- Kitört a botrány az Amazonnál az irodai munka miatt
- A tenger alatti kábelek nemzetbiztonsági kockázatot jelenthetnek az USA számára
- Geopolitikai kockázatok elől fut Tajvan legnagyobb chiptervezője, a MediaTek
- Úgy néz ki, hogy vizsgálatot indít az EU a Temu ellen
- Rohamosan nő Elon Musk AI-cégének az értéke
Új hozzászólás Aktív témák
-
Visszatér az infra port?
Bevett szokás. Hogyha egy használatban lévő technológia fejlesztésben nem lehet tovább lépni, akkor vissza kell térni az előző technológiához.
Az autógyártásban is ez történt. Mivel nem lehet már javítani a szennyezőanyag kibocsájtáson és hatásfokon nagyon fájdalmas lépések nélkül. Visszatérünk az elektromos járművekhez, amik nagyjából 100 éve, veszítettek az Otto motor ellen.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
Van egy olyan ok is, amit eddig senki sem mondott... mi van akkor ha egy ilyen balesetet szenved? Atomtengeralattjáról is volt, amit inkább elsüllyesztettek ...
Index - Tudomány - A szovjet tengeralattjáró, amiről eltűntek az atomrakéták
be quiet! Pure Base 500DX || be quiet! Pure Power 12 M 750W 80+ Gold || BQ! DARK ROCK PRO 5 || ASUS ROG STRIX B650E-F GAMING WIFI || AMD AM5 Ryzen 7 7700X, Corsair 32GB KIT DDR5 6000MHz Vengeance || XFX Speedster SWFT 319 RX 6800 CORE || SAMSUNG 980 PRO 1 TB || ASUS Xonar U5 ||Windows 11 Pro FPP
-
"Biztos vagyok benne, hogy a nukleáris meghajtású járművekre köthető biztosítások kevésbe lesznek problémásak... "
Természetesen probléma mentesek lesznek a biztosítás szempontjából. Egyetlen biztosító sem fogja bevállalni az okozott kár megtérítését.
A cuki kis atomerőmű teljesítményét nem lehet gázpedállal irányítani. Az még elmegy, hogy lassan gyorsul fel. De fékezéskor mit lehet kezdeni a felesleges energia termeléssel?
Ennél már a gázturbinás hajtás is okosabb lépés. Ráadásul a követési távolság betartása is meg lesz, ha nem akar megégni a mögötte haladó jármű. Kanyarban a gyalogosoknak pech. Azbeszt ruhában akár percekig túlélheti a hajtómű sugarába kerülést a gyalogos. Feltéve, hogy nem fújja el a hajtómű. Viszont sokkal rugalmasabban állítható a teljesítmény.
Lehetne még fúziós hajtásban gondolkodni. De az eddig ismert megoldások alsó határa 1 naptömeg. Kanyarodni kicsit körülményes vele, főleg a városi közlekedésben. Hamarabb szívja fel a bolygót az 1 naptömeg minthogy kanyarodni lehetne rajta.Várom a további okos ötleteket.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
niof
addikt
Na, legalább konstruktív jellegű a kritikád, és nem kioktató.
Egyébként mint írtam, utópisztikus elképzelés, csak megindult a fantáziám. De amúgy a nukleáris iparban is lehet éppolyan áttörés, mint az akkumulátortechnológiában, nem? Mi van akkor, ha egy relatíve gyengébben sugárzó anyag is elég, ami mondjuk alkalmatlan egyéb, illegális célokra. Mert hát ugye nyilván egy jármű hajtásához nem kellenek megawattok, 74 KW elég lenne (100Le) egy átlag járműhöz. És ha azt mondjuk tudja 5 évig, az már tök jó. Utána lebomlik a hajtóanyag egy ártalmatlanabb anyaggá, a kocsi meg műszaki átvizsgálás, meg hasadóanyag pótlás után mehet vissza a forgalomba. Ja! És évente kötelező átvizsgálás, ami nem a bérlőt terhelné, mert nem az ő érdeke, hogy az autó megfelelően működjön és hibátlan műszaki állapotban legyen. Csak hogy tovább agyaljak a témán... De szép is lenne!Egyelőre nem szelem fel az almát egyenlőre.
-
A kilopower esetében nem a hatásfok a döntő tényező. Inkább a gondozásmentes működés a lényeg.
A stirling motor hatásfoka kb 40%. Ezt ma már hozzák a belsőégésű motorok. A gőzturbinák hatásfoka azért magasabb a 60% vagy ma már több is lehet. A gőzt újra melegítve, túlhevítve javítható a hatásfok az újra felhasználással.hosszabb távon az impulzus üzemű közvetlen fúziós hajtás. Állítólag elérhető lesz a 800.000 km/h sebesség. A szükséges elektromos energia melléktermékként kinyerhető lehet. https://pulsarfusion.com/
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
vicze
félisten
-
"Ja, tök jól elcserélhető lesz majd a napenergia túltermelés ha minden ország megújulók felé akarja elvinni a termelését és mindenhol egyszerre van fölösleg."
Európában komoly eltérés van a napszakok kezdete között. Ezért nem egyszerre keletkezik a felesleges energia. Németország tervezett Spanyolországban területet bérelni. Az esti német fogyasztás növekedésbe, jól besegít a Spanyolországban megtermelt energia.
Az északi tengeren nagyjából egyenletesen fúj a szél. Az ott termelt energia nem napszakfüggő.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Hoppá! Dell Precision 7550 Tervező Vágó Laptop -70% 15,6" i7-10875H 32/512 Quadro RTX 3000 6GB FHD
- Honor Magic6 Lite 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Dell 7390 13,3" FULL HD/i5-8250U/DDR4 8Gb/256GB M2 SSD/HDMI/4G/CAM/BT/Wifi/Új AKKU 1 Év Gari!
- Aszta! Dell Precision 7550 Tervező Vágó Laptop -70% 15,6" i9-10885H 64/512 Quadro RTX 5000 16GB! FHD
- Thrustmaster racing clamp kézifék tartó
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest