mtb, ami jó alkatrészekkel szerelt? Értem ezalatt a minimum Deore hátsó váltót, a hidraulikus tárcsaféket, az erős kerekeket. Görbítettem már el gyári agyat V-fékkel 70-es tempónál, utána cserélve lett az egész kerékszett, és most nem szeretnék gyenge alkatrészt a rendszerben.
jjeahh: eddig 250 körül számoltam a bicajra, de most kiderült számomra, hogy a normális levegősök 300 körül vannak. Reszelőset semmiképp nem akarok, finom mozgású kell, úgyhogy lehet, hogy tényleg a drágább bicaj lesz. Viszont akkor talán semmilyen alkatrésznél nem kell kompromisszumot kötnöm.
[ Szerkesztve ]
Amit ma letölthetsz, ne halaszd holnapra!
-
FireKeeper
nagyúr
válasz
Hasaggymeg #128640 üzenetére
nekem főleg az volt szimpatikus hogy shimano kompatibilis, de a váltáshoz nem a fékkart használod, hanem dedikált kar van a fel-le váltáshoz mint a campagnolonál. sőt, a 10 sebis Centoson ugyanúgy a hüvelykujjnál van a második váltó, és ha jól tudom az is tud fel illetve le irányba is egy nyomásra több fokozatot váltani. sajnos az enyém csak a nagyobb tányérra tud kettőt váltani egy tolással.
steam, GOG, uPlay: @petermadach || HotS: PeterMadach#2675 || Xperia 10 V || Ultrawide & SFF masterrace || Unofficial and unpaid VXE R1 shill
-
6030D
Ármester
válasz
Hasaggymeg #128640 üzenetére
Bár nem fogsz belőle sok mindent látni, de az elsőnek 82+ volt ott a max sebesség. Pont a kanyar előtt van egy letörés benne, az dobja meg, de az 1 km-re csak 59,3 km az átlag.
[link]
Szerintem 26-on nem lehet annyira aeroba feküdni. Szerintem.G@ben: menj be boltokban, és a készleten lévő levegős telós 1-2 éves új modellekből válassz. Fogsz találni 300 alatt. De ha győri vagy, akkor meg irány Ausztria, szerintem.
#128643 StLui: megnéztem, A parkolótól Királyrétig csak 4 % lejtést mutat, csak a hosszú egyenesek miatt többnek tűnik (főleg felfelé
). Előtte a kavicsos út meredekebb, ott engedd neki.
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
StLui
veterán
válasz
Hasaggymeg #128633 üzenetére
és G@ben végül is én nagyon régen próbáltam, kb 20 éve, azt hiszem Noszvaj-ra tekertünk befelé, elvileg veszettül tekertem montival, és bazi nagy lejtő volt de talán 55-ig mentem.
Most csak NHH-ról az aszfaltos végén próbáltam mennyit tudok belepörgetni az 1x11-be (28-42) és pörgetni nem tudtam volna 50-55 fölé. (persze ez meg nagyon lassú áttétel, de menni sem nagyon akarok 40 fölött már)Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
jjeahh
nagyúr
válasz
Hasaggymeg #128640 üzenetére
Hargitáról tényleg durva tempót lehet menni: [link] + strava link. Ez nem az én köröm volt, egy helyi srácé, de idén én is el fogok tekerni arrafele is, persze nem ilyen durva tempóval
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Jakab66[hun]
senior tag
válasz
Hasaggymeg #128667 üzenetére
Ehh, sikerült beszélnem kettő darab helyi “bringással”, és ők mondták hogy azért van itt sok olyan hely ahol egy picit zötyögősön kell bemenni, de megéri.
Meg ugye nekem a terepezés az picit mást takar, nem a földutat pici gödrökkel.
Ezért is írtam, hogy “enyhe” terep.
A márkára pedig van 20% kedvezményem, szóval a narancsok közül válogatnék.
Gipsz Jakab
-
trialboj
őstag
válasz
Hasaggymeg #128675 üzenetére
A marhái, összepocsékolták a remek kis gépet, ez rázkódás elnyelő felfüggesztés volt, jobb fajta erdei utakra tervezve, ezek meg széttehénkedték az egészet.
Csuknák be az összes primitív marhát aki ilyet árul a csóró népének.
Itt van Az a cég, akik olyan festéseket készítenek, hogy a bringa két oldala teljesen kontrasztban van, egyszer említettem, és most meg van hozzá a link, ha valakit érdekel. Habár azt nem tudom hogy jók-e a bringák, de a festés miatt mindenképp egyediek.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
6030D
Ármester
válasz
Hasaggymeg #128680 üzenetére
Még jó, hogy amatőr versenyen nincs doppingteszt.
Nagyon komoly az az idő... én ilyen sebességgel esetleg versenyen (ha van előttem nyúl) tudnék 10 km-t lefutni.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz
Hasaggymeg #128691 üzenetére
Bérelj, tekerd körbe a Balatont, mondd el mi volt rossz és akarsz-e még biciGlizni?
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
jjeahh
nagyúr
válasz
Hasaggymeg #128722 üzenetére
Beleolvasgattam én is a hiányos angolommal, ha jól értem ő AM gépen tesztelte 2.35-ös gummákkal, így természetes, hogy neki a 30-35 az ideális. Írja, azt is, hogy egy 30-as DH, egy 25-ös XC meg egy 40-es pluszos trail felnit nem lehet összehasonlítani, mert olyan, mintha almát hasonlítanál narancsal. Na de legalább ő is XC kategóriába sorolja a 25-öst, szal valszeg jó lenne az is a bringámra
ZolkoW: Ja, a súlykülönbség sem olyan vészesen sok, szal asszem meggyőztetek, nem vetem el a 25-ös kerékszetteket sem
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
StLui
veterán
válasz
Hasaggymeg #128740 üzenetére
és itt miért nincs küzdés a bowdenházak behúzásakor? csúszik, cuppan a helyére minden, nagyon perverz!
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
StLui
veterán
válasz
Hasaggymeg #128751 üzenetére
Wombath: köszi neked is!
Egy északi oldalas, naszályos dagonyázás után
Duplázódik a takarítási idő, triplázódik a karbantartás költsége
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
StLui
veterán
válasz
Hasaggymeg #128758 üzenetére
Igen, ez a gondom nekem is, nem napi, heti használatra van átlagembernek, de ennyiért nem is átlagember veszi.
kicsit más: BKXC Brian bringaösszerakós videója, na itt már van egy kis tökölés, bár csak 30mp-et néztem összesen a 2,5 órából, de akárhova belenéztem épp a dropper bekötéssel küzdött
Viszont így, hogy évente beugrik neki az új bringa, valószínű tényleg lehet mosni nagynyomásúval is(nem láttam ilyet pont tőle, csak vicc vót)
[ Szerkesztve ]
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
zodo
nagyúr
válasz
Hasaggymeg #128767 üzenetére
Nem olvastam utána de videók alapján én is így látom, kb. felesleges pénzkidobás lenne esetemben.
Jelenleg elől Shimano Altus FD-M191 míg hátul Shimano Altus RD-M310 van.
Megfelel de ha érdemes cserélni egy 'profibb" váltóra akkor miben érdemes gondolkodni? -
Runner_fxr
Ármester
válasz
Hasaggymeg #128763 üzenetére
A videó konvertálással szívtam, mert itt most a gopro 2.7K beállításait akartam használni, kicsit másképp kell mint amikor a fullhd felvételeket szerkesztettem. De szerencsére megoldódott. Amúgy én is meg vagyok vele elégedve, gimbal nem fog kelleni, elég jól stabilizál.
Igen a Bosch-nak más hangja volt, ez kicsit magasabb frekvencián szól, de összességében sokkal jobb érzés a használata, sokkal természetesebb és a rezonanciája is jóval kisebb mint a Bosch-nak.
Az a csattogó hang nem a telóból jön, jól néznénk ki.Vagy a kamerának csapódik a táskámról egy lelógó pánt, vagy maga a kamera dörzsölődik a kabátomhoz. A mikrofon meg felerősíti a hangot.
Telefonnal ezt nem lehet, elvileg van telefon tartó konzol bringára, videózáshoz, de a végeredmény elég pocsék lesz.
A gyalogosok valóban idegesítőek, kerülgetem őket mindig, óvatosan, de néha már tele a tököm és elhúzok mellettük gyorsabban is, akkor biztos anyáznak.Ez csak ilyen szezon eleji őrület, elfogynak ezek idővel, meg most csak az ismertebb útvonalakon voltam, a komolyabb túrákon van, hogy alig találkozunk gyalogossal.
45-47km/h még nagyon biztonsági bringázás.Ne hasonlítsd az XC géped egy Enduro-hoz, amit most elérhetetlennek gondolsz azt egy Trail/Enduro géppel lehet, hogy simán megcsinálnád.
sebgutkopf: Felni gumi párosítás válogatja, hogy milyen nehéz feltenni. Én a Cannondale bringám gyári felnije és egy 2,8-as Nobby Nic párosítással szívtam olyat mint azóta se. A gumit konkrétan azt hittem szét szakítom már, alig ment fel. A Maxxis sokkal könnyebben felment rá. De amit StLui mond, az némi segítség, a felni közepén lazábban áll a gumi, úgy valamivel könnyebb feltenni, de ha nagyon feszül, akkor az se sok segítség.
werszomjas: [kép]
-
6030D
Ármester
válasz
Hasaggymeg #128781 üzenetére
Hát 6-os GC-re, már ne is adj foglalót, mert nem gyártják.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
-
#68216320
törölt tag
válasz
Hasaggymeg #128795 üzenetére
Köszönöm a választ. Akkor ha jól értem csak arra kell figyelnem, hogy nehogy országuti bringára való felnit vegyek. Ezeken kívül bármelyik jó lesz, igaz?
Gondolom akkor a küllő és a küllő-anya az mindegy.Update: Közben látom, hogy a felnik között van illesztett és hegesztett verzió. Melyiket érdemesebb megvenni?
[ Szerkesztve ]
-
zodo
nagyúr
válasz
Hasaggymeg #128777 üzenetére
Deore szimpatikus, szerintem teszek vele egy próbát.
Jelenleg így áll a canga felszereltsége:
Shimano Alivio FC-T4060 hajtómű 48-36-26
Shimano Deore SM-BB52 integrált középcsapágy
Shimano Deore XT FH-M756A hátsó agy
Shimano FD-M190 első váltó
Shimano Altus RD-M310 hátsóváltó ezt cserélném a Shimano Deore 2010 (RD-M591) -reHa maradok az 1x8 elképzelésnél akkor max. Narrow wide tányér kellhet és készen is vagyok.
Gondoltam még esetleg a 48-as nagy tányért kisebbre cserélni pl. 42-re ezek közül valamelyikre, hátha mégis néha felváltanék. 48 valahogy kényelmetlen vagy csak puhány vagyok hozzá de tény hogy max. 1-200 métert tudok 30-as tempóban haladni aztán piros lámpa vagy autó kerül elém amiért a 36 / 15-17-20-23 -al elvagyok és érzem feleslegesnek a 3x8-at.[ Szerkesztve ]
-
StLui
veterán
válasz
Hasaggymeg #128820 üzenetére
Hozzászólásokból kiderült ez egy épített pálya
és titokban is próbálják tartani hollétét, hogy ne menjenek oda tömegével
[ Szerkesztve ]
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
zodo
nagyúr
válasz
Hasaggymeg #128820 üzenetére
-
#68216320
törölt tag
válasz
Hasaggymeg #128837 üzenetére
Köszönöm szépen.
Igen, tárcsafékes a bringa. Úgy nézem ez az ami nekem van. Rém alap, de egyelőre erre futotta még. Ezt is sajnálom, hogy tönkrement pár hónapja egy költözésnél.
Mindenképpen fekete cuccokat szeretnék hozzá, mert fekete az alapfestése.
A felni szalagnál úgy néztem a méretet, hogy a szélessége 20mm a szalagnak és a felni belső szélessége 20.8mm. Gondoltam ez akkor belefér.
A küllővel csak annyi a gondom, hogy minőségibb verziót szeretnék, de picit tartok tőle, hogy a szervizes csak kommersz darabokkal dolgozik. Most amúgy fekete küllőkhöz ezüst anya van a felniben gyárilag. Jó lenne ezt is feketére váltani, ha lehetséges. De majd akkor egyezkedek a szervizessel.[ Szerkesztve ]
-
zoli03
őstag
válasz
Hasaggymeg #128840 üzenetére
Tubeless ready, én eddig csak presta szelepet láttam tubeless rendszerhez.
