- Sikeres volt a teszt, elpusztítja internetes műholdjait az Amazon
- Windows 11
- Linux kezdőknek
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Mesterséges intelligencia topik
- Zimbabwébe ment a Starlink
- Padavan firmware
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Aliexpress tapasztalatok
- Elon Musk: az xAI szuperszámítógépet akar az AI-alapú chatbotjához
-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ringman
nagyúr
válasz Hasaggymeg #188050 üzenetére
elég valószínű, hogy jövő héten elindítják a futárszolgálattal, mmbike-ból az utolsó nuroad ws-t még február elsején. már a boltban van, csak nem adták még fel. (egyszerre jött be egy nagyobb szállítmány és több nap nekik feldolgozni)
még a rendeléskor azt mondták telefonon, hogy az ehhez szükséges előrendelést tavaly augusztusban (!) adták le a cube felé.
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #188049 üzenetére
Én nem vagyok asszony, de velem is megbolondulnál, ha kilóméterenként venném elő a fényképezőgépet, vagy a legjobb lejtő közepén megállnék gombászni .
Teasüti: Gorilla szalag is gyanús nekem, nálam valamit csinált a tejjel, mert nem tömített rendesen. Tettem rá rendes szalagot, kicseréltem a tejet és helyrejött.
Amúgy ha már tubeless, ez a szalag tök jó, ez meg a Stan's-nál jobb, de ragadhatna jobban.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Somatom
veterán
válasz Hasaggymeg #188049 üzenetére
Sztem csak rossz szemszögből nézed a szitut. Egy kellemes napot szeretne eltölteni veled bringázgatva és nem bringás tréninget.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Nutra
tag
válasz Hasaggymeg #188035 üzenetére
Strava bingá(k)ra mér és mutat. A Probike Garage alkatrészenként tudja, hogy mennyit mentek és ha időszakos karbantartást
Screenshot példa: trekkingem a fékbetét, a Connex link nemrég került fel, a mellkaspánt jeladója pedig elemcsere érett. -
6030D
Ármester
válasz Hasaggymeg #188074 üzenetére
Az még az elején volt, akkor minden jó. Utána a szembeszél...
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
natë
nagyúr
válasz Hasaggymeg #188082 üzenetére
Köszi, van esetleg, ami ebben a kategóriában még ajánlott és jobb vétel ezektől?
-
Alg
veterán
válasz Hasaggymeg #188045 üzenetére
Mai 90k/1150m szintes körön az emelkedőkön nagy nehezen, de még én voltam picit gyorsabb, de a síkon/lankás 1-2%-os lejtőn csak lobogtam utána, alig tudtam utolérni.
Na jah, ő heti 3-4 Zwift edzést csinált télen, én meg 1-2 sufferfestet... Szóval edzeni kell srácok mert észre sem vesszük és lemaradunk
Amúgy baromi jó idő volt, 600m fölött még 5 centi hó, de az út már 95%-ban száraz, tökéletes.
A dekás Van rysel "hideg időre" kabátot meg csak ajánlani tudom, nagyon jól szellőzik, szél ellen véd, egy thermo aláöltözővel pont elég volt és nem kellett le-fel zipzárazgatni, pillanatok alatt megszáradt beizzadás után. Szerintem hozza a 2-3szor ennyibe kerülő márkásabb cuccok minőségét. És nagyon hasznos a sok zseb.[ Szerkesztve ]
"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO
-
natë
nagyúr
válasz Hasaggymeg #188087 üzenetére
Találtam még egyet : [link]
-
Zoliwrc
aktív tag
válasz Hasaggymeg #188078 üzenetére
Bocs, nem ismerlek meg csak ha bringával vagy :-) Egyszer valaki kiabált amikor bent az ösvényen mentem, a gyalogosok meg kint az ösvénnyel párhuzamos aszfalton.
Elmentem közvetlen mellettetek is? Mert amúgy mindenkinek köszönök, de 3 óra tekerés után csak az egyedül vagy kettesével mászkáló csajoknak
Valamikor gyere el ide, mutatok egy jó kört király utakon, rengeteg montizok itt Törökmező környékén -
Zoliwrc
aktív tag
válasz Hasaggymeg #188113 üzenetére
Utolsó kivételével mind stimmelhet, csak Verőcéig mentem hazafelé.
Azt hittem Törökmező turistaház környékén láttál többször mert ott tényleg sok kört mentem. -
Ringman
nagyúr
válasz Hasaggymeg #188116 üzenetére
Egy városi gumival szerelt 29"-os talán célszerűbb oda és földútra mint egy cross...szerintem.
a giant toughroad is jó lehet, ha nem kell a teleszkóp.
-
Zoliwrc
aktív tag
válasz Hasaggymeg #188116 üzenetére
Csak a szélmellényem Focus feliratos.
-
MC Pite
veterán
válasz Hasaggymeg #188116 üzenetére
Kinek mi a terep; de a szőnyegbombázott aszfalt is odabasz.
Montira hajazó dolgokból olyanok szerepeltek, aminek a telója többet mozog a bringa hossztegelyén, mint a rendes irányban, és relatív hamar ki is kopik a persely. Nehéz kerék, a fék pedig... Ha nem hegyen megy vele, akár lehet jó, de tekintve a felső-középső polcos fékeit a Shimanonak, ezeknek nem szavaznék nagy bizodalmat.Erdei aszfalton és földúton én jobban szeretek könnyű merev crossal menni. Rendes terepre nem kérdés, de azért kérdeztemnrá mire lesz.
<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
ivana
Ármester
válasz Hasaggymeg #188138 üzenetére
Majdnem biztos vagyok benne, hogy ezen már megugrik a lánc. Ez pont az a fajta amire mondtam korábban, hogy valamiért nem látszik rajta, ha kopott.
[link] Én ezt szoktam használni 8 sebiben. Shimanot hanyagold. Még a SRAM játszik.
[ Szerkesztve ]
-
ígyvanferi
addikt
válasz Hasaggymeg #188113 üzenetére
Ha belekibicelhet futóként a majdnem találkozásba: a második linken lévő részen a piros sávon egy egyenes meredek szakaszon 15:45 - 15:50 körül tekert valaki előttem felfelé. Mintha valami piros lett volna rajta vagy inkább alatta a bringa volt az (vagy csak már piros foltokat láttam az emelkedőn. Ott már nagyon igyekeznem kellett, hogy elérjem a 16:11-es vonatot Nagymaroson. Éppen sikerült szerencsére.)
-
Ringman
nagyúr
válasz Hasaggymeg #188155 üzenetére
már összeraktam, anélkül nem lett volna OK a rendszer.
a 2 csavar meg vmi tartalék lehet, mert vált rendesen és nem hagytam el semmit a kb 2-300 m-es tesztkörön sem.
ami viszont meglepő, hogy nincs csavar a vázban lévő furatokon (amivel a kulacstartót/stb-t lehet rögzíteni)
a trekking után elég érdekes ráülni, na meg a váltást is kell gyakorolnom a marokváltó után.
-
ígyvanferi
addikt
válasz Hasaggymeg #188155 üzenetére
Meg is találtam stravan, a piros jármű is stimmel, ennek apropóján dobtam rá egy kúdoszt.
-
Ringman
nagyúr
válasz Hasaggymeg #188167 üzenetére
a kormányon állítok majd, összeszerelés közben nem figyeltem, hogy lejjebb csúszott a kormány, a célkereszt nem volt középen, most kb vízszintes érintővel indul az íves része.
rámértem a nyeregre, ~1-1,5 cm-rel van most feljebb, mint a trekkingemnél.
[ Szerkesztve ]
-
Ringman
nagyúr
válasz Hasaggymeg #188171 üzenetére
köszi, szerintem is jól néz ki, remélem ki is fog szolgálni!
a nyeregcső hosszával + a nyereg előre-hátratolásával tuti el fogok még játszani egy darabig.
-
6030D
Ármester
válasz Hasaggymeg #188206 üzenetére
Sotteren vagy a Rókán?
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
nagyúr
válasz Hasaggymeg #188195 üzenetére
és @MC Pite: két ok miatt nem játszik a használt:
a, asszony nem enged használtat;
b, emlékszem, hogy alólam hogy jött le a gyerekmonti. görbe első villa, nyolcas a kerekekben, görbe pedáltengely, szétkopott váltósor, stb. vasárban számolták be.
c, az a terv, hogy körbeadjuk a rokonságban. az enyém a legidősebb és legnagyobb gyerek.ha tudtok valamit ajánlani helyette, szívesen fogadom.
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
Ringman
nagyúr
válasz Hasaggymeg #188215 üzenetére
kb 300 grammal több egy agydinamó, mint egy sima kerékagy.
-
Friczy
senior tag
válasz Hasaggymeg #188215 üzenetére
Akkor én jó leszek muglinak Többnapos túrázásokon kifejezetten jól jön, hogy eggyel (kettővel, mert hátsó lámpa is van) kevesebb holmit kell tölteni. Nyilván nem mindenhol érdemes használni, mindenesetre nekem a három bringámból kettőn agydinamós világítás van, és nem bántam meg. A munkábajáráshoz is hasznos, ha nem csak a nyári időszakban megyek bringával dolgozni (bár már egy éve inkább sehogy, legfeljebb szobabringával, de az nincs), mert hamar sötétedik Ráadásul a Cube-on folyamatosan megy a világítás - ami persze nem biztos, hogy jó, de ezen a lámpán nincs kapcsoló, a lámpát lecserélni meg nincs kedvem, na meg hasoló minőség sokba is kerülne - és azt vettem észre, az autós közlekedő társak valahogy jobban figyelnek arra, aki nappal is ki van világítva, tehát városi szaladgálásra sem rossz.
Más szempontjai vannak annak, aki többnyire terepen teker, oda értelmetlen, viszont én szinte csak aszfalton közlekedem.
-
Mezga Aladár
veterán
válasz Hasaggymeg #188222 üzenetére
Akkor én is "mugli" vagyok szerinted. Éjjel nappal világítanak/villognak elöl hátul a lámpák. Több esetbe ez mentett meg attól hogy komoly balesetem legyen.
Accuphase E-306 integrált erősítő eladó.
-
-=RelakS=-
veterán
válasz Hasaggymeg #188228 üzenetére
Meg fogom nézni, kihajítottam-e az elkopott hajtómű darabjaimat (tippre nem...), és megnézem, hogy hogy fekszik fel rá egy új lánc, mert nekem meg-megugrott rajta a lánc. Talán tipikusan abban a helyzetben, amikor erre semmi szükségem nem volt: mikor erőre volt szükségem (gyorsítás, hegynek fel, stb)
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
Zoliwrc
aktív tag
válasz Hasaggymeg #188206 üzenetére
Van egy szegmens NHH th-tól le Kismarosra a kisvasútig, 42.1-es átlagot jöttem rajta 2éve.(KOM)
Szokolyánál utolértem 2 outist ,kértem őket hogy hagy álljak be mögéjük kis szélárnyékra, beállok, lassabban mentünk mintha egyedül mennék rendesen
Megelőztem őket, aztán kismarosnál ahol újraélesztettem magamat jöttek kb. 1 perc múlva[ Szerkesztve ]
-
ZolkoW
őstag
válasz Hasaggymeg #188212 üzenetére
Most nem tudom, ezzel azt mondod, hogy a 35 nálam sok, vagy hogy kevés
De ez messze nem max, hanem relatíve kényelmes, utazótempó, ahol 90 körül forog a lábam, és sokáig tudnám tartani, ha sokáig tartana a lejtőnappal én is villogok, mostmár elöl is, de csak ha közúton tekerek.
[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
robaGB10
tag
válasz Hasaggymeg #188203 üzenetére
Köszönöm az ajánlást!
Mondjuk én elég keveset tekerek éves szinten, ezért nem szánnék rá ennyit, ha nem muszáj :) a decás árkategóriára gondoltam, hobbi szinthez a minősége is megfelelő lehet? -
bardi
aktív tag
válasz Hasaggymeg #188258 üzenetére
Egyszer voltam egy szabadulószobában, ahol miután rájöttem mit kell csinálni ahhoz, hogy megkapjam a számzár kódját a lakaton, meg hogy az mennyi szívás, mire összerakom, másfél perc alatt feltörtem életem első számzáros lakatát Azóta én semmit se bíznék ilyenre.
