Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Ariadne

    őstag

    válasz sbazsi #1110 üzenetére

    Persze, ezt akkor teszik, ha nekik gyanús pénzmozgás történik, vagy olyan helyszínen használja az ember, aminél kidobja a szoftverük, hogy nem szokta. Ha felhívják a PPO-t, azok is azt mondanák, hogy de hát az ászf alapján jogosultak voltunk. Aztán ha mégsem, azt nem a bank fogja kideríteni.

    CIB-nél vagyok, közben végre megtaláltam, amit kerestem, pontosan ez alapján emlékeztem úgy, hogy ténylegesen nem vállalja fel a bank, hogy kinyomozza, jogszerű volt-e a levonás. Írja az ászf (7.6 pont), hogy a bank nem vizsgálja a bankkártya tranzakciók alapjául szolgáló jogügyletek jogszerűségét, és az elévülési időn belül (5 év) korlátozás nélkül ráterhelheti a számlára. Reklamációnál pedig (7.7) valóban megkeresné ugyan ebben az esetben az OTP-t (PPO bankja), de csak akkor írja jóvá a pénzt nálam, ha ebben az esetben az OTP írásban véglegesen elismerte, hogy nem volt jogszerű a levonás. Na ez az utóbbi az, amit én elég nehezen tudok elképzelni. Azt sokkal inkább, hogy nem ismeri el, bankom visszajön hozzám, hogy nem sikerült, és perelhetek. Ezért írtam, amit írtam.

    Nagyon durva egyébként ez a chargeback eljárás, és az mindenképp nagyon gáz banki tájékoztatási szinten, hogy nem találtam rendes magyar összefoglalót arról, hogy is megy. Most nézem találomra a Mastercard Chargeback Guide-ját, angolul megvagyok az ilyen szövegekkel is, de a banki szakzsargon miatt így is nagyon nehéz kiigazodni benne. :(

    [ Szerkesztve ]

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

Új hozzászólás Aktív témák