-
Wombath
HÁZIGAZDA
válasz
Hasaggymeg #128843 üzenetére
Nem a tömítettség miatt nem szeretik az autószelepet, hanem a prestát jobban szeretik, mert kevésbé érzékeny a koszra: ott a csavarral mechanikusan is zárod a szelepet, kisebb az esélye, hogy a tejtől összekoszolódó szelep ereszt, vagy éppen fordítva, összeragad, és nem tudod benyomni rendesen. Legalábbis ezt szokták mondani
-
deny330
aktív tag
válasz
Hasaggymeg #128877 üzenetére
A derekat biztosan mozgatja / "edzi" a bringázás. Nekem a mászás eleinte nagyon rosszul ment, folyton elfáradt a derekam ha nagyon előre kellett dőlnöm, és huzamosabb ideig úgy tekertem. Utóbbi időben nagyon ritkán érzem hogy elfáradna bárhol is, maximum egész napos túrák után nap végén.
-
6030D
Ármester
válasz
Hasaggymeg #128877 üzenetére
Dolgoztatja, de nem eléggé. Ráadásul főleg mászásnál dolgozik, ha feszíted/stabilizálod közben a törzsed, de aki nem szeret mászni, csak szenved, bólogat közben, az jobban is görnyed, nem feszít, ott nem biztos, hogy jó. A futás azért jobb, mert folyamatosan feszítened kell a derekat, ráadásul a kis rotálással is erősödik. Annyiban jó a bringa, hogy mobilizálja a lábba futó idegeket, ugyan azt a mozdulatot kellett csinálni a gyógytornán a földön fetrengve.
A sok ülést munka közben vagy autóban jobban megérzem, meg ha kimarad 1-2 hét torna. Mese nincs, akinek sérve van, folyamatosan eddzenie kell a törzsét, akinek meg nincs, annak azért, hogy ne legyen.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
trialboj
őstag
válasz
Hasaggymeg #128877 üzenetére
Mikor elkezdtem túrázni, mindenhova kiállva akartam feltekerni, az akkori társam elég jól szemléltette, hogy ez marhaság, a lassan tekerj tovább érsz technikával ő mindenhol felmászott, én meg beledöglöttem 1 perc után. Azóta szinte egyáltalán nem tekerek kiállva, te szoktál? Esetleg ha nagyon fáradt vagyok az utolsó pár métert egy emelkedőn, de azt is ritkán.
A másik amit észrevettem hogy mikor először váltottam csak egy kölcsön össztelósra, és a városban tettem egy kört, minden padkánál, vagy nagyobb úthibánál, megfeszítettem a hasizmomat, hogy felkészüljek az enyhe becsapódásra, mikor a hátsó kerék leugrik, vagy bezuttyan a gödörbe de a hátsó tag megoldotta ezt a gondot, és nagyon fura érzés volt, megfeszültek a törzs izmaim, de nem volt rá szükség.
Szóval a jelenlegi össztelós bringám még kesébbé derékbarát ilyen szempontból.
Persze nem állítom, hogy a bringázás rossz hatással van a testre, csak derék szempontból van a lista alján, szerintem. Ha neked segített a felépülésben akkor nyilván hasznos. Nekem az egyenetlen talajon való sétát ajánlották, amit én úgy oldottam meg, hogy eltekertem az erdőig, majd feltúráztam a tetőre."Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
MittuDomain_
őstag
válasz
Hasaggymeg #128901 üzenetére
Hát igen, ahogy te és zoli03 is megjegyezted, valahogy szemre nem áll össze a dolog.
Nagy nehezen még annyit sikerült kideríteni, hogy eredetileg (?) SportsDirect forgalmazta cucc, de semmi normális review, itt megállt a tudományom.Ami még ezen kívül van info, hogy létezik (létezett?) egy német HT-bikes oldal, és valószínű ők az igazi jogelőd/ötletgazda; a link konkrétan ennek a modellnek az oldalára visz. (Kétszínű fényezéssel azért ezerszer szebb...)
Csak nem értem, mert ha összeadod a villát meg a hátsó rugóstagot, meg a hajtást, féket, etc., inkább a 250e-t kéne karcolja a anyagár kisker árakat nézve; dömping áron nem ennyi of kóz. A váz a klasszik hidroform alu kéne legyen, de én aztán tényleg nem értek hozzá, hogy szemre ez melyik bérgyártó melyik modellje átmatricázva HT bike-ra. Esetleg a megszűnt HT készletének kiszórása, vagy nem tudom. A német oldal alapján talán ez a "Savage 4.5" lehet a váz geometria jelzője, de csak sötétben tapogatózom.
Minden esetre a cucc az ecobike-nál is kapható más néven (tényleg zavar van az erőben), de velük már beszéltem, nem tudják/merik elszámolni a termékeiket Szép-en.
ps fun fact: Minden kinti oldalon jár hozzá Shimano SPD-s pedál, és egyik magyar bolt sem ad hozzá. Semmilyet
Si tacuisses, philosophus mansisses.
-
jjeahh
nagyúr
válasz
Hasaggymeg #128931 üzenetére
Tiéd, amelyikkel szenvedtél amúgy melyik XT?
Nem csak hozzád, hanem mindenkihez: Fulcrum agyat nehéz szervizelni? Vajon drágák a szerszámok hozzá? Mert ha beázik az még önmagában nem olyan nagy gond, ha itthon gyakran szét tudom kapni...
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz
Hasaggymeg #128939 üzenetére
Anyám borogass
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz
Hasaggymeg #128942 üzenetére
És gondolom az összes iparihoz kell. Még hogy az iparit egyszerűbb karbantartani
. Ha ez így van, valszeg maradok a kónuszos agyaknál.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz
Hasaggymeg #128945 üzenetére
Szal ha a helyi szerviznek sincs szerszámja hozzá, akkor dobhatom ki az agyat, vehetek újat és fűzethetem újra... jó drágán
. "Sajnos" én tekerek hóban és sárban is, szar nem tudom meddig tartana nekem egy ipari csapágy karbantartás nélkül.
Because: És ha mégis, akkor dobhatom ki?
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz
Hasaggymeg #128950 üzenetére
Kissé eltúloztam , inkább olyanokra gondoltam mint a DT Swiss, mert ha jól értem ahhoz speckó egyedi DT szerszám kell, ami szervizeseknél is ritka
. Gondolom ahány annyiféle, szal a Fulcrumhoz is más kell? A legrosszabb az, hogy bukom az egész házilag szervizelős dolgot, jobban szeretem, ha én itthon meg tudom csinálni amikor akarom és ahogyan akarom, egyrészt nem bízok a helyi szervizesekbe, másrészt mindíg rosszul esik ha pont akkor megy tönkre valami, amikor le vagyok égve és nincs kézpénz nálam megfizetni a szervizest, harmadrészt ha én tartom karban a bringát, akkor rendszeresen hozzányúlok és szétszedem, nem csak 1-2 évente egyszer, ha már muszáj. Ez így nekem jóval szimpibb, szeretem, ha biztos lehetek benne, hogy mindíg minden klappol, mert egy hete szedtem szét és zsíroztam újra saját kezűleg.
Because: Nem vagyok egy barkácsmester, de hátha meg tudnám oldani, ennek jó lenne utánnajárni.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Wombath
HÁZIGAZDA
válasz
Hasaggymeg #128950 üzenetére
Azért nem szeretik sehol a menetet, mert drága elkészíteni és pontatlanul illeszkedik. Ez igazából bringánál is így van, csak mi utáljuk, mert szerelni nehezebb
.
Egy jól kialakított fészek mindig pontosabb lesz, mint valami kézzel tekerhető perselybe rakott csapágy. A hűtött csapágy és/vagy melegített fészek egyébként gépek összeszerelésénél elég általános követelmény, pont azért, mert itt extrém erőhatások meg hőmérsékletek vannak, és ha nem egyforma az anyagok hőtágulása, üzemi hőmérsékleten kilazulhatnak az illesztések. Pl egy 7,5 kW-os maró, aminél mondjuk 80 fok körüli hőmérsékleten forog a csapágy, jobb is, ha úgy van összeszerelve, hogy felmelegedés után is marad bőven erő, ami megakadályozza, hogy kiverődjön, mikor megindul valamerre a kés. Gépjárműveknél pedig ugye még inkább ez van: -10-ben indítod a motort, ami aztán felmelegszik 100 fok fölé... -
jjeahh
nagyúr
válasz
Hasaggymeg #128968 üzenetére
Ránézésre én sem
. A geo ábra viszont hamar elárulja a dolgokat, bár én is csak mostanában kezdtem beleásni magam. "Tapasztalatom" szerint a pár éves belépő meg középkategóriás XC montiknál mondjuk M-es méretben a 600mm effektív felsőcső hossz volt az általános, sőt, talán még ma is az, ami rövidebb ennél, az én úgy érzem nagytatásabb üléspoziciót eredményez. Ennek a Fókának 588mm... A láncvilla meg ha rövidebb, akkor elvileg jobban irányítható a bringa, az enyém 440mm, ami közepes-átlagos, a 435 már jónak számít, a Focus-é meg 454mm (!)
, ilyent én nem is láttam eddig. Persze lehet tévedek, mert kezdő vagyok én is a témában. Runner kedvenc Yeti bringájának amúgy ha jól emlékszek 433mm, a múltkor általam dicsőített Trek Stache-nek meg 420mm. 29x3.0 gumikkal
Lehet, hogy maradok akkor a 8010 agyas kerekeknél, mert ahhoz minden szerszámom megvan és rosszat sem írnak róla, csak egy dolog nem tetszik: a vele szerelt kerekek általában kimondottan nehezek.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
MittuDomain_
őstag
válasz
Hasaggymeg #128978 üzenetére
Lehet hogy mér régóta nem szarok, de mikor tizenévvel ezelőtt még montiztam, a Sontour kb. szitokszó volt, pláne ezek az egyszerű rugósak. Nem kell már félni tőlük? Még egy merev villa is többet érhet, ha szinte csk városbna használom; ez mára már túlhaladott?
Si tacuisses, philosophus mansisses.
-
jjeahh
nagyúr
válasz
Hasaggymeg #128978 üzenetére
Elvileg ez az: [link]
X2N: Szerintem mindent lehet és kell nézni, azért vannak az adatok. Önmagában szvsz a reach-stack sem elég.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
MittuDomain_
őstag
válasz
Hasaggymeg #129000 üzenetére
Jólvanna.
És köszönöm az eddigi ajánlásokat, remélem bölcsen fogok választani közülük.
Ps.: Jöhetnek esetleg merev villás ajánlatok is, ha cserébe jobb a hajtás és valamivel olcsóbb.
Si tacuisses, philosophus mansisses.
-
Toobee
veterán
válasz
Hasaggymeg #129011 üzenetére
Vegyesvágott volt ma, többször kimentem a betonra, mert nagyon mocorogtak a vadak. De igyekszem minél többet terepen mászni.
https://barbieripnk.hu/
-
jjeahh
nagyúr
válasz
Hasaggymeg #129036 üzenetére
No, a méretet jól leírtad, így gondolom én is
Kormány-stucni: nekem mondod? Gyárilag 660mm kormány + 90mm stucni volt a bringán, nem volt rossz, de úgy éreztem jobban érezném magam szélesebb kormánnyal, ezért addig variáltam, hogy 720mm kormány + 75mm stucni lett a vége
. Pont azt tapasztaltam amúgy én is amit írsz, rövid kormányhoz hosszú stucni a jó, a rövid kormány + rövid stucni borzasztó. A hosszú stucni + széles kormány ennyire nem tűnt rossznak nekem, bár azért érezhető, hogy rövidebb stucnival jobb. De van egy határ ebben szerintem, van az a széles kormány + rövid stucni kombó, ami még mindíg nem XC-re való és átesik a trail/enduro kategóriába. Vagy csak én gondolom így? Rajtam kívül valaki el tud képzelni egy igazi XC-t 30mm stucnival és 800mm kormánnyal?
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Runner_fxr
Ármester
válasz
Hasaggymeg #129047 üzenetére
Ez kb külföldön is így működik, erre mindenhol figyelnek, mert ha mindenki össze vissza akciózna akkor annak az adott márka inná meg a levét, tönkreteszed a márka imázsát. Persze ha már egyszer akciós a modell, mert megkezdődtek a hivatalos akciók, utána már bármennyit akciózhatsz, ahogy tetszik, csak az adott évben, az új modellek árarázást veszik szigorúan a forgalmazók.
-
jjeahh
nagyúr
válasz
Hasaggymeg #129061 üzenetére
Ezeknek a ragasztós foltoknak van amúgy bármilyen előnye az öntapadóssal szemben, vagy csak megszokásból használ a többség ilyent? Én bevallom sosem használtam még ragasztóst, mert első blikkre teljesen véletlenül öntapadóst vettem anno, de nincs ezzel sem rossz tapasztalatom, felraktam, felpumpáltam és mehettem a dolgomra. 2 éve tart a belsőn, eddig nem volt gondom vele, pedig előre féltem, hogy ellövi magát vagy valami, mert itt nincs az a vastag bizalomgerjesztőbb ragasztó, de úgy tűnik a látszat csal, a belső hamarabb tönkre fog menni mint a folt
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz
Hasaggymeg #129066 üzenetére
Na ha az itt is elterjed, akkor lesz értelme tyúkbelesítenem (remélem sosem..)
. Felénk a legjobban az éles sziklás lejtőktől félek, de eddig szerencsére sosem vágták ki még az én alap fapad külsőimet sem.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
beleriand72
tag
válasz
Hasaggymeg #129069 üzenetére
Tolna megye, Paks környéke szintén Top10-es terület
MI6 - Canon EOS 30D - Gaggia Classic - Mazzer Super Jolly - Klipsch R-28F - Yamaha RX A-670 - Scott Sub Cross10 - Sonder Camino Ti Rival 1x - Bianchi Oltre XR4 - Ricoh GRIIIx - Lelit Bianca PL162T-v3 - Mazzer Omega - Niche Zero
-
StLui
veterán
válasz
Hasaggymeg #129069 üzenetére
rosseet akartál írni? ha igen én is használom így, hogy "annyi van mint a rosseb", de nem tudtam, hogy kell írni és megnéztem, így akadtam rá a jelentésére (szifilisz)
Rosszseb-nek is írják tényleg
[ Szerkesztve ]
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
ShiTmano
aktív tag
válasz
Hasaggymeg #129069 üzenetére
Én Budán lakom, életemben nem találkoztam még vele. Szerintem ez inkább Duna-Tisza közei specialítás.
"Ilyen dolog ez, folyamatos növekedés, egy állandó méretű bolygón :D Rip rendszer..." by Crim
-
6030D
Ármester
válasz
Hasaggymeg #129074 üzenetére
Ezek szerint te nem nagyon bringázol errefelé....
Ezek szerint én sem.Nem volt olyan defektem, amiből ilyen állt volna ki.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
sebgutkopf
őstag
válasz
Hasaggymeg #129045 üzenetére
Ez mennyire igaz, hogy most a geó az új súly.
Nagyjából mióta már szinte minden 29"-os keréken gurul azóta próbálták a súly témáról más felé terelni a szöveget.
Míg a nagy rugóutas bringák súlya azért ment lefelé az elmúlt években, addig a kevesebbet mozgóknál inkább fölfelé ment a súly.
Ehhez képest a háttérben néha hüledezek, hogy az itt a fórumon az lemúlt napokban vásárlásra kinézett trekking bringák nehezebbek mint az én új trail/enduro bringám (ráadásul nem is karbon), ami kapcsán korábban én magam húzogattam a számat, hogy csak nem úsztam meg, hogy az eddigi lélektani határom felé ment a súlya. -
jjeahh
nagyúr
válasz
Hasaggymeg #129080 üzenetére
A drót itt 12.90.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
gabro0
őstag
Új hozzászólás Aktív témák
- Worlde PANDA-61 Midi billentyűzet
- DJI Air 3 Fly more Combo FMC drón +Garancia +Care Refresh biztosítás 2025.09.03-ig
- DJI FPV Racer Combo drón +Fly more Combo FMC +Motion Controller
- DJI AVATA Pro-View Combo drón (DJI goggles 2) - 2 akku, Motion Controller 2 - 1 év garancia
- Braun Series 9 Pro 9477cc Silver