'92 Honda VFR 750
-
-=RelakS=-
veterán
válasz Hasaggymeg #188259 üzenetére
Biztos, mert mióta lecseréltem a hajtóművet, azóta nyugton van.
Az tűnt fel, hogy lecseréltem a fogaskoszorút, és még mindig ugrott, majd az egyik ilyen alkalommal lenéztem, vagy mi, és akkor megvilágosodtam.
Le is írtam sokezer hozzászólással ezelőtt, hogy ezentúl ha ugrik a lánc, akkor az ellenőrző lista a következő az olcsótól a drágáig:
1: láncterelők be vannak tisztességgel állítva?
2: lánc még használható, vagy már megnyúlt?
3: fogaskoszorú még használható, vagy már kopott?
4: hajtómű még használható, vagy már kopott?
Nem az a lényeg, hogy sok fog kapaszkodjon. Munka után megpróbálom lefotózni, hogy kézzel is ha meghúzom a láncot, akkor egy kicsit felfelé elmozdul a kopott fogon. Gondolom, lábbal taposva ez sokkal erősebb.
Addig is itt egy videó, hasonló volt az én esetem is, bár nem biztos, hogy ilyen rugdosásba belefogtam.
Ezen a két videón meg besírtok, akkor találtam, amikor kerestem kopott hajtómű + új lánc viselkedéséről valamit:
Igaz, motor, de kopott vajon?
Elkopott a lánckerék? Sebaj, van szerszám, megoldom.[ Szerkesztve ]
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
MC Pite
veterán
válasz Hasaggymeg #188225 üzenetére
Én itt is, ott is megyek, csak legyintek hogy 'Lumos!' és kész.
Ha kormánylámpával megyek, és a bringaúton szédelegnek előttem a muglik, a gyorsgombbal 1800lumenes módra kapcsolok, arra azért már félre szoktak menni.Nem vagyok egyébként citybikeon az agydinamó ellen, tetszik, amíg ezért nem kell egyéb kompromisszumot kötni, és az ember ezt csak kivilágított városban használja.
RelakS: Bukót ráveszem, a Fenix HL55, a Nitecore HC60 és a Sofirn SP40 is középső pántos is, elférnek a szemüveg és bukó között.
Nem tudom milyen vetített kép, fényeloszlás és fényerő amire azt mondod elég jól látsz, de ha megnézed a BC30at, annak rendes vetített képe van, meg akár ereje is.Én eleve nem citybikeolok, és mtb/24h mtb verseny/túrázás miatt is vannak rendes lámpáink; de másnak isnelgondolkodtató lehet hogy 10-15-ért jó lámpát vesz bármire, vagy agydinamóra költ inkább, vagy mindkettőt, ha látni is kell.
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
MC Pite
veterán
válasz Hasaggymeg #188300 üzenetére
Már ésszel megyek csak, a Rocket Ronokkal nem lehet/tudok durvulni (edzetlenség, időhiány, apasági plusz felelősség). Haverok többször szinezték meg a 64,66 és 81-es tárcsákat. Mikor rákerestem az iceteches csodákra, akkor meg a melegen felhullámosodásrra panaszkodtak sokan. Mindegy, így már használható, de a jó szerintem nem ilyen, nem tudom minek spróroltak a felületen.
Levegősnek gondoltam, de két szerelő is azt mondta ilyen, ill most egy fokkal jobb. Nem akartam elhinni hogy ilyen, de beletörődtem, plusz Norbi elég lelkiismeretes és ügyes, mondhatjuk kimaxolta.Várj, Judy a régi Dart elődje, full alap villa? Anno a Dartom se pógozótt felfelé, csak ha kiállva tekertem. De fully meg spd óta ilyet nem nagyon csinálok, és 20-25% sagot szoktam belőni. Recon/Revalation/Rebán mindig leszedtem egy idő után a kart a bringáról.
