-
IT café
Ez itt, az elektronikával hobbiból foglakozók fórumtémája.
Lentebb összegyűjtötttem néhány elektronikával kapcsolatos, hasznos linket.
Új hozzászólás Aktív témák
-
#90088192
törölt tag
válasz csabyka666 #75268 üzenetére
Akkor valami előtét ellenállás ami segít.
Sajnos ez estben 2 út van, vagy megfelelő bejövő biztosítása, vagy kiesebb teljesítményű berendezés vásárlása, ha nem akarod megbontani.
Ha még akarod bontani, akkor lehet másképp csinálni.
Pl egyenirányítás után kapcsoló üzemű táppal ellátni, vág, aktív egyenirányítást alkalmazva csökkenteni az amplitúdót. Persze olcsóbb 2 db 750W-os hősugárzót venni -
#90088192
törölt tag
válasz csabyka666 #75272 üzenetére
A kismegszakító nem érdekelt ebben az esetben a hő egyenértékben, hanem a csúcs teljesítményben, mert az a mágneses leoldási karakterisztika. Vagyis a rövidzár védelem ami cicereg neked.
-
#90088192
törölt tag
válasz csabyka666 #75276 üzenetére
A szinusz hullám sajátossága miatt adott ellenálláson 1.4X több áramot vesz fel mint a hő egyenérték indokolna. Számodra azt jelenti hogy egy felperiodus alatt ha null átmenettől nézzük akkor 5ms után gyujt be ami 1500W×1.4 pillanatnyi teljesítményt jelent, de hő egyen értékre kivetítve 750W.
Vagyis nem mindegy[ Szerkesztve ]
-
#90088192
törölt tag
Ha ezt a belső égésű Otto üzemű motor témát folytatjuk, akkor ott kezdődik, hogy NEM kőolaj származékra lett tervezve, hanem alkoholra mint hajtó anyag. Vagyis az összes Otto motor ezen az alapokon nyugszik.
A Diesel üzemű motorok, pedig növényi olajra, mint például mogyoró olaj, lettek tervezve, és szinten később jött be a kőolaj származék.
Vagyis itt megint a kabát esete a gombbal áll fenn, mert az alap elképzelés szerint az Otto motor alkohollal üzemel.
-
#90088192
törölt tag
válasz darvinya #75351 üzenetére
En most az alap elkepzelesrol beszeltem, persze a motor fejlesztes elment a koolajra valo optimalizalasra.
A csucshomerseklet a hengerben egy egyszeru trukkel csokkentheto, vizet kell beporlasztani/vizzel kell higitani az alkoholt.
Pont ez tortent velem is, az E85 felszedte a vizet a tankbol, olyan alacsony atlag fogyasztasom sosem volt mint akkor. Igaz nem is akart nagyon szepen alapjaraton menni, vagy a reggeli hidegben elsore elindulni.
-
#90088192
törölt tag
válasz kjani18 #75391 üzenetére
Hello elolvastam a cikket ami ezzel foglalkozik, a Vestel nevű csoda előállító vállalkozás, olyan gagyi ledeket rakott a hatter világításba, hogy arra nincsenek szavak. Ez okozza a problémát.
Ki kell cserélni, egy NEM Vestel által gyártottra es örökös megoldass. Rengeteg típust érint ez a probléma. -
#90088192
törölt tag
válasz #85619712 #75434 üzenetére
Köszönöm
Most építettem egy automata vízszint szabályzót, amely egy kb 9m³-es tartályban tartja a vízszintet.
Pofon egyszerű, és raktam bele egy sor védelmet.
Mivel a kútból búvár szivattyú tölti a tartályt, ami ellátja a házi vízműveket, így igen érdekes dolgok kerültek elő.Amint lesz egy kis időm megosztom a rajzot hátha segít valakinek
-
#90088192
törölt tag
válasz DonThomasino #75657 üzenetére
Van ket analog szkopom, az egyik egy 40MHz-es, amiert penzt is adtam, Dick Smith a markaja, a masik egy 100MHz-es HP tarolos kivitel, amit ingyen kaptam, mert ki akartak dobni. Mindketto teszi a dolgat, pedig kb egyidosek velem.
Digitalisbol talan Rigolt hasznaltam, de ahhoz azert nekem is kell tovabbkepzes, mert az kepes olyan dolgokra, amit analoggal el sem mertem kepzelni.
[ Szerkesztve ]
-
#90088192
törölt tag
válasz DonThomasino #75665 üzenetére
Ha kell a 40Mhz-est elkuldetem, mert sajnos Melbourne-ben maradt. Nem volt hova tennem amikor jottem.
