- Több mint 24 milliárd eurót öntenek a spanyol adatközpontokba
- Összeült a Samsung, a Meta, a Qualcomm és az Amazon, az AI is téma volt
- Biztonsági aggályok miatt késik a Microsoft hatalmas AI-újítása
- Kíváncsi az EU, milyen online védelmet adnak a pornóplatformok a kiskorúaknak
- Panaszt tettek a Google ellen, mert követi a felhasználókat a böngészője
- Csinált valamit a Nokia: megváltoznak a telefonhívások
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Betelik a pohár: nagy igény lenne a gyorshajtás-ellenes technológiára
- Microsoft Outlook topic
- Adobe Photoshop
- Linux kezdőknek
- Biztonsági aggályok miatt késik a Microsoft hatalmas AI-újítása
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Vírusirtó topic
- Álláskeresés, interjú, önéletrajz
-
IT café
Szeretettel köszöntünk a sztereó otthoni/szobai Hi-Fi világában !
Új hozzászólás Aktív témák
-
#25954560
törölt tag
nem feltetlenul nekem kene vitatkoznom errol, de sztem jelentos kulonbseg h egy tartomanyt 2^16 v 2^24 reszre osztunk-e fel. nyilvan mas kerdes h utana micsinalunk vele. ha a d/a atalakitas vegere elveszik a kulonbseg, akkor nyilvan mindegy.
a soundforge is enged 24biten konvertalgatni, effektezni, de lehet h ez azert van, mert ha matematikai muveleteket vegzunk a digit jellel, akkor igenis szamit a vegeredmeny szempontjabol h ezt 24biten v 16on csinaljuk.
sosem ultem meg le h meghallgassak 24biten felvett anyagot osszehasonlitva akar 16biten felvettel, akar 16bitre konvertalttal szemben. -
Auratech
őstag
A csákónak abban igaza van, hogy nem a bit feloldás a felvételek legnagyobb rákfenéje.
Rettentő könnyű olyan a-b felvételt produkálni, ahol a 16 bit simán elvérzik. A halk zenei részletek feloldásában, terében. A zenekari pianissimo és fortissimo közt lehet 70-80 db dinamikai átfogás. Ravel-Bolero pld. 16 biten nem lehet kompresszor nélkül cd-re tenni. Felül- vagy alul csonkolni kell a dinamikát 5-6 db vel.
Amikor leheletfinoman seprűznek a dobon és a gitár húrjain finoman mozdul a kéz, az énekes felsóhajt, a lábgép is csak mozdul a bőrön. Mindezt kb.-50 db jelszinten a csúcskivezérléshez képest, akkor a 16 bites felvételt normalizálva hallhatod a kvantálási zajokat, amik a mélyebb hangoknál különösen kilógnak. A csóka dupla mintavételt favorizál. Az megint nem gyakori a lejátszáskor.
A zenét a csendek teszik széppé. Az átmenet a csendbe és a csendből.
A tranziens jelek meredekségét nem követi le jól a 16 bit. DAC és a mögé tett művészi elektronikák afféle anti aliasing-ként reprodukálják az eredeti jelalakot. A 16 bites felbontás egy kockás füzetlap, ahol szögletek besatírozásával kicsi kört nem tudsz, csak négyszöget ábrázolni.
A 24 bit ehhez képest egy mikroszkopikus rácsozatú felület, ahol csíkokat nem, csak halvány szürke tónust látsz. Vonalakat csak nagyítóval. Ha itt ugyanakkora kört satírozgatsz be, normál észleléskor körnek látod. Az sem kör, de látásod felbontása nem képes különbséget tenni. Egy sas kilométer magasról látja, hogy a nyúl vemhes, vagy beteg. Mi egy darab fehér pöttyöt látunk onnét vagy azt sem.Auratech Field Recording
Új hozzászólás Aktív témák
- Tudástár Parazitaeffektusok az áramkörben 1.
- Tudástár Melyik áram merre folyik a NYÁK földhálózatán?
- Tudástár Erősítők tápellátása
- Bemutató DSD: divatőrület vagy a zene új dimenziója?
- Bemutató Audio-gd Precision 2 erősítő teszt