- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- DIGI internet
- Mikrotik routerek
- Mozilla Firefox
- Hálózati / IP kamera
- Nem térül meg az akkumulátoros energiatárolás, lassul Kína kapacitásnövekedése
- AI-gyártású celebpornóval küzd a Facebook
- Aliexpress tapasztalatok
- Kanada big tech-adót zúdít az amerikai cégek nyakába
-
IT café
Ez itt, az elektronikával hobbiból foglakozók fórumtémája.
Lentebb összegyűjtötttem néhány elektronikával kapcsolatos, hasznos linket.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Batman2
őstag
válasz Volkov #18495 üzenetére
Igen, az 555-ös az eredeti PWM jellel azonos frekvenciára állítva alkalmas lehet a jel késleltetésére és a jel szélességének csökkentésére is, de ez csak azonos jel esetén működik, változó kitöltés esetén a négyszögjel generátor kitöltési ideje is folyamatosan, azonosan változó kellene legyen, hogy mindíg egy kicsit le tudjon csípni az eredeti jelből !
Ezt is meg lehetne szerintem oldani, van sejtésem hogy milyen módon, de a pontos értékek beállítása az számomra igen nehéz lenne.
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Volkov
aktív tag
válasz Batman2 #18500 üzenetére
Nem tudok rendesen magyarázni, még mindig elbeszélünk picit egymás mellett.
Túlbonyolítod...
Nincs semmi más érzékelő a fed komphoz, de gázpedálnál, se sehol. ('86-os kocsi)Megpróbálom vhogy:
-adott a motorvezérlő. (Ford EEC IV-es, 60 lábas, se EGR, se katalizátor, se lambda)
kap: - egy főtengely jelet
- folytószelep potméter
- MAP szenzor
- levegő hő jeladó
- és végül motorhő jeladó
Ez ennyi. Ezekből vezérli a gyújtást, illetve az injektorok nyitását (meg pótlevegőt, de az most mindegy)Emellett a fedélzeti komp. 3 jelből számol mindent.
- benzin szint jeladó (ebből számolja a megtehető Km.-et)
- sebesség jeladó
- "benzin fogyás" ezt az EEC IV-től kapja, ez a kérdéses jel
(szerintem az injektor nyitással működhet együtt...)A pillanatnyi fogyasztás az aktuális sebesség és a "benzin fogyás" függyvénye, ahogy az átlag fogyasztás is.
A gond az, hogy a "benzin fogyás" jele "túl sok".
Ez meg onnan tuti, hogy tele tank (47L) után simán kiír a végén 60-70L-es elfogyást is, ezáltal a fogyasztás se stimmel.
Minden leírásban PWM jelet írnak, ezért gondoltam, hogy meg kéne kúrtítani a jelet.De akkor az a lényeg, hogy szereznem kell egy szkópot...
Ráadásul olyat ami működik kocsiban isszerk: az tuti, hogy változó frekis a jel. Mikor betettem az izzót, akkor alapjáraton nagyon ritkán villant fel (épp hogy pislákolt) intenzív gyorsításra meg sűrűbben
[ Szerkesztve ]
:)
-
domi007
őstag
Nah, megjött az árajánlat, hát egy laza 235ezer Forint a végösszeg (800 euró) 4 darabra, hát ez egy kicsit kellemetlenül sok, most gondolkodom, hogy merre kellene tovább menni.
"̶d̶e̶ ̶a̶ ̶t̶u̶d̶o̶m̶á̶n̶y̶ ̶m̶a̶i̶ ̶á̶l̶l̶á̶s̶a̶ ̶s̶z̶e̶r̶i̶n̶t̶ ̶a̶z̶ ̶i̶p̶a̶r̶i̶ ̶m̶é̶r̶e̶t̶e̶k̶b̶e̶n̶ ̶i̶s̶ ̶h̶a̶s̶z̶n̶á̶l̶h̶a̶t̶ó̶ ̶S̶H̶A̶1̶ ̶c̶o̶l̶l̶i̶s̶i̶o̶n̶t̶ ̶g̶e̶n̶e̶r̶á̶l̶ó̶ ̶e̶s̶z̶k̶ö̶z̶..." - 2017. február 23. óta már létezik
-
Peter789
senior tag
válasz Volkov #18502 üzenetére
a fedkomp a fogyasztást valóban az injektoridőkből számolja, de szerintem az üzemanyag nyomását is belekalkulálja. a benzines octavia-m konstans 2-3 decivel volt pesszimistább a valóságnál, a dízel H astra-m totál megbízhatatlan, random 0.3-1L-el volt optimistább a valóságnál, a mostani benzines superb-em meg halál pontos, decin belül volt mindig a tévedése a kútnál számolthoz képest (az LPG fogyasztást sajnos már nem tudja jól követni, de ez "normális") - szóval maga a technológia képes pontos lenni, csak az adott példánynak lehetnek kalibrálási, vagy egyéb okból pontatlansági problémái - pl instabil pumpa nyomás vagy hibás nyomás-jeladó
mi a tapasztalatod, nálad konstans a tévedése ? tehát amikor rátankolsz akkor kb mindig ugyanannyi %-al mond a fedkomp többet ?
a PWM-ről viszont eszembe jutott még 1 dolog: az nem feltétlenül egy szimpla kitöltési tényezőn alapuló jel... pl SAE J1850 PWM néven emlegetik az egyik régi OBD protokollt is - nem lehetetlen, hogy az ECU és a fedkomp között is valamiféle primitív soros kommunikáció van amelynek a 0/1 bit jelformáit PWM elven formálják... ez egy oszcilloszkóppal vagy egy digitális jelforma megjelenítésére és analizálására alkalmas eszközzel feltérképezhető lenne (pl [link])...
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- AquAgorA ...Pál apostol nyomában: http://fleettracker.eu/index.php/component/aquagora
-
Lompos48
nagyúr
-
mezis
nagyúr
válasz Volkov #18502 üzenetére
Üdv.!
Szerintem az elfogyasztott üzemanyag mennyiségét a befecskendező szelep nyitvatartási idejéből "kalkulálgatja". Ha a befecskendezési nyomás kisebb a computer által feltételezettnél, (mert nem méri) simán összejöhet az eltérés.
Gyertyák színe milyen ? Nem szegény egy kicsit a keverék ?
Csodálkozom, hogy nincs Lambda szonda + katalizátor, mert nekem az 1989-es évjáratú Citroen BX -ben már volt. Az Ő Bosch computere még csupán egy jelző izzó különböző villantásaival "válaszolt" a "kérdésemre".
A folyó folyik, a túl szoros nyakkendő pedig fojtogat. Szóval fojtószelep, fojtótrafó.
mezis
-
Batman2
őstag
válasz Volkov #18502 üzenetére
Jó, igazából mindegy , miből számol, a lényeg szerintem, hogy nem a kompjúter hülyölt meg, tehát nem megfelelő jelet kap, ami pedig a jeladók alapján képződik, tehát én csak a jeladóknál, érzékelőknél keresném a hibát, valamelyik nem megfelelő értékeket szolgáltat,
vagy ha mindegyik jól mér, akkor viszont tényleg valami hiba van az üzemanyag ellátó rendszerben !Ennél többet nem tudok segíteni.
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
domi007
őstag
Az a baj, hogy egy NYÁKra így mondjuk 60 ezer Ft jut kb, de ha egy darabot rendelnék, akkor is ott a stencil, ami önmagában 210 euró náluk, szóval egy darabra meg pláne nem optimális a dolog...
Nem tudom, ki tud valami olyan céget, amelyik vállal SMD beültetést alkatrész-beszerzéssel együtt? Vagy van olyan cég, ahova betolok egy Excel táblázatot és ők meg kinyomnak egy csomagot az összes alkatrésszel amit el tudok vinni valahova?
nagyon kavarós meló ez nekem"̶d̶e̶ ̶a̶ ̶t̶u̶d̶o̶m̶á̶n̶y̶ ̶m̶a̶i̶ ̶á̶l̶l̶á̶s̶a̶ ̶s̶z̶e̶r̶i̶n̶t̶ ̶a̶z̶ ̶i̶p̶a̶r̶i̶ ̶m̶é̶r̶e̶t̶e̶k̶b̶e̶n̶ ̶i̶s̶ ̶h̶a̶s̶z̶n̶á̶l̶h̶a̶t̶ó̶ ̶S̶H̶A̶1̶ ̶c̶o̶l̶l̶i̶s̶i̶o̶n̶t̶ ̶g̶e̶n̶e̶r̶á̶l̶ó̶ ̶e̶s̶z̶k̶ö̶z̶..." - 2017. február 23. óta már létezik
-
Batman2
őstag
Én csak a labda szonda hiányán csodálkozom, mert elvileg a rendszer csak azzal együtt tud működni, az alapján tudja, hogy milyen a keverék, többet, vagy kevesebbet kell adnia a levegőhöz (gyorsítás, fokozott terhelés, hideg üzem).
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Volkov
aktív tag
válasz Peter789 #18504 üzenetére
Az üzemanyag nyomást nem érzékeli a rendszer sehol se. Fixen van belőve adott értékre a nyomás. Tehát ettől nem mérhet többet.
Nekem konstans többnek tűnik a "többlet".
Átlag 10L a fogyasztásom (a valós) a fed komp meg 15L-t ír.Újabb kocsikba (pl mondeo mk1) az van amit írsz, ott vmi adatok rohangálnak, itt viszont tuti nem.
Az én fed kompom volt k-jet-es injektorral szerelt kocsikban is, ott egy átfolyásmérő volt bekötve az egyik hengerhez, és az átfolyásmérő adta a jelet és kizártnak tartom, hogy egy sima átfolyás mérő '86-ból soros kommunikációt csinálna:)
-
Peter789
senior tag
válasz Volkov #18516 üzenetére
no igen... ma már a kenyérpirítót is MHz-ekben mérik, de akkor még nem
akkor ahogy előbbre elhangzott egy tipp: instabil, túl alacsony vagy magas üzemanyagnyomás ? az autó tökéletesen viselkedik ?
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- AquAgorA ...Pál apostol nyomában: http://fleettracker.eu/index.php/component/aquagora
-
Volkov
aktív tag
AC tuti jó (K-jet-es 6 BAR-os, pedig EFI-nek 3 is elég), a nyomás szabályzót nem tudom, azt még nem mértem ki, de turbós a kocsi, és megy mint a barom, nem érzem, hogy kevés benyát kapna. Gyertyák jók. Fogyasztás "rendben" van.
Lambda nincs. Katalizátor se. Gyárilag: leömlő - turbó - végig egy 60-as cső - egy végdob és kész
amúgy pont azért gondoltam hogy a jelet kéne "megpiszkálni" mivel konstans a tévedés.
:)
-
Peter789
senior tag
válasz Volkov #18519 üzenetére
én már a digitális világban élek - lehet valaki guru egy 555-ös IC-vel is meg tudná oldani a kérdést, de én már evőeszköz helyett is valamilyen PIC-et választanék
viszonylag egyszerűen kivitelezhető feladatnak tűnik: egyik oldalon egy input capture számolja a kitöltési tényezőt, másik oldalon pedig egy PWM kimenet lezongorázza x %-al eltolva
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- AquAgorA ...Pál apostol nyomában: http://fleettracker.eu/index.php/component/aquagora
-
Peter789
senior tag
válasz Volkov #18519 üzenetére
egyébként ha többféle nyomással is lehet párosítani ezt a fedkompot, akkor belül nincsen valami állítási lehetőség ? egy poti, vagy esetleg egy ellenállás értékkel kéne játszani. szedted már szét ?
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- AquAgorA ...Pál apostol nyomában: http://fleettracker.eu/index.php/component/aquagora
-
zka67
őstag
válasz Volkov #18522 üzenetére
Így tudod megcsinálni a legegyszerűbben. VCC=12V
Az R2 ellenállás legalább 1K0 legyen, a többi alkatrészt pedig az eltolás ideje szerint méretezd. A kapcsolás működése: amikor a jeled nullába megy, a diódán keresztül kisüti a kondenzátort, így a kimenet is azonnal nullába megy. Amikor pedig a jeled 1-be megy, akkor a kisütött kondenzátor az R1+R2 ellenállásokon kezd el töltődni, és csak egy idő múlva megy a kimeneted 1-be. A 40106 egy filléres CMOS schmitt-trigger.
-
Batman2
őstag
válasz Volkov #18516 üzenetére
Addig rendben van, hogy nem érzékeli, de ha tényéleg az injektor nyitva tartási idejéből számítja a dolgokat, akkor az alacsonyabb (vagy magasabb) üzemanyag nyomás bekavarhat, mert ha kicsi a noymás, akkor több gázt kell nyomjál, jobban be kell nyomd a gázpedált, hogy ugyanúgy menjen a járgány, és több ideig lesz nyitva az injektor, hogy elég üzemanyag menjen a hengerbe, ez pedig fals fogyasztási eredményt fog adni !
Tehát közvetlen lehet hogy nem méri, de közvetetten, az injektor nyitva tartási idejének figyelése által igen !
De igazából, ha mindíg stabil az elétérés, akkor ez csak szépséghiba, ki tudod tapasztalni, hogy valójában mennyi az üzemanyag és mennyit fogyasztott.
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Lompos, Moha köszi !
Tervezek még 4 szögű - 4 panelos és 5 szögű - 5 panelos lámpát is, mostmár úgy tűnik, hogy a melegedés sem fogja útját állni a dolognak, már csak az a kérdés, hogy kell e nekem bárhol is akkora fény, amit egy 5 panelos tudna nyújtani.
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
PH-User
addikt
Köszönöm korábbi kérdésemre a válaszokat, akkor beszerzek majd egy IPC-1L-et, remélem beválik!
''Amíg szól a zene muszáj felkelni és táncolni.''
-
őstag
Üdv
Ki milyen IC-t javasolna ezen kapcsolásba?Üdv:Attila
-
Lompos48
nagyúr
válasz totya694 #18540 üzenetére
Gondolom mindegyik jól szerepelne, nem lesz egyikkel se hallható különbség. De ha átmégy a hi-fi-rol_altalanossagban topikba kérdezni, ott még azt is megmagyarázzák, hogy melyik drótot/vezetéket milyen irányba kötheted kizárólag és még nagyon sok okosságot a hifitudományból.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Milyen TV-t vegyek?
- Gitáros topic
- iRacing.com - a legélethűbb -online- autós szimulátor bajnokság
- E-roller topik
- Futás, futópályák
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Villanyszerelés
- További aktív témák...