Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • RR-13

    őstag

    válasz pictigjis #27359 üzenetére

    Amikor jó pár éve törvényileg kivezették a bankok a kártyaletiltási 10-15 ezres díját (kénytelenek voltak), akkor szinte az összes bank lehetővé tette telefonon keresztül is a kártyaszerződés megszüntetését, vagy letiltást követő megszüntetését, melynek az eredménye a végleges megszüntetés.

    Korábban azért nem volt az összes banknál (az Ersténél igen) lehetőség a megszüntetésre díjmentesen (a Gránitnál ugye még mindig nem), mert a telefonos letiltás alkalmával nem, vagy nehezen lehetett ellenőrizni, hogy a kártya valóban megvan, és nem elvesztés miatt akarja valaki tiltás nélkül díjmentesen megszüntetni, ugyanis a személyesen történő megszüntetés is csak a kártya leadásával volt díjmentes.
    Kártya hiányában a személyes megszüntetésnél is díj felszámolásával tiltották a kártyát, majd szüntették meg.

    Mivel a kártya leadása, a díjmentes letiltási gyakorlat bevezetése óta nem releváns, ezért lehet majdnem minden banknál telefonon is megszüntetni, mert nem kell leadni ekkor a kártyát, és díjmentes a megszüntetés, letiltás is.

    Jelenleg még a CIB-nél a személyes kártyaszerződés megszüntetésnél viszont elkérik a kártyát, és ha nincs meg, vagy nincs az ügyfélnél, akkor megkérik, hogy telefonon tiltsa le, és ne kérjen pótkártyát, ezzel a kártya meg is szűnt.

    Korábban pl. az Ersténél telefonon is meglehetett szüntetni a kártyát (még a letiltási díj idején), de ahhoz be kellett diktálni a kártya számát az ügyintéző kérésére, és így azonosította, hogy a kártya megvan, és nem elvesztés miatt akarjuk megszüntetni. (máshogy nem tudták "ellenőrizni" :)) )

Új hozzászólás Aktív témák