Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz ForRedGlory #44 üzenetére

    Eredetileg nem akartunk mérni, aztán jött egy RDNA 3-as doksi, amiben megjelent az, hogy a parancsprocesszor már nem csak kétmagos, mint az RDNA 2-ben, hanem van benne egy multi-draw indirect gyorsító, tehát a DirectX 12-es, ExecuteIndirect funkciót kihasználó címeknél a processzor helyett egy GPU-ba épített fixfunkciós részegység dolgozik részben, így tehermentesítve a processzort. Régóta van vita arról, hogy egy ilyen működhet-e vagy sem explicit API-val. Még a gyártók sem értenek egyet benne, bár az AMD mindig is pörgette azt a témát, hogy DirectX 12-ben is van értelme a specifikus gyorsítóknak a parancsprocesszoron belül, csak nem egyértelmű, hogy milyen formában. Most az egész iparágon belül előhozakodnak az első ilyen megoldással, és ezt alapvetően Full HD-ben lehet lemérni, mert ott kerül a rendszer tipikusan CPU-limitbe, és a multi-draw indirect gyorsító lényegi célja az, hogy ebből a limitből kirángassa a VGA-t. Tehát a bivaj GPU-k mellé ne kelljen extrém csúcsprocit venni, mert a GPU-n belül a feldolgozás egy része konkrétan gyorsítva van, és arra nem kell processzoridőt pazarolni. A kérdés az, hogy ez működik-e a gyakorlatban, és ezt Full HD-ben meg lehetne nézni, ezért úgy gondoltuk, hogy ha már 5800X-et használunk, akkor megnézzük, hogy ennek a hardvernek van-e értelme a mai címekben.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák