-
IT café
Szeretettel köszöntünk a sztereó otthoni/szobai Hi-Fi világában !
Új hozzászólás Aktív témák
-
denesdr
addikt
válasz LuXor Audio #127206 üzenetére
Oké, jobban belegondolva azt mondanám, hogy van hallható különbség a Spoti vs veszteségmentes stream ügyben. Én magam hallani vélek különbséget, de pl a nuance teszten jó eséllyel elbuknám a Spoti által használt tömörítés felismerését. Bár ott nem tudom, hogy ott jó helyen van-e a (Spoti által használt) 256kbps Ogg Vorbis tömörítés a többihez képest, mert odáig nem jutottam el, hamarabb elbuktam a teszten.
[ Szerkesztve ]
-
denesdr
addikt
válasz LuXor Audio #127210 üzenetére
Oké, de pl engem érdelnek a miértek. Amúgy én többnyire Tidalt használok, de ha lenne a Spotinak veszteségmentes előfizuja, akkor lehet inkább azt hallgatnám. Mondjuk nem valószínű, hogy valaha is lesz lossless Spoti, mert egyrészt köszönik szépen jól elvannak ők nélküle is, másrészt az előfizetők száma miatt jó eséllyel igen komoly sávszélesség használat növekedéssel kellene számolniuk. Szerintem.
-
denesdr
addikt
válasz mimic1979 #127257 üzenetére
Nem a két DAC összeférhetetlenségéről van szó, csupán arról, hogy "felesleges" köröket futnál két DAC-kal ebben az esetben (de persze az is lehet, hogy így is tetszene amit hallanál). Azt én nem tudom megmondani, hogy Pure módban mit csinál pontosan az AVR-ed, ilyenkor lehet, hogy kikerüli a plusz A/D-D/A kört és a beérkező analóg hangot küldi tovább a végerősítőnek, de az is lehet, hogy nem kerüli meg, ennek utána kell járni. Mindenesetre az biztos, hogy Pure módban Dirac vagy egyéb digitális korrekció nem játszik.
-
-
denesdr
addikt
Mert ha 320kbps mp3-nak felel meg a Spoti csúcs felbontása, az viszont kihallható lehet egy FLAC-hez képest: [link]
Amúgy sokszor nekem is az az érzésem van, mintha Spotin a zenék egy lebutított verziója lenne hallható. Függetlenül attól, hogy tudom, hogy a tömörítése veszteséges. Azért írom, hogy függetlenül, mert engem nem zavar "tudatilag", hogy veszteséges a tömörítés.
[ Szerkesztve ]
-
denesdr
addikt
válasz liszi70 #127271 üzenetére
Igen, egyetértek, de itt jöhet a képbe a ködös megfogalmazás alatt rejlő "valami", az a bizonyos 320kbps-sel egyenértékű tömörítés, amiben túl sok az ismeretlen. Miért nem írják oda, hogy pontosan mi is bitráta és tömörítési fajta?
De persze más is lehet az ok.[ Szerkesztve ]
-
denesdr
addikt
válasz liszi70 #127273 üzenetére
De még ha azonos is a master, még akkor is előfordulhat, hogy valaki pl extra sziszegésként hallja a tömörítést bizonyos zenéknél, más zenéknel meg nem.
Mondjuk ezt ki lehet próbálni [nuance] -szal, de továbbra sem tudjuk, hogy melyik tömörítésnek felel meg a Spoti, 320kbps-sel egyenértékű streamje.[ Szerkesztve ]
-
denesdr
addikt
A kevésbé vuduista fórumokon is hallani vélik a Spotify (vagy az általa kínált tartalom) "hangját": [link]
[ Szerkesztve ]
-
denesdr
addikt
válasz fererencz89 #127279 üzenetére
Valóban nem mai bejegyzés, de talán drasztikus változások nem történtek azóta.
Én sem szoktam hányást kapni , de néha hallani vélek ezt-azt, amit pl a Tidal esetében nem.[ Szerkesztve ]
-
denesdr
addikt
válasz Tothg86 #127291 üzenetére
Normál sztereó erősítő két csatornáját egyszerre használva csak akkor tudsz egyetlen subot hajtani, ha az erősítő hidalható. Ilyenkor viszont figyelni kell, mert az erősítő minimum terhelési impedanciája (azaz, hogy hány Ohm-os hangfalat ajánlott rákötni) duplázódik. Tehát ha mondjuk normál sztereó módban 4 Ohm a csatornánkénti ajánlott minimum, akkor hídba kötve 8 Ohm lesz. Ilyen esetekben egyébként jobban megéri két darab 4 Ohm-os sub sztereóban, mint egy darab 8 Ohm-os hidalva hajtva.
[ Szerkesztve ]
-
denesdr
addikt
válasz fererencz89 #127304 üzenetére
"Azért, ezt szerintem a "mozisok" 99%-a kikérné magának. "
Illetve a sztereó rendszeren mozizók is kb ugyanilyen arányban.
-
denesdr
addikt
válasz Beretvás #127307 üzenetére
Egyáltalán nem ellentétes dolgok, mindkettőhöz hozzátartozik a hangreprodukció.
Akinek nem fontos a surround hatás, középen ül egyedül és elég jó (értsd: saját igényeihez passzoló) mélyszekcióval rendelkező hangsugárzója és szobája van (akár korrekcióval vagy anélkül), az nem feltétlenül érzi szükségét a sokpontakárhány hangrendszerne., Helyette inkább a rendszerre fordítandó összeget a két csatorna, egyéni ízlésnek megfelelő kimaxolására lehet költeni, én is ezt teszem.
Az egész csak elvárás/ízlés kérdése.[ Szerkesztve ]
-
denesdr
addikt
válasz Beretvás #127325 üzenetére
Elektronikáról beszélünk, az a gond, hogy azt írod "kevés a basszusa", de megmérnénk és elég nagy eséllyel ugyanannyi lenne, mint amelyiknek állításod szerint nem kevés a basszusa... Most akkor mi a helyzet?
"Zenére ez kevés lesz mert hiába a 7*130 watt, ez nem zenére való. Kell mellé egy Sub is."
Még ha ez igaz is, ezzel meg az a gond, hogy nem mindenki basshead, illetve könnyen lehet, hogy csak szerinted (az ízlésedhez) kell hozzá a sub. Sokaknak egyáltalán nem fontos zenéhez a falbontó mélytartomány.[ Szerkesztve ]
-
denesdr
addikt
válasz lezso6 #127328 üzenetére
De, létezik túl kevés basszus, meg magas is. Amikor pl "shelf response" alakú az átvitel, mondjuk túl sok a magassugárzó előtti szintbeállító ellenállás vagy L-pad, a mélynél meg mondjuk nagy dobozban túl mélyre van hangolva a reflexnyílás és messzire el van húzva a doboz a falaktól. Mindkét esetben megvannak a sávszélek, csak hangszórók által lesugárzott tartomány jókora része halkabb.
-
denesdr
addikt
válasz lezso6 #127333 üzenetére
Nem feltétlenül rossz konstrukció, ha pl falközeli elhelyezésre tervezték vagy épp szándékosan kevesebb magasra állították be gyárilag. Aktív (stúdió)hangafalakon még szoktak is lenni shelf filterek, ha valaki több vagy kevesebb mélyet/közepet/magasat szeretne, így hangolva őket elhelyezéshez, szobaakusztikához, ízléshez stb. [link]
[ Szerkesztve ]
-
denesdr
addikt
válasz Beretvás #127337 üzenetére
Akkor képzeletben vedd ki onnan a "mindenképp" szót. Változik a helyzet?
Ha egy erősítőnek tényleg kevesebb a basszusa (szubjektíve vagy akárhogy), mint amennyit szeretnénk, akkor ki lehet egészíteni subbal, nincs ezzel semmi gond, de a kevés basszus nem feltétlenül azon fog múlni, hogy AVR vagy sztereó-e a vas. -
denesdr
addikt
válasz Beretvás #127366 üzenetére
"És mindkét avr elvérzett mélyekben pedig azokon amit lehetett fullra toltam és még így is kevesebb mint az alapon álló stereo."
Oké, így hallottátok, attól ez még akkor is tök durva. Én magam sosem tapasztaltam ilyesmit, nem olvastam, nem hallottam ilyenről korábban és mérést sem láttam ami ezt alátámasztaná.
-
denesdr
addikt
válasz johnywalker #127372 üzenetére
Van erről valami konkrét infód?
-
denesdr
addikt
válasz johnywalker #127372 üzenetére
Mármint, hogy nyilván más egy AVR belseje, mint egy sztereó erősítőjé. De ez hogyan befolyásolja azt, hogy az AVR-nek "kevesebb a mélye"?
[ Szerkesztve ]
-
denesdr
addikt
válasz Beretvás #127393 üzenetére
"Válasszuk külön a két dolgot, zenére kell vagy filmre?
Zenére ez kevés lesz mert hiába a 7*130 watt, ez nem zenére való. Kell mellé egy Sub is.
Zenére valami sztereo erősítőt keress, vannak itt akik AVR el zenélnek de ott sub is befigyel bőven.""Avr hez írtam ,hogy kell/ ajánlott egy sub ha zenét szeretne rajta hallgatni."
Ezek szó szerint kimásolt idézetek.
Aki kevésbé járatos hifi témában, annak ebből könnyen az jön le, hogy egy AVR az bizony mélyszegény és sub nélkül alkalmatlan (az élvezetes) zenehallgatásra.[ Szerkesztve ]
-
denesdr
addikt
Illetve érdemes figyelembe venni, hogy a Zensor 5-ben 5,25" mélyhangszórók vannak, az oké, hogy odaírták a max 150W ajánlott erősítőteljesítményt, de ahogy te is írod, a mélysávban (főleg a reflexhangolás alatt) valószínűleg ennek a töredékét bírja csak ki a hangsugárzó, károsodás (vagy jelentős kompresszió) nélkül.
[ Szerkesztve ]
-
denesdr
addikt
válasz mimic1979 #127451 üzenetére
Ha teljes valójában szeretnéd megtapasztalni az MQA-t, akkor egy MQA képes DAC-ra is szükséged lesz, a Denon AVR DAC-ja ilyet nem tud. Tehát vagy analóg módon mész ki a BS-ból és az AVR-en aktiválva van direkt mód, vagy használod a korrekciót és akkor nincs MQA.
Csak egy jó tanács (tudom, tudom a pokolba vezető út jószándékkal van kikövezve...), szerintem ne erőltesd az MQA-t. De ha mégis annyira kíváncsi vagy rá, keress fel valakit, akinek van MQA-s DAC-ja, csináljatok egy meghallgatást úgy, hogy a másik valaki kapcsolja ki vagy be az MQA-t egy (vagy több) adott zenén, anélkül, hogy tudnád épp melyik verzió szól. -
denesdr
addikt
válasz mimic1979 #127451 üzenetére
Ha aktiválva van Pure üzemmód, akkor elvileg semmilyen korrekcióra nincs lehetőség.
Egyébként MQA-t streaming szolgáltaóként egyedül a Tidal biztosít, de már ők is behozták a hi-res FLAC formátumot, gyakorlatilag leváltva ezzel az MQA-t, ami tulajdonképpen azért jött létre, hogy a 16/44.1-től nagyobb felbontású anyagok esetében sávszélességet spóroljanak (iletve hogy zsíros licenszdíjat szedhessnek a hardverek által), ezt úgy érték el, hogy a hanganyag bizonyos részei veszteségesen vannak tömörítve, ez az MQA. -
denesdr
addikt
válasz python1 #127434 üzenetére
Egyébként a D osztály magasabb hatásfoka sem univerzálisan jön elő, illetve nem feltétlenül egyforma a különféle megoldások esetében. Itt van pl a Hypex NC502MP hatásfok és hozzávetőleges hődisszipációs diagramja:
Vagy pl egy D osztályú Crown XLS alapjáraton nagyjából annyit fogyaszt mint egy teljesítményben vele megegyező XTi, aztán persze használva a bennük lévő kakaót, az XLS messze elhúz hatásfokban.
[ Szerkesztve ]
-
denesdr
addikt
válasz proci985 #127467 üzenetére
Igen, inkább csak érdekességként hoztam. Illetve hasznos is lehet, ha valaki spórolni szeretne az árammal de nem kapcsolja ki a D erősítőt, mondván, hogy úgyis magas a hatásfoka, pedig alapjáraton a fogyasztás általában megegyezik egy hasonló teljesítményű AB osztályúéval.
[ Szerkesztve ]
-
denesdr
addikt
válasz turho #127716 üzenetére
AMT, ribbon és tsai sugárzóknál szerintem nem az a pláne, hogy elmennek akár 40+ kHz-ig is, hanem az, hogy nagyon alacsony a mozgótömegük és nincs hagyományos értelemben vett lengőtekercs sem, ez a két dolog persze összefügg egymással. Az eredményhez nyilván hozzátartozik, hogy nagyon magas frekvenciákat is ki tudnak ezáltal adni magukból.
Egyébként egy dómot is meg lehet úgy csinálni, hogy magasra menjen, ott vannak pl a komolyabb berillium tweeterek, 30-40+ kHz-es felső rezonanciával, de mégsem úgy szólnak, mint a nemdóm társai. -
denesdr
addikt
válasz python1 #127722 üzenetére
"Kár, hogy èrzèkeny hangsugárzókhoz nem jók."
Ez nem teljesen igaz, pl: [link] vagy [link]
De egyébként általában nézve is magasabb az érzékenységük, mint dómoknak pl: [link].
A kompressziós magasak valóban a legnagyobb hatásfokú hangsugárzók, csak nekik is megvan a sajátságos hangkarakterük, (ami valakinek bejön, valakit meg zavar) és az igazán jók elég drágák (mondjuk ezek más tipusú hangszórókról is elmondhatók). Az AMT-k, ribbonok "levegős" hangkarakterét nem tudják hozni a kompressziós magasak, ezért is születtek pl a fent is linkelt pro AMT-k.[ Szerkesztve ]
-
denesdr
addikt
válasz python1 #127726 üzenetére
Egy NeoCD2-est leginkább egy kisméretű, dedikált középsugárzóval (vagy 2 út esetén szintén kicsi, max 6,5" mélyközéppel) lehet jól párosítani. Nálad azt hiszem 10" vagy 12" a mélyközép, azokhoz tényleg nem annyira való, hasonlóan a normál dóm magasakhoz. Ja és nem feltétlenül az érzékenységkülönbség miatt.
[ Szerkesztve ]
-
denesdr
addikt
Ritkaságszámba menő dolog. Digitális korrekcióval ellátott rendszer egy kiállításon! [link]
[ Szerkesztve ]
-
denesdr
addikt
válasz Golota #127915 üzenetére
Nem rontottál el semmit, hogy hátsó portos dobozokat vettél, egyszerűen ha messze vannak a faltól a hangsugárzók, akkor nincs (vagy nincs akkora) room-gain, ami miatt dögös mélyűnek hallod a valsószínűleg szerény mélyátvitelű kis állványos dobozokat.
Mivel van PEQ lehetőséged de jó sub integrációt a jelenlegi felálással macerás lenne összehozni, ezért megoldás lehet olyan nagyobb hangsugárzók (nagyobb membránfelület, nagyobb doboz stb) használata, amiknek faltól távol elhelyezve is van elegendő mélye vagy elviselik a mélyemeléses EQ-t jelentős torzítás/túlterhelés nélkül is. Aztán, ha épp falra tolnád őket, akkor beállíthatsz egy PEQ presetet, ami kicsit (ízlés szerint) visszaveszi a falközelség okozta mélytöbbletet.
Persze lehetne EQ-zni a jelenlegi dobozaidat is faltól távoli elhelyezéshez, de valószínűleg nem annyira lennének boldogok így, bár ez nyilván függ a felhasználási szokásoktól is.[ Szerkesztve ]
-
denesdr
addikt
válasz fererencz89 #127939 üzenetére
Igen, ez jogos, egyáltalán nem biztos, hogy egy nagyobb hangfal megoldaná a problémát, mert mondjuk egy jókora kioltás van a mélyátvitelben a faltól elhúzott elhelyezés esetén.
Új hozzászólás Aktív témák
- Tudástár Parazitaeffektusok az áramkörben 1.
- Tudástár Melyik áram merre folyik a NYÁK földhálózatán?
- Tudástár Erősítők tápellátása
- Bemutató DSD: divatőrület vagy a zene új dimenziója?
- Bemutató Audio-gd Precision 2 erősítő teszt
- Suzuki Swift 2005 1.3 GLX CD AC - AndroidAuto & CarPlay
- Bomba ár! HP Elite X2 1011 G1 - m5 I 8GB I 256GB SSD I 11,6" FHD Touch I CAM I W10 I Gari
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T490 - i5-8GEN I 8GB I 256GB SSD I 14" FHD I Cam I W10 I Garancia!
- 8db GeForce RTX 3090 Egyben
- VAST AI - VAST AI - VAST AI - GeForce RTX 3090
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs