- Rejtett díjak, nehéz lemondás: az USA pereli az Adobe-ot
- OpenWRT topic
- Media Player Classic és Home Cinema (MPC-HC)
- Adguard Premium (Android, PC és egyéb rendszerekre, valamint böngészőkhöz)
- Béta iOS-t használók topikja
- Rendszergazda topic
- Linux - haladóknak
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Információbiztonság, kiberbiztonság, adatvédelem
- Kína miatt izzad a német robotipar
-
IT café
Szeretettel köszöntünk a sztereó otthoni/szobai Hi-Fi világában !
Új hozzászólás Aktív témák
-
#71562240
törölt tag
Alapesetben az erősítő vonalkimenetét kell rákötnöd, és az aktív szubban levő erősìtő erősíti magának a jelet. De megoldható úgy is, ahogy te mondod, azaz a B hangfalkimenetre rákötve, ez esetben a passzív szub a jó megoldás. Általánosságban inkább az aktív szub vásárlását javasolnám, esetleg távirányítósat, bár azok inkább 80ezer körül kezdődnek. De mielőtt rászánnád magad, érdemes részletesebben utánaolvasnod a technológiai lehetőségekről, mint ahogy itt fórumkörülmények között eldumálunk róla.
-
#71562240
törölt tag
válasz
bajnokpityu #22372 üzenetére
Százezer alatt sajnos valóban a basszreflex a jellemző, ezzel meg kell alkudni szerintem.
A HECO-k általában elég jó kompromisszumok zene és mozi között, jó ár.érték aránnyal. -
#71562240
törölt tag
válasz
eclipse006 #22458 üzenetére
Én mindenhová tömör kábelt használok: hangfalkábelnek, interkonnektnek, tápkábelnek, belső vezetékezéshez..., mindenhová. Persze különféle konstrukciójúak (lehetőleg többeresek, ez esetben egymástól szigeteltek az egyes erek), de mind tömör. Én a tömör kábelt szeretem "elvből" is és tapasztalat alapján is.
[ Szerkesztve ]
-
#71562240
törölt tag
válasz
eclipse006 #22478 üzenetére
Ezek vásárolt termékek, persze. Nincs nekem kábelgyáram!
Persze te sem úgy értetted, hogy teljesen saját készítésű a kábel, így az a pontos válaszom, hogy olyan megesett már néha, hogy vásárolt kábelt alapanyagként felhasználva, kissé átalakítottam, és más konstrukcióban használom, de az eredeti akkor is hifikábel termék volt, tehát nem például CAT kábelből vagy ilyesmiből alakítottam. -
#71562240
törölt tag
válasz
eclipse006 #22484 üzenetére
Igen, ilyen módon alakítottam a hangfalkábelen is, belső vezetékezésre használt kábelen is, és tápkábelt is hangfalkábelből alakítottam ki a lemezjátszómhoz. Az interkonnektjeim teljesen orgináltak.
-
#71562240
törölt tag
Jellemzően, tendenciájában más a hangja a sodrott és a tömör kábeleknek (azon kívül, hogy a sodrott kábel adta nagyobb kényelem és biztonság - lásd flexibilitás - nem elhanyagolható szempont a sodrottak népszerűségében). Nehéz lenne szavakkal úgy kifejezni a jellemző különbséget, hogy ne lehetne belekötni, és ne lehetne a jelzők ellenkezője is igaz. De nagyon óvatos hasonlatként leginkább azt mondanám, hogy a sodrott kábeleknek inkább olyan jellegű ("olyan-szerű) a hangképük, mint amikor az erősítőn fel van tekerve a magas és a mély hangszínszabályzó is, a sodrottaké meg inkább olyan, mint amikor ki van kapcsolva a hangszínszabályzó. (Az előző hozzászólásaimból kikövetkeztethető, hogy én soha nem használok hangszínszabályzót, az utóbbi húsz évben meglevő erősítőimen pedig eleve nem is volt hangszínszabályzó, mert volt ráhatásom, hogy ne legyen rajtuk.)
[ Szerkesztve ]
-
#71562240
törölt tag
Én is annak alapján voltam bátor a hasonlatot mondani, hogy (a hasonló megfogalmazásokat tartalmazó olvasmányaim mellett) szűk harminc év alatt már nagyon sokszor volt alkalmam egyazon rendszerben összehasonlítani sodrott és tömör vezetékeket, és a különbség mindig hasonló irányú-jellegű volt, főleg, ha hasonló kategóriájú kábelek "versenyeztek". Azért nehéz megfogalmazni, mert a különbség nem feltétlenül azt jelenti, hogy a sodrottak valóban erősebbek a sávszéleken, vagy hogy a tömörek meg valóban sávszélhiányosabbak és a középsávot hangsúlyozzák, de a hallásérzés általában mégis ilyen. "ilyesmi-jellegű", az pedig egy más ügy, hogy milyen valós (netán mérhető) okok állnak a hallásérzés mögött. És persze a hallásérzésben is még számos más paraméter jelentkezik minőségi kategóriáktól és konkrét típusoktól függően.
Megjegyzendő, hogy az interkonnektjeim és a hagfalkábelem is több, egymástól egyenként szigetelt érből ("sodrottan") összeálló tömör vezetékből épül fel, tehát ilyen szempontból kvázi egyesítheti a sodrott és tömör vezetékek előnyeit. (És hátrányait?)[ Szerkesztve ]
-
#71562240
törölt tag
válasz
bajnokpityu #22494 üzenetére
Azért is hangsúlyoztam, hogy nagyon óvatos a hasonlatom, hiszen én is sokszor meglepődöm, hogy a (többeres) tömör interkonnektem (más különbségek mellett) mennyire megnyitja a sávszéleket is a legtöbb hozzá hasonlított (akár sokkal drágább), akár sodrott kábelekhez képest. Ezért is hangsúlyoztam, hogy (természetesen) bonyolult ez a dolog, és éppen az ellenkezőjét is lehet írni, bárhogyan fogalmazom a különbséget. De mégis van egy tendenciájában jellemző különbség, és ezt így próbáltam megfogalmazni.
Ha ismeri az ember az adott hangrendszer hangját, és ezt a témát akarja tesztelni, nagyon jó eséllyel csukott szemmel megmondja, hogy két összehasonlítandó vezeték közül most éppen a sodrottat vagy a tömört kötötték be az adott helyre.(Szerintem a múlkori vitátok óta túl sokmindent írtok néhányan offban.
)
(#22495) 7294: Persze hogy lehet, ez semmi nehézséget nem okoz az árnyékolás. Az interkonnektjeim is árnyékoltak, szokásos árnyékoló harisnyával ("természetesen" a harisnya csak az árnyékolásra szolgál és nem esik egybe a hideg érrel).
[ Szerkesztve ]
-
#71562240
törölt tag
válasz
bajnokpityu #22499 üzenetére
Az okot értem, internetes fórumon, hát még egy hifi témájún sajnos könnyen elszabadulnak némelyek indulatai. A hifi amúgy is egy "veszekedős" téma.
Ezzel együtt, több fórumtársnál is úgy érzem, hogy talán túlzott óvatosságból offban írnak olyan dolgokat, amelyek kifejezetten a topik témájához tartoznak, és gazdagítják is a fórumot. Pedig valódi off tényleg elég ritkán van ezen a topikon.
Szóval, "akinek inge vegye magára": lehetne sokkal többmindent on-ban írni - szerintem!szerk: lásd éppen előttem Zull kolléga hozzászólása kifejezetten On, mégis off-ban írta.
[ Szerkesztve ]
-
#71562240
törölt tag
Nálam valahogy úgy alakult az idők során, hogy minden célra Alisca Orange kábelem lett. Kezdődött a hangfalkábellel, aztán az interkonnektjeim is folyamatosan, aztán tápkábelt is Aliscából csináltam és belső vezetékezést is mindig. Pedig nem vagyok eleve márkahű, mindig megnéztem, hogy milyenre költsem a pénzemet, és mindig az lett a vége.
[ Szerkesztve ]
-
#71562240
törölt tag
Az általam használt hangfalkábel és interkonnektek már kifutott típusok (ASP 110, ASP 210), régebben vettem őket. Ezek vezetékanyaga monokristályos, nagytisztaságú, lágyított vörösréz, a szigetelést és árnyékolást (szerkezetet) itt most felesleges kifejtenem, úgyse kaphatóak már, legfeljebb használtan (de ha fontos, akkor részletezem azt is). Tápkábel készítésére az ASP310-et szoktam használni, valószínűleg ebből a típusból van neked is, a lehető legegyszerűbb szerkezetű, egyeres, vastag, habosított polietilén szigeteléssel kialakított kábel. Az olcsóbb sárgaréz változatát szánták tápkábelnek, de van ugyanilyen szerkezetű vörösrézből is, hangszóróvezetéknek illetve belső kábelezésre. Én tápkábelnek is a vörösréz változatot használom, illetve belső kábelezésre (hangdobozomba, régebbi erősítőmbe) is azt és a (3+4 eres) interkonnektből kiszedett egyedi ereket (CD játszómba, erősítőmbe).
A retroaudio.hu honlapon tudsz részletesebben tájékozódni felőlük, illetve kérhetsz tőlük árlistát-hírlevelet az aktuális termékeikről, ha még nem tetted. A vezetékeik alapanyaga általában különböző vastagságú monokristályos, nagytisztaságú, lágyított vörösréz, különféle szigetelési és egyéb segédanyagokkal. -
#71562240
törölt tag
válasz
bajnokpityu #22529 üzenetére
Minden vezetéket tömör érből-erekből készítenek, ez filozófiájuk alapja.
Azt konkrétan nem tudom, hogy hol készíttetik a vezetékeket, de a különleges ("nem hagyományos") módszereket természetesen hangsúlyozni szokták, meg hogy lehetőleg nem tekercsre, hanem eleve méretre vágva gyártják az alapanyagot, hogy ne görbüljön feleslegesen a monokristály. A végső szerelési munkát egyébként a saját műhelyükben végzik, illetve áll mögöttük egy valós elektronikai-akusztikai alapkutatási háttér.
Régebben volt egy-két felettébb jól sikerült erősítőjük is, hangdobozokat pedig folyamatosan gyártanak, szintén nagyon sajátos hangképpel-filozófiával, van aki nagyon szereti ezeket, van aki kevésbé (ahogy az az audiofíliában szokás).
A műhelyükben hallgatózni is tudsz náluk. Alkalomadtán szívesen megmutatom az én cuccaimat is (Dunaudio(-Hivox) és Heybrook készülékekkel), de sajnos most pincében vannak letárolva, mert lakhelyileg átmeneti állapotban vagyok. Majd ha visszaköltözöm Bp.-re, akkor jöhetsz hallgatózni, de az még néhány hónappal odébb van.[ Szerkesztve ]
-
#71562240
törölt tag
válasz
super!!! #22547 üzenetére
Jó eséllyel javítaná, persze tényleg csak ésszerű mértékben próbálkozz, de érdemes kísérletezni, akár olcsó vattával is. Mindenképpen úgy csináld, hogy a hangszóró "levegőzését" ne fojtsad le, tehát maradjon szabad út a reflexnyílás és a hangszóró között.
Érdemes még dobozmerevítéssel eljátszogatni, illetve javasolnám még, hogy a vágási frekvenciát tartsd a lehető legalacsonyabb fokozaton, ha esetleg nem így tettél eddig. (Gondolom 50Hz-nél van a minimuma a szabályzónak.)[ Szerkesztve ]
-
#71562240
törölt tag
válasz
Dorian #22555 üzenetére
Hehe, ez jópofa, te kérdőleg megismételted a kissé zavarosan megfogalmazott mondatomat (amely persze a mögötte levő mondat segítségével egyértelművé vált), azonban akinek szólt, ő megértette és meg is csinálta, és neked válaszolt az eredményről, azt hívén, hogy nem kérdezted, hanem mondtad a mondatot.
Értelemszerűen (de kissé hebehurgyán megfogalmazva) azt javasoltam, hogy a szabályozható frekvenciavágó szűrőt a lehető legalacsonyabb frekvenciára állítsa (ez a szubok többségénél 50Hz), miáltal csak a legmélyebb hangok jönnek ki a ládából és nem zavar be a felesleges felsőbasszus a hangzásba.[ Szerkesztve ]
-
#71562240
törölt tag
válasz
Dorian #22558 üzenetére
Csak ne feledd, hogy nem téglafalszűrő dolgozik abban a szubban, hanem valószínűleg egy elsőfokú szűrő (6db/oktáv), tehát ha 50Hz-nél elkezd szűrni, akkor 100Hz-nél még durván fele a hangnyomása. De ha elképzelünk akár egy harmadfokú szűrőt (kevéssé valószínű), akkor még mindig lenne lehetősége a frontnak, hogy csak kb 70Hz-ig legyen lineáris, ami (szerintem) akár még házimozin is elég lenne (amellett, hogy kevés olyan hangdoboz van, amelyik ne menne le legalább 50-60Hz-ig lineárisan). Mindazonáltal tény, hogy a javaslatom eleve a zenehallgatással volt kapcsolatos. A házimoziba nem is nagyon akarnék beleszólni, mert oly mindegy, hogy ráemel-e még a stúdiómunka során belevitt mesterséges kiemelésekre, de nekem házimozi célra is bőven jó lenne az 50Hz-es vágási frekvencia. Ha zenehallgatáshoz lenne szubom, akkor remélem, hogy olyan lenne, ami már 30Hz-nél is tud vágni, mert én oda szeretném állítani a vágási frekvenciát. De az olyan szub ritka sajnos.
[ Szerkesztve ]
-
#71562240
törölt tag
válasz
Dorian #22562 üzenetére
Azt akartad írni, hogy a beállított érték feletti hangokat nem küldi tovább a subnak...
De nem hiszem, hogy olyan szűrő lenne az erősítőben, hogy az 50Hz-et még kiengedi, az 51Hz-et meg már nem. Ez nem így szokott menni, a hangtechnikában használni szokott szűrőmegoldásoknak jellemzően kisebb-nagyobb meredeksége van. Ráadásul, minél meredekebb a szűrő, azaz minél meredekebb a hangnyomás esése a frekvencia függvényében, annál jobban belerondít a szűrő a hangminőségbe, ezért erőteljes szűrőket a hangtechnikában csak kényszerűségből használnak, olyan helyeken, ahol muszáj valamilyen okból. Például a CD-játszók aluláteresztő szűrője 20kHz fölött igen meredeken vág, ennek (egyéb okok mellett) nagy szerepe van abban, hogy olyan pocsék a CD hangminősége. (Bizonyos extrém technológiájú CD-játszók emiatt mellőzik ezt a szűrést.) A szub szabályozásában nincs olyan nagy fontossága a meredekségnek, ezért inkább az elsőfokú (tehát 6db/oktáv "meredekségű") szűrő használata a szokásos és javallott. Persze minden alól vannak kivételek, de nem valószínű, hogy a szub vágásához téglafal-jellegű szűrőt beletennének az erősítőbe (sem). -
#71562240
törölt tag
válasz
bkercso #22566 üzenetére
Ami példát itt említesz, az is beleillik-beleillhet a meredek szűrési kényszer fogalmába, amire utaltam. A hangtechnika fogalmát szűkebb értelemben használtam, a zenehallgatást, maximum a házimozit értettem bele, tehát amit mondtam, az ezekre vonatkozott, nem a terem- és rendezvényhangosításra, ami eléggé sajátos terület, másfajta követelményekkel és megoldásokkal.
Azt akartam hangsúlyozni, hogy minél jobban szűrsz, annál jobban rontod a hangminőséget általánosságban. A hangminőségnek persze több összetevője van, az egyik az egyenletes frekvenciamenet (vagy egy adott célra szükséges speciális frekvenciagörbe), ezért bizonyos eszközökben szükséges alul- vagy felüláteresztő szűrést alkalmazni. Ez egy kényszer. Például a két- vagy többutas hangdobozokban és az ezekhez társuló szubbasszussugárzókban is kényszer a szűrés, nem lehet kikerülni, mert illeszteni kell a különféle hangszórók frekvenciamenetét egymáshoz, de általánosságban az az optimális, ha az illesztést minél kisebb meredekségű szűrővel tudjuk megoldani, mert a kisebb meredekségű szűrő kevésbé köp bele a hangminőségbe (szűrő is van sokféle, de a hangszórótechnikában az alap a tekercs-kondenzátor/kondenzátor-tekercs, a DSP-téma egy külön terület...) Bizonyos, jól összeválogatott hangszórók felhasználásával néha készítenek olyan hangdobozokat is, ahol inkább mellőzik a szűrést, tudván, hogy egy kicsivel egyenetlenebb lesz a frekvenciamenet így, de összességében még mindig jobban járunk. Ezért utaltam arra, hogy abban a Magnat szubbasszus-sugárzóban valószínűleg elsőfokú szűrő van, kisebb valószínűséggel másodfokú, még kevésbé valószínű, hogy harmadfokú. Aztán belekeveredett az erősítő ügye, és elismerem, hogy a házimozi-erősítő már kényesebb-vegyesebb téma, aminthogy te is utalsz rá, a cél az alacsony anyagköltség, illetve ott van a DSP, tehát ott valóban többféle megoldásra van példa, de az esetleges meredek szűrési megoldás ott is legfeljebb az egyéb szempontokkal való megalkuvás miatt van. Ott is kerülendő a meredek szűrés, a szubbasszus frekvenciamenetének szabályozása nem is igényli a meredek szűrést, elegendő hozzá az elsőfokú szűrő is, tehát felesleges (káros!) belekavarnunk egy meredekebb szűrővel a hangjába. De mint említettem kivétel minden alól, példa mindenre van. Sajnos.[ Szerkesztve ]
-
#71562240
törölt tag
válasz
gabzu1 #22588 üzenetére
Ez egyre zavarosabb.
Kezdjük az első hsz.-eddel, idézek: "rá kötöttem az 5.1re jack-aux kábellel..." 1. Nincs olyan, hogy aux kábel (se csatlakozó). 2. Hogy érted, hogy rákötötted az 5.1-re? Későbbi hsz.-ed szerint: "...csak az 5.1be nem lehet több csatlakozót dugni" Mindezek alapján félek, hogy jookomak kolléga gyanúja igazolódik be, miszerint egyetlen kimenetre kötve akarsz 5.1-es hangot kapni???!!! Nincs olyan, hogy az 5.1 kimenet!
Nem értem az egészet. Ha van 5+1=6 darab hangszóród, azt három darab megfelelő sztereó kimenetre kell rákötni, megfelelő keverési beállításokkal. A másik lehetőség a digitális kimenet, ahogy mások is írják, de akkor kell még külön eszköz (pl. DAC), amiből a hangszórókhoz vezeted a jelet.[ Szerkesztve ]
-
#71562240
törölt tag
válasz
bkercso #22591 üzenetére
Ahááá, igazad lehet! Így már kezdem érteni, legalábbis a helyzetet... Így még nem hallottam becézni a házimozi erősítőt.
Akkor az erősítő oldalán koax vagy optikai, a kimeneti oldalon pedig olyan csatlakozóra van szüksége, amilyen a hangkártya digitális kimenete, ami nyilván jack, mint ahogy írja is. Aux kábel alatt nyilván RCA csatlakozót ért.[ Szerkesztve ]
-
#71562240
törölt tag
válasz
gabzu1 #22588 üzenetére
A (#22589) bkercso hsz.-ben ott van a megoldás, ezt részletezem, hátha az túl tömör számodra (hiszen kérdezted is, hogy azt hogyan kell).
Feltéve, hogy a házimozi erősítődön nincs elegendő analóg bemenet az 5.1-es jel analóg átviteléhez (feltételezem, hogy van elég bemenet, csak nincs elég kábeled), ezért digitális jelvezetést kell alkalmaznod. Ez esetben olyan kábelre van szükséged, amelynek egyik oldalán olyan csatlakozó van, amilyen a hangkártyád digitális kimenete (ez lehet jack, koax, optikai..., nézd meg, hogy milyen). A kábel másik oldalán pedig olyan csatlakozó legyen, amilyen a házimozi erősítőd digitális bemenetébe illik (feltehetően van egy koax és egy optikai aljzat is az erősítőn, a koax ad jobb hangminőséget, de ha a hangkártyád kimenete optikai, akkor az erősítőhöz is optikai csatlakozó megy, természetesen). Hangminőségileg a legelőnyösebb, ha koax-koax kábellel tudod megoldani. (Ahogy bkercso kolléga is mondta, a koax hasonlít az RCA-hoz, az RCA pedig az, amit az aux bemenetbe dugtál az erősítőnél.) Remélem érthető.
-
#71562240
törölt tag
válasz
bajnokpityu #22603 üzenetére
Azokban érdemes volt vezetéket cserélni? Gondolom az eredeti se lehetett gagyi.
Az én fő hobbim az volt korábban, hogy az állványos dobozaimat kibővítettem állódobozzá, de a mostanival (Heybrook Trio) még nem tettem meg ezt. Sajnáltam szétszedni. Vezetéket persze cseréltem benne.
[ Szerkesztve ]
-
#71562240
törölt tag
Ha 120ezer körül megkapnád az RS6-ot, akkor válaszd azt (majd egy kicsit fájdítsd azért a szívedet a rendkívül kifinomult hangú (és kinézetű) Sensys DC1 után). A felsorolt erősítő típusok bármelyikével egészen jól szólna az RS6, még 16nm-en is (persze nagyobb szobában és távolabb élő szomszédok esetén még jobban), de ezek közül az Arcam tudná legjobban "megszelidíteni". A Sensys ellenben az Arcammal szólna legkevésbé látványosan, de egy olyan párosítást napokig-hetekig hallgathatnál egyfolytában fáradtság nélkül. Az adott Rotel és NAD típusok valóban kicsit élénkebbek, mint az Arcam, de azért nem annyira élénkek, hogy akár az RS6-tal is túlzásokba esnének. Tehát ezek közül egyik párosítással sem fognál mellé (a JMLab Focal-ok már egy kicsit több gondolkodást kívánnának párosítás tekintetében, ha mégis találnál olyat, amit megvennél).
A kábelezés természetesen rengeteget számít.
-
#71562240
törölt tag
Én is azért mondtam a szívfájdítást, mert az a Sensys DC1 igencsak jól eltalált hangdoboz, és az eredeti árát (150ezer) nagyon megéri. Ám az RS6 alapból sokkal drágább (lényegében kétszeres árú) készülék, és még ha háklisabb is egy kicsit, és nem annyira jóízlésű a hangja mint a Sensys-é, azért mégiscsak jobb és több mint az új áron kb fele annyiba kerülő Sensys DC1. Tehát, ha 120ezerért meg lehet venni az eredetileg majdnem 300ezerbe kerülő (és annyit meg is érő) RS6-ot, akkor meg kell venni, nincs mese. Aztán az RS6 árnyékában majd könnyebb szívvel lehet merengeni otthon a fotelben, hogy azért az a Sensys milyen szépen szól...
[ Szerkesztve ]
-
#71562240
törölt tag
Ilyenkor mindig bele kell írni, hogy használt is szóbajöhet-e, de mivel úgy látom újban gondolkozol, 70ezerért alternatíva lenne a Cambridge Audio S70, ha nem látnám néhány helyen 30ezerért a VR-300-at, és 45ezerért a CR-30.4-et. A két Wharfedale közül a CR a jobbik zenére, de mivel ennyire eltér a legolcsóbb áruk, ezért megfontolandó a VR. Ha valóban megkapod 30ezerért, akkor nincs alternatíva, legfeljebb ha egy hasonlóan előnyös akció van valami másra.
-
#71562240
törölt tag
Természetesen én is párra értettem a 30ezret is, de válaszod alapján tényleg látom, hogy a 30ezres hirdetések darabra vonatkoznak, én meg beugrottam, azt hittem valami nagy kiárusítás. Ellenben a CR-30.4-et tényleg hirdetik párban 45ezerért (pl. electrostore.hu), ha az valós, akkor azt érdemes. De ha mégis 60ezerről kell beszélünk, akkor már inkább 70ezerért a Cambridge Audio S70, ami egy tizessel több, de megéri. Illetve hónap végéig még lejön belőle 15% kedvezmény a Hifibarlangban, tehát ha gyors vagy, akkor a 60ezerbe is belefér. Sőt, ugyanott, kevesebb mint féláron hirdetik a Mordaunt Short MS906-ot, ami így éppen 60ezerbe kerülne, szaladj érte, amíg van!!!
-
#71562240
törölt tag
-
#71562240
törölt tag
Megszólaltatná az a Sony, de adott pénzért tudnál venni jobb hangú erősítőt. Kérdés persze, hogy mennyi pénzt szánsz rá, de ha erősítőről van szó, azt ne Sonyra költsed. Kevés jó ár/értékű erősítőjük van, ez a típus sem olyan.
Bacylus véleményével kapcsolatban: Ne ijedj meg az ilyen véleménytől, nem reális. A Wharfedale hangdobozok általában elég jó ár/érték viszonyúak, többek között a CR-30.4 is, sőt, ha már Wharfedale és 60ezres keret, megfontolandó lenne egy Wharfedale Diamond 10.4 is, de akkor megint azt mondanám, hogy inkább a javallott Cambridge S70. Tehát, ha összejönne a CR-30.4 a 45ezerért, akkor nyugodtan vedd meg, megéri.
[ Szerkesztve ]
-
#71562240
törölt tag
Hangszórókábelt már ajánlottam neked 1-2ezer/méter körüli árakon itt: (#22684)
Hangkártya>erősítő kábelt ajánljanak mások, akik jobban képben vannak ebben az árkategóriában, én csak a drágább szegmensben tudnék ajánlgatni. Feltehetően jack-RCA kell, de azt te tudod, hogy milyenek a hangkártyád kivezetései.A kettő közül valószínűleg a CR-t érdemesebb, de nehéz döntés. A VR-400 hangja inkább "több", a CR-30.4-é inkább szebb, pontosabb. Zenére inkább a CR-t (ha már nem Diamond 10.4-et vagy a Cambridge-t vagy a Mordaunt Short-ot...).
[ Szerkesztve ]
-
#71562240
törölt tag
Az ottani kábelek közül a Nordostok jók, de csatlakozókkal együtt túl drágák ehhez a berendezéshez. A leendő rendszered árkategóriájában gondolkodva maradnék az eredeti kábeljavaslataimnál.
Hangszóróügyben: zenére azért a legjobb választás a Cambridge és a Mordaunt Short lenne a szóba kerültek közül (az akciós ára miatt az MS906-ra vennélek rá), másrészt azok is nyújtanak annyi mélyet, amennyi ott van a hanghordozón. Ha a rendszert házimozira is használod, akkor is a zenéhez vegyél hangdobozt, mert az a kényesebb terület, és hosszútávon zenén zavaróbbak a hiányosságok, hibák.
[ Szerkesztve ]
-
#71562240
törölt tag
Méterenként 1200Ft-ot rá kell szánni, sokkal drágábbat nem is ajánlottam a leendő rendszeredhez, de ennél lejjebb nem érdemes. Hacsak nem DIY alapon.
A csatlakoztatáshoz banándugó kell, négy db fekete és négy db piros, ami a legjobb ár-értékűekből választva 8x300=2400Ft. Vagy esetleg ez a típus 8x110=880Ft -
#71562240
törölt tag
Nyolc darab csatlakozó kell, hiszen nyolc darab aljzatod és vezetékvéged lesz. Természetesen forrasztanod kell, de az audiotechnikában a forrasztás "A" humánus módszer.
Ha nagyon olcsón akarsz kijönni hangszórókábel-ügyileg, akkor vegyél Audioquest Type1 kábelt (tömör vezeték, 1000Ft/m), ez négyeres, középen szedd ketté, máris 2x2 ered van, mindegyiknél a vastagabb legyen a pozitív (piros) ér, a vékonyabbik a negatív (fekete) ér. Így tehát 500Ft/m áron jutsz vezetékhez, ennél lejjebb tényleg ne menj. Ha sodrott kábelt akarsz, akkor ugyanezt a módszert az Audioquest G4-gyel csináld meg. (Választási szempont a kettő között: én általában a tömör vezetéket szeretem, a többség általában a sodrottat.)
[ Szerkesztve ]
-
#71562240
törölt tag
Abból a dugóból veszel nyolcat, de ne mind a nyolc piros legyen, hanem a fele fekete (ugyanabból). Hogy meg tudd különböztetni a negatív és a pozitív eret. Lehetne mindegyik egyszínű, de minek? Minden csatlakozó két színben kapható, és fele-fele arányban veszi őket az ember.
Lehet készre szerelve is kapni kábeleket, de azok is forrasztva vannak. Ha egy helyen veszed meg a kábelt és a csatlakozót, az adott boltban is kérheted, hogy szereljék készre, hogy neked csak be kelljen dugnod és szóljon, de ők is forrasztják. A forrasztás jó dolog. Ha te forrasztod, akkor látni fogod, hogy mit hova kell forrasztanod. A hangfalcsatlakozónak a szigetelés alatti része egy lyuk, abba megy bele a vezeték és bele kell folyatni a forrasztóónt.
-
#71562240
törölt tag
válasz
Lompos48 #22702 üzenetére
Eltérő keresztmetszetű vezeték eltérő módon (sávszélesség, impedancia...) vezeti az elektromos jelet, tehát a hangminőség optimalizálására szolgál, ha "egy hangszóróhoz vezető érpár szálai eltérő keresztmetszetűek" (egyenletesebb és szélesebb frekvenciamenet, kevesebb torzítás...) Sűrűn előforduló és logikus módszer az audiotechnikában. (Másik jellemző felhasználása a konstrukciónak, ha nem egy hangszóróhoz, hanem kettőhöz vagy többhöz megy a két vagy több különböző keresztmetszetű ér, tehát kettős (vagy többes) kábelezés/erősítés, ilyesmi.
[ Szerkesztve ]
-
#71562240
törölt tag
válasz
#56474624 #22705 üzenetére
Én is hallom ha ott vannak, és hiányolom, ha nincsenek ott azok a hangok. Tény, hogy a Wharfedale az utóbbi időben (elsősorban a házimozi elterjedése óta) az olcsóbb hangdobozait előszeretettel hangolja úgymond mélytónusúra. Ez azonban nem jelenti azt, hogy nincsenek ott azok a magasabb hangfrekvenciák, csak nem kapnak hangsúlyt. Ez aztán a hangrendszer többi részétől, a szobaakusztikától és a hallgató személyétől függően tűnhet döglöttnek, függönyösnek, vagy éppen nyugodtnak, arányosnak. (Másrészt az ember füle/agya széles határok között alkalmazkodik öt perc alatt.) A felemlegetett hangzási jelleget bizonyos típusaikkal kapcsolatban én is aláírom, de nagymértékben túlzónak tartom, amit mondasz. Főleg, ha Philips mikrohifit emlegetsz(!?) - habár persze abban is vannak "magasabb" minőségűek, drágán...
(#22708) Ba cy lus: "Ennyi erővel lehetne szó geniusokról, meg creative-okról is." Ez azért elég "hülye vicc". A Wharfedale legendás hifi-audiofil cég, amelyik korábban sem és ma sem vesztette el a hitelességét. Sőt, mindig is korrektek voltak, többek között éppen a jellemzően kiváló ár/érték viszonyuk miatt.
[ Szerkesztve ]
-
#71562240
törölt tag
A másik módszer, hogy például egyszerűen odaszorítod a kábelt, ha csavaros-szorítós típusú a csatlakozó.
Ha nem csinálsz kettős kábelezést, akkor minden hangdoboz bevezetésénél kell kettő dugó (egy piros egy fekete) és az erősítő kivezetésénél is hangszórónként kettő dugó (egy piros egy fekete). Az összesen nyolc dugó egy sztereó rendszerben. Hogy a kábelnek hány szála van, az ebből a szempontból mindegy.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Tudástár Parazitaeffektusok az áramkörben 1.
- Tudástár Melyik áram merre folyik a NYÁK földhálózatán?
- Tudástár Erősítők tápellátása
- Bemutató DSD: divatőrület vagy a zene új dimenziója?
- Bemutató Audio-gd Precision 2 erősítő teszt