Baratom vigyaz ra, akarom mondani megturi a sajat szemet kupacan -
#90088192
törölt tag
válasz Batman2 #75676 üzenetére
Ez cseles kerdes, tudni kellene milyen modon vannak jelenleg bekotve.
Mert ha 3 darab parhuzamosan van bekotve es egy fazisrol uzemeltetve mukodik, akkor csillagba kell kotni a futoszalakat, ilyenkor a csillagponti 0 vezeto elegseges merete minimum a legnagyobb fazisvezeto keresztmetszete.
Ha eddig is 3 fazisrol uzemelt akkor gyakorlatilag eddig is 230V*1.7 jutott 2 futoelemre
-
#90088192
törölt tag
válasz Csabesz666 #75694 üzenetére
Le sikerult leoperalnod azt a takaro csodat rola? Mert a CMOS elem/akkumulator, es a ket kvarc kb kozrefogja azt a letakart teruletet, vagyis ha minden oda megy akkor ott kellene lennie.
-
#90088192
törölt tag
válasz Csabesz666 #75697 üzenetére
Az muveleti erosito 2db egy tokban
Mondok jobbat, van-e multimetered?
Ha van akkor az osszes kis 8 labu kacatot merd vegig amikor nincs semmi tap bedugva, csak a CMOS arramforras. Ahol megtalalod a Cmos feszultseget, az a Flash chip.
Nem sok munka ,mert 1-8 4-5 4-1 8-5 ami labkiosztas szerint szokott lenni.
[ Szerkesztve ]
-
#90088192
törölt tag
válasz tordaitibi #75826 üzenetére
Itt szeretnék közbe szólni, az ellenállás névleges teljesítménye, elég szűkös környezeti hőmérséklet turessel szabad értelmezni. Tapasztalataim alapján érdemes felezni, ha örök életre tervezünk.
-
#90088192
törölt tag
válasz #68216320 #75846 üzenetére
Mindegy neki ha jól sejtem, max meg kell fordítani, ha az áram mérő ág teljesen szeparált a táp tol.
Ha kozositve van valahol van alternatíva akkor is, igaz kicsit kacifántos, külső Hall szenzor, aztán lehet játszani külső ellenállássa/erősítővel meg extra tappal.
[ Szerkesztve ]
-
#90088192
törölt tag
válasz Dr.Szilícium #76025 üzenetére
A paszta hűtőben való tárolása, segíthet.
Persze akkor is le kell zárni rendesen, de nálunk ez vált be. -
#90088192
törölt tag
válasz tordaitibi #76341 üzenetére
Azért az az 50mm²-75mm² keresztmetszet ~600A nak nagyon sovány. Legalább 240mm²X2 amin gondolkozni kellene, mert a melegedés is sok lenne, meg a feszültség esés is oda teszi magát.
Van direkt busz/teherautó generátor dupla tekercselessel egyik Delta a másik csillag. Alacsony fordulaton fel gerjed, és nem panaszkodik 300A miatt, de ha jól emlékszem az 24V.
-
#90088192
törölt tag
válasz darvinya #76348 üzenetére
Egy nagyobbacska diesel motor eseteben kb 800-3000RPM a fordulat szam tartomany, a generatorra meg akkora ekszij tracsat raksz amekorat nyomatekkal elbir a motorod. Ergo alapjaraton is lehet max kimeneti aram egy generatorbol, mert mig a motor forog 800-at addig a generator vigan porog 2400RPM- 4000RPM-en.
Azert van sajat hutese a generatornak.Ezert is van/volt sokon dupla tekercseles, mert a delta birja arammal, de alacsony fordulaton nem gerjed fel, mig a csillag hamar kifogy az aramerossegbol.
Most ahol vagyok, a generator ki tud preselni magabol 1500-as fordulaton 10kw-ot ha akarom, vagy 1500kw-ot. Vagyis a fordulatszam csak bizonyos tartomanyon kivul erdekes(A frekvencia miatt peldaul, mert ugye ahogy a no a frekvencia, ugy no az impedanciaja az aramturanak is), ami fontos a nyomatek igenye a generatornak. Egy 1000cc benzin motornak alapjaraton kb 5 Le a kimeneti teljesitmenye, mert azert hivjuk alapjaratnak, onmaga forgasat, meg a segedberendezeseket kepesek vagyunk fenntartani az adott fordulaton. Egy 12L literes diesel motornak alapjaraton, fuggoen a befecskendezes fajtajatol/beallitasatol fuggoen akar 20-30Le. Az azert mar eleg sok mindenre, mert pl a klima is alapjaraton mehet, vagy eppen a a levego kompresszor.
-
-
#90088192
törölt tag
válasz Batman2 #76365 üzenetére
Ezzel én tisztában vagyok
A modern kényszer olajzas esetében elektromos a szivattyú, ergo alapjáraton is lehet max olajnyomas, így a motor károsodás nélkül képes elviselni az adott terhelést.
Itt most elméleti szinten folyik a vita SZVSZ
A másik benzin motor esetében kb 2:1 a gyorsító áttétel, de lehet 3:1 is. Diesel esetében ~5:1 szokott lenni.
A csapágyak 15E rpm környékén még simán elvannak, mégha egy sima melyhornyu golyós csapagyrol beszélünk is A többi a forgó rész kialakításán múlik.
-
#90088192
törölt tag
válasz tordaitibi #76368 üzenetére
Akkor most Brain storming
Nem írtam sehol, hogy az autó motorjának kell bármilyen más uzemallapotban mennie
Különben meg van változtatható áttétel, amivel meg lehet hajtani a generátort, a JD 8030 szériában (~2005) a ventilátor meghajtásáról gondoskodott.
Vagyis akarat kérdése az egész.
Nekem nem jelente gondot ezt megoldani, igaz ha ekkora hang cuccra lenne igényem, akkor eleve egy Buszt vettem volna, és minden probléma letudva.
-
-
#90088192
törölt tag
-
#90088192
törölt tag
válasz Steve_Brown #76607 üzenetére
Amit keresel azt így hívják 3 oszlopos feszültség szabályzó (mechanikus)
Pl Trabant 6v feszültség szabályzó. Jawa meg MZ is hasonlót tartalmazott ha jól tudom. Az való a dinamos megoldásokhoz. -
#90088192
törölt tag
válasz tordaitibi #76629 üzenetére
Akkor azt benéztem, elnézést. Ha egyén irányítja akkor sem mutat dinamó jelleget? Nagyon régen volt ez nekem, úgy látszik
-
#90088192
törölt tag
válasz tordaitibi #76631 üzenetére
Értem, és magát a problémát is.
Speciális tekercs több kivezetessel nem segítene az ügyön?
-
#90088192
törölt tag
válasz tordaitibi #76637 üzenetére
Fázis hasításos megoldáshoz van rajzom, ami konkrétan akkumulátor töltő. Csak ott ugye az AC konstans volt, igaz nem jelentené problémát a jelenlegi állapot sem.
-
#90088192
törölt tag
válasz Steve_Brown #76646 üzenetére
A probléma azonos emlékeim szerint az S51 esetében is.
Próbáltad S51 töltő tekercs +feszültség szabályzó kombinációt?Ha a tekercsek azonosak akkor kb semmi akadálya egy 3 fázisú rendszer létre hozása. A fázis hasítanak a lényege egy szabályozott Gratze híd, vagyis 2 normál dioda van meg 2 tirisztor.
-
#90088192
törölt tag
válasz tordaitibi #76811 üzenetére
Amikor nincs mit/nem erdemes ellopni, az a 100% vedelem.
A tobbi csak alom, ha valakinek nagyon kell ekkor el fogja vinni akar egy lakatlan szigetrol is.
A masik veglet, amit latok, amikor meg lenne mit elvinni, csak a nem eri meg kategoria annyira elhatalmasodik, hogy a jo dolgokbol szemet lesz. Az meg rosszabb, mintha elloptak volna.
-
-
#90088192
törölt tag
válasz tordaitibi #76919 üzenetére
A magnes kapcsolo teljesitheti a feltetelt, de a rele(Jelfogo) tuti nem, a levalasztas szempontjabol, amig ki nem veszed a foglalatbol.
Kulonben ha nem muszaj, nem hagyatkozok magneskapcsolokra sem. Levalaszto kapcsolo, szakaszolo, vagy ami eppen van keznel, es manuallisan uzemeltetheto/lathato folytonossagi hiany a vezetoben.
Minden ami nem KIF kb kotelezo is, es ha integralt kapcsolo berendezes van, ott ki kell szedni a magat a kapcsolo elemet, ezen fizikai szeparacio letrejottehez.
-
#90088192
törölt tag
válasz Dr. Szilikát #77234 üzenetére
Hello,
En ugy tudom, hogy a tolto aramot ugy hatarozzuk meg, hogy a nevleges kapacitas szamertekenek egy tizede legyen, amint ez ala sulyed a tolto aram, akkor konstans feszultsegu toltesbe kapcsol at, addig amig el nem eri a kivant cella feszultseget. Ha ez megtortent akkor a tolto aramkor lekapcsolhato(Nagyobb meretben diodakat alkalmaznak, azokat hidaljak at attol fuggon, hogy tolteni vagy kisutni szeretnek a telepet).
