-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Ezt hívják fórumtagnak,még vacsorára sem tudja letenni laptopját/telefonját!
- Drágám add a sót.
- Apaaa,ezt mind meg kell ennem?
- Meg! Már megint vacakol az internet!..."Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz trialboj #95266 üzenetére
Emigráltak?
(#95273) Zola007...ebben nem sok van. ...már kilométer.
(#95280) jolti ...kell egy ilyen szerszám és megmérve a régit,ugyanolyan hosszú tengelyt kell vásárolj.Betekerésnél figyelj a jobb és bal oldalra,kend meg finoman zsírral a megtisztított apró menetet a vázban zsírral és vigyázz nehogy mellé kapasd és elkúrd a menetet.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Én azt szoktam nézni,hogy a hajtómű szintjén legyen,vagyis ha Altus,akkor Altus középcsapágyat,ha meg XTR akkor olyan szintűt.Arra figyelj,hogy angol menetest vásárolj és mérd meg a csapágyházad,mert 68,vagy 73mm és olyant válassz.Tehát hajtóműd szintű,angol mentes,a régi tengelyhosszaddal megegyező és a csapágyházadhoz (a váz tengelyt magába fogadó része) hosszban illeszkedőt vásárolj.
Szerk: ...most jut eszembe,hogyan is szedted le a hajtókart ilyen nélkül?(#95283) rétisün ...tényleg...de azt a menetet nem nehéz kis bikázással "újrafésülni",főleg egyes monoblokkok (egyik oldali) fémmenetes csapágyával.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz zoli03 #95291 üzenetére
Bonyolítani mindig lehet,de láncvonalakkal fárasztani valakit,(mert a gyárban esetleg sz@rul szerelték össze) aki azt sem tudja milyen csapágyat kell vennie... Négyszögtengelyesnél valóban nincs különbség,ugyanakkor a drágább/felsőbb nem feltétlenül jelent jobbat/tartósabbat is...sőt.korábbi képeim tanúbizonyság arra,ahogy xt sorom alumínium tartó bakja elrepedt.Nem volt gyomrom újra xt-t venni,ugyanolyan felépítéssel,féltem esetleg konstrukciós hiba,így slx lett,mely bár pár nyavalyás grammal nehezebb (az is főleg az acél záróanya miatt ) egyetlen tartóbak van benne.Amúgy meg pl. slx tárcsaféket is többre tartják mint az xt-t,tehát ez sem mindig egyértelmű.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Zola007 #95304 üzenetére
Én ezt újszerűnek mondanám,tehát vedd úgy,hogy éppen bejáratták.Max. 10-20%-át kophatta le teljes futamidejének,de lehet annyit sem.Az meg,hogy mennyit bír még,nagyon felhasználófüggő.Nekem,pörgetős,nem túl erős lábakkal, 40-60% ban terep/aszfalton,időben cserélt lánccal,rendszeresen tisztítva ~12-15 ezret elmegy egy sor.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Napfénysüti #95318 üzenetére
Én úgy járok kerékpárommal mint autómmal,még az éles kanyar,vagy a stoplámpa előtt is gyakran visszaváltok,emelkedőn meg ahogy még kényelmesen bírom,hogy a számomra kényelmes 80 köröl legyen végig a csapásszám.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz DUB Inc. #95343 üzenetére
Közepét akasztod ki elsőnek és be másodiknak,miközben a keret tetejét meggörbíted úgy,hogy a lencse nyílása nőjön,vagyis felfelé.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Zsolt74 #95357 üzenetére
Onnan,hogy mi lesz ha rákerül véletlenül a betétre,oda jutottak,hogy egyenesen azzal fújjuk be,majd valahogy megjavítjuk.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz trialboj #95359 üzenetére
Nekem foghíjasan úgy jött: Get a bike-Crash-Ride 20 miles-Crash-Go clipless-Crash-Bike brakes N+1-Ride 50 miles-Crash-Group rides-Crash és még hátravan a Read a book on training,de azt nem biztos elérem valaha. ...és Crash,ugyebár.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Ne bosszantsuk Deicide Terminator barátunkat,mert az képes odautazni,hogy lenyomjon egy gyors 50 km-t...szembeszélben.
RelakS...globális felhurrikánosodás.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz trialboj #95415 üzenetére
Szerintem a megnyúlt láncot visszatenni elég költséges mulatságként is elsülhet a végén.Minden tekerés után a hajtásnak meleg-vizes mosás,szárazra törlés+olajozás télen is megvédi a láncot.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Persze vannak szép helyek a világon,de nem kell lefikázni kis-hazánkat sem. Én Erdélyből jövök,ahol a Kékestetőnyi ezer méter inkább dombnak számít,mégis úgy gondolom itt is ki tudja hajtani az ember a belét ha nagyon akarja,annyi különbséggel,hogy mellőzi a motort és így még olcsóbb is. Ha meg kell a nagyobb kaland,Ausztria,Erdélyi kárpátok,vagy akár a Magas Tátra sincs olyan messze.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Bringáztam arra (aszfalton a Skanzen mellé) és láttam is különböző versenyszámmal ellátott kerékpárokat,de nem tudtam milyen verseny volt.Együtt tekertek a kocabringásokkal,nem volt lezárva semmi.Akkor ezek szerint jobb lett volna a 45km-est letolni,mondjuk erősebb tempóban?
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz varsam #95499 üzenetére
A nők zöme ilyen,inkább felfele remekelnek.Van egy videóm nejemről amit telefonnal készítettem,melyen hallatszik,hogy kiáltom neki ereszkedhet teljes sebességgel mert filmezem,aztán...érkezik úgy,hogy egyik lába végig lent van és talpával súrolja a murvát,kábé 10km/h-val.Besz@rsz a röhögéstől,de nem teszem közzé mert feljelent személyiségi jogai megsértéséért.
Az a nem tudom milyen az a Guide R fék,de az a Yari teljesen jó árban van!"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz rushty #95502 üzenetére
Azt vettem észre,hogy hosszú,forró nyarakon rosszabb,ezért úgy sejtem,hogy száraz időben jól kiszáradnak azok a tüskés termések,melyek nedves időszakban nem annyira kemények mint szárazon.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Begbiebike #95506 üzenetére
Milyennek találod a Manitou Marvelt?
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz theballa32 #95515 üzenetére
Kiszerelésnél nem tudom hogyan roncsolódhat a menet.Még ha nem figyelsz arra,hogy a bal oldali balmenetes,akkor is nehéz annyira bebikázni,hogy megszakadjon a menet.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz theballa32 #95522 üzenetére
Hát úgy tényleg tönkre mehet...
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz eddie1978 #95533 üzenetére
A reach,meg a stack méretet nem sok helyen adják meg referenciaként a méretezéshez,vagyis azt nehezen tudod meg neked mekkora is kell legyen az valójában.Gondolom mert az mindig más,pl.középcsapágy/nyeregcső,vagy virtuális felső-csőhossz függvénye.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Ezt mondom én is,méretezésnél nem azt adják meg neked,hogy akkorát vásárolj.Legfeljebb kiszámolod,vagy megméred.
(#95536) varsam...a láncról ha lemossa az eső (vagy te) az olajat,és mondjuk nem tud megszáradni gyorsan a napon/melegben,kábé két perc alatt ott lesz egy kis Fe2O3,más nevén vas oxid,vagy rozsda.Ugyanakkor ez annyira felületi,hogy egy tiszta ronggyal is eltávolítható,csak elenyésző mennyisége a fémnek alakult át.Ha ez hetekig,hónapokig fennáll,akkor olyan sok átalakulhat a vasból ilyen porrá,hogy az már ott meggyengül,kráteres lesz stb.Töröld,olajozd és don't worry.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Szóval Londonban pocsék utak vannak? Mesélj még róla!
(#95560) Strezi...úgy,napsütésben gyönyörű a tél még bringán is!
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Így törtem el a térdem,csak én éppen a balt tettem előre esés közben és nem csúszott,hanem megakadt a járdaszegélyben...majd mozaikosra tört az ízfelszín.
(#95588) IMIIKE1998...lefogyott az európai hegyekben.
(#95573) planbmokus...mennyire kicsi,te sem lehetsz egy égimeszelő.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz nagymedve970 #95593 üzenetére
Itt van aki egy éve hajtja (legalábbis hasonlót),és jónak tartja.Azt írja,hogy nagyon merev.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz pvt.peter #95611 üzenetére
Szerintem érdemes elvinni egy szervizbe átnézetni.Dr.Bike-ot mindenképp ajánlom Manitou ügyben,így egy csapással oda is viheted egyenesen.A WD 40 eddig szitokszó volt hajtás kenés ügyben,de ma már picit árnyaltabb a kép,ugyanakkor a sima WD40 még mindig inkább tisztít mintsem ken,ezért gyenge a kenési képessége és nem ajánlom senkinek.A WD40 Specialist PTFE viszont nekem bevált,kicsit gyakrabban kell fújni,de jó.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Mondjuk én sem használom/ajánlom,viszont a Specialist PTFE,csakúgy mint a Weldtite TF2 egyszerre tisztít és ken,mindig tiszta a lánc és bár gyakran kell kenni (100km-ként) és van egy kis kerregő hangja is,nagyon gyors és hatékony.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz -=RelakS=- #95625 üzenetére
Igen,ez az új bringás termékcsaládjuk,viszont azt a sprayet nem tartják annyira jónak mint emezt.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Szerintem ebben nincs semmi oldószer,csak nagyon vékony teflon tartalmú olaj,mely állagából adódóan felhígítja,és a flakonban levő nyomás segítségével mintegy kifújja a zsírsárt a láncból.Na de ugye nem azt a zsírsárt amit egy nedves körülményekre gyártott vastag láncolaj homokkal telített egyvelege alkot,hanem a "saját",kevés és nem igazán ragadós zsírsarát,melyet 100-150km-ként újra,meg újra kifújsz.Mintha kvázi kenőanyaggal mosnád át a láncot,hisz végül is mi lehetne jobb (és egyben költségesebb is,ugyebár) mint a kenőanyagot nagy nyomással áttolni a láncszemeken,kimosva egyúttal vele a szennyeződéseket.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Szerintem egyre többen vagyunk,egyre több járművel,így már csak a nagy számok törvénye alapján nagyobb az esélyünk az ilyen incidensekre.Meggyőződésem,hogy bár lassan de javul ez a közlekedési morál.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz csabicska #95671 üzenetére
Az a kónusz kidobós,golyókkal együtt kell cserélni és akkor talán jó lesz.Sima tömlős hálózati nyomással nem lenne szabad kimenjen onnan a zsír.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz DUB Inc. #95678 üzenetére
A 200asnál.azt tapasztaltam,hogy:
-Max fényerőn hamar vége,1-1,5h,de az kábé sötét erdőben is jó úgy 25-30 km/h-ig
-Közepesen és alapon jó sokáig elmegy,középső jó éjjel ismert aszfalt,földúton,alap inkább láthatóságnak.
-Bekapcs/töltöttség jelző gombot le kell takarni,mert sötétben zavaróan erős.Én gumi csíkot pászítottam az aluház és gumiburkolat közé.Ma újra ezt venném."Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz trialboj #95689 üzenetére
Én azt tettem és nem is azt kérdeztem,hogy milyen márkájú a hátsó gumiabroncs,hanem,hogy miért viszi nejem lámpáját,mégis én ültem a rendőrségen kihallgatáson este tízig. Amúgy inkább az a jellemző,hogy le sem sz@r senki még akkkor sem ha hangosan flexelsz egy U lakatot.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz anorche1 #95693 üzenetére
Én úgy szoktam,hogy koppra+egy kevéssé meghúzom mind2 csavart,majd állítgatom míg egyenesen nem áll.Ha valamelyiken már nagyon bikázni kell,hogy álljon egyenesen akkor a másikon lazítok egy keveset,hogy ne vigyem túlzásba a szorítást.Végül mind2t egyenletesen meghúzom.Kissé úgy mint a centrírozásnál,ha már túl feszes egyik oldalon,de még mindig állítani kellene,akkor az ellenkező oldal lazításával állítom.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Intel Core i5-7640X / i7-7740X "Kaby Lake-X" és i9-7xxx "Skylake-X" (LGA2066)
- Szabadon fejlesztheti az OLED tévébe szánt paneljeit a Loewe
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Xbox Series X|S
- Gaming notebook topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen