-
IT café
A Topik fő témája a hazai bankok (kivéve az OTP):
Új hozzászólás Aktív témák
-
István89
tag
Az előző is tervezett volt, csak nem az ő részükről.
Igen, az isms-t annyi mindenre lehetne használni, de hogy ezt IS miért nem tudják már megoldani.
Amúgy most mintha összehangolt karbantartási munkálatok lennének a bankoknál. Lehet valamit fejlesztenek a háttérben az azonnali fizetéshez.
A belépést se tudták megoldani, hogy ne SMS jöjjön, aki ISMS-t használ évek óta. (Júliusra ígérték és csöndben elmaradt a bevezetése) Szerintem ez a fapados netbank nem nagyon fejleszthető ilyen szempontból.
[ Szerkesztve ]
-
István89
tag
Igen, az ujjlenyomat nekem is már megy folymatosan, viszont a két hibát, amit már elég régen jeleztem azokat nem javította meg a frissítés.
Írtam nekik, hogy a fizetési kérelemnél továbbra is látom az elutalt összeget nem megválaszoltként. A válasz az volt, hogy egy tiszta telepíés mindent megold. Persze nem oldotta meg. Nagyon ígérték mindent megjavítanak, de kivizsgálják újra, ami érdekes, mert már leírták, hogy mi a hiba.
ISMS nálam továbbra is össze vissza android 10 alatt,, bár ezek mellékesek, hiszen regeteget dolgoztak a diszkrét módon, ami értelmetlenül, csak a kezdőképernyőn rejti el az egyenlegemet, de miért nem mindenhol? A számlaszám megosztást is úgy írták nekem mintha ez egy olyan fejlesztés lenne, ami miatt megérte fél évet várni.
Remélem az év bankja díjnál ez lesz az innovatív alkalmazás 2020-ban.
[ Szerkesztve ]
-
István89
tag
A frissítés óta ez a funkció nálam se működik megbízhatóan, pedig eddig nem volt vele sok gondom. Nálam is volt, hogy elfelejtette az applikáció, hogy digitalizálva van a kártya. Még szerencse, hogy egy automatánál szarakodtam vele, de a sikertelen műveletek is egyre gyakoribbak, pl átvezetés egyik számláról a másikra múltkor este 11 órakor se netbankon, se ebankon nem ment, mindig azt írta sikertelen, a netbankon még ennyit se, viszont reggel hétkor átkerült az összeg.
-
-
merqree
őstag
Halott a bank, mert a nagy mellénnyel hirdetett digitális szolgáltatások és eljárások felett eljárt az idő, egy iszonyatosan fapados lett, kínszenvedés velük bármilyen kommunikáció...
Pl: felhívod a telefonos ügyfélszolgálatot, beazonosít, majd közli, hogy sikeres a beazonosítás. Majd hozzáteszi, hogy pár perc múlva a rendszerben rögzített telefonszámon visszahív. Ha nem tud rajta hívni, akkor sz.r van a palacsintában... Visszahív pár perc múl,va és újra azonosítanom kell magam. Már lassan mindenki röhög rajtam, amikor a bankkal kell beszélnem, arról nem beszélve, hogy az összes személyes adatomat a szobatársam már tudja, mert annyiszor kell elismételni.... -
cocka
veterán
Igen, de akkor is felhívnak nem? Vagy rosszul emlékszem?
azt nem tudom a többi bank, hogy áll ezzel.
Az aktiválás lehetőségével vagy a válaszadás tempójával?
Mer pl. CIB-nél netbankban van erre a célra kijelölt rész. Aktiválhatod a kártyát, anélkül, hogy bármit bárkinek is kéne irkálni. Válaszadás tempója meg hát... nem szoktam nekik üzeneteket küldözgetni, mert netbankban szinte mindenre van megoldás (nem üzengetős), amúgy meg ott a CIB24. És kénytelenek akár hajnali 3-kor is olyan ügyintézőt kapcsolni, aki érdemben is tud a számláddal foglalkozni. Érdekes módon ott elég ha beírom az ügyfél-azonosítót, utána telekód és utána már nem kérdezget semmit, max. akkor ha valami nagyobb módosítást akarsz telefonon keresztül és akkor is csak egyszer.
-
RR-13
őstag
Akkor csak azt nem értem, hogy eddig ezt miért nem írtad le, ha te az "okot is jól tudod", hogy a bank mit miért írt ki.
Szerintem nem látok bele túl sok mindent, és direkt nem írtam konkrétumot. Viszont írtam, hogy mindenki azt gondol, amit szeretne.
A véleményem továbbra is, az, hogy amit írtál az azért nem lehet, mert az nem tartott volna kb. 16 óráig, hogy a bank "helyrehozza". Az általad gyanított "kiesett" feltétel javítása max. kb. pár óra lehet. -
RR-13
őstag
Emlékezetem szerint te sem a bankszektor IT területén dolgozol, ahogy én sem.
Viszont, ha a CIB hibája lenne ez, akkor már mindenhol megjelent volna a hírekben, médiában, ugyanis nem gondolom, hogy Mo-on csak te tudod ezeket a technikai háttereket, más is összerakta volna, ha tényleg ez az oka.
Tehát, ha valóban egyedüliként a CIB Bank a felelős, akkor rég lecsapott volna rá a média, és publikálta volna.Nekem még mindig az a valószínűbb, hogy bankbiztonsági szempontból nincs az okról konkrét hír.
Majd, ha kiderítették, hogy mi okozta stb, akkor publikálják, ahogy a Gránit is, hogy mi okozta a több napos leállást.
Persze ettől még később megjelenhet az is, amit te írtál, vagy az én sejtésem is.
Azért írtam le a fenti hsz-ben, hogy mindenki úgy rakja össze az infókat, ahogy jónak látja.[ Szerkesztve ]
-
tonyrulez
őstag
Az összefoglalóban ajánlott Raiffeisen Bank Premium Gold 2.0 csomag feltételei VAGY kapcsolattal:
- havonta egyösszegben összesen minimum 400 ezer Ft vagy annak megfelelő összegű deviza jóváírás
- hó végi záráskor megtakarításainak összesített egyenlege minimum 8 millió FtElég meredek feltételek egy átlagember számára, szerintem ezzel az emberek 90%-ának kiesett ez az opció, így a 2 ajánlásból marad a CIB BM ECO, amivel 2 évig jó világ van, utána meg lehet könyörögni náluk vagy újrakötni. Illetve ott van még a Gránit Bajnok, ami kikerült az ajánlásból a hétvégi kikommunikálatlan leállás miatt, de ott legalább egy észszerűbb 280ezres limit van, cserébe 0,1% tranzakciós díjjal. Lekopogom a kérdéses leállás óta semmi gondom nem volt Gránittal.
[ Szerkesztve ]
4 8 15 16 23 42
-
RR-13
őstag
Nyilván a kártya CVV/CVC kódja az első faktor, viszont ez az egész nem ilyen egyszerű.
A bankok az erős ügyfél hitelesítés miatt "alkalmazni fogják valahogyan" azt, hogy a második faktornál, az sms-ben érkező kód mellett, úgynevezett kiegészítő hitelesítést is bekérjenek, mert önmagában már "nem lesz elég" az sms kód megadása, az egyértelmű azonosításhoz.
Ilyen pl. az előre "meghatározott" PIN kód is.Vagyis második faktornak a mobilappos jóváhagyás elég erősnek számít ahhoz, hogy a bank ellenőrizni tudja a jogosultságot, de az sms önmagában nem mindenképpen ilyen.
Fentebb azért írtam ezt:
"A két faktor a lényeg, és bank dönti el, hogy felel meg ennek a követelménynek."Azért is írtam, hogy az sms önmagában "nem lesz elég" a jóváhagyásra, és ezt a bankok döntik el, hogy mit kérnek még az sms mellett, ha kérnek.
Az Erste, a netbank jelszavas kiegészítő kód megadásával oldja majd meg.
Lényegében pl. az Ersténél, a második faktor kettő részből fog állni, így tényleg azt lehet mondani, hogy 3 fator lesz belőle.A fenti hsz-emől kihagytam az "erős" ügyfélhitelesítést.
Fentiek alátámasztására az Erste Bank:
"2021. január 1-től az online kártyás vásárlások folyamata megváltozik. A vásárlások fizetési jóváhagyásához jogszabályi kötelezettség miatt szükséges a kétfaktoros (erős) ügyfél-hitelesítés.
A) MobilBank:Amennyiben rendelkezik okostelefonnal, a legkényelmesebb megoldást az online kártyás vásárlások jóváhagyásához a mobilalkalmazási szolgáltatás (továbbiakban: MobilBank) nyújtja. Az elfogadóhely oldalán, a kártyaadatok megadását követően egy jóváhagyó üzenetet (Push-üzenetet) küldünk okostelefonjára, melyet engedélyezve már meg is történik a vásárlás. Ennyire egyszerű. Nem kell bajlódnia az SMS-kód másolásával, csupán adja meg 6 számjegyű MobilBank PIN-kódját (mPIN), melyet ujjlenyomattal vagy arcfelismeréssel is helyettesíthet, hogy egyetlen mozdulattal tudja jóváhagyni tranzakcióit.
Ha még nem rendelkezik Erste MobilBankkal, töltse le!2021. január 1-től amennyiben technikai probléma miatt a MobilBankon keresztül nem tudja jóváhagyni online kártyás vásárlásait, a jóváhagyáshoz az alábbi adatok megadása szükséges: Internetes vásárlást ellenőrző SMS-kód és az érvényes Elektronikus csatorna jelszava. Ennek hiányában a vásárlást elutasíthatjuk.
B) Internetes vásárlást ellenőrző SMS-kód:
Amennyiben nem rendelkezik okostelefonnal vagy nem használja MobilBank szolgáltatásunkat
Az online kártyás vásárlások jóváhagyásához a fizetési képernyőn az Internetes vásárlást ellenőrző SMS-kód mellett az érvényes Elektronikus csatorna jelszavuk megadása is szükséges. Ezek hiányában a vásárlást elutasíthatjuk."
És pl. pcworld.hu:
Az, hogy ki mit, és hogyan fog kérni, az majd a gyakorlatban kiderül.
[ Szerkesztve ]
-
RR-13
őstag
Igen értem, de miért nem
Kérlek akkor írd le, hogy melyik banknál nem lesz így.Az általad említett két faktorba nem számít majd bele a CVV/CVC kód, ugyanis azon felül kell majd kettő ügyfélhitelesítő adattípussal jóváhagyni a vásárlást:
Leírom, hogy a fentebb miért írtam azt, ami nem tetszik neked:
Az erős ügyfél-hitelesítést (Strong Customer Authentication, SCA) az Európai Unió pénzforgalmi szolgáltatásokról szóló 2015-ben elfogadott, 2015/2366-os, általában a PSD2-ként hivatkozott irányelve írja elő.
2021. január 1-től a hitelintézeteknek három, a kártyabirtokosra vonatkozó adattípusból kettőt ellenőrizniük kell az internetes vásárlásoknál.A három adattípus:
- információ, amit csak a kártyabirtokos ismerhet, például egy jelszó (pl. netbank jelszó, PIN kód) vagy számsor (pl. telekód);
- egy eszköz, amellyel a kártyabirtokos rendelkezik, például egy mobiltelefon;
a kártyabirtokos valamelyik biometrikus azonosítója, például ujjlenyomataMár jelenleg is van olyan bank, amely a fentieket alkalmazza.
Nem mondtam ellen, mert önmagában az sms nem lesz elég, de a bank pluszban kérhet még azonosítást a fentiek közül bármit, így értettem.
Amennyiben nem kér, akkor valószínű sms sem fog érkezni, mert ezek majd a vásárlás körülményeitől függnek, összeg stb.
Tehát a "ha kérnek" az az egész azonosításra volt értendő, csak nem részleteztem ezt.
Szerintem még nagyon senki nem tudja, hogy a gyakorlatban, hogy lesz ez, de szerintem önmagában az sms nem lesz elég a fentiek szerint, és a bank majd eldönti, hogy elég lesz, vagy azt sem küld.[ Szerkesztve ]
-
RR-13
őstag
"Most akkor nem lesz elég, vagy a bank úgy dönthet, hogy mégis elég?"
Rövidebben:
Alaphelyzetben nem lesz elég, de kisebb összegeknél elég lehet, ha a bank így dönt illetve, hogy ilyenkor kiküld-e sms-t vagy jóváhagyást, ahol megmarad egyáltalán az sms küldés, tartalék azonosításnakLehetőségek:
1. sms kóddal jóváhagyás + bekér még egy azonosító adatot is. (általában ennek kellene majd történnie)
2. nem küld semmit (nem kell jóváhagyni)
3. csak sms jelszóval kell jóváhagyni (ez még csak esélylatolgatás, mert nincs tapasztalat)[ Szerkesztve ]
-
RR-13
őstag
Örülök, hogy látod, hogy mit próbáltam körülírni, ami valóban nem egyszerű nem csak nekem, hanem kb. senkinek jelenleg.
Nagyon fontos, hogy megkülönböztessük a kártya adatokat, a kártyabirtokos által "ismert" adatoktól, ugyanis itt nem arról van szó, hogy a kártya adat lenne az első faktor, még ha eddig így volt a köztudatban.
A kétfaktoros vásárlási azonosítás a kártyabirtokossal közvetlen összefüggő, csak az ő által ismert adatokra értendő, vagyis nem a kártya "látható" adataira.
Ilyen lehet a számlaszám utolsó 3 számjegye, telekód, netbank jelszó, kártya PIN kódja, stb.
Ugyanakkor rendhagyó módon leírom ide, mert szóba hoztad az OTP-t.
Ők már pont, hogy 2020. november 02-án bevezették az sms mellett, a +1 adatbekéréses azonosítást a vásárlás jóváhagyásnál mert, akinél nem érkezhet Push üzenetben, vagy nem használ alkalmazást, akkor annak sms-ben küldik ki a jóváhagyó kódot, és telekódot is kérnek "harmadik faktorként".
"Az internetes bankkártyás vásárlások jóváhagyására a mobiltelefonos alkalmazáson kívül az SMS-ben kapott Internetes biztonsági kódot is használhatják az ügyfelek, amihez november 2-ától már az úgynevezett TeleKódot is meg kell adniuk."
[ Szerkesztve ]
-
István89
tag
de az is lehet, hogy ez csak a leginnovatívabb
hazai bankok lemaradása (bár akkor Gránit pl. nagyon lemaradt, mert január 1-ig már nincs 2 hónap, és eddig nem tájékoztatott, hogy mi lesz ezután)
Korábban már írni szerettem volna, hogy a digitális bankunk (az első) még mindig nem küldött értesítést erről, bár nem csak ők vannak elmaradva.
Tuti nem állnak jól, mivel ők is push jóváhagyást szeretnének.
TW esetében amúgy nagyon jól működik PSD2. Azt vehetnék mintának.
-
RR-13
őstag
És ismét rövidebben is leírom, hogy nem a bankkártyát azonosítja az erős ügyfélhitelesítés, hiszen a nevében is benne van, hogy "ügyfél", hanem az ügyféli jogosultságot, és itt lehet a félreértés, hogy nem is a faktoron van a hangsúly, hanem az erős ügyfélhitelesítésen, ami a köztudatban nem terjedt még el annyira, ezért te is félreérthetted a különbséget.
Nem a kártyát, a kártya adatokat kell "duplán ellenőrizni", hanem, hogy aki használja az jogosult-e rá.Pl. a PIN kód az nem kártya adat, hanem a kártya tulajdonoshoz kapcsolódó egyedi azonosító, ezért alkalmazhatják majd az sms-ben kiküldött kód mellett ezt is, a vásárlás jóváhagyásra, ha ezt választja valamelyik bank.
Természetesen a CVC kód továbbra is kell, ahol eddig kellett, azonban ennek nincs köze, nem lehet része a most bevezetésre kerülő további két faktoros jóváhagyáshoz, "szigorításhoz."
[ Szerkesztve ]
-
RR-13
őstag
Azért pár értelme mégis van, mert a többségi online kártyás tranzakciók, az alábbi EGT tagállamaiban történik:
Ausztria, Belgium, Bulgária, Ciprus, Csehország, Dánia, Egyesült Királyság, Észtország, Finnország, Franciaország, Görögország, Hollandia, Horvátország, Írország, Lengyelország, Lettország, Litvánia, Luxemburg, Magyarország, Málta, Németország, Olaszország, Portugália, Románia, Spanyolország, Svédország, Szlovákia, Szlovénia (Európai Unió országai), valamint Izland, Liechtenstein, Norvég, mint az Európai Gazdasági Térségről szóló megállapodásban részes más államok.
Azonban valóban nagy lesz a kontraszt a nem EGT, és az EGT tagállamai között, ezzel az új, "erősebb" ügyfélhitelesítéssel.Viszont a "user szívatása" az új hitelesítéssel kapcsolatban pont, hogy nem igazán "szívatás", mert a jelenleg "első folyamatú sms" azonosítási forma kiváltása miatt, sokaknak "könnyebb lesz" a vásárlás jóváhagyása, amit én is várok egyébként.
-
RR-13
őstag
Sokat tettél most hozzá a Topikhoz!
"Tudjuk" ? Akkor rosszul tudjátok!
Amennyiben így lenne, akkor egyetlen szót sem ejtenék róla az összefoglalóban!A nem rendszeres Topiklakóknak NEM szoktam rosszat írni a Gránitról, mert előbb megteszik MÁSOK, akiknek saját, rossz tapasztalatuk volt velük!
[ Szerkesztve ]
-
RR-13
őstag
A K&H-s esetnél ugyanazzal a kártyaadatokkal gyártották le, mert nem tiltott kártyát pótoltak.
Egyébként 10 ezerbe került volna akkoriban a tiltás, ezért nem erőltettük.Az MKB-nál is hasonló volt a helyzet, hibás chip miatt kértem pótkártyát (telefonon), normális banki folyamatként, ugyanazzal a kártyaszámmal gyártottak le új kártyát, azonos CVC kóddal.
Tehát egyik esetnél sem volt "hatalmas hiba" a bankoknál, amit egyébként úgy tippeltél, hogy saját tapasztalatod nem volt!Nem emlékeztem rosszul.
És fentebb írtam: "(lehet, hogy kivétel, ha lejárt csere kártyáról beszélünk)"
Közben a Tag megírta, hogy igen, másik CVV kódot kapott az új kártyája.Egyébként a CVC/CVV kód a kártya valódiságát ellenőrzi, és nem a lejárati érvényességet:
"A MasterCard esetében az úgynevezett Card Verification Code, a Visa esetében az úgynevezett Card Verification Value egy olyan, a bankkártya mágnescsíkján kódolt numerikus érték, melynek segítségével megállapítható egy kártya valódisága. " -
sifarr
senior tag
(de elismerem, személyes tapasztalatom kártyacserére amire emlékszem is az csak gránitnál van a hazai bankok közül)
A Gránitnál valóban úgy van, ahogy írod.
Viszont a CIB-nél kibocsátáskor és megújításkor is másképp kell aktiválni a kártyát.
A régi Internetbankban fix menüpont van rá. Az új Online Banknál és mobilappnál is van menüpont az aktiválásra a felhasználói leírás szerint, amit megújításnál is (!) használni kell.
Megnéztem, nálam most nincs ilyen menüpont, de nincs is aktiválható kártyám. Úgy tűnik, ez a menüpont csak akkor jelenik meg, ha van aktiválható kártya.
Én a kérdező helyében megnézném, hogy ez a menüpont megjelent-e pl. az Online bankomban. Ha igen, akkor ezen keresztül aktiválnám. -
sifarr
senior tag
vagy az lenne az eltérés, hogy gránitnál a netbank-os aktíválás csak opció a fizikai aktiválás mellett, míg a cib-nél kötelező?
Lényegében igen.
A Gránitnál egy pin-kódos tranzakcióval aktiválsz, szerintem csak az ATM-es a megfelelő. Ez azonnali.
És persze ott van a netbankos szabadformátumú levél, de ott csak 24 órán belül vállalják.A CIB-nél netbankon keresztül lehet aktiválni, akár kibocsátás, akár megújítás során válik szükségessé. "Fizikai aktiválás" nincs, az első használat már aktív kártyával történik. Megújításkor az új kártya aktiválása azonnal inaktívvá teszi a lejáró, cserélendő kártyát a lejárat előtt is.
És persze ott van a CIB24-es aktiválás lehetősége is, ami szintén azonnali. Ezt csak emlékeim alapján írom, nincs kedvem ellenőrizni. -
RR-13
őstag
Nem mondtad, hogy csak a lejáratot ellenőrzi, mert "érdekesebbet" írtál:
"kártyaszám, név és lejárati dátum hármasa együtt az egyedi azonosító"
Nem, a CVC kód a lejáratot egyáltalán nem "validálja"."két fizikai kártya pont ugyanazokkal az azonosítókkal hatalmas hiba a bank, vagy a kártyatársaság részéről, ha az egyik nincs tiltva"
Az, hogy ezt te továbbra is fenntartod, az elég nagy baj mert, ha logikusan végiggondoltad volna, akkor nem írsz ekkora hü******!
Amennyiben letiltják az első kártyát bármilyen oknál fogva, akkor NEM tudnák legyártani már ugyanazzal a kártyaadatokkal az új pótkártyát, mert a rendszerben a másodikként, azonos számmal, és CVC kóddal legyártott kártya sem működne!
Letiltott kártyaszámmal kártyát, "többet" nem adhatnak ki forgalomba.Az általam 2 esetben is tapasztalt, "olyan típusú" kártyapótlásnak meg pont az a lényege, hogy azonos kártyaszámmal, és CVC kóddal történjen. (+azonos lejárati dátummal is)
Esetleg "bekéred" tőlem a kártyákat bizonyítéknak[ Szerkesztve ]
-
RR-13
őstag
Még ekkora ma****got...
Ilyen nincs, hogy "csak" a chipje alapján tiltanak egy kártyát, ugyanis a chipben is ugyanazok a kártyaadatok vannak, mint a mágnescsíkon.Nem is kell neked mindent értened, meg tudnod sem, egyszerűen vagy elfogadod, amit tényként leírtam vagy nem, a te döntésed.
Mivel a kártyák NEM kerültek illetéktelen kezekbe, mert NEM lopták el, ráadásul meg is lett később ezért, ilyen egyszerű a válasz a kérdésedre.
Hadd ne magyarázzam már el neked a részleteket ennél jobban.Persze, hogy parttalan mert, ha valamiben nincs igazad, akkor az már parttalan.
[ Szerkesztve ]
-
Z10N
veterán
"igazából az egész csak arra jó, hogy ne kelljen megvárnod a 2-3 hetet míg legyártják és postázzák a kártyát, hanem előre legyártott kártyákat tudnak küldeni."
Tehat egybol kuldik a "pool"-bol? Mivel gondolom 0 Ft, nem kell osszegnek lennie a szamlan. Mennyi ido mig kipostazzak?"de amúgy ugye gránitnál mostmár van virtuális kártya is, ahol 2-3 hét alatt megkapod a rendes kártyát, addig meg van egy virtuális, ami az nfc-s mobilodban lakik"
Ertem. Akkor ezt elvieg azonnal tudnam hasznalni regisztracio utan weben? NFC nincs. Ahogy olvastam ez csak 30 napos? Nem lehet ilyen "eldobhato" virtualis kartyakat generalni?UI: Amugy korabban ezert is kerdeztem.
"GRÁNIT Standard Mastercard nem dombornyomott kártya"[ Szerkesztve ]
# sshnuke 10.2.2.2 -rootpw="Z10N0101"
-
Oliverda
félisten
Nem ugyanaz a kártya, a tisztességes mobilos tárcák (Apple Pay, Gpay) ugyanis tokenizálják a kártyát, így egy teljesen új kártyaszám jön létre. Azt pedig kétlem, hogy bármelyik magyar bank is fordítana kapacitást arra, hogy ilyen megfontolásból belföldön nyomon kövesse az ügyfelét. A külföld más tészta, ott könnyebben feltűnik az ilyesmi.
A mobilapp regisztrációnak pedig nincs köze a mobilos fizetéshez, bár egy hivatalosan is közös számlánál illene, hogy legalább két eszközön lehessen bankolni a hivatalos alkalmazással.
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
sifarr
senior tag
Gránitnál biztosan nem lehet egyszerre két telefonra még ugyanazt a bankszámlát sem regisztrálni. (Telefonváltásnál ahogy felraktam az újra a régin többet nem volt hajlandó belépni.)
Telefonváltásnál a CIB-nél is így van. Illetve esetemben 2 éve biztos így volt. Gondolom, hogy ma is, bár azóta ki tudja, változtattak-e ezen.
Viszont a Gránitnál lehet 2 mobilra ugyanazt a bankszámlát. Ha van rendelkező is, akkor az is telepíthet. Kártyát is lehet digitalizáni. Hogy ugyanazt mindkettőre is, azt nem tudom, mert mi eleve társkártyát is kértünk. Nálunk így működik. Mindkét appban (neten is) mindent lehet csinálni. -
merqree
őstag
"Gránitnál biztosan nem lehet egyszerre két telefonra még ugyanazt a bankszámlát sem regisztrálni. (Telefonváltásnál ahogy felraktam az újra a régin többet nem volt hajlandó belépni.)"
Bocsánat, de megcáfollak!
A tekintetben kiegészíteném, tisztáznám, egyértelműsíteném hogy lehet kettő telefonon ugyanazt a bankszámlát kezelni.
A megoldás abban rejlik, hogy az adott bankszámlához mind a kettő kezelőt rögzíteni kell (alapból csak a tulajdonos van rögzítve), ezáltal kettő mobilszámot regisztrálnak a rendszerben, továbbá kettő netbank fiók készül.
Így kettő külön telefonszámon, kettő külön telefonon ugyanaz a bankszámla kezelhető.
Bankkártyát már nem tudom, hogy a két külön alkalmazásba ugyan azt a kártyát be lehet-e digitalizálni, de szerintem nem lehetséges, mert digitalizáláskor ellenőrzi a kártya "adatait". -
sopruk
aktív tag
Én arra gondolok, hogy még fejlesztés alatt van a dolog
, azért irja ezt a levél vége felé:
Az internetes bankkártyás fizetési folyamat további részleteiről és az online fizetéshez szükséges jelszó rögzítésének módjáról hamarosan újabb tájékoztatást küldünk Önnek.[ Szerkesztve ]
-
cocka
veterán
(vagy budapestiek)
Egyelőre a belföldi utazás még nincs korlátozva szerencsére, de kérdem én, miért is kell ahhoz pestinek lenni, hogy Pesten befizethess?
Főpolgármester úr szerint is a BKK csak a budapestieké. Hogy hány Pest megyén kívüli használja esetleg akár naponta vagy hetente is, az mindegy.
-
István89
tag
MC nem dombornyomott 3 390 Ft jelenleg, de az első évben 1890Ft, a most kártyával 0 Ft, majd 3 390 Ft.
Ha megvagy elégedve az alkalmazással és a bankkal, akkor esetleg érdeklődj az ERSTE-nél, hogy nincs-e kedvezőbb csomag a jelenleginél, hátha régi ügyfélként valamit tudnak ajánlani. Arra is érdemes rákérdezni, hogy SMS helyett nem tervezik-e az internet alapú push üzenetek küldését.
-
toompa
őstag
Köszi a választ!
Egy összegben jön a 300-350ezer havonta, munkabér átutalás.
Az igazsághoz hozzá tartozik hogy ez a számlám kb. 2 éve van meg és akkor amikor kötöttem 60ezres utalások jöttek, ez a nagyobb munkabér nyár óta érkezik.
De nyáron még fel is hívtam az Erste-t hogy ez lesz, valamivel lehet-e faragni a költségeket.
Azt mondták hogy Erste egyszámlám van, az tökéletes és semmi teendőm.
Mint írtam, sms szolgáltatásom nincs is, inkább lemondtam.
Csak utalásom van, nincs semmi csoportos beszedés.
Most decemberben 2600.- forintot vontak le.
Nincs deviza tranzakcióm és csak ez a számlám van.
Köszi, ránézek az összefoglalóra.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Először olvasd el az összefoglalót, ha 0 Ft -os, vagy kedvezményes díjú bankszámlát keresel!
A Topikban a Revolut, (Transfer)Wise, a Megtakarításokkal, és az OTP Bankkal kapcsolatos témákat ne beszéljük meg, mert ezeknek van külön Topikja!
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Vezetékes FEJhallgatók
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Milyen GPS-t vegyek?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen légkondit a lakásba?
- Magisk
- iPad topik
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Canon MILC: EOS R és M topik
- További aktív témák...
- Lenovo ThinkStation P720 Workstation: 2db Xeon proci + 128GB RAM + Quadro RTX4000 8GB + 512GB SSD
- Lenovo ThinkStation P720 Workstation: 2db Xeon proci + 64GB RAM + Quadro P4000 8GB + 512GB SSD + Win
- HP Pavilion x360 14-ek Convertible - ÚJ - 14" TOUCH notebook - i5-1235U, 16GB, 512SSD, Win11
- DJI AVATA Pro-View Combo drón (DJI goggles 2) - 2 akku, Motion Controller 2 - 1 év garancia
- LETISZTULT PC ÁTLAG FELADATOKRA - AMD R5 5600G - 16GB DDR4 RAM - 500GB NVME SSD