Nem sokat tudok rola, csak olyan helyen dolgoztam, ahol terveztek gyartottak az ipari akkumlator toltoket, en meg javitottam oket.
Mellekes furcsasag
A BMS meg lehet:
- Battery Monitoring System
- Building Monitoring System
- Burner Monitoring SystemOnnan tudom, hogy mind harommal talalkoztam
[ Szerkesztve ]
-
#90088192
törölt tag
válasz SchumiBácsi #77275 üzenetére
Most mindenki fel fog szisszeni, de akár 1000A is átvihető egy 1.0mm² keresztmetszetu vezetőn.
A hőleadó felület a lényeg a keresztmetszet pont azt nem adja meg csak ha megmondjuk milyen alakú a vezető.
Elméletben lehet készíteni akár akkora hőleadó felületű vezetőt, ami képes erre, ugyan azon keresztmetszet mellett. A másik tényezők amik fontosak, a környezeti hőmérséklet, és a vezető anyaga mit bír el, mennyi az olvadás pontja és mennyivel emelkedik az ellenállása a hőmérséklettel.A skin hatás miatt a keresztmetszet 1% ami valójában részt vesz a vezetésben, ezért egy átmérőben azonos cső ugyan olyan jó vezető mint a tömör vezető.
A csőben lehet folyadékot kerringetni, amivel hutheto.[ Szerkesztve ]
-
#90088192
törölt tag
válasz SchumiBácsi #77292 üzenetére
Nem tudhatom, kinek milyen perverzioi vannak az 1mm² és vezetőkkel, ezért írtam le mint lehetőséget, mert láttam már karon varjút, akkor is 1mm² est akart, ha nem volt oda való normál körülmények között.
Anno kolléga megkérdezte, miért nem lineáris a skalazodas a keresztmetszet és a hivatalos max megengedett aramkorlat között, erre megmutattam neki, hogy a kerülettel lineárisan változik. -
#90088192
törölt tag
válasz SchumiBácsi #77310 üzenetére
Az MSZ nincs meg, de az AS(Australian Standard)/NZS 3000 követelményeit le tudom írni fejből.
Nálunk kb csak MM PVC V90(V90 vagy jobbat) falkabelt használnak(sima lakó épület), ahol a kábelt védő MCB (kis megszakító) meretezese az As/NZS 3008-ban van leírva.
Nálunk dugalj vezetekelese min 2.5mm² kivéve ha 2.2m magasság felett található, és a fogyasztó nem igényli.
A megengedett feszültség esés 2% max a bekötési ponttól, azon kívül szintén 2%.
Az áramkör hossza úgy van maximalizálva, hogy az adott megszakító le tudjon oldani rövidzárlat esetén 0.4s alatt.
A falkabelt lehet PVC csőben húzni, kültér esetén erősen ajánlott a napfény miatt, de lehet festeni is . Ez a cső kb 5mm falvastagsagu.
Lehet direkt gyapot/kőzet gyapot/egyéb hő szigetelő anyagban húzni, ekkor vagy részlegesen vagy teljesen körbe veheti a hő szigetelő. Vagyis ahhoz kell igazítani a védelmet. Lehet a ház alatt, falban, és padlás térben húzni, aminek vonzata a környezeti hőmérséklet.Vagyis igen csak bele lehet merülni, ha érdekel a téma elküldöm a Cable Selection (AS/NZS 3008)-at abban le van írva a vezető impedancia, feszültség esés és max folyamatos terhelhetőség Amperben kifejezve, különböző szigetelő anyagokkal, lapos vagy kerek kábellel, illetve a kábel elvezetése alapján ki lehet választani, mi is jó neked.
Nekem ez napi gyakorlat volt 4 évig amíg házakat vezetekeltunk újra. Heti 2-3 ház megvolt az elején. -
#90088192
törölt tag
válasz darvinya #77317 üzenetére
Aha, a bejövő 10mm² nél kezdődik rézből, kapsz 50A/fázis és a dugalj áramkört 16/20A re biztositod.
Minimum 2 áramkör szokott lenni, csak a dugalj nak, nálam 4 van, meg egy a világítanak, de az is szaporodni fog. Van 4 db klíma meg 2.2kW vízmelegítő. Ez csak a házban, a mellék épületeket nem reszletezem.Tudod nem MO-n élek
Ja napközben 40 fok nem ritka.
Új hozzászólás Aktív témák
- Computex 2024: Mindenes svéd gamer fejhallgatót otthonra?
- Politika
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Milyen okostelefont vegyek?
- Macska topik
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Xbox Series X|S
- Milyen autót vegyek?
- iPhone topik
- Hobby elektronika
- További aktív témák...