Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Rent

    senior tag

    Sziasztok!
    Tegnap megvásároltam akciósan az Affinity-Photo alkalmazást iPad pro-ra (12.9, 2017).
    Első elindítást követően elakadtam ott, hogy a filmtekercsekből egyszerre megnyissak több képet.
    Pontosan arra szeretném használni, mint amire az Adobe LR jó.
    Egyszerre 50-100 raw képet beimportálni és egyenként korrigálni a képeken, majd exportálni.
    A nyers anyagot nem szeteném felhőben tárolni, hanem sd kártyáról felmásolni az Ipad-re.
    Lehet nem körültekintően választottam alkalmazást, vagy én nem találtam meg elsőre, amit szerettem volna.

    Használható erre egyáltalán az Affinity-Photo? Ha igen hogy?
    Amennyiben nem, tudtok más alternatívát ami kiváltaná a havidíjas LR-t, iPad prohoz+pencilhez?

    Köszi előre is!

  • Rent

    senior tag

    válasz Madwe #22520 üzenetére

    Az lenne a legjobb ha az ingyenes lenne, viszont kollégám szerint az “ecsetek” használata már nem. Én pedig pont olyan ecsetet használok leginkább, amivel expot lehet állítani a kijelölt felületen. :/

  • Rent

    senior tag

    válasz Madwe #22524 üzenetére

    MaxCurve leírásában látok raw kezelést, viszont a screenshootokon mindig egy adott kép feldolgozási fázisát látom. LR szerűen képes megnyitni akár 100 képet és egy alsó sávban mindig kiválasztva lehet dolgozni egy adott képen? :)

  • Rent

    senior tag

    válasz Madwe #22526 üzenetére

    Koszi az infot! Kertem is visszateritest az Affinityre mert nem hasznalnam, viszont amire szuksegem van, arra meg nem jo. :/

  • Rent

    senior tag

    Ipad Pro 12.9, 2017-eshez (256gb wifi) kerestem billentyűzetet.
    Smartért nem adnék 60-at, főleg a minősége miatt. Elmentem egy üzletbe és megnyomkodtam a Magic Keyboardot. Mondom magamban ez életem egyik legjobb billentyűzete amin gépeltem, pedig van pár itthon, köztük mechanikus is. 40-et akkor sem adok érte nekem nem ér annyit. Hitegettem magamat. Majd bementem az istyleba és újra egymás mellett megnyomkodtam a smart keyboardot és egy imac-re kötött magic keyboardot. Ekkor eldöntöttem végleg, hogy smartot az életbe nem vennék annyiért és kértem egy akciós Zagg zsinóros billt 9,9-ért, amikor is megláttam a vitrinükben sorakozni a magic keyeket és az egyiken egy rózsaszín árcédulát. Megnéztem közelebbről és láttam, hogy 24.990 Ft.
    Kérdeztem az eladót, ugye az nem magyar? Megnézte és válaszolta, hogy de, igen.
    Akkor éreztem, hogy kár volt rákérdezni. Mitől van ennyire leárazva? Ugyanis használtan gari nékül nem láttam ma ennyiért a neten magyar kiosztásút. Válaszolta, hogy azért, mert a külső fólia csomagolás jobb széle eltávolításra került. A termék viszont gyári csomagolású belül, sőt a lightning kábel és a papírja is azok. Látszott, hogy soha nem volt leszedve a gyári fólia a billről, tehát gyári új a termék. Miután tájékoztatott, hogy 2 év a jótállás a Magic Keyboard-ra, a Zagg-re 1, a sorsom eldőlt. Megvettem, hazahoztam és azt mondom instant get. Villámszerűen lehet vele gépelni, mellégépelés nélkül, teljesen kézre áll, minőségi benyomást kelt, pont ráfér az UAG tokra, sőt még hely is van mindenhol körülötte, egyszerűen ehhez a 12,9-hez tökéletesen passzol.
    Száz szónak is egy a vége, nagyon örülök és sajnálom ha sokaknak unalmas volt a posztom, de le kellett írnom az örömömet. :D

    Tud valaki esetleg hard case tokot Magic Keyboard-hoz?

    [ Szerkesztve ]

  • Rent

    senior tag

    válasz Ance #22623 üzenetére

    Igen ez vezetéknélküli, lightning csatlakozóján tölthető, kb 1 hónapot elmegy egy töltéssel, tehát ritkán kell töltőre dugni. :) nézegettem logitecheket is, de azokból nem találtam magyar kiosztásút. Tok meg UAG, mást nem tennék rá. :) nagyon ajánlott részemről a magic keyboard.