1eske: 80kg, nem gondolkoztam el. 2005 óta montizok tárcsafékkel, régen agresszíven lejtőztem, és akkor olyan bénán fékezek, amit az előző fékek kibírtak simán, plusz szín nélkül. 160as BB5 Roundagonnal nem szinesedett, 185ös BB7 Cleansweepel szintén nem, 185 Juicy CS G2-vel szintén nem. Beleértve salz 72es és AM távot, Börzsöny és Pilis húzósabb lejtőit, vagy a Medvéskört, ahol a (rutinos) csapat nagyja ferodolszagot húzott és a felének lilult is a fék; sosem sütöttem meg, sehol.
Erre piánóban megyünk az új géppel a Gerecsében, alig szintet, és így néz ki. Kettőből az egyik haverom az, akit előtte 2-3 évig piszkáltam a színes 81-es tárcsa miatt, egyből rámutatott hogy ki a b*zi . Felváltva, szakaszosan fékezzem, mint mindig minden tárcsafékes járművel.Teszem fel a költői kérdést, miért ekkora a felület magasság?
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #188316 üzenetére
Én ezeket a shimanokat próbálgattam: 315, 365, 445, 446, 8000, meg egy picit a Zee-t. Nekem mind bejáratott jó féknek tűntek, kivéve a 8000-est, de annál elvileg széria hiba a nyomásvándorlás. Rockshox telókkal nincs sok tapasztalatom azt leszámítva, hogy nekem Recon RL van, de ezt biztosan ki kell zárni felfelé, mert hintaló, a haverom 30 TK-ja is ilyen és a Yari is. Persze ehhez jól be kell lőni a teló nyomást és rendszeresen le kell szervizelni, különben oda a finom mozgás.
1eske-nek meg szerintem addig fölösleges találgatni milyen rugóútra van szüksége, amíg nem ismerjük a stílusát és hogy pontosan milyen terepen használná. Hogy még jobban összezavarjam, én a 2.6" vagy pluszos merev trailokat sem zárnám ki, ennyi pénzért komolyabb felszereltséget nyújthatnak.Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
-=RelakS=-
veterán
válasz Hasaggymeg #188296 üzenetére
A gond az, hogy a kopott fogakon elkezd kifelé mászni a lánc. Csináltam róla képeket, este majd emészthető méretűre vágom.
A lényeg: A hajtással ellentétes irányban a fogak nem kopottak, ha arra húzom a láncot, szinte meg sem mozdul. A hajtás irányában elkopott lánckeréken meghúzva a láncot viszont szinte minden görgő alatt átlátni. Ha nem új láncot veszek elő, lehet, hogy le is rántom a lánckerékről, pedig kézzel nem tudom annyira megfeszíteni, mint pedállal taposva.
Ebből kiindulva feltételezem, hogy ha lecseréltem volna a láncot egy újra, akkor megrántottam volna a vállamat, hogy ja, tényleg elkopott, és használom tovább a kopott hajtóművet[ Szerkesztve ]
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
-=RelakS=-
veterán
válasz Hasaggymeg #188329 üzenetére
Igen, arról Sheldon Brown mutat is szép videót az oldalán, hogy az új lánckeréken a nyúlt lánc csak kb ott fekszik fel, ahol már készül elhagyni a lánckereket, a többi meg szinte csak a fogak tetején fut
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
bardi
aktív tag
válasz Hasaggymeg #188340 üzenetére
És az a vicc, hogy ez nem vicc Elég sokat számít terepen, hogy kevésbé akad el a kerék minden kis szarban, meg hogy jobban tartja a tempót.
'92 Honda VFR 750
-
MC Pite
veterán
válasz Hasaggymeg #188316 üzenetére
Kicsi a betét magasság. A hossz egydugattyúsnál elég. Autóknál kicsit más, ott ahol már 4 dugattyú van, ott már hosszú a betét, alapból az úszónyergeseknél ott is magas inkább.
Szoktam azért némi mozgási energiát gyűjteni ami hővé és fékporrá alakítok .
Csokicsibesz, megnyugtató hogy nem fogunk a boltban az utolsó féken összeveszni. Meg úgy nézem bikemagen se sokat vagy a technikai topikokban.6030D: Mikor 45ről kell 15re lassulnod, akkor mozgási energiádat hővé alakítod, hirtelen 1-1.5kW-ot szabadítasz a fékekre. Na, tehát 1,5kW az X, vagy 0,7X felületen oszoljon inkább el? Ezért van hogy agresszíveb fékek nagyobb betétet, több dugattyút használnak, a lightosabbak meg kicsit.
Amikor normálisan tekerek, nem pogózott nálam egyik teló sem, bár relatív sportosra szoktam állítani (de nem pattan vissza a bringa leejtve, teszem hozzá a RS és Manitou ebben a 'tesztben' jobban szerepelt mint a foxok). Régebben mindig SPV-s tagjaim voltak, azzal finoman be tudtam állítani a bringához, terephez mennyi legyen a negatív kamra ellennyomása. Hetekig tököltem a foxokkal, mert úgy akartam beállítani mint a többit, de mondták ismik és szerelő, hogy engedjem el, ezen nincs egy olyan beállítás, ez pogózik nyitva, ezen használni kell a kis kart. Úgy ilyen lett, majd tényleg elengedtem, nyitottam lejtőzősre fújtam, és alapon most a középső álláson használom.
De simán lehet hogy én vagyok gyenge, és felfelé csak szépen pörgetek, húzok a pedállal, és azért nem nagyon pogózik a gép (tag leheletnyit, ennyi elfér). Mondjuk sok embert úgy látok tererni, hogy a merev gép is pogózik alattuk, szerintem iszonyat pazarolják az energiát, nekem nincs annyi fölös<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
ZolkoW
őstag
válasz Hasaggymeg #188357 üzenetére
Én az új villán tekergettem a piros és kék bizbaszt is (nyugi... ), és akkor jutottál eszembe, amikor teljesen le volt véve a visszaút csillapítás (ez gondolom a visszapattanást is befolyásolná, de ilyet nem próbálgattam). De rátekertem egy picit, és meg is szűnt az észrevehető bólogatás. Én kezdem azt gondolni, hogy inkább tekerési stílus függvénye (IS).
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
MODERÁTOR
válasz Hasaggymeg #188373 üzenetére
Maga a lockout funkció kéne csak nem kormányról, hanem villáról.
"Ott szimatol a sarkadban vasfogait csattogtatva, minden egyes hétköznapod: kirúzsozott medvecsapda."
-
6030D
Ármester
-
MODERÁTOR
válasz Hasaggymeg #188379 üzenetére
Maga a funkció jó, de a kar kinézetét egy full matt környezetben nem tudom szénepk találni. Nekem nincs szükségem arra, hogy ott legyen nem használom annyit. Viszont ha tudom, hogy a következő 40 km-t mondjuk orsázgúton teszem meg akor mehet a keményítés. Lehajolok és elforgatom a villán a kart. Majd vissza.
Ha jól látom a kitben ez található:
A rugó és a középső műanyag elhagyása után vajon a kar simán zár nyit?Szerk.: az apró hülyeségek... tudom.
[ Szerkesztve ]
"Ott szimatol a sarkadban vasfogait csattogtatva, minden egyes hétköznapod: kirúzsozott medvecsapda."
-
Friczy
senior tag
válasz Hasaggymeg #188259 üzenetére
Jártam úgy, hogy az első ugrott. Megvolt a szokásos lánc és hátsó sor csere, aztán hajrá. Nem vagyok egy sebességbajnok, elöl többnyire a kis lánckereket használtam (50/34-es hajtómű), így aztán az kopott el erősen. A kisebb emelkedőn még elvoltam, de Kóspallag-Szokolya közti részen annyiszor ugrált, hogy már nem lehetett rajta felmenni, fel kellett tolnom. Onnantól végig az 50-es lánckeréken tettem meg az utat, az szinte új volt. Szóval tud ugrani az elsőn is, tapasztalat.
-
xy.zsolt
őstag
válasz Hasaggymeg #188379 üzenetére
Az én montimon is a teleszkópon van a Lock....egy pillanatig sem gondoltam soha, hogy jobb lenne a kormányon, +1 madzaggal.
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
-=RelakS=-
veterán
válasz Hasaggymeg #188329 üzenetére
Ha nem lennének rajta karcok, azt hinném, hogy új hajtóművet mutogatsz
Hátul valóban hamarabb ugrabugrál el, aminek gondolom az is lehet az oka, hogy ott azért nincs annyira feszítve a lánc, könnyebben felmászik a fogakra, míg a hajtóművön az érkező lánc feszes.
Itt vannak az ígért gyönyörűséges képeim:
Lánckerék kopott, lánc vadonás új, még a gyári lekvárral agyonfedve:
[kép1] Nincs feszítve a lánc, szépen csücsül a helyén
[kép2] Hajtással ellentétesen, a fogak gyakorlatilag érintetlen oldala felé annyit változik a dolog, hogy lekonyul az asztallap, amin van a satu
[kép3] Hajtással megegyezően, a fogak kopott oldala felé húzva a láncot viszont szépen felmászik a lánc a fogakra, különösen a lánckerék két szélén
Ha jól megnézed, akkor gyakorlatilag az összes görgő eltávolodott a helyéről. Gondolom alaposan megtaposva még jobban kiemelkedik, ami miatt egy idő után mindegy, hogy hány fogas a lánckerék, meg fog ugrani. Friczynek is ezért lehetett csak akkor gondja, amikor fel kellett másznia meredeken, mert akkor több erőt akart kifejteni.Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #188406 üzenetére
Pumptrack . A közelben mondjuk én is gyakran megyek ilyesmiket . Azt bírom, hogy mindkettőnknek Somlyó a szokásos közeli terepezős helye.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
cityman
újonc
válasz Hasaggymeg #188426 üzenetére
Köszi.
Nekem már ez is segítség.....lassan kezd a mérleg nyelve billenni..
-
-=RelakS=-
veterán
válasz Hasaggymeg #188436 üzenetére
Autó, aktív nyomásmérő, indulás után mindig növekvő nyomásértékeket mutat amíg bemelegszenek a gumik.
A virnyák miatt elég régen kellett használni a kocsit, szóval már nem nagyon mondom meg a mért értékeket, de kb 240->260 kpa-ra emlékszem.Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
Alg
veterán
válasz Hasaggymeg #188436 üzenetére
Nagyon durva számítás, szóval ne kössetek bele, de tegyük fel hogy a levegő ideális gáz, illetve hogy a térfogat állandó (a gumi nem tágul a nyomás növekedésével), így kb. egy felső határt lehet számolni hogy mennyivel nő a nyomás a hőmérséklet változására:
pV/T állandó, ha V nem változik akkor p/T állandó
p0/T0=p1/T1
p1/p0, tehát az arányos nyomás-növekedés=T1/T0, kelvinben mérvepl. 5 fokról emelkedik a hőmérséklet 20-ra akkor T1/T0=293/278=~1.054, tehát 5.4%-al nő a nyomás. Ez 2 bar-ról indulva + 0.1 bar.
Nyilván a valós ennél kevesebb lesz mert a gumi is tágul meg a levegő sem tökéletes gáz, de nagyságrandileg valami ilyesmi történik.
Szerk: látom -=RelakS=- kolléga is hasonló nagyságrendű változást tapasztalt
[ Szerkesztve ]
"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO
-
Somatom
veterán
válasz Hasaggymeg #188454 üzenetére
Te is jól időzítettél. Most vettél ilyen bringát, amikor az "átoltottság" után a második legtrendibb szó a "karbonsemlegesség"?
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
6030D
Ármester
válasz Hasaggymeg #188456 üzenetére
Mit kiabál? Vigyázz, jövök a medvével?
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
Új hozzászólás Aktív témák
- Toyota topik
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Sikeres volt a teszt, elpusztítja internetes műholdjait az Amazon
- Visszatérne a PC-s kliensbizniszbe az NVIDIA
- Ukrajnai háború
- Három új színben lesz választható a Nothing Phone (2a)
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Büszke apukák és anyukák topikja
- Warhammer 40.000
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs