- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Az iPadOS-re írt appokra is díjat vet ki az Apple
- Letartóztatták a bitcoin-Jézust
- Hálózatokról alaposan
- ASUS routerek
- Asustor NAS
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- A pápa egyre jobban tart a romlott AI veszélyeitől
- Milyen program, ami...?
Aktív témák
-
FreeM
aktív tag
Íme néhány ELŐZETES teszteredmény [No AA/AF, 1024x768]:
Half Life 2 Demo Radeon 9800XT NVIDIA GeForce FX 5950 Ultra
e3_bugbait 71.4 73.9
e3_c17_01 57.6 57.5
e3_c17_02 49.9 49.3
e3_phystown 74.5 77.2
e3_seafloor 53.9 53.3
e3_techdemo_5 83.5 64.5
e3_techdemo_6 76.9 71.7
e3_under_02 77.3 71.1
Forrás: [L]http://www.anandtech.com/weblog/index.html[/L]
Ki mit szól hozzá? :D -
anulu
félisten
Ezek szerint az NV38-at sikerült helyrepofozni. Már csak a képminőség érdekelne...
"Jelenleg a cloud nem más mint a sales által elhazudott és eladott utópia, egy ígéret, csalánba csomagolt mézesmadzag, amit az üzemeltetés f@$zával vernek" | Feel the power! Intel Core i7 | iPhone 14Pro 256GB | iPad Pro 2017 64GB
-
strike-force
őstag
ezt kerestem:
''ATI was running in their DX9 codepath and the mixed mode codepath was used for NVIDIA.''
szal még mindig nem az igazi sztemR7-5800X / 32GB / RTX3070 / POCO_F3 (8/256) / i12 64GB - Just realize it!
-
strike-force
őstag
plusz, nem is anand-ék csinálták a tesztet....
''If those numbers hold true then things definitely look better than from Half Life 2 day, but we'll reserve judgement until we get the benchmark in house.''R7-5800X / 32GB / RTX3070 / POCO_F3 (8/256) / i12 64GB - Just realize it!
-
gericooper
aktív tag
asszem váltani kéne ati-ra
-
e-biza
őstag
ehhez egyfajta kiegészités:
[L]http://www.anandtech.com/video/showdoc.html?i=1890&p=1[/L]Liƒє is too short. - http://www.lowcostdomain.eu
-
rudi
nagyúr
Nálam ez nagyon hiszemhalátom téma. Nem bízok a számokban mióta láttam az 51.xx detonator ''optimalizált'' képét Aquamark3ban.
Szegény Newellék most azon görcsölnek amin Carmack már jóideje, NVre optimalizálnak. Lehet hogy nem is olyan szegények mert az NV fizet érte...Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
zsoltee10
addikt
Szvsz, max az nv40 az ami majd normálisan menni fog, és nem kell ''optimalizációkhoz'' fordulnia az nv-nek. :(( Megnézném, hogy, hogy néz ki az a mixed code...
-
csabicsepp
aktív tag
Nekem valami gyanús...de ez majd úgyis min. fél év múlva derülhet ki:
Az Ati fizetett ezekért a dolgokért.
Egyébként én is úgy vagyok, hiszen ha látom. Ha 5 Fps-el fut majd az fx5600-omon, akkor ez van, megszívtam.
Lassan kezd olyan lenni mint a konzolpiac...Ati exclusive, Nvidia exclusive játékok... -
Jester.c
aktív tag
mire kijön az nv40 addigra radeon a 10000-nél fog tartani
ATi rulz!jesterc.hu
-
Jester.c
aktív tag
válasz csabicsepp #15 üzenetére
nem t'om konkrétan mire gondolsz, de régen is így volt xtra vga-hoz xkluzive játék járt. (a HL demóját is osztogatták valamelyikhez, asszem az Asus TNT2-hez is)
jesterc.hu
-
e-biza
őstag
kit izgat? .) millio egy játék lesz még ami nem a hl2-re fog épülni... :)
Liƒє is too short. - http://www.lowcostdomain.eu
-
Keitaro
addikt
válasz csabicsepp #18 üzenetére
Az manapság a konkurencia kártyáján múlik még...
-
Thom!
veterán
Az NV vmi fos 52.10 driverrel tesztelte, szóval mondjuk, ha DX9 path használ az NV kb. 50% esik a teljesítménye, és Cat 3.8-ről nem is beszélve. :D
-
steveetm
őstag
meg AA/AF is ki volt kapcsolva, szal bekapcsolva és megnézném meik kártyának mennyit esik a teljesítménye...
Üdv.: steveetm -
Jano
senior tag
Némelyik teszt progiban nem lehet bízni, mert csal az nVidia, szerintem csak az lehet biztos ha írok magamnak egy saját teszt programot, és azzal megmérem abban se az ATI se az nVidia nem tud csalni.
A tudás érték!!!
-
gerlaip
addikt
Nem tudom, de érdekes lenne, ha lennének géme, amik Atin, és lennének, amik nVidián mennének jobban. cserélgethetné az ember a kártyát meg a drivert, ha a kedvenc játéka nem menne jól a kártyájával. Ez az egész nVidia Ati Dx9 ügy csak velünk egyszerű felhasználókkal b*szik ki. A mi zsebünkből húzzák ki a pénzt. :0
lámavakond
-
User64476
őstag
Alig várom az első hibrid 2 GPUs ATI Radeon 9800 Nvidia GFX 5950-ket. Két mag? Fityfenét, a hibrid kártyáé a jövő, futassa az összes játékot a lehető legjobb sebességgel, minőségben! Ön dönt melyik procit használja! :)) Asus Nviati GeforceRadeon 98005900! :D
-
Iginotus
őstag
OKOK de ha no aa/af melet 1024 hl2 ''csak'' 70-80 fpst produkál teszem azt 8x aa melet mit csinálna?? lemene 20 ra vagy ez nem igy van emrt ha igy akkor bika egy erös kártya kell majd neki.
Plug and Pray... :)
-
Iginotus
őstag
Vagy ezek nem is fps eredmények... nem értem mik ezek? :)
Plug and Pray... :)
-
csabicsepp
aktív tag
És akkor még nem beszéltünk a TNT2-kről...
Ugye azon is játszható lesz majd....
Végülis anno egész jól elvoltam C64-en a test drive-val: 0.5FPS -
veterán
-
FreeM
aktív tag
Én pont fordítva látom. Nyelvtani értelemben - kivételesen - helyes mondatot írt le, de tartalmilag totál káosz az egész. Ugye van ez a ''számok bitmélysége'' című dolog. Ok, ezt már kiveséztük, úgyhogy vegyük úgy, minha jót írt volna. Ezután továbbra is véres a torka az állításnak, hiszen - általános esetben - attól, hogy egy lebegőpontos érték helyett annak valamilyen kerekítésével dolgozom, attól még az se kevesebb helyet nem fog foglalni, se gyorsabban nem lehet vele számolni. Elvileg persze elképzelhető így működő hw, de a gyakorlatban nem létezik ilyen. Jó, tegyük fel, hogy továbblendültünk ezen - bár nem lehet -, ekkor még mindíg teljesen rossz a mondat! Mégpedig a legelső szó miatt. A ''pontosan'' az matematikai értelemben ekvivalenciát jelent, azaz akkor és csak akkor-t. Namost ha mondok a 2 műveleten kívül pl. egy harmadikat ami a - kijavított - állításnak megfelel, akkor máris megcáfoltam az egészet. És én mondok! :D Pl. az egészrész függvény.
Erről ennyit.
''Mutasson fel az NV38 ilyen számokat pure DX9-ben, akkor senki nem fog belekötni.'' Már felmutatott. Pl. HL2 előzetes eredmények, vagy Halo ( lsd. Anand-nál ). -
veterán
Trunc / round ügyben már meg vagyok kavarodva én is, szerintem arra gondolt Rudi hogy ilyenkor kisebb precízióra vált a driver... vagy énneeemtudooom ( majd ő elmondja mire gondolt, nem akarok szavakata szájába adni ).
[i]valamilyen kerekítésével dolgozom, attól még az se kevesebb helyet nem fog foglalni, se gyorsabban nem lehet vele számolni[/i] - izé, ha egészre kerekítek, és onnantól INT regisztereket és utasításokat használok, vajon akkor nem számolhatok ( sokkal ) gyorsabban? ;]And As It Is Such, So Also As Such Is It Unto You
-
FreeM
aktív tag
Amit te írsz az egy speciális eset (én az általánosat írtam le, amikor végig megmarad a lebegőpontos ábrázolás).
Persze, az integer aritmetika általában gyorsabb mint a lebegőpontos, de az lett mondva, hogy az NV35-ben már nincs fixpontos egység, az FX12-t átkonvertálja lebegőpontosba és azzal számol tovább.
Mixed mode: Ez már korábban ki lett tárgyalva. Röveden, attól hogy mixed mode, attól az - Direct3D esetén - még teljesen DX9! ( és nem DX8.99 vagy ilyesmi :)) -
veterán
Jó, tisztul már a köd. Még egy kérdéses pont itt ezzel a mixed móddal: most tehát ha DX8-as shader utasításokat használ a renderer, attól még nevezhetem azt FULL DX9-esnek? Nekem furán jön ki, ha néhol fóllbekkelek (:P) PS 1.x-re és mégis tiszta DX9-nek ( PS 2.0 ugye ) titulálom a renderert...
Mixed Mode, so titled because it utilises a mix of precisions, is a special path created purely for the FX series. The mode uses integer precisions (PS1.3 and 1.4 shaders), partial precision (PS2.0 FP16) and full precision, as well as a other changes. // Beyond3D, Shader Day cikkAnd As It Is Such, So Also As Such Is It Unto You
-
FreeM
aktív tag
Abban az esetben nevezheted annak, ha ezt a DX9 API-ján keresztül teszi (most nem tudom fejből de had ne nézzem meg, hogy a DX8 API módosult-e e-tekintetben, de tegyük fel, hogy igen), vagy legalább 1, csak a DX9-ben levő szolgáltatást használ. Ekkor nyugodtan lehet DX9-esnek nevezni. Tekintve, hogy a DX9 visszafelé kompatibilis az előző verziókkal - legalább is a shader programok tekintetében -, ezért minden olyan program, ami legfeljebb 2.0 verziójú pixel shader programokat használ - ez előbb vázolt + feltételek mellett -, bátran nevezhető DX9-esnek. Ebből az is következik, hogy egy olyan program is DX9-es lehet, ami pl. egyáltalán nem használ PS2.0-át, csak alacsonyabb verziójúakat (1.x).
A ''FULL'' előtag nem hivatalos elnevezés. Kicsit filozófiai kérdés, hogy vajon mit is akarnak kifejezni vele egyesek, amikor mégis használják. Ha szó szerint vesszük, akkor az egy olyan program lehet, ami kizárólag olyan dolgokat használ, ami csak a DX9-ben van meg, de a korábbi verziókban még nincs. Mivel a DX verziói nagyon erősen egymásra épülnek, és nem valamilyen különálló dolgok (pl. a DX9 az DX8 + némi extra szolgáltatás ill. változtatás), ezért ilyet a gyakorlatban valószínűleg nem is lehet írni (hiszen az valamelyik részét tekintve egyben DX8-as is lesz, azaz nem ''FULL DX9''-es).
Valószínűleg arról lehet szó, hogy valami olyasmit szeretnének kifejezni ilyenkor, hogy az alkalmazásban pl. kizárólag PS2.0-ás pixel shader programok vannak, csak szokás szerint nem tudják ezt megfelelően megfogalmazni, és ehelyett benyomják ezt a ''FULL DX9'' - egyébként elég értelmetlen - megnevezést. Persze ettől még az nem lesz - a szó szerinti értelemben vett - ''FULL DX9'', hiszen egy maroknyi PS2.0-ás program még önmagában nem tud semmit sem csinálni, száz más DX szolgáltatást is használni kell, hogy abból egy önáló, futó alkalmazás legyen, és ezek között biztos lesz olyan is ami már a korábbi DX verziókban is megvolt. -
Gábor vitéz
tag
válasz User64476 #28 üzenetére
''Alig várom az első hibrid 2 GPUs ATI Radeon 9800 Nvidia GFX 5950-ket. Két mag? Fityfenét, a hibrid kártyáé a jövő, futassa az összes játékot a lehető legjobb sebességgel, minőségben! Ön dönt melyik procit használja! Asus Nviati GeforceRadeon 98005900!''
És ha 2 vagy több AGP slot lenne az alaplapokon és 2 vagy több agp-s videokártyát tehetnénk bele, mindegyikhez külön monitor csatlakozna, és egyszerre mindegyiken más játék futhatna ami épp az adott kártyára van optimalizálva, és Alt+TAB-bal lehetne váltani közöttük.. :))
Inkább azt vennék már észre a hardvergyártók hogy azért készült az a qrva directx hogy egységes felületet biztosítson minden program számára! Igenis tessék minden funkciót rendesen támogatni ami abban van! Nemcsak WHQL driverek kellenének hanem WHQL hardverek...Vetkőzz szépen Tündérke! A kívánság az kívánság!... (o)(o) XD
-
rudi
nagyúr
No ha neked a hardverben alkalmazott számok nem bitekben jelennek meg akkor ott valami gond lehet a szakmai szinttel :). Azt ugye nem kell mondani hogyan néz ki feldolgozóegység szinten egy szám (1,xxxxxxxx*10adxxxxx, lehet 0,xxx is a mantissza, és 2ad az exponensben) a rendszer finomsága a minimális mantissza szor minimális (általában negatív maximum) exponens. Akkor most vegyünk egy olyan kerekítőt ahol bejöm 0,00001 (most hagyjuk hogyan néz ki ennek mantissza/exponense) és az algoritmus (driver) kerekít 0,001re (trunc vagy round persze a gép bitszinten csinálja ), csökken az ábrázolás bitmélysége vagyis a szám pontossága!
Lehet ez nem is akkora baj, de mi van ha egy kép 32bites színmélységgel van kódolva és van egy képminőségjavítő postprocess fícsör (pl. AA) ami elkezd gyökkettővel szorozgatni egy színátmenetben? 32biten szorozva lazán más érték jön ki új színnek mint 16biten, nem lesz olyan folytonos az átmenet éppen az említett kisebb pontosság (kisebb mintavételi darabot tudunk lekódolni a gyökkettőből) miatt. Pedig ezek az átmenetek tükröződéseknél, árnyékok vetődésénél jól jöhetnek...
MM pontosan arról szól hogy ha nagy a gáz akkor ps1.4 (sima int egy durva trunccal) vagy ps2.0 16bit (elegánsabb round) és pomtosan azért kell hogy tehermentesítsék a feldolgozókat amikben ugye nem full 32bites adderek vannak hanem egybiteseken (jó-jó lehet hogy 8bitesek) kerig a szám jósokszor.Resistance Is Futile. You will be assimilated!
Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen