Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz #56474624 #83633 üzenetére

    Számomra sokkal izgibb ezeknél a kütyüknél az, miért is lett a CD végül 74 perces és 12cm-es. Betegek. :D De amúgy ja, igazuk van. :DDD

    POKE 16017,44 ..... SYS 2077

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz krichd1 #84069 üzenetére

    "a mai kornak megfelelő divatos hifis hanggal" - ez mit jelent ? Nem kötekedésképp ;) csak tényleg érdekel, kb. mi a divat ma. Gondolom nem a JBL-es bluetooth-os hengerre gondolunk, ami elképesztően jól szól ahhoz képest, hogy mekkora (persze abszolút értékben meg elég kaki), hanem ... ? (Na, ez lenne a kérdés) :)

    POKE 16017,44 ..... SYS 2077

  • Dißnäëß

    veterán

    És ennek van pénzbeli határa valahol, ami felett már kijövünk ebből a tartományból ? Pl. 60-ezer, 80-ezer, akármi ? Vagy tök nagy a szórás és 50-ezresből is van ugyanúgy vállalható, mint 200-ezresben nagyon szar ?

    [ Szerkesztve ]

    POKE 16017,44 ..... SYS 2077

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz bajnokpityu #84094 üzenetére

    Van hugomnál egy Nikko TRM-500-as, a bemenetválasztó gombjait kéne jól nyakon önteni egy flakon WD40-el, meg a tuhelt átrakni RCA-ra, de amúgy maku, tök jó hanggal.. :DDD

    POKE 16017,44 ..... SYS 2077

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz robi-k #84129 üzenetére

    Kötelezővé tenném, mint valami TÜV pecsétet. Nem mintha egy süketszobában lemért komplett hangszóró frekimenete árulkodna bármiről is, mert ahogy szobába tesszük, borul sokminden. Főleg ha aktív és DSP-s motyó, mit tegyenek mellé ? (Passzívnál még csak-csak). De amúgy egyetértek.

    POKE 16017,44 ..... SYS 2077

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz lezso6 #85452 üzenetére

    Szóval azt mondod, hogy egy mélysugárzóra több energia jut, mint magasra ?
    Mindig, vagy csak zenei anyagnál ? :U

    POKE 16017,44 ..... SYS 2077

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz VoidXs #85456 üzenetére

    Ezzel tudnék vitatkozni. Úgy értem, értelmesen.

    Van egy 100W-os mélynyomód. De lehet 2000-es is. Semmit nem mond így önmagában (ahogy a "kicsi erősítő" sem). Legyen 100, azt tudjuk követni ekvivalens magassal.

    1. A mélyed a gyári-mért (és elhisszük neki) frekvencia-hangnyomás és impedancia görbéje alapján 100Hz-en 95dB hangnyomást produkál feszültségerősítés mellett, 2.83V / 8 Ohm esetén, tényleges 8 Ohm-on is van hellyelközel a görbe alapján. Kiengedsz rá egy szinuszt. Lehet ez egy 30 centis nagyobb motyó is, tök8, adott paraméterek mellett.

    2. Mellé teszek egy névleges 8 Ohm-os és 2kHz-en az impedancia görbéje alapján ténylegesen 8 Ohm-os magassugárzót, mely ezen a 2kHz-en 95dB mért hangnyomást produkál 2.83 Volton. Kiengedsz rá ugyanígy egy szinuszt, ugyanazzal az amplitúdóval természetesen.

    Bi amping, erősítők előtt osztunk magasra és mélyre, jel szinten még, tehát ugyanazt kapják. Kvázi, minden ugyanaz.

    Melyik vesz fel többet az erősítőjéből azonos impedancia, azonos kimenő feszültség, azonos végfokok (ergo, azonos erősítési tényező, azaz gain) mellett a két frekin ? :U

    [ Szerkesztve ]

    POKE 16017,44 ..... SYS 2077

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz VoidXs #85459 üzenetére

    Nincs gond, csak akkor a válasz: nem mindig. És értelek, ja :) :K

    POKE 16017,44 ..... SYS 2077

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz lezso6 #85458 üzenetére

    Eddig jó, de agyalgassunk még kicsit ;) (Békésen, .. mostanában mindenki tök befeszült) :)

    Két ugyanolyan tökegyforma végfokkal hajtott mélyközép és magassugárzó esetén úgy tudom, a bemenő jel "csökken" a magasfrekvenciák fele haladva és nem pedig magának a magashangszórónak "kell" kevesebb kakaó, csak azért, mert ő egy kis csipogó és nem egy baszom nagy tányér ötkilós mágnessel.

    Bár a megfogalmazás elég konyhanyelv/pongyola volt, mert hát mit is jelent az, hogy "kisebb erősítő" :) Fizikailag, súlyban, maximális kimenő teljesítményben, trafó méretben, gain-ben, akármi egyébben ? De ezt nem kell vesézni most.

    Azonos érzékenység (SPL) mellett, névleges mondjuk 8 Ohm impedancia pontban mérve mindkét hangszórót, 2 tökugyanolyan végfokról mindkettő ugyanannyi energiát vesz fel, ha ráengedek 1-1 azonos amplitúdójú szinusz jelet az egyszerűség kedvéért.

    Hiszen impedanciájuk egyezik, az erősítők bemenetére tett mély illetve magas frekis jelek intenzitása (feszültsége) egyezik, a hangszórók impedanciája egyezik, ergo ugyanakkora erősítési tényező (gain) és ugyanakkora impedancia mellett mindkettő hangszóró ugyanannyi áramot vesz fel a végfokokból, a teljesítmény pedig innen már csak egy szorzat és szintén egyezik.

    Például egy 100W képes ferrofluidos 8 Ohm selyem dóm, 2 KHz-en, illetve egy 100W (vagy akár több) képes mély, mélyközép, mondjuk 100Hz-en, ami frekipontokban impedanciájuk egyezik.

    És ha impedanciájuk egyezik, a feszültségerősítés mértéke pedig ugyanakkora, miért szaladna ki ugyanakkora fesz mellett eltérő áram rájuk ? :U Tehát elmondható, hogy a két hangszóró ugyanannyi energiát vesz fel a végfokból és nem, nem kell a magasnak kisebb erősítő. :N (Eddig !!! De van még, mondom tovább). :)

    Példánál maradva, e két (a mért pontokban) tökazonos impedanciájú mély és magassugárzóra ha bi-amping konfigban ráengedek egységnyi 100Hz-es, illetve csak fele ennyi egységnyi 2kHz-es szinuszt, melyek jelszintje azonos, a magas bizony hátrányban lesz, ha az érzékenységük is azonos. Egy +3dB-vel érzékenyebb magasat kellene nézni ahhoz, hogy ez a fele erősítő hatás ki legyen kompenzálva.

    És itt amúgy a kulcsszó nem is a "fele akkora" erősítő, mivel igen, lehet fele akkora erősítőt használni ugyanolyan impedanciájú és érzékenységű magashoz mindaddig, míg az erősítési tényezője a két erősítőnek azonos. Az, hogy mennyi max teljesítményt képesek leadni milyen torzítással "clipping" előtt, más tészta.

    Tehát abban az esetben tehetnél mondjuk "clipping mentesen" kb. "feleakkora" erősítőt egy magas elé bi- vagy tri-amping esetén, ha
    ... a) a kisebb erősítő erősítési tényezője dupla akkora, azonos hangszóró érzékenység esetén (de ez akkor mivel "kicsi erősítő" konyhanyelven, hamarabb is fog betorzítani, hiszen tápoldal, trafók, minden kisebb, maradjunk ugyanolyan A/AB topológiánál),
    ... b) vagy pedig a továbbra is konyhanyelven "fele akkora" erősítőnek ugyanakkora erősítési tényező mellett nem kell annyit dolgoznia, azaz egy +3dB-vel nagyobb érzékenységű magassal párosul a tücsökpöcs magas-végfok és máris helyén a világbéke ismét.

    De ez még csak mérőmikrofon és FLAT szitu, süketszoba például. Innen még van tovább, mert ez messze nem az, amit otthon művel a hang. De ezzel nem akarom az n+1-edik al-ágat nyitni ebbe a dumába szobakorrekcióról dsp-ről stb. :D ;) Egyelőre elmélkedjünk tovább.

    A fül nem lineárisan hall, de nem is 1 fix arkármilyen görbe mentén. Több görbe mentén hallunk-érzékelünk hangerőt a frekikben, ezeket írták le régen Fletcher/Munson-ék (utánuk más is), a hangerő fügvényében húzható egy kicsit U-bb illetve kicsit laposabb görbe is, kis hangerőn U-bb, nagy hangerőn majdnem flat vízszintes már a szükséges korrekció (kis túlzással).

    Ami azt jelenti, hogy 1Watt kimenő teljesítmény esetén mélyet és magasat bőven lehet a középhez képest emelni, míg a hangerő erősödésével egyre kevésbé "illik" kiemelni és a végén a kis túlzással U már teljesen szétnyílt, flat-hez közelebbi korrekció kell csak, de a tök OFF is oké, tekintettel arra, hogy a szobahifik 90+ %-a nem DSP-zett amúgysem jelenleg.. akkor az a pici megmaradó hupli ott fel se fog tűnni.

    Valahogy így, alsó görbe a kis hangerőkre vonatkozó fül-érzékenységi görbék, felsőbbek a nagyobb hangnyomásúaké (illetve a két szélsőség nyilván a hallhatóság határa alul és a fájdalomküszöb felül).

    Ehhez képest rengeteg mai szobai hangrendszer FLAT-ben megy, mindenféle hangerőpoti állásban rengeteg audiofülinél, meg Direct meg akármilyen bypass módokban, pedig a régen divatból annyira megutált "Loudness" kapcsoló pont ezt a funkciót valósította meg - jobb helyeken nem csak bután mélyet emelt, hanem hangerőtől függően tette azt a méllyel is és magassal is, magyarul közelítették valamelyest a Fletcher-Munson görbéket az input jelen. (Pont a buta, szar implementációk miatt ment ki a divatból úgymond, az igényesebb zenélőknél, a pórnépnél még erre is húztak egy kis béjzt.. csak tudnám, a magát igényesebbnek mondó zenélő akkor miért olyan erősítőt használt, amin gagyin volt ez megoldva, de ez már más téma). :DDD

    Ezt csak azért írtam le, mert ha sík flat tökvízszintes, süketszobában mérve, "ideális" (nem ideális) :) körülmények között akarunk összevetni mélyet és magasat, inkább a zenei anyag természete mondja azt, hogy a magasakra kevesebb energia jut, de vannak olyan zenei anyagok, ahol konkrétan a magasra is jut akkora amplitúdójú és erősségű jel, azaz jelek.. hiszen ha nézek egy komolyzenei, kicsit őrült Mahler-t, Verdit, akik 1-1 finale-ban csak úgy ostorozzák a cintányérosokat + belemegy a teljes rézfúvós szakasz összes érces-fémes hangja, mindenki izzad, hatalmas hangorgia, ott az a magas olyankor azért kap :K

    24dB/oktávval 2 kilónál keresztezve is egy elég komoly oroszlánrészt.

    Azt a fizikai tényt, hogy a mélysugárzónak a mélyhangokhoz nagyobb légtömeget kell megmozgatnia, pláne egy mellé tett magassal ugyanakkora SPL-t produkálva, a Thiele-Small írja le (állítólag a teljesség igénye nélkül, de azért elég jól) és az SPL-frekigörbe utal e hangnyomás egyenletességére , de ha az van egy mélynyomó mért görbéjén, hogy 100Hz-en 90dB hangnyomást produkál 2.83V fesz 8 Ohm mellett, és mellette egy magassugárzó ugyanezt állítja magáról 2000Hz-re és mindkettő névleges és tényleges impedanciája közel azonos e frekiken, akkor kutya kötelességük ugyanazt felvenni az erősítőből. Legalábbis egy szinusszal mindenképp :U

    Zenén annak természete (jelalakja) miatt nem jut annyi fentre. Általában. De ha "kisebb erősítőt" teszel a magas alá ugyanolyan érzékenységű hangszórók esetén, amiknek általában a feszültségerősítése is kisebb (gain), ki fog lógni a lóláb (vagy megúszod a füled, agyad, szobaakusztika és egyéb hatások miatt és nem veszed észre, szvsz a fülünk érzékenysége mellett még az agyunk, de akár a hangulatunk is beleszól, milyennek hallunk egy adott láncot). De hogy egy buta példánál maradjak: passzív két vagy háromutas, ahol beteszel egy érzékenyebb dómot egy érzéketlenebb mélyközéphez. Indul a mák: vagy lesz (szobaakusztika és egyebek miatt), vagy nem. :D

    És ha ránézek egy logaritmikus zenei spektrumra és azt mondom, hogy 20Hz-120Hz mélynyomó szakasz, akkor arra mindössze 100Hz-nyi sávszél jut, amit abszolválnia kell, míg a magasam mondjuk 2kHz-től szól végig úgy 30kHz-ig, ergo ez szigorúan véve (szűrő törés nélkül) 28000 Hz-es sávszél, ööööööö a józan eszem abban sem biztos, hogy a magasnak elég a kisebb erősítő, mert ha nem lenne flecser bácsi, vagy az egyik THX szabvány +10dB-s mélykiemelős szabálya egy jó mozihoz nagyritkán, lehet inkább a magashoz tenném a húsz kilós behemótot. Persze én zenélek, nem fehér zajt hallgatok és nem is szinuszt, így aztán igen, meggondolom, mit hova teszek és mennyit tekerek rajta.

    Mert gondolni szoktak egy egészséges +3dB peak képességre is mélyeknél a totál max RMS-en túl (2x szorzó egyből, igaz rövid időre, de akkoris), na meg ugye kimondtuk, hogy zenei anyagot hallgatunk és ennek nagyja lentebbi frekikre szór és hát ott van az, amikor szükségünk van a velőtrázó mélyhangokra, amit általában nem 95dB-s mélyekkel érnek el, hanem konstrukciójából adódóan sokkal érzéketlenebb, ugyanazon hangnyomáshoz több kakaót igénylő, nagy Xmax-ú mélynyomókkal, amivel nem is csak a névleges rendszer-SPL-ig kell menni, hanem jóval-jóval fölé, hogy remegjen az a kanapé.

    POKE 16017,44 ..... SYS 2077

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz VoidXs #85459 üzenetére

    Nonstop spektrumot nézek. Foobar :DDD Szeretem nézni. Most épp Dire Straits.

    POKE 16017,44 ..... SYS 2077

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz lezso6 #85458 üzenetére

    Tiszta. A hosszúmat már megírtam, .. ah.. (szóval ha tudom, hogy tudod, nem írtam volna). :DDD

    [ Szerkesztve ]

    POKE 16017,44 ..... SYS 2077

  • Dißnäëß

    veterán

    Hmm erről lemaradt Magyarország úgy ahogy van, Index, ph, mindenki - vagy csak én ? :F :Y
    Siegfried Linkwitz meghalt .. :(((

    POKE 16017,44 ..... SYS 2077

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz denesdr #105180 üzenetére

    Nem mondtad, hogy van ilyen topic is.
    Miért nem ? :O
    Na jó. Nem függöm. :))

    POKE 16017,44 ..... SYS 2077

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz Dorian #105280 üzenetére

    Nem Te vagy az első, akit így látok járni úgymond - amivel hozzáteszem, semmi gond nincsen, sőt, talán esélyt ad az embernek akár anyagilag, akár időben egy másik témába belemélyedni, ami vagy hobbi lesz, vagy nem, de elkísér pár évig az életnek nevezett úton.

    Kérdés: több szempont mentén, Nálad hol állt be a dolog ? Főleg méretre gondolok.. hogyan képzeljem el ? Két nagy disznó, két kisebb, két kifejezetten kicsi 1-2 sub-al, bármiegyéb ? Mi szólalna meg a háttérből, ha áthívnál valakit egy délutáni beszélgetésre a papucsállatkák nemi életéről ? (Nem rendszerkomponens felsorolás érdekel, hanem saját szavaiddal). :K

    Több nagyon régi hifis cimbim állt meg egy szinten, megtehetnék, hogy mennek tovább, volt, aki tett is mélyebb kanyarokat méregdrágába, aztán - persze többnyire mindig bukva, mint a 0km-es autón - lejöttek a "szerről", megálltak egy számukra tök jól élvezhető szinten és már vagy 6-8 éve itt maradtak, eszük ágában nincs moccanni. Elkezdtek zenét élvezni és gyűjteni, technika helyett. És ez jóóó szerintem. (Ugyanúgy, mint a még mindig grálkeresők izgalma, .. ez inkább életvitel, lelki beállítottság kérdése már).

    POKE 16017,44 ..... SYS 2077

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz Dorian #105301 üzenetére

    Teljesen jó válasz, kiváló. (Az utolsó mondatokra reflektálok).

    Előtte lévőkre: ez egy álló hangfalpár. 7db-ot behúztál ezekből ? (Vagy csak a két front álló, a többiek ugyanennek a kicsijei, vagy hogy ?) Ez nem jött át számomra. Én el se tudnék helyezni kettőnél több állót magam köré a frontokon felül plusszban. Akkor sem, ha a hely adja. Olyan idegen, de lehet még ettől tökjó ám.

    @kukulec, Japánban nagyon máshogy telik az idő. Egy totál más dimenzió amúgy, amit a művészetük nagyon jól visszatükröz. Egyik rokonom profi tolmács, kint élt X évig Osaka-ban, folyékonyan tolja. Váltottam vele pár szót, háááát.. ha állhatna a lányok micsodája függőleges helyett vízszintesen, úgy állna. :K :))

    POKE 16017,44 ..... SYS 2077

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz fehér_ember #105326 üzenetére

    Heat, Dunkirk, American Sniper, Saving Private Ryan.

    POKE 16017,44 ..... SYS 2077

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz fehér_ember #105328 üzenetére

    2 sub sokszor segít (akár két közepes is, 1 monstrum helyett).

    Ha Te éppen kioltós helyen ülsz, azt a második sub-al meg tudod támogatni, összességében valamivel homogénebb mély-reprodukciót kapva. Legalábbis ez a tapasztalatom, két kisebb (de normális) sub ügyesebb elhelyezéssel csodákra képes 1-el szemben. Ki fog oltogatni itt is, csak máshol, más mértékben, Neked meg az a fontos, ahol ülsz..

    Lövegtorony, tigris: moziban is az van, mint zenénél: mastering, keverés minősége, hangmérnök ízlésvilága (amibe rendesen beleszólnak még jó sokan ebben a műfajban is, de azért van súlya). Szóval amiket ajánlottam, ők elvileg ilyen vagy olyan elismerést, díjakat kaptak a hangjukra - ez még nem garancia semmire, de érdemes lehet megpróbálni velük is.

    Sztereó 2.0 anyag nekem több csatornán SOHA nem jött be. Szerintem egyszerűen nem arra tervezték.. amikor a passzív váltó is képes a sztereó vetített képét erre-arra dönteni vertikális sík mentén, meg tök fontos a time alignment, akkor egy ilyen, ténylegesen sztereóra készített-kevert anyagot hogy most megfogjak és átkergessek bármilyen hm erősítőn 5.x-re vagy nagyobbra szétdobva, úh, az szvsz nagy katyvasz. Vannak viszont DTS-re Remastered, kifejezetten többcsatornásra kevert zenei anyagok (amikben ott egy 2.0 track is, flac, illetve a DTS-es mozis keverés), azok csak fele ennyire katyvaszak :)) Szóval nekem többcsatornán hallgatni zenét, sosem jött be, sosem ütött, olcsón sem, drágán sem. Szerintem ezt még nagyon kevesen csinálják igazán jól, és nem feltétlen a stúdiómunka, de hogyan fog egy alap 5.1-en normálisan megszólalni bármi is, amit mondjuk eleve szemből mikrofonoztak be, vagy magán a hangszeren, vagy a kettő keverékéből összehozva valamit .. ?

    Az egyetlen felállás, ahol létjogosultnak tartom zenét többcsatornás rendszeren élvezni, az akkor áll össze, amikor a hangmérnök kijelenti, hogy a sztereó keverés (és felvétel) mellett volt amúgy egy binaural mikrofon is egy műfejen elhelyezve. Hát ez meg piszok ritka, se egy Led Zeppelin, se egy John Coltrane, se semmi.. szóval amikor 2.0 anyagból mesterségesen keverik ki a többcsatornást stúdióban, az olyan, mint az aszpartam: szar. :)

    Ha ezt egy hm erősítő próbálja meg a saját belső algoritmusa mentén így vagy úgy, az meg olyan, mint sajtreszelővel recskázni.

    Szerintem nagyon kemény fába vágtad a fejszéd sztereó hanganyag hm rendszeren élvezhetőségével kapcsolatban. De ha összejött, mondd a receptet, egyszer ha nagy leszek.. és tényleg drukkolok, csak szerintem piszok nehéz összehozni, nagyon más világ. (Én elengedném, de nem vagyunk egyformák). :B

    POKE 16017,44 ..... SYS 2077

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz Dorian #105334 üzenetére

    Eeez mindig ilyen, nôk mâr teszik is rá a vázát, a virágot, a csipke kis terítôt, a mindent is.. :D Részvétem 😁🤭

    POKE 16017,44 ..... SYS 2077

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz kukulec #105349 üzenetére

    Senki nem fogja ..

    Emlékeztek, mikor 1 vagy talán már 2 éve is szajkóztam a másikban, hogy Dr. Mark Waldrep kb. Don Quijote jellegű hadjáratot indított már évekkel ezelőtt a HiRes logó és használata miatt ? Hogy attól még, hogy a hardver ("lánc" - főleg DAC) tudja a magasabb birtátákat, amit beletesz ezekbe a zeneipar, az 95%-ban CD szint, 16/44.1 ? Meg az MQA hülyeség ellen is, meg sokminden nemracionális dolog ellen még. HDTracks-be állt bele először, 1:1 vegytiszta upsampling-ek voltak, gyakorlatilag ha volt mondjuk egy Dire Straits - Brothers in Arms-od CD-n a 90-es évekből, és újravetted HiRes-ben HDTracks-ről, ugyanabból a forrásból építkező verziót kaptad, vagy picit belenyúlva-átmasterelve, vagy totál úgy hagyva. És fizettél érte mégegyszer. Nos, az MQA-t úgy néz ki, sikerült megállítani (úgy-ahogy), mert nemhogy nem nyereséges, de matematikailag bele is rondít az anyagba (az, hogy ez van, akinek tetszik, ettől elváló dolog, de egy HiRes matricától nem azt várná az ember, hogy visszafele megyünk a veszteséges tömörítő kodekek irányába, miután 20 éve elértük a veszteségmentest). A következő talán ez lehetne, csak Tidal-ről tudomásom szerint nem lehet leszedni az anyagot. (Quobuz-ról igen, de az még nincs itthon). Én vigyáznék ezekkel.. akinek kell a régi zenéje és már kidobta a CD-t, értelemszerűen újraveheti, még DAC filtering szempontból is jobb az upsampling-es verzió és legalább más megcsinálta helyettünk (bár on-the-fly is tudja legtöbb lejátszó szoftver), de akinek már van CD-je és HiRes előnyt akar kovácsolni magának abból, hogy újra megveszi, hogy "na majd ez, most..." - azt megszivatja a szakma, és lehet menni a sóhivatalba, biztos nem áll neki senki perelni egy ilyet. És ezt ők is tudják. Arról nem is beszélve, hogy a 16/44.1 alapja is többnyire szalag, ami meg bőven szűkebb tartomány a CD-nél, eleve.

    Rengeteg mocsokság és vudu van a hifiben, én néha ettől okádok be és veszi el a kedvem az egésztől. Mert kihasználják cégek azt, hogy rengeteg mozgó paraméter mentén jó vagy nemjó egy egészében nézett rendszer, és mivel ez a rengeteg paraméter (forrás, kábel, erősítők, váltószűrők, szobák, füled, satöbbi) mindenkinél eltérő, nem lehet egyetemesen értékelni almát-almával módon valamit, hogy "ez most jó" vagy "ez most fasza", mert Neked tetszik a Tannoy, a másiknak inkább a Monitor Audio, a harmadik meg mindkettőre húzza a száját és ELAC, a negyedik meg ... na, értitek.

    Ezt a "zavarost" ha így tetszik, pedig gyönyörűen kihasználják megannyian, újabb és újabb bőr lehúzásra, pénz lehúzásra, mert meg kell élniük.

    Felháborító és undorító. És rengeteg utánajárás, olvasgatás és hasonlók kellenek (sajnos) ahhoz, hogy egyértelműen elmondhasd ma egy HiRes anyagról, hogy EZ TÉNYLEG tetőtől talpig az, beleértve a 24/96-os mikrofonozást és onnantól az egészet, mire felkerül MQA- és átbaszásmentesen, tényleges veszteségmentesen egy weboldalra, szíves megvételre.

    Ennél egyszerűbb szimplán eleve 16/44.1-eket vásárolni, ott nincs vaker legalább, tudja az ember, az anyag stabil, nem is várunk tőle többet, nem fogja már a kedvenc előadónk újra felénekelni úgy, mint ahogy megszoktuk és ahogy anno megalkották az anyagot, és ha a DAC filterek aggasztanak, lehet on-the-fly duplázni, jónapot. (vagy DSD-be át, vagy bármi hasonló, egy jobbféle lejátszó szoftverrel vagy eszközzel).

    POKE 16017,44 ..... SYS 2077

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz kukulec #105354 üzenetére

    Hát.. szerintem jól látod.. elmondtad a lényeget. 1000-es Digin csücsültem költözés előtt, most 4G-s mobilnet egy Telenoros, wifi-t szóró Huawei "szappantartóból", de filmek jönnek le, meg Netflix 4K-ban, nemhogy egy vacak FLAC. Réééég meghaladtuk ezeket a régi veszteséges formátumokat, tényleg nem értem, miért maradtak itt velünk.

    A 16/44.1 FLAC amúgy átlagban alig több, mint duplája a 320-as mp3-nak, egy vicc, mennyire erőforrás-barát. És megvan a CD szint, a totál vegytiszta bitperfekt eredeti CD szintje (ugye ha egy bit nem stimmel, a bájt sem stimmel, ha meg az nem stimmel, a CRC kidobja hibával, így míg nincs CRC hiba flac lejátszáskor, az bitperfekt, legalábbis a szoftver oldalon, és bitperfektre bontja ki a kodek a memóriába a tartalmat, ha pedig az ott ECC RAM, akkor pláne megmarad bitperfektnek, mivel az ECC nem csak észleli, de ki is javítja a hibát). Szóval egy ilyenekre képes világban ne mondja nekem senki, hogy vacakolni kell még mindig a veszteséges formátumokkal, a legtöbb letöltős oldal helyében szégyellnék még HiFi-t és veszteséges tartalmat egy lapon említeni. (A 2 éves Honor 20 nem csúcstelóm belső memóriája 128G, extra kártya nélkül.. még ma sem laktam be)..

    ELVEK. Nem aaaz, hogy most meghallod-e vagy sem, hanem ugye nem passzióból locsolja minden hifista a pénzt a kütyükbe és különböző fájlformátumokba, online tartalmakba, hanem ettől remél valamit. Bízzuk rájuk, kihallja-e a "tökéletesség tökéletességét" egy valós HiRes anyagból, de ne legyen már az, hogy elkamuzzuk a dolgot. Olyan ez, mint az Olympos citromlé. Nem merném rájuk íratni, hogy "citromlé", de a 100%-os narancslére sem, hogy az az, mert amikor magamnak lefacsarok egy narancsot (vagy kávézóban megcsinálják nekem), az még mindig fényévekkel jobb, mint a legjobb, gyümölcshúst is tartalmazó 100% narancslé. Egyszóval, át-bax-nak. Kötném karóra őket. Mikor jön el egy olyan világ, amiben default transzparens, normális, JÓ lesz egy cég hozzáállása az ügyfeleivel szemben ? Amikor ZÉRÓ kamu lesz abban, amit árul.

    Amúgy DSD ritka, de lehet szerkeszteni, van DSD-Wide formátum (többites), de jellemzően ezek is PCM-be tevődnek át, DXD-be, ott megmókolják amit meg kell rajtuk, majd vissza DSD-64-be (standard SACD). Nativedsd.com -on találsz natív, belenyúlásmentes, tényleg vegytiszta DSD-ket, de elég szűk a választék és sokuk réteg zene, és .. szalag a forrás. (Nem tudom, verjem-e a fejem a falba, nem akarok megbántani senkit, úgyhogy nem teszem, de csendben tisztelegjünk a végtelen mennyiségű nullának a fájlban, hiszen ő sokkal tágabb úgymond, dinamikában, zajban, mindenben, mint a szalagról jövő tartalom, amit beletesznek). Persze aki DSD-zik, eleve egy szűk réteg amúgy :D szóval... érdemes ránézni, azért vannak jó cumók. PDF-ben számlát kapsz email-ben, stb, korrekt.

    ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Húzok itt egy vonalat. Eddig tudod, miről lamentáltunk ? Csak egyetlen pontjáról a "láncnak" (nekem tetszik ez a szó, bocs). -> 105353 +1. És még mennyi van emögött, mint hibalehetőség..

    Ez a forrás "dolga" úgymond, hogy jó legyen. Ha már maximalisták vagyunk és jót akarunk hallgatni. És már itt instant átb*sz az ipar. Rohadt pénz (és kevés formátum- illetve informatikai ismeret az átlag, egyébként műértő embereknél, amiért nem hibáztathatók, én sem vagyok fogorvos, de akkorsem illik átverni őket ettől még).

    Forrás = (esetünkben) digitálisan leképezett adat, tök8 hogyan érkezik be + DAC. Szóval itt még a DAC-nál sem vagyunk, tényleg csak arról beszélgetünk, amivel etetjük, és már itt kérdőjeles a dolog, akkor mirefel költsek Mundorf-ra a lánc későbbi elemein súlyos tízezrekért, alkalomadtán akár 100-ezrekért is ? Persze van az egyensúly, 320-as mp3 is képes kihallatni egy váltószűrőből, hogy abban mondjuk Conrad-os filléres csájna kondi van, vagy valami Audio Note ezüstfólia viaszban, na de nem mindegy, hol kezdünk belenyúlni - szerintem.

    Ez a bicskanyitogató nálam. (Továbbra is tartva Kvardlipot igazát, de az elv az elv, ha a hófehér ígéretével etetnek, nekem vakító hófehér kell, nem törtfehér, nem ekrü, nem egyéb), sávszél megvan rá, már 3G óta igazából, és indítgatják mobilos cégek az 5G-t, holnapután minden az lesz .. Gigabit felett tud.. :W .. oké, most kicsit van borulás a piacon árakkal, chipgyártás vakarózik, de akkoris piszok olcsó fajlagosan 1 Giga, már SSD-n is.. szóval Duna parton állva lőném tarkón az összeset, amelyik bele meri hozni a hifibe azt, hogy veszteséges, meg mp3, meg minden ilyen spórolós technikát, és erre üzletet alapít. Miért kell a tömegeket igénytelenségben tartani ??? :F És utána lenézni rájuk, hogy "szerencsétlenek, még életükben nem hallottak normális zenét". Nem érdemel meg ma a bolygó összes embere egy nevetségesen egyszerű, nevetségesen kicsi erőforrásigényű lossless digitális formátumot ? Vannak, akik szerint nem, mert amíg kellően magasan tartja a veszteségmentes árát, és feleannyiért beteszi a trutyit is a választékba, addig sajnos veszik, viszik, a trutyit. De ideje lenne már normális kerekeket tenni - ötcsillagos törésteszt alkalmasságot úgymond - a digitális formátumokba, és elfelejteni mindent, ami lossless alatti. Kicsit "népnevelni", vinni előre a világot, nem csak a pénzt b*ni nonstop.

    No, felszisszent egy Stella. Kifújom magam :D

    @doki: a natív HiRes elképesztően jól tud szólni, de sajnos a réteg rétegje, annyira kevesen csinálják úgy, ahogy kell, hogy tényleg az legyen. A felkonvertált egy nettó árulás, hiszen újraveteti velem azt, amiben nincs több információ, csak a doboza nagyobb, és csak azért nem ölöm meg őket ezért, mert a végeredmény ugyanaz, mint lejátszáskor 2x/4x upsampling-elni az amúgy 16/44.1 anyagot: nem hallható tartományba toljuk ki a rekonstrukciós szűrők anomáliáit. Ahol már mindegy, melyik filter type-ot választod a DAC-on, mert a különbség nem észlelhető tartományba esik, magyarul az észlelhetőben vállvonós a dolog. :) De ettől még akkoris ejnye, mert újravetetik velem.. HiRes reményében kattintásra ösztökélve engem.

    2x akkora chips-es zacskót kapunk a legtöbb HiRes anyaggal, ugyanannyi chips-el, piszok kevés a kivétel. NAGYON kevés. És ilyenkor a konzisztencia - szerintem - fontosabb: eleve CD-s anyagra érdemes lőni, megveszik a "CD bankból" a fájlokat, aztán vagy remasterelgetik, vagy nem, majd kijön (felkerül a honlapra). Ott nem lesz hiba, max ha belenyúltak.

    POKE 16017,44 ..... SYS 2077

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz denesdr #105361 üzenetére

    Én azt nem értem, mi alapján mondja meg egy mondjuk 2x upsampling-en átesett anyag esetén, hogy az bizony nem vegytiszta HiRes. Interpolációval két eredeti diszkrét pont között felvesszük az immár 2x olyan sűrű mintavételezés adott hiányzó helyiértékeire a nemlétező pontot (pontokat) és honnan mondja meg, hogy azt nem Mozart "tette oda", hanem csak a matematika ? (Értsd jól). :D Valami másból kell következtetnie. (Esetleg pont abból, hogy gyanúsan a két feltételezett régi érték közé esik hajszálpontosan a harmadik ? Legalábbis lineáris interpoláció esetén. Magyarul ha tele van ilyen hármasokkal az adat, ahol csak minden első és harmadik érték változik "random", de köztük mindig pont középre esik egy érték, akkor az upsampled anyag ?)

    POKE 16017,44 ..... SYS 2077

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz Mathiask #105363 üzenetére

    Ezen a ponton gyakorlatilag szóról szóra leírja, amit gyakorlatilag én is gondolok erről, hogy a szubjektív élményeket nem kéne abszolút igazságnak felfogni és hogy lehet-e szubjektív élményekből objektív tényeket leszűrni. (Szerintem se)

    Egyetértek. (Bocs mindenkitől, hogy szót fosok, mindjárt leállok).

    Ezzel még nem azt mondjuk ki - szerintem, de javíts ki - hogy nincs értelme a szubjektív észlelésnek a történetben, hanem mindössze annyit, hogy a súlya lehetőleg az objektívekkel szemben ne legyen nagyobb 50%-nál :U

    Ilyenkor jönnek a hangok, hogy de hát mit hívunk objektívnek ? Mérést ? Ugyanmár. Nem mindent lehet mérni, ergo az objektivitás bukik, marad üres kapaszkodónak a szubjektivitás. :W

    POKE 16017,44 ..... SYS 2077

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz denesdr #105368 üzenetére

    Én elhiszem, hogy nem mindent tudunk mérni hanggal, igazat adok az ezt állítóknak. Magam is így gondolom. A különbség csak talán az köztük és köztem, hogy itt sem mindegy, mekkora súlyok vannak és hol elhelyezve. Szóval, amit mérünk jelenleg, azok viszont elegendő információt mondanak és elég súlyt képviselnek számomra ahhoz, hogy tökvakon, hallgatás nélkül hagyatkozzak rájuk, és amikor így teszek, ritkán csalódok.

    Itt jön az érme másik oldala, hogy amikor egy szubjektíven tapasztalt, meg nem mért (vagy nekem el nem mondott) rendszert hallgatok és azt szintén piszok jónak hallom, aztán mérve kiderül, hogy hááát ez csak négyalá, az utólagos mérés nem teszi kevesebbé számomra az eszközt, mert akkoris, én biza jónak hallom.

    Szóval engem le szoktak szúrni néha, hogy ASR-ről tájékozódok előszeretettel, de két dolgot kell látni a témáról:

    - ami mérve jó, 50% feletti eséllyel szubjektíven is jó számomra. Van kivétel, de nem találkoztam még ilyennel. Talán az öreg Onkyo-m hangja, amit már nem szeretek.

    - ami szubjektíven jó, totál 50-50%, hogy mérve is jót mutat. Viszont ha szubjektíven jó nekem, meg sem mérem (max. üzembiztonsági okokból).

    Szóval, a végén nálam is mindig a szubjektivitás ítél, csak nagyobb találati aránnyal jut az ember szubjektíven faszán szóló eszközhöz mérések mentén (ASR) ;] , mint nélkülük. Nélkülük marad a fórum, a szubjektív review hegyek (Thomas & Stereo, Steve Guttenberg, hárásó, dgyuri, Te.. :D )..
    --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Viszont a nap végén mégis jobb olyan tudattal lefeküdni, hogy a szubjektíven jó kütyüm mérve is csecse, mint olyannal, amikor szubjektíven jó kütyü mérve pocsék. Az kaparna nálam, sajnos.. és rágná az agyam, hogy "cseréldleeeee". :U

    Ez meg már kicsit pszichológia, zenéhez nem sok köze van, az össz élvezethez mégis. Ilyen hülyén vagyunk (vagyok, bocsánat) kódolva. Bal és jobb agyfélteke küzdelme, bal a racionális, jobb az empirikus hedonista, és én szeretem, ha mindkettő ki van elégítve. Ezért nem szeretem a széteső jazz-t sem, mert a balnak nincs benne kapaszkodója, keresi a logikát, valami ritmust minimálisan, de az nonstop szétesik, tökrandom, egyszóval, piros lámpa villog. A kicsit "korlátoltabb", nem feltétlen négynegyed, de időről időre logikus ritmus-szakaszokba rendeződő jazz-t már élvezem.

    Nehéz mindezt egy földi halandónak előadni, elmondani, amikor szóba jön a hifizés, meg a "mi jó, mi nemjó" kérdése.

    POKE 16017,44 ..... SYS 2077

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz denesdr #105367 üzenetére

    Hááát, a 320-at is ki kellene szúrnia, de mivel nincs viszonyítási alapja, szerintem "kissé" hiányos a kódja, ergo téved. Kuka. :D

    Ez a buszos hasonlat a -2-es számmal omg, behaltam. :)) :R

    POKE 16017,44 ..... SYS 2077

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz Mathiask #105373 üzenetére

    Minden szavaddal egyetértek. :K
    Ezt külön kiemelném, szebben megfogalmaztad, mint én korábban:

    Ez nem azt jelent, hogy amit én hallok az biztos nem a valóság, csak annyit, hogy ennek a tapasztalásnak nem 100%-os a megbízhatósága a valóság megítélése szempontjából.
    Ha az objektív valóságot akarjuk, akkor vagy objektív eszközök kellenek annak megítélésére(pl mérés), vagy sok szubjektív véleménynek a statisztikai elemzése és ha statisztikai szempontból elég sokan ugyanazt mondják, akkor az már lehet megbízható információ.

    Szóval a rengeteg mozgó paraméter, nincs alma-alma, beleértve eszközre, helységre, minden elemére a láncnak, aminek végén ott az emberi fül, tehát beleértve őket is.

    Nem tettem szürkébe. Mehetne topic összefoglalóba, megelőzve a nagy "háborúkat" :D

    POKE 16017,44 ..... SYS 2077

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz denesdr #105377 üzenetére

    Jó az új avatarod :D
    Meg sem ismertelek először..

    Végülis ki mondaná meg neki, hogy mit kellene hallania/hallgatnia?

    Diginél is válogatni kell, mint vinyl-nél, csak nehezebb a dolog sztem.

    [ Szerkesztve ]

    POKE 16017,44 ..... SYS 2077

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz #01758976 #105380 üzenetére

    Jáááj komám, dininek van olyan cumója, az nem oled nyócká, de pécéemm !! Meg majd mutatok én is Neked olyat, hogy váúú. Egyszer.. :))

    Persze csôvel jól megszínezzük, ahogy kell :)) ;]

    Ja, amúgy helóóószia, pacsi, jó látni :K

    @denesdr: tökmindegy az, de ha bi/tri-amping, akkor mélyre D, többire meg vagy szintén D, vagy lehet örömködni-kísérletezgetni csôvel, mosfettel, bármivel. Én kellôen kretén vagyok, hogy utóbbi felállást kipróbáljam.. olyan ritka. Oszt majd látjuk 😁🤭

    POKE 16017,44 ..... SYS 2077

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz dgyuri0123 #105384 üzenetére

    Hát... Értelek én... Sok út vezet Rómába :D :K ;)

    POKE 16017,44 ..... SYS 2077

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz denesdr #105389 üzenetére

    Neeem, full aktívba, lent D, középre és felette meg két másik, "akármi" :D

    @hárásó, majd jól nyakoncsípem Dénest oszt lezúzunk, jön a december, leszek mikulás, ő meg a krampusz - vagy fordítva. :))

    @kukulec:
    ez nálam nem egyszerű objektivitás kérdése, hanem egy ellenőrzés, hogy egy termék tudja azt amit ígér. hogy egy gyártó rá meri írni a valóságot, mert alaposan megtervezte az eszközt, és nem csak annyi vágya van, hogy egy dzsunkáról ránk vágja a vackát mi meg tejeljünk
    Óóóó de szép, ++++1111

    [ Szerkesztve ]

    POKE 16017,44 ..... SYS 2077

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz Panthera #105362 üzenetére

    Az összenyomott dinamikát hogyan lehet felismerni?

    Tele a waveform, lényegében minden csúcson van, a halk rész is, a hangos is. Mármint ami eredetileg halk és hangos volt, mivel ránézve nem tudod többé megállapítani, hiszen a halknak is egekben az amplitúdója.

    Jól használt tömörítésnek meglehet az előnye bizonyos esetekben, bizonyos műfajoknál, de ha túlzott, vagy rosszul használják, hazavágja a mjúzikot.

    Csináltam gyorsba valamit: [link] Először katt a PNG-re.

    - uncompressed: ez az eredeti anyag. Látod a hullámforma (png screenshot, felső sztereó sávok) elején, ahogy a csaj énekel, lényegesen halkabb, mint amikor megjönnek a mélyek és a "dobok".
    - compressed:
    1. az eredeti anyagot tömörítettem, direkt jó erősen, túlozva kicsit, hogy szembeötlő legyen a hatása
    2. ez a magas amplitúdójú mélyeket lehozta szolídabbra, közelebb az énekhang amplitúdójához
    3. az egész szám dinamikatartománya csökkent így, semmi nem üt már az egekbe annyira
    4. mivel így "halkabb" lett a szám, adtam neki hangosítást, hogy kitöltse a teljes dinamikatartományt (kb). Eredmény: a mélyek visszakerültek (szinte) a helyükre hangerőben, viszont cserébe a halkabb énekhangok is az egekben.
    5. Az eredmény az arányok borulása, nem hangzik természetesen a dolog, lényegében sehogysem ahhoz képest, mintha eredetiben hagytuk volna (és már az is jó eséllyel tömörített, de még élvezhető).

    Ezzel az eljárással egy szobában csöpögő vízcsapot is lehetne dupla metál lábdob szettel kísérni, ami élőben nyilván lehetetlen, semmit nem hallanánk a vízcsepegésből a dob miatt ugyanabban a szobában, ha viszont a lábdobot letömörítjük erősen és a csöpögő halk vízcseppek szintje közelébe hozzuk, majd az egész így lehalkult sávot visszaerősítjük nagy jelszintekre, a dobok között hallhatóvá válnak a csöpögések.

    Ergo, részletet hozunk vissza a "műbe" azzal a mellékhatással, hogy minden egyformán hangos lesz benne. Ott lesz, csak mivel nagyon lecsökkennek a különbségek halk és hangos között, lapos, nemigazán érdekes lesz a hangzása, és legkevésbé sem életszerű, az arányok borulása miatt pedig műnek hat az egész.

    Ugyanakkor azt is látni kell, hogy dinamikátlan környezetben, mondjuk egy autóban 130-al utazva, a zajszint megnő, ergo egy compression-mentes Ravel Bolero első feléről minimum lemaradnánk. Mondjuk egy 1-es Swift esetén tuti. De ha ezt a Bolero-t átengedjük egy compression-ön és úgy állítjuk be, hogy a viszonylag piano részek amplitúdójára lehozzuk a legvége fortét is (meg minden fortét előtte), majd az így kapott végig halk művet felhangosítjuk (zajjal együtt természetesen), akkor az egész Bolero egyetlen hangerőn elejétől a végéig hallható lesz 130 mellett autóban is. Ott lesznek a legelejéről a mikrorészletek ugyanúgy, mint a végén a hangos káosz, csak nagyon életszerűtlenné válik, meg hát szerencsétlen szerző forogna sírjában, kb. hétputtonyos aszú sportfröccs kivitelben.

    A kereskedelmi rádiók is ezért vannak jobban tömörítve. Autóban hallgatják őket, üzletekben, konyhákban, hangosabb helyeken, ügyfélterekben, mittomén, tehát a zajszint magas, így a pár watt-nyi élvezhető dinamikatartomány szűk, abba kell belepréselni a leadott anyagot, hogy átmenjen abból lehetőleg csorbulás nélkül minden infó. Átmenni át is megy, csak közben kicsit borul minden.

    Nyilván a rádiózás nem ekvivalens egy minőségi otthoni zenehallgatással, és ezt a rádiósok is tudják. Legalábbis amelyikkel én beszéltem egyszer :D

    Oké. A 7-es BMW 130-nál többet mutat meg a Bolero-ból, értem. Csodásan hangszigetel. De úgy alapjában érted kb: szűk céltartomány (halk rendszer és/vagy magas alapzaj miatt) -> compression alkalmazása -> infó megmarad, csak az arányok borulnak és emiatt furán fog hangzani, főleg ha klasszikusokról és hasonlókról van szó, amit az ember jól ismer, hogy mondjuk hol kell nagyon halknak lennie, és hol nagyon hangosnak.

    Valamennyi compression szinte mindenben van, kivéve a nagyon réteg meg spéci albumok, de nem mindig használják ésszel. Hülye fogyasztásra ösztönző világunkban fontos, hogy lömötöljön mindig valami, nagy amplitúdóval, ami leköti az agyat, "butít", mintsem hatalmas dinamika-eltérésekkel érdekes maradjon a zene (vagy esetleg urambocsá, élethűvé, de amúgy egy csupa elektronikus műhangszeres zene mikor "élethű" ? Mozart tud élethű lenni, egy Clean Bandit mikor az ? Szóval a mai modern mainstream zenéket könnyebb - sajnos - elcseszni, és akkor nevezhető dinamikátlannak, amikor minden egyformán nagy erővel szól benne kb). És nem lesz kritikus, aki felhördül, hogy hééé, Ava Max-ban a dinamikatartomány lópikula.

    POKE 16017,44 ..... SYS 2077

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz s4tch #105396 üzenetére

    Szerintem flac verziók közötti kompatibilitási izé lesz, ami igen ritka amúgy, én még nem is találkoztam ilyen jelenséggel.

    Próbáld meg kitenni wav-ba a nemnormális flac-okat, jó eséllyel sikerül egy külső eszközzel (Aimp például). Majd ezt kódold be vele újra flac-ba. Ha megszűnt az anomália, valszeg a zene is túlélte a konverziót és jó maradt, azaz nem változott, mivel mindkét esetben jól működött az átalakító szoftver.

    Csak 1 tipp.

    [ Szerkesztve ]

    POKE 16017,44 ..... SYS 2077

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz Mathiask #105401 üzenetére

    Szerintem nem, 320-asok általában nem sávhatároltak még. Azt hiszem. De csak tippelek. Ha én írnám a szoftvert, nem erre alapoznék, vizsgálnék többmindent.

    POKE 16017,44 ..... SYS 2077

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz s4tch #105405 üzenetére

    Nem is lesz gond velük szvsz. A fej vmiért nemszerette az elsô flac enkóderrel kreált fájlokat. Egyik oldal szoftverben hibázott, de a lényeg, hogy kibontva, majd vissza, az infó nem sérült, és az új flac jó. :)

    POKE 16017,44 ..... SYS 2077

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz Bali27 #105427 üzenetére

    Akkor már csak egy hifi szalon nevet/címet kellene kérned valakitől, akik megengedik Neked, hogy Oberonnal tesztelgess egy kis helységben pár erősítőt, amit aztán ott veszel meg tőlük.

    Kb. :U

    POKE 16017,44 ..... SYS 2077

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz btraven #105432 üzenetére

    Te voltál a szoba másik pontján, az erősítő, vagy mindketten ? :U

    POKE 16017,44 ..... SYS 2077

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz sejt #105437 üzenetére

    Tekintettel az M2si-re, akkor se phono nem kell, se fejhallgató kimenet, se semmi ilyen, magyarul csak DAC, ergo, csak digitális forrás, jól látom ?

    POKE 16017,44 ..... SYS 2077

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz sejt #105437 üzenetére

    Na jó, én jövök egy "extrém" megoldással, aztán a többit majd mondják a többiek, megyek fürdeni :D Csak hogy több opciód is legyen.

    Erősítő
    DAC 1 (AKM)
    DAC 2 (ESS)

    "Újhullámosként" próbáltam mindhármat, különféle konstellációkban és verziókban.
    (Hangerőt természetesen DAC-ról szabályoznál digitálisan).

    Vám nincs, minden ojró.

    [ Szerkesztve ]

    POKE 16017,44 ..... SYS 2077

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz sejt #105440 üzenetére

    Sok DAC-nál a jitter coax és toslink bemeneten magasabb, mint USB-n. A D30 Pro ez alól kivétel, ő a DAC2, de ha tudsz nyújtózni, érdemes, főleg ha már Allo DigiOne van. Sőt, mivel ott a Pi4 USB-je is, igazából tesztelheted simán, melyiken jobb.

    A Hypek-ek piszok transzparensek, ahogy én tapasztaltam. Egyszerűen .. minden a helyén. Ének melegsége, feszesség a mélyekben, csillogó tiszta magasak, minden. A szembeötlő az, amilyen tiszták maradnak a középmagas tartományok akkor is, amikor a mély komolyan dolgozik.

    Szóval van az a vonal, hogy "ez így szól, az úgy szól, amaz amúgy szól, ehhez ez illik, ahhoz az illik.. " meg szerintem van az, hogy "sehogyse szól, csak szól", tehát nem ad hozzá, nem vesz el, full transzparens a teljes spektrumban.

    A NAD-okban tetszik az, hogy - többek között - a klasszik nagy nevek közül bátran beleállt Hypex alapú erősítők építésébe, jól átlátva azt, hogy az öldöklő márka- és technológiai versenyben hiperűrugrást jelent ezen modulok alkalmazása, és akik először ülnek fel erre a vonatra, azok aratnak, vagy inkább manapság úgy mondanám, azok élnek túl. És persze ezt lehet mindenféle opamp-okkal, csővel, input oldalon fűszerezni, hogy mégse tűnjön annyira "unalmasnak" a mezőny, vagy ha mondjuk valaki ki akar válni a Hypex-esek tömegéből :D de attól még ezek a modulok - szerintem - kegyetlen jól szólnak, és órákig hallgathatók.

    Az egyedüli dolog, amit nagyon szeretnek, ha 1 modul 1 tápról megy, nem pedig közös tápról.
    Ez a linkelt erősítőben így van, teljes értékű dual-monoblokk, 2 modul, 2 saját táppal belül.

    Azért csak hallgass meg mást is, de én azon csodálkozom, hogyhogy nem mindenki ezeket veszi. Saját elméletem erre a bizalmatlanság, esetleg optika, vagy bármilyen egyéb érzelmi fenntartás, vagy egyszerűen a tény, hogy vannak, akiknek nem jön be az, ha az erősítőt "nem hallja" és szereti, ha ezeknek van valamiféle egyedi olyan hangjuk, ami az adott hallgatónak kedvez (ergo, az elektronika valamerre "részrehajló").

    Mindegyik útnak van létjogosultsága, enyém csak 1, úgyhogy ezért mondom, nézz körbe.
    Uff.

    POKE 16017,44 ..... SYS 2077

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz denesdr #105445 üzenetére

    A 2db NC400-nak karcsú volt az SMPS600, bár gondolom ilyen kaliberű erősítőnek úgysem tolja padlóig a kolléga, szóval igazából max teljesítmény alatt nincs para. Fogható némi pénz az 1-tápossal.

    Még annyit, hogy az viszont széles pultot igényel, mert hosszú nagyon. Vagy el kell forgatni 90 fokkal. 19" rack szekrényben kényelmesen nézhet előre, vagy dedikált hifi polcon is, de csak úgy akárhova nem annyira praktikus, érdemes megnézni a méreteit PDF-ben. Ha elfér, bravo.

    POKE 16017,44 ..... SYS 2077

Új hozzászólás Aktív témák