-
IT café
A Topik fő témája a hazai bankok (kivéve az OTP):
Új hozzászólás Aktív témák
-
sifarr
senior tag
A telefonom a beszélgetés végén kérdezi meg, hogy meg, hogy "Mentem a beszélgetést?"
Ezt nagyon nem kellett volna ...
Az okostelefonok gyárilag nem úgy vannak konfigurálva, hogy automatikusan felvegyék a beszélgetést, s a végén kérdezzenek.
Te telepítettél egy programot, te konfiguráltad így. Ráadásul olyan programot, amely nem jelzi a másik félnek pl. hangjezéssel, hogy épp felvétel készül.
A hívások 99,9%-át nem rögzítem, csak a telefonbeszélgetés során döntöm el, hogy fogom-e a végén menteni.
Szóval te döntesz. És a másik fél? És a tájékoztatás előre? És a személyiségi jogok? Te így telefonálsz a családtagjaiddal, a barátaiddal, a munkatársakkal, a diákokkal? Tudnak róla? Mind tud róla? Beleegyeztek?
Te mit szólnál ahhoz, ha a diákjaid titokban, engedélyed nélkül felvételt készítenének rólad? És utána felhasználnák.
Az egész gyakorlatod nagyon súlyos etikai problémára utal. Egyébként fel is jelenthetnének miatta.A bank erőfölénye óriási, bármikor módosíthatja a feltételeit, és nekem csak az a választásom, hogy jelentős költségekkel és hátrányokkal elhagyom a bankot, vagy maradok, és lenyelem a békát.
Ezek az érvek nem igazak.
Nincs erőfölény. A bankváltás még a ráfordított idő költségét beleszámítva sem jelentős költség. A bankváltás hátránnyal nem jár, hiszen egy rossz, nekem nem megfelelő bankot cserélek egy jobbra, nekem megfelelőre.
Tudom, hogy miről beszélek. Életem során minimum 10 banknál voltam ügyfél. Legtöbbször párhuzamosan 2 banknál is. Egy bankváltás alig nagyobb ügy, mint mobilszolgáltatót váltani.És legyen jogom szóvá tenni, hogy a bankom inkompetens tinédzserekkel oldja meg a telefonos ügyfélszolgálati feladatait, miközben 2 fiókját bezárta a lakóhelyem környékén ...
Ha a bank nem elég képzett munkatársakkal dolgozik, ott kell hagyni. Ha nincs fiókja minden utcasarkon, ott kell hagyni.
Ha sokat kell várni a CIB24-re, akkor panaszt kell tenni. Akár a hatóságnál is.
Mi köze ezeknek ahhoz, hogy jogosulatlanul felveszel egy beszélgetést? Hogy megsérted egy másik ember személyiségi jogait?Szerintem fontos, hogy beszélgessünk a jövő generációjával arról, hogy ennek az aszimmetriának nem feltétlenül kell így maradnia egy ügyfélcentrikusabb, demokratikusabb világban.
Van egy egyetemista lányom. Remélem, nem te tanítod a jövőről. Az asszimmetrikus demokráciáról, ahol csak az ügyfélnek vannak jogai.Összefoglalva: jobb ha hagyod ezt a vonalat. Nem jöhetsz ki belőle jól.
[ Szerkesztve ]
-
RR-13
őstag
"Ha a bank 10 perccel haladja meg a jogszabályban maximalizált telefonos ügyfélszolgálati várakozási időt, annak semmilyen törvényi következménye nincs."
Ezért nincs:
-
sifarr
senior tag
2 fiókját bezárta a lakóhelyem környékén, és saját belső szabályzatára hivatkozva rákényszerít, hogy vírusjárvány idején is be kelljen mennem a bankfiókba, mer pl. nem lehet a weboldaláról letölteni egy nyomtatványt, amit ügyvéd vagy közjegyző előtt aláírhatok és elküldhetnék - kizárólag a nagyforgalmú, távoli irodájába rengeteg ember közé beülve, hosszas várakozás után intézhetek el (ez a példa arról szól, hogy a fiamat akartam felhatalmazni haláleseti kedvezményezettként).
Azért gondold meg, hogy méltán haragszol-e a CIB-re a konkrét esetben.
A haláleseti rendelkezés lényegében a végrendelet egy speciális formája. A végrendelkezést jogszabályok szabályozzák, és a bankok csak ennek keretén belül tudnak belső szabályozást alkotni. A bankok ezt a rendelkezést csak személyes ügyintézéssel fogadják be. Lehetne ezt is digitalizálni, de a bankok csak akkor tehetnék ezt meg, ha általában is lehetne digitálisan végrendelkezni jogszabály alapján. Ez ma nincs.
De mi vesztesz, hogy csak személyesen lehet?
Lehet, hogy a házatokban lakik egy közjegyző, s vele gyorsan elintézhetnél mindent. De akkor vagy te, vagy a közjegyző alkalmazottjának kellene postára mennie, feladnia a nyomtatványt. (Az alkalmazott ideje is pénz, amit a közjegyző megfizettet. És őt is veszélyezteti a vírus.) Digitálisan beküldeni nem lehet, mert akkor a digitalizált nyomtatvány hitelességét kellene megteremteni. A szkennelt nyomtatvány önmagában nem hiteles. Pl. az ügyvéd szárazbélyegző-lenyomatát nem lehet szkennelni. Az időráfordítás, sorban állás, várakozás, fertőzésveszély, stb. ugyanúgy megvan, mint a fiók esetében.
De az ügyfelek 99,999 %-a nem lakik egy házban közjegyzővel. Tehát el kell menni hozzá is, mert digitálisan ő sem igazolhatja a rendelkezés hitelességét. Tehát kétszer is kell sorban állni, várakozni, stb.
Ügyvéd. Pont ugyanaz a helyzet mint a közjegyzővel.
Általában, összességében igaz, hogy sokkal több településen van bankfiók (ha más nem Takarékbank), mint ahány helyen közjegyzői és/vagy ügyvédi iroda.
Lehet, hogy neked speciális a helyzeted, biztos van egy speciális igényed. Ezt az igényt a bankok nem tudják kiszolgálni. Ha akarnák se.
De rájuk haragszol.
Új hozzászólás Aktív témák
Először olvasd el az összefoglalót, ha 0 Ft -os, vagy kedvezményes díjú bankszámlát keresel!
A Topikban a Revolut, (Transfer)Wise, a Megtakarításokkal, és az OTP Bankkal kapcsolatos témákat ne beszéljük meg, mert ezeknek van külön Topikja!
- PlayStation 5
- Hivatalosan is bejelentették a Horizon Zero Dawn Remasteredet
- Opel topik
- Elden Ring
- Öt Starship után embereket küldene a Marsra Musk és a SpaceX
- 2024-ben M1? Nóóórmális?
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Házimozi haladó szinten
- Futás, futópályák
- Politika
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen