-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
IMIIKE1998
őstag
LINK
Azt hiszem, találtam egy ultimate Alföldi mindenes bicót. És legalább nincs benne feleslegesen valami gagyi, dögnehéz teló. A probléma annyi, hogy nagyon drága. Pár éve volt olyan 180 k-ért, most hogy szállt el ennyire az ára? Nincs esetleg más nevesebb gyártó, akinek vannak ilyen bicói olcsóbban? Mondjuk 180k max.? -
IMIIKE1998
őstag
válasz Napfénysüti #105994 üzenetére
Hali!
Nemrég jött ki ez a videó, lehet megéri megnézni, ha ilyet tervezel venni.
Rose Pro SL -
IMIIKE1998
őstag
válasz HEAHEA #106015 üzenetére
Üdv Debrecenből.
Amúgy ez nagyon jó bicó ennyiért, csak még hezitálok, mert ebben eléggé limitált a gumiszélesség, a rossz utak miatt meg lehet szükség lesz a szélesebb gummára. Az a baj, hogy sosem próbáltam még ilyet, annyit tudok, hogy jelenleg 1.9-es(26-os) gumival elvagyok a rosszabb utakon(néha jobb minőségű terep is), viszonylag jól csillapít.[ Szerkesztve ]
-
IMIIKE1998
őstag
Ha jól számolom, akkor 1.9x2.54=4,826 (cm), vagyis nekem ezek szerint egy 2"-es monti gumival szerelt bicó tökéletesen elegendő lenne. Alföldi részre felesleges a teló, főleg a gagyi. Amit jjeahh fórumtárs linkelt gyártók közül egyik sem árul elérhető áron merev villás montit. A fitness ilyen szempontból ideális lenne, mert merev villája van, csak éppen outi kerekekkel. Sajna ezekbe a vázakba aligha megy 40 mm-nél szélesebb gumi, a néhai kis terepezésről pedig nem szeretnék lemondani.(Amit az outi kerekek nem tolerálnának.)A montit is át lehetne alakítani, csak éppen olyan merev villát találni, ami nem változtatja meg a geo-t kb. lehetetlen. Pedig ilyen célokra lehet egy merev villás monti lenne a legideálisabb, révén, hogy könnyen lehet változtatni a gumiszélességet a nagyobb hely miatt a vázban.
[ Szerkesztve ]
-
IMIIKE1998
őstag
Tényleg igazatok volt a sisakkal kapcsolatban. Ma jártam a decában és felpróbáltam egy M-es 6k-s monti sisakot és sokkal jobban illeszkedett a fejemre, mint a mostani, igaz, még így is volt pici mozgás, de harmadannyi sem, mint a mostanival. Ezt muszáj lesz cserélnem, mert gondolom úgy jobban véd, ha pontosabb a méret is. Amúgy van nagy különbség montis és outis sisak között? Vagy kb. mindegy ennyi pénzért?
-
IMIIKE1998
őstag
BICÓ
Az igen. Ez a bicó kb. olyan, mint az én jelenlegim és 15!!!kg. Létezik? Én nem érzem olyan nehéznek, bár ki tudja, mivel acél, simán meglehet. Durva azért, hogy nehezebb, mint egy mai alsó kategóriás 29er mtb. : O -
IMIIKE1998
őstag
Kezd amúgy körvonalazódni a dolog, hogy nekem olyan bicó kell, ami bírja az "urban trainer" stílust, ez pedig az mtb. A súly aggaszt, mivel ennyi pénzért(180k max.) nincs normális full merev, bár elvileg a jelenlegi bicóm is 15 kg, egy mai mtb meg még könnyebb is lenne, úgyhogy ezzel meg lehet békélni. Nyilván kellenek majd kisebb személyre szabások, például max. 660 mm-es kormány, annál szélesebb nekem nem kell, továbbá, all terrain gumik max. 2" szélességgel. Viszont azt nem tudom, hogy szabad-e 29er gépet venni 172 centivel? Biztosan tetszene a jobb gurulása miatt, de vajon mennyire lenne stabil? Na meg méret akkor szigorúan 17"? Vagy 17.5", 18" is jó lehet?
[ Szerkesztve ]
-
IMIIKE1998
őstag
válasz 6030D #106079 üzenetére
Hát mivel ez egy city-all terrain bicaj, ami ráadásul picit nagy is, mivel sokkal jobban előre dőlök, mint kéne, így lehet nem lenne jó kiindulási pont. De holnap lemérem, addig is itt egy régebbi kép a "kicsi" GenesisrőlEnnek ha jól tudom 565mm volt a stucni-nyeregcső távolsága.)
[ Szerkesztve ]
-
IMIIKE1998
őstag
válasz IMIIKE1998 #106111 üzenetére
Lehet nem néz ki 19"-nek, de tuti az, csak a 26-os kerekek miatt kisebbnek tűnik. Ezért szerintem túl hosszú a reach, ennél kisebb kell szerintem. Az 565 mm-es tt hossznál viszont lerúgtam a kereket, így mindenképpen 470-485 mm körüli felsőcsőhossz kellene, na meg 18-asnál semmiképpen sem nagyobb váz, bár szerintem vagy 17 vagy 17.5, mert 77 körüli átlépővel ezek jöhetnek számításba.
[ Szerkesztve ]
-
IMIIKE1998
őstag
Jó estét!
Belépő szintű mtbk-ből milyen márkákat érdemes venni, illetve melyeket jobb elkerülni? Pl.: Cube, KTM, Kellys, Cross...? -
IMIIKE1998
őstag
LINK
Egy ilyesmi bicót szeretnék város és környékére edzésre, könnyebb terepre és betonra is. Természetesen normális váltással. Mennyire megoldható ez egy mtb "átszereléséből? A 2"-es gumi elég lenne, a mostani 26-oson 1.95"-es van és ennél egy picivel kell vastagabb. -
IMIIKE1998
őstag
válasz Mezga Aladár #106257 üzenetére
Miért? Billentyű?
-
IMIIKE1998
őstag
Amúgy szerintetek a minőségi ranglétrán a Kellys vagy a Kross áll fentebb?
-
IMIIKE1998
őstag
válasz ivana #106448 üzenetére
Ezt valahogy nehéz elhinni. Most ezek szerint ha teszek egy fitnessbe 40-es gumit, akkor nyugodtan mehetek úgy, mint egy cross trekkinggel és bírni fogja, mind az országúti váz, mind a kerék? Csak mert egy átlag cross trekking van 15kg, míg egy fitness vagy 11 és kötve hiszem, hogy ugyanazt meg lehet vele csinálni, mint egy all terrain vagy cross bicóval.
[ Szerkesztve ]
-
IMIIKE1998
őstag
Hmm. Mert ott van például a Merida Speeder 100, abban alapból 32 mm-es gumi van, oda simán bemegy a 40 mm-es is gondolom. Bár lehet én vagyok "kényes", de merev villás bicóban a 26-os 1.95-ös gumis kerekek is kényetlenek néha, rosszabb úton dobálnak össze-vissza.
[ Szerkesztve ]
-
IMIIKE1998
őstag
26x1.95-ös gumik amúgy normális, hogy kisebb, közepes úthibáknál is ráznak? 2,3 bar környékén vannak, puhábbra kéne ereszteni őket? 58 kg-hoz lehet túl vannak fújva?
-
IMIIKE1998
őstag
válasz Hasaggymeg #106544 üzenetére
Sejtettem. Csak az a baj, hogy gyakran váltogatom, hogy mikor aszfalt, mikor enyhébb terep, így minőségi aszfalton haladós, de utána borzalom. Az arany középút olyan 2 bar lenne max.?
[ Szerkesztve ]
-
IMIIKE1998
őstag
válasz Runner_fxr #106606 üzenetére
A 14-15 kg olyan soknak számít?
-
IMIIKE1998
őstag
Volt szerencsém kipróbálni egy tanyabike-ot vékonyabb gumival és meglepően jól teljesített a keskeny gumik ellenére.(Hátul 26-os, elől 24-es kereke volt.)
Csináltam pár képet azokról az utakról, "terepekről", ahol tekerni szoktam. A legnagyobb akadály, amit el kéne viselnie a guminak, illetve a leendő bicónak az a kb. 10 centis huppanás a városban a padkák miatt. -
IMIIKE1998
őstag
Szerintetek a súly, a gumi gördülési ellenállása vagy az aerodinamika a fontosabb?
Alföldi lejtőn(értsd kb. alig más, mint a full egyenes) 45-nél többet nem tudok kitekerni, de egyúttal azt is érzem, hogy rengeteg energia "megy feleslegbe" a légellenállás miatt. Ilyen nagy szerepe lenne vagy csak felnagyítom a jelentőségét?[ Szerkesztve ]
-
IMIIKE1998
őstag
válasz 6030D #107080 üzenetére
Tehát az aerodinamika ennyire számít. Csak az is baj, hogy amikor nagyon összehúzod magad, akkor nehezebb tekerni, mert összehúzod a tüdődet, nehezebb "lihegni". Bár kíváncsi vagyok, ha ennyi megy a régi 26-os bicóval, vajon ugyanezt tudnám csinálni egy mai 14.5 kilós montival?
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs