Keresés

Aktív témák

  • Jancsi

    aktív tag

    válasz Kashim #10103 üzenetére

    Ennyiért nem rossz bringa, de kissé gyanús a teljesen leengedett nyereg, a nagyon széles kormány és a felemás felnik. Nem lennék meglepe, ha ugrabugráltak vagy "DH"-ztak volna vele, de lehet csak a maradék cuccokból épült. Minden esetre ajánlott mint minden használt bringát ezt is tüzetesen átnézni. A telóban valószínűleg a rugó vagy a nyomórúd törhetett el. A Manitou villákhoz szerencsére szinte minden alkatrészt be lehet szerezni, kérdés megéri-e. Egy ilyen Black tip-top állapotban 30-40k körül van, egy kicsit ütöttkopott, de hibátlant lehet találni 20-25k körül.
    Ha városi rohangászsára esetleg jobb minőségű földutakon túrázásra kell a bringa akkor valami ilyesmit nézegess [link], ha csak aszfaltra akkor [link] [link].

  • Jancsi

    aktív tag

    válasz rii #10430 üzenetére

    Szerencsére a Manitou elég korrekt szervizkönyveket ad. [link] De először ki kellene deríteni milyen Black is a villád, Comp, Super, Elite és egy gyártási dátumot, utóbbit a váll belső oldalán találod, vagy a tárcsafékkozol közepén. Az évjárat abból a szempontból fontos, hogy olajos vagy zsíros kenésű, ha olajod, akkor célszerű alátenni egy tálat szereléskor ( igaz csak 10-10ml olaj van benne száranként), ha zsíros kenésű akkor az kifolyni nem nagyon fog.
    Szétszedni szerencsére nem kell telejsen, a szár alján van egy 13-as hatlapfejű csavar, azt kicsit kitekered, majd óvatosan ráütsz egy gumikalapáccsal, hogy a nyomlórúd elválljon a külsőszártól. A másik szár alján elvileg egy kék tekerentyű van, hacsak nem Black Comp, a kék tekerentyűből a csavart 3-as imbusszal ki kell tekerni, majd a tekerentyűt csak ki kell húzni, alatta egy 8-as imbusszal lehet kitekereni a nyomórudat, vigyázat, ha alulról nézed a telót, az óramutató járásval megegyezően tudod kitekerni a nyomórudat.
    Ha ezeket megcsináltad akkor az alsószárat és a nyakat megfogva szét lehet húzni a villát. Mivel a rugó és a csilapítás a becsószószárakban van, így azokat nem is kell piszkálni.
    Festés előtt a szimeringeket célszerű kivenni a külsőszárból. A csillapítás oldalon valamit nem árt a menetbe tekerni, a tekerentyűtől úgy sem fog látszani.
    Összerakáskor a régi zsírt távoldítsd el amennyire tudod, és kenj bele szilikonzsírt, ilyen tökéletesen megteszi [link] 2 karbantartásra bőven elég egy tubus.

    Itt egy részletes leírás a dologról [link]

  • Jancsi

    aktív tag

    válasz dqdb #12830 üzenetére

    DOT 3, 4, 5.1 glikol alapúak azért marnak, amúgy csak forráspontban van közöttük különbség. Ezek felcserélhetőek, sőt keverhetőek is. Vízzel elegyednek, és kikezdik idővel a gumi és műanyag alkatrészeket.
    A DOT 5 szilikon alapú, nem kezdi ki a műanyag és gumi alkatrészeket. Ellenben nem jól elegyedik vízzel, ami így a fékrendszer aljában megáll és korróziót okozhat. Kis mértékben összenyomható és legalább kétszer annyiba kerül mint a DOT 5.1.
    Reményeim szerint pár héten belül tudok infóval szolgálni, hogy teljesít a DOT 5-ös olaj DOT 4 helyett. Mivel olcsón hozzájutottam egy pár Formula B4-es fékhez, csak egy pár tömítése nem az igazi és nem tudom találok-e helyettük olyat ami bírja a DOT 4-et. Ha nem akkor ki lesz takarítva teljesen a fékből a DOT4, a DOT 5 mellé pedig mehet már bármilyen gumi tömítés.

    Valaki próbálta már a Rubena V95 - CHARYBDIS TD [link] külsőket? Tavaszra le kellene dobni a gépről még egy bő fél kilót, egy pár ilyen gumival spórolnék 100g-t kerekenként. Maxxis Ultralight belsőkkel pedig -80-90g/kerékék.

  • Jancsi

    aktív tag

    Még 28.-án tekertem kicsit a Bükkben, Lillafüredről Bánkútra. Elég érdekes fejet vágtak a síelők amikor megjelent 5 bringás a pálya mellett, igaz felfelé tekerni nem nagyon lehetett a hóban, lefelé pedig már annak is örültünk ha egy kerék tapadt egy kicsit. Összességében jó volt, de a 25km-nek majdnem felét tolni kellett.
    A montim [link] és az országúti, hogy mozogjak télen is kicsit [link]

    belaazallat

    Ha eddig nem törtek alattad a tengelyek akkor lényegében bármilyen montiagy megteszi. Én a Novatec agyakat preferálom a könnyen beszerezhető csapágyak és az egyszerű karbantartás miatt. Ha a tömeg nem fontos akkor vannak acéltengelyes gyorszáras agyaik is 12mm-es tengelyátmérővel.
    Felnire konkrét ötletem nincs, talán Altrix Dirt Jump 622/700c vagy Ryde Zac Pro Trekking természetesen 36 db jó minőségű küllő társágában pl. DT, jól fűzve.
    Nem olcsó egy jó kerékszett, de a fékfelület kopását leszámítva örök életű.

  • Jancsi

    aktív tag

    válasz belaazallat #15283 üzenetére

    Szerintem nem úszod meg a dolgot felnicserével, 28 küllő elég kevés alád terepre. Jó minőségű küllőkkel még akár működhet is a dolog (legalább OEM DT), de terepen könnyen odaütheti az ember a kereket még ha nagyon vigyáz is, akkor pedig jön a nyolcas.
    Ha tárcsaféked lenne egy pár keskenyebb 29-es montifelni tökéletes lenne laza terepre alád, az tuti elbír laza terepen.

Aktív témák