  • Rent

    senior tag

    Amúgy már egyszer kérdeztem, de nem kaptam egy kivétellel infot, viszont az nem volt megfelelő app.
    Tudtok Adobe Lightroomhoz hasonló (csak egyszeri fizetős legyen és ne havidíjas) alkalmazást ipad pro-hoz? A cél az lenne, hogy könnyedén lehessen importálni kb 100db raw képet sd kártyáról és egy csúszkán alul kiválasztva az épp aktuálisan kezelendő fájlt különböző ecsetekkel lehessen szerkeszteni, majd exportálni .png-be.

    Köszi a válaszaitokat előre is!

  • Rent

    senior tag

    Tegnapi pubg moble frissites ota Nalatok is hibas a menu? Ujratelepitettem, ujrainditottam, semmi. Annyira nagy lett a szoveg a menuben, hogy egymasba csusznak a sorok, illetve jatek kozben is minden menugomb nagy lett.
    12.9 pro

    Koszi

    [ Szerkesztve ]

  • Rent

    senior tag

    12.9, 2017-es prohoz használok UAG-ot.
    Megvártam a megjelenését a 2018-asnak, elmentem istyleba, megnéztem és inkább a 17'est választottam.
    18'-ast végképp nem használnám tok nélkül. UAG-ot ajánlok amúgy ahhoz is.

  • Rent

    senior tag

    Ipad Pro 2017, 256gb Wifi, Istyle vásárlás 2018. november.
    Észrevettem az enyémen is, hogy előjött egy úgynevezett Light Bleeding hiba (képernyő bal szélén a háttérvilágítás bevilágít több ponton). A hibára rákeresve feljött egy macrumors fórum, ahol 124 bejegyzésből nem volt nehéz leszűrnöm, hogy elég sok készüléket érint a probléma.

    Tegnap az apple ügyfélszolgálatát felhívtam, először rám akarták verni, hogy letelt az 1 év garim tavaly novemberben, de adnak szívesen kontaktot ahol javítják, viszont saját költségemre.
    Mondtam, hogy köszönöm, de az Isamurai oldalán is látom, hogy egy kijelzőcsere kb. 140 ezer Ft. Amíg tartóba raktak (többször egyeztetett a call centeres a kollégáival), megtaláltam a neten, hogy magánszemély és vállalkozás esetén létezik az 1 éven felül még egy év szavatossági idő. Felolvastam a Call Centeresnek, majd megint egy hosszas várakozás után (egyeztetve egy másik osztállyal) elismerte, hogy létezik valóban ilyen (amennyiben magánszemélyként vásároltam, de ezt nem mondta a beszélgetés elején) és az Istyle-hoz irányított, hogy rajtuk keresztül adjam le és megoldják a problémámat térítésmentesen.

    Az Istyle ügyfélszolgálata telefonon annyit mondott, hogy ha az apple ezt mondta, akkor így van, Ő ezt sajnos nem tudja (miért is tudná, az apple, vagy egy prémium reseller elsőre, hisz nem az ügyfelekért, hanem azok pénzéért vannak). Az Istyle oldalán kértem a mai napra időpontot, bevittem, átvették a készüléket (doboz, kiegészítők maradtak nálam), majd tájékoztattak, hogy 5 munkanapon belül megkapom az újat, értesítenek, ha mehetek érte.
    Kérdésemre (mennyi garit, szavatossági időt kapok) azt a választ kaptam, hogy 90 nap jótállást és 1 év szavatossági időt az értesítőtől számítva (amikor kiküldik az emailt, hogy mehetek érte).

    Ezután ezt a kérdést emailben feltettem az istyle szervizes ügyfélszolgálatának is, ahol ugyanerről tájékoztattak (1év), majd válaszoltam és meghivatkoztam az EU hivatalos oldalán Magyarországra vonatkozó jótállás azon részét, miszerint:
    "A javított/kicserélt termékek esetében újraindul a szavatossági időszak?
    Igen, új kétéves szavatossági időszak veszi kezdetét a termék cseréjekor. Javítás esetén az új alkatrészekre szintén új kétéves szavatosság vonatkozik. A javítás idejére a szavatossági időszak fel van függesztve."

