Aktív témák

  • Teasüti

    nagyúr

    Egy-két kérdésem lenne a nagyérdeműhöz!
    Mikor tavasszal elhoztam a bringát egy generálozás után, elég faszán be voltak lőve a fékek.
    De ez mostanra meglazult, szinte tövig kell húznom a fékkart. A fékbowden tudtommal nem lett cserélve, csak a fékek lettek beállítva. Azt tudni kell, h a kerekek nem nyolcastól mentesek, de ennek ellenére a szervízben be tudnák lőni keményre a fékeket úgy, h így se érjen hozzá a felnihez. Most ránézésre olyan 1+ pár tized mm lehet a pofák közt oldalanként, ami elég nagy fékkar utat eredményez. De ha szorosabbra veszem, akkor már eléri a felnit.
    Mit tudnék ezzel kezdeni?

    Néztem videót fékállításról, és kérdésem, h lényeges az a mozzanat, amikor a forgásiránynak megfelelően a pofák közelebbi végét 1 mm-el kijjebb állítják? Nekem ez nem ment, ehhez legalább három kézre lenne szükségem, mert szorításkor úgyis elmászik a fékpofa a kezeim alatt.

    szerk: más téma pedig a fékmerevítő. Acél vázam van, S-bend kialakítással. Sejthető, h eléggé nyúlós a hátsó fék. Azon töröm a fejem, h végülis ez hátrány, vagy előny? Mert ha nyúlik, akkor kisebb az esélye, h blokkolom egy erős fékezéskor. Viszont a fékerőt se tudom olyan jól adagolni. A váz az bírja ezt az igénybevételt, vagy hajlamos a fáradásra?

    [ Szerkesztve ]

Aktív témák