    Egyébként megtaláltam ezen részt a fogyasztóvédelem oldalán is, melyből idézve:
    "Az új Ptk. főszabálya szerint a jogosult kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított egy év alatt évül el. Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén azonban a szavatossági idő hosszabb: a fogyasztó kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított két év alatt évül el."

    majd folytatva lejjebb: "A dolognak a kicseréléssel vagy a kijavítással érintett részére a kellékszavatossági igény elévülése újból kezdődik."

    Válaszuk után természetesen majd leírom az Ő álláspontjukat is.
    Bocsánat a hosszú posztomért, de ne hagyjátok magatokat megvezetni, ha csak 1 személy is hasonló cipőben jár és ez segített Neki, már megérte begépelnem.

  • Rent

    senior tag

    Előző posztomban a "magánszemély és vállalkozás esetén" helyett "magánszemély és vállalkozás között", elnézést az elgépelés miatt. :)

  • Rent

    senior tag

    válasz ittakary #27585 üzenetére

    Mi alapján volt 1 év? Mire hivatkoztak?
    A fogyasztóvédelem szavatossággal foglalkozó oldala: [link]
    Ahol idézem: “Milyen határidőn belül reklamálhatunk?
    Az új Ptk. főszabálya szerint a jogosult kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított egy év alatt évül el. Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén azonban a szavatossági idő hosszabb: a fogyasztó kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított két év alatt évül el.
    Fontos szabály, hogy nem számít bele az elévülési időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a jogosult a dolgot rendeltetésszerűen nem tudja használni. A dolognak a kicseréléssel vagy a kijavítással érintett részére a kellékszavatossági igény elévülése újból kezdődik.“

    Értem én, hogy a tapasztalat az az, hogy csere esetén az elmúlt időszakban 1 évet adtak, csak azt szeretném tudni, hogy mi alapján, mert az Eu és a fogyasztóvédelem oldalain található információ alapján egyértelmű, hogy 2 év kellene, hogy legyen csere esetén.

    Elnézést, hogy volt egyezőség a két posztom között tartalmilag, tényleg érdekelne, ha létezik a fentiekkel ellentétes tartalmú álláspont a szavatosság idejére vonatkozóan.

    [ Szerkesztve ]

  • Rent

    senior tag

    Az előbb egyeztettem a a Fogyasztóvédelmi Főosztály, Fogyasztóvédelmi-felügyelti osztály ügyintézőjével, tájékoztattak, hogy csere esetén az egész termék, javítás esetén az adott alkatrész jótállási ideje 1év valamint a szavatossági ideje további 1 év, amennyiben ettől eltérő időtartamot akar megszabni egy adott cég, akkor 2020.03.01 után a területileg illetékes kormányhivatalhoz kell fordulni.

    Nem is értették a 90 nap illetve 1 év szavatosságot. Nem tudom honnan vehette a cég.

    [ Szerkesztve ]

  • Rent

    senior tag

    Fél órát beszéltem az apple ügyfélszolgálatával, végül egy nagyon segítőkész kollégával beszéltem egy felsőbb szintű osztályon, aki megígérte, hogy tájékoztatja az Istylet, hogy a ptk val megegyező módon kerüljön rá majd az átvételi papírra az új jótállás (1 év) + 1 év szavatosság.
    Nyílván nem volt egyszerű meggyőznöm erről, de sikerült.
    Nem tudom, hogy az index mennyire kapná fel az ügyet, hogy az apple félretájékoztatja az ügyfeleit, ugyanis csak a 90 napot szajkózzák, amit külföldről vettek át, viszont az negatív a magyar ptk val szemben és az oldalukon is ez van leírva, illetve a resellernél is ezt ajánlják fel nagy kegyesen.

    Fejleményekről később írok.

  • Rent

    senior tag

    válasz HIJ #27590 üzenetére

    Szavatosságot (+1 ev) igen, viszont 1 ev gari idon belul Rad, mint cegre az ujboli 1 ev vonatkozik. Olvasd at az elozo posztomban a fogyasztovedelem oldalan, hogy mit irnak, egyertelmu, hogy ujraindul az 1 ev. Sok sikert!

    Kozben az apple hivatalos maile megjott, amibe elnezest kernek a telefonon elhangzottakkal szemben, hivatalosan nem tajekoztathatnak senkit (sem istyle sem en), az oldalukon fent van, hogy a magyar jogszabaly (ptk) alapjan jarnak el.

    Az meg egyertelmu, mert a fogyasztovedelem telefonon is megerositette.

  • Rent

    senior tag

    Lezárult az ipad csere, 1 munkanap alatt kaptam egy újat, viszont nem hajlandóak a ptk val megegyező időtartamú munkalapot mellékelni. Az új munkalap tartalmazza az eredeti készülék számlaszámát, azonosítószámát, az eredeti vásárlás dátumát, a leadás napját, a javítás időtartamát napokban (1nap), illetve a 90nap gyártói (apple) korlátozott garanciát.
    Kérésemre sem hajlandóak olyan munkalapot kiállítani, amelyen nem 2020.05.20-ig tartó korlátozott jótállás, hanem 2021.02.20-ig tartó 1 év jótállás, esetleg még a szavatosság (további 1év időtartamát) is szerepel.
    Sokadik emailemre leírják ugyan, hogy Ők betartják a ptk-t, viszont szerintem ez szó szerint a vásárlók megtévesztése!
    Első körben az apple és az istyle ugyfélszolgálata is arról tájékoztatott, hogy önköltségen tudom szervizeltetni (kb 140-150 ezer Ft-os kijelzőcsere), második körben, amikor meghivatkoztam a ptk-t, hajlandóak voltak segíteni, sőt mondhatni tényleg együttműködőek és gyorsak voltak.

    Az egyetlen problémám az az, hogy ha én nem nézek utána a dolgoknak, maguktól nem ajánlják fel a jog biztosította szavatosságot, annak ellenére sem, hogy úgy mutatkoztam be: xy vagyok, mint magánszemély vásároltam ekkor és ekkor ezt és ezt a terméket itt és itt, aminek tudomásom szerint tavaly novemberben lejárt a jótállása, milyen lehetőségek vannak a javításra, cserére?

    Nem akarják véletlenül sem reklámozni, sem elmondani, sem leírni azt ami a vásárlók joga az EU-ban!
    Mindenki vésse eszébe, hogy ha javítják az apple termékét (de bármilyen tartós fogyasztási cikkét), akkor magánszemélyként 1+1 éve van a vásárlás napjától. Amit cserélnek arra, azonnal 1 év jótállás és 1 év szavatosság indul újra. Amit javítanak, ott az adott alkatrészre vonatkozik ez. Céges vásárlás esetén pedig nincs szavatosság, viszont az egy éven belül leadott dologra, ugyanaz vonatkozik, újból 1 év.

    Remélem segítettem Nektek és egyben szomorú is vagyok, mert visszapörgetve a topicot, az a tapasztalatom, hogy kb. senki nincs képben (tisztelet a kivételnek) a valósággal (velem kezdve, aki hétfőn még úgy tudtam, hogy fizetős lesz a javítás).

    Akár bekerülhetne röviden az összes almás topic összefoglalójába, de természetesen a resellerek kibújnak a felelősség alól, mondván, hogy a ptk-t nem Ők alkották, azt betartják, de nem kötelességük tájékoztatni róla senkit, ha nem olvasol utána így jártál, a munkalapra, garilapra meg mind1 mit írnak (ezt is megkaptam emailben hivatalosan csak finoman megfogalmazva).

    [ Szerkesztve ]

  • Rent

    senior tag

    Mivel nem jelent meg márc 26-án sem az oled 11" pro, nem várok tovább. Rendeltem egy 256GB cellular 11" prot (2022) azonnali cseregarival alzába.
    Már most se nagyon van a 2022 es ipad prokból sem az icentre sem az istyle üzletekben és mondták, hogy ha megjelenik az új, akkor nem is lesz már ezekből, csak az a pár darab ami jelenleg készleten van.
    Azonnali cseregarival viszont, ha már nem lesznek kaphatóak a mostaniak (nem tudják ugyanarra becserélni alzában, akkor elállás, vagy ár beforgatás van), majd beforgatom az árát az újba, ha nem lesz nagyon drága.
    Ha meg nagyon drága lesz, akkor örülök, hogy még tudtam az utolsó darabokból venni a jelenlegiből "normális" áron, mert más opció 120 hz-es ipad-re nem lesz, csak a pro, de ha megszűnik a 2022 pár hónapon belül, akkor majd az új rohadt drágán lesz csak. Persze árakat nem tudunk, de én most ezt látom a legoptimálisabb választásnak, viszont mindenképp azonnali cseregarival. :)

    [ Szerkesztve ]

  • Rent

    senior tag

    Annyit vártam az új m3 oledre, hogy megvettem az m2 11” 256 cellulart azonnali cseregarival alzába.. attól függ h becserélem az újra, hogy mennyi lesz az ára. Ez se volt olcsó (505e+60e azonnali cseregari), de ha normális ára lesz, simán becserélem. :D

  • Rent

    senior tag

    Gariidőn belül 3 alkalommal indoklás nélkül kicseréltetheted. Amennyiben már nem kapható, abban az esetben elállás van, vagy levásárlás. Amíg kapható, addig ugyanarra. Tapasztalat robotporszívónál (rendeltem újat Róbertre) elég volt 2 év után annyit mondani személyesen, hogy elakad rendszeresen (ráadásul céges vásárlás) volt, az egészet beforgatták egy drágábba és hozhattam el az újat.

    [ Szerkesztve ]

  • Rent

    senior tag

    válasz evooo #45930 üzenetére

    Nem erted. Megszunik az m2 11 cellular ertekesitese 1 ev mulva, berendeled az ujat 100k val dragabban mint ez. Bemesz azt mondod dobalja a halozatot a cellular ipaded, kersz cseret, de javaslod, van egy rendelesed jo lesz az, beforgatjak az arat a helyszinen es hozod el az ujat.
    hagyomanyos garinal 30 napig vizsgaljak utana 8 napjuk van visszafizetesre, azonnalinal meg azonnali.

    [ Szerkesztve ]

  • Rent

    senior tag

    válasz fery02 #45929 üzenetére

    Akkor miert fizetnek 12% extra azonnali cseredijat? Nem az a cel, hogy 50% aron eladjam phn, hanem, hogy problemamentesen a veteli arat beforgassam a kesobbiekben, ha megszunik ennek az ertekesitese. Regen ez ugy mukodott, hogy az azonnali gari arat is beforgattak, ezen valtoztattak, azt mar bukod elvileg.

    az egyik uzletben igy beszelt ra anno az elado, hogy lg c1 et vett igy, majd azonnali garival becserelge c2 re, amikor mar nem volt c1, igy vettem en is 1 eve c3 at, meg varok vele, majd c5, vagy c6 nal csere. Mondom nekem tapasztalat, hogy brutal gyorsan problemamentesen berorgatjak a helyszinen, ha fizettel az extra szolgaltatasert.

    megeri nekik, mert akik megveszik az extra garit, kb. minden tizedik fogja teynleg becserelgetni, ha az meg tenyleg hibas, nekik is cserelik, boven megterul nekik is a szolgaltatas dijabol

    sokat vasarolok alzatol es csak nagyon keves termeknel fizetek azonnali cseregarit, viszont szivtam mar meg olyannal, amin nem volt, ott szepen elkuldik kulfoldre es hetek mulva jon valami valasz, azonnalinal meg helyben cserelik a Robert K. krt.on

    [ Szerkesztve ]

  • Rent

    senior tag

    válasz evooo #45930 üzenetére

    Pl eltelik annyi ido, hogy mar nincs asztroszurke 256 os wifis 12.9 m2, most mondtam egy peldat, bemesz elotte odarendelsz valamit amit szeretnel (pl m3 oled) es par perc beszelgetes utan (mondasz valami indokot, de igazabol nem erdekli oket) beforgatja a srac a helyszinen, nekik is az a legjobb, mert nem kell visszafizetniuk, foleg ha dragabbat veszel, nagyon nem erdekli oket a +-5%

    lenyeg, hogy mechanikai serules nem lehet

  • Rent

    senior tag

    válasz ittakary #45935 üzenetére

    Regen beforgathato volt, pl a robotporszivonal azon szuttyogtek, hogy ott nem akartak beforgatni aszf modositas miatt, de sikerult meggyoznom oket, hogy a vasarlaskor meg nem ugy hirdettek.. sot felhivtak ra a figyelmemet, hogy azt is beforgatjak majd.
    viszont tobbet buknal 505 e nel, (most pl 525 az ara, tehat mar nyertem 23 at kb, hogy ket hete vettem, mintha most), mint 60, ha megprobalnad eladni, igy meg beviszed es kihozod az ujat, a 12% ot meg lenyeled

    persze nem akarok senkit biztatni, hogy vegyen naluk mindent is es hasznalja ki a lehetoseget, csak leirtam az en tapasztalatomat es azt, hogy mar nem tudtam tovabb varni az m3 ra, mert meg mindig nem tudni, hogy mikor fog megjelenni es mennyi lesz. Ugy voltam vele, hogy inkabb megveszem ezzel az opcioval most, mintsem kesobb ha mar nem is lesz ebbol es ha brutal draga lesz